Gå til innhold

Blir tvunget til å omplassere hunden min


Msd97

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hva dere hadde gjort dersom deres mor hadde tvunget dere til å omplassere deres hund som dere har hatt i 4 år? Årsaken er at hun ikke orker å ha en hund som røyter så mye.

 

 

Endret av Msd97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere er så glade i hunden så foreslår jeg at dere barna ( ikke mor eller far) støvsuger grundige daglig. Ta ansvar for hundens røyting. Ta hunden med ut og grei den ute sluk at dere reduserer røytingen inne. 

Hjelper ikke dette så er du gammel nok til å bestemme om du vil flytte eller ei. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var skikkelig urettferdig av foreldrene dine når du faktisk kommer med en løsning! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene dine kan ikke nekte deg å flytte ut, så det er nok det jeg ville gjort. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.7.2016 den 11.07, Vesentlig skrev:

Jeg synes dette var skikkelig urettferdig av foreldrene dine når du faktisk kommer med en løsning! 

 

Endret av Msd97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Forundret.. skrev:

Hvis dere er så glade i hunden så foreslår jeg at dere barna ( ikke mor eller far) støvsuger grundige daglig. Ta ansvar for hundens røyting. Ta hunden med ut og grei den ute sluk at dere reduserer røytingen inne. 

Hjelper ikke dette så er du gammel nok til å bestemme om du vil flytte eller ei. 

Vi har tilbudd så og si alt, og prøvd å komme med forslag om hundeklipp og alt. Mamma vil bare ikke ha hun i huset, selvom hunden aldri har gjort noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må det familieråd til. Innkall hele familien og snakk om hvordan dere påtok dere ansvaret for et levende vesen for resten av dets liv - ikke bare frem til det det ble for mye pels. De voksne må se sitt ansvar også. Dette lukter bruk og kast mentalitet. 2 uker er lite for å finne et godt hjem midt i ferien, når veldig mange kvitter seg med dyr fordi de skal på ferie selv.. Voksne mennesker må holde ord de også. Kan dere som en hel familie ha en lang samtale om hva som har skjedd og hvordan dere kan løse problemer uten å kvitte dere med hunden? 

Om det ikke fungerer hadde jeg som 19 åring tatt grep og flyttet. Du er myndig og kan flytte ut.

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare tilby men gjør det. For å bevise at det utgjør en forskjell, for å bevise at dere tar ansvaret og at dere ikke bare kommer med tomme løfter. 

Gjør dere det så backer kanskje far dere opp og da innser hun kanskje hvor urimelig hun er. 

Prøv! Ikke bare sitt der og syt! Gjør et forsøk på å endre avgjørelsen hennes. Det handler tross alt om hunden dere er så glade i. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2016 den 11.13, Reveenka skrev:

Her må det familieråd til. Innkall hele familien og snakk om hvordan dere påtok dere ansvaret for et levende vesen for resten av dets liv - ikke bare frem til det det ble for mye pels. De voksne må se sitt ansvar også. Dette lukter bruk og kast mentalitet. 2 uker er lite for å finne et godt hjem midt i ferien, når veldig mange kvitter seg med dyr fordi de skal på ferie selv.. Voksne mennesker må holde ord de også. Kan dere som en hel familie ha en lang samtale om hva som har skjedd og hvordan dere kan løse problemer uten å kvitte dere med hunden? 

Om det ikke fungerer hadde jeg som 19 åring tatt grep og flyttet. Du er myndig og kan flytte ut.

 

Er helt enig med deg og jeg fatter ikke hvordan foreldrene våre kan gjøre noe sånt. Har kjempe lyst til å beholde hun livet ut siden hun er tross alt familienedlem, det som irriterer meg er at hunden vår blir brukt som en brikke i spillet il mamma oh pappa. 

Endret av Msd97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Msd97 skrev:

Er helt enig med deg og jeg fatter ikke hvordan foreldrene våre kan gjøre noe sånt. Har kjempe lyst til å beholde hun livet ut siden hun er tross alt familienedlem, det som irriterer meg er at hunden vår blir brukt som en brikke i spillet il mamma oh pappa. Mamma klager på at pappa aldri gjør noe for han så nå selger han hunden for å gjøre hun lykkelig pp tross av oss andre. 

 

Da jeg nevnte tanken om å flytte ut så sa han at da snur jeg ryggen mot familien min og han vil aldri se meg igjen. Hadde det bare vært snakk om foreldrene mine så hadde jeg med glede gjort det siden min mor har ikke vært en god mor på flere år, men så er det snakk ol å ikke se min lillesøster og lillebror med downsyndrom igjen. Er i en så forferdelig situasjon nå og det er nesten ingenting som nyttse for de å ombestemme seg.

De er bortreist i en måned næ så vi får ikke hatt den samtalen før de kommr hjem, men de vil vi skal bli kvitt hunden før de kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta hensyn til deg selv og hunden og flytt. Du er myndig og foreldrene dine har ingenting de skulle ha sagt når det gjelder hva du selv ønsker

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde dette vært mine foreldre hadde de måtte velge mellom meg OG hunden eller ingen av oss. Jeg hadde flyttet på dagen! 

Det er vel ikke slik at en etter fire år plutselig oppdager at hunden røyter.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Msd97 skrev:

De er bortreist i en måned næ så vi får ikke hatt den samtalen før de kommr hjem, men de vil vi skal bli kvitt hunden før de kommer hjem.

Om de er bortreist ville jeg ikke kvittet meg med hunden før dere har hatt et familieråd. Det blir for enkelt for foreldrene dine å lempe de ubehagelige oppgaver over på deg og så reise synes jeg. Og en annen ting, om de synes du er på ansvarlig at du kan ta ansvaret for hunden burde de se at du er ansvarlig bo til å bo alene med hund. Ut i fra det du skriver virker det som om familien din trenger hjelp til å snakke sammen. Konfliktrådet er en gratis tjeneste som du kan melde inne saken din til. De kan hjelpe dere snakke sammen på en ordentlig måte sånn at dere kan bli enige om hva som skal skje med hunden.

 http://konfliktraadet.no/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2016 den 11.16, Forundret.. skrev:

Ikke bare tilby men gjør det. For å bevise at det utgjør en forskjell, for å bevise at dere tar ansvaret og at dere ikke bare kommer med tomme løfter. 

Gjør dere det så backer kanskje far dere opp og da innser hun kanskje hvor urimelig hun er. 

Prøv! Ikke bare sitt der og syt! Gjør et forsøk på å endre avgjørelsen hennes. Det handler tross alt om hunden dere er så glade i. 

De er desverre på ferie i en måned så uansett hva vi gjør så får de ikke se det siden de ønsker at hunden skal være omplassert innen deer hjemme. Da vi først fikk vite de hadde satt hun ute på finn var jh i Sverige og søstrene mine fikk ikke beskjed om dey før dagen etter da hun allerede hadde blitt sogt tio en gammel dame.

Endret av Msd97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men jeg skal prøve å skrive en lang melding til de om st jeg kan ta meg av kostnader, støvsuging og alt bare de ikke omplasserer ho igjen i dag. Det handler ikke bare det om at jeh er lei meg, det handler om at hunden har blitt vant til oss og nå sksl hun bli omplassert som om det skulle vært en gammel sofa. Kommer aldri til å tilgi foreldrene mine for dette oh jeg prrøver å finne leilihhet slikt st jeg kan beholde ho, men ser ikke lovende ut her jeg bor for en 19 år gammel student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2016 den 11.30, Reveenka skrev:

Om de er bortreist ville jeg ikke kvittet meg med hunden før dere har hatt et familieråd. Det blir for enkelt for foreldrene dine å lempe de ubehagelige oppgaver over på deg og så reise synes jeg. Og en annen ting, om de synes du er på ansvarlig at du kan ta ansvaret for hunden burde de se at du er ansvarlig bo til å bo alene med hund. Ut i fra det du skriver virker det som om familien din trenger hjelp til å snakke sammen. Konfliktrådet er en gratis tjeneste som du kan melde inne saken din til. De kan hjelpe dere snakke sammen på en ordentlig måte sånn at dere kan bli enige om hva som skal skje med hunden.

 http://konfliktraadet.no/

Takk for link, skal innom nå og se etter alle mulige løsninger. 

 

Endret av Msd97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Msd97 skrev:

Takk for link, skal innom nå og se etter alle mulige løsninger. 

Vi har hatt problemer hjemme i flere måneder og det har spesielt vært på grunn av mora mi, det sier litt om at deg største ønsket jeg har er at mine foreldre skal skilles. 

Hei, jeg synes du legger ut litt vel mye info nå? Dette blir jo veldig igjenkjennelig.

Du er 19 år. Ta ansvar. Vask etter hunden din så mye som din mor ønsker, og om det ikke går, så er du gammel nok til å flytte ut.  

Anonymkode: 6ed3d...10a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene dine kommer aldri i verden til å snu ryggen til deg om du flytter ut, det sier de bare fordi de er maktsyke og prøver å psyke deg ned. Hvor gamle er søsknene dine? Tar du mye ansvar hjemme? Får en følelselse av at du blir utnyttet. Bor du i Kristiansand kan jeg anbefale familiekontoret på det sterkeste for å løse denne komflikten. Så du skrev Vågsbygd i et svar oppi her.

Anonymkode: fccbc...d6d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...