Gå til innhold

Bryllup i Italia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt bryllupet sitt i Italia? Tips til plasser, organisering osv, mottas med takk! :) 

Anonymkode: d1607...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har ingenting med hi å gjøre men for min del ville et utenlands bryllup forhindret meg i å komme. Det måtte vært nærmeste familie om jeg skulle prioritert en så dyr reise til et land jeg selv kanskje ikke hadde tenkt meg. Ikke alle som har penger til reise, opphold, klær (og evt gave)... uansett om gaven skulle være at vi kom, ville den komme på mange tusen og det er mye mer enn jeg gir til NOEN i bryllupsgave.... Just sayin....

Anonymkode: 1e24e...515

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg i Italia neste sommer💘 

Vi har leid et stort hus i Toscana (Bucine) via airbnb, og utleier har vært svært behjelpelig med å finne forslag til mat, fotograf og blomster.

Skulle i utgangspunktet bruke en bryllupsplanlegger, men følte at jeg ikke klarte å formidle hva vi ønsker. Like greit å gjøre det selv😊 

Vi inviterer bare nærmeste familie og venner. Blir fest hjemme etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har ingenting med hi å gjøre men for min del ville et utenlands bryllup forhindret meg i å komme. Det måtte vært nærmeste familie om jeg skulle prioritert en så dyr reise til et land jeg selv kanskje ikke hadde tenkt meg. Ikke alle som har penger til reise, opphold, klær (og evt gave)... uansett om gaven skulle være at vi kom, ville den komme på mange tusen og det er mye mer enn jeg gir til NOEN i bryllupsgave.... Just sayin....

Anonymkode: 1e24e...515

Hyggelig å høre andres synspunkter på et utenlandsbryllup, selv om ikke alle er like positive til det.

Nå har jeg jo ikke sagt noe om bakgrunnen til hvorfor vi skal ha det i Italia, hvor mange/få gjester vi skal ha, om gjestene må kjøpe gave eller ikke, hvem som betaler opphold eller betaler bryllupet. Dette er jo noe som varierer veldig fra person til person, men for meg så er det ingen selvfølge at det er gjestene som tar regningen hvert fall. Det er faktisk helt bak mål at noen brudepar forventer det, men alle er jo forskjellige.

Anonymkode: d1607...428

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.7.2016 at 12.14, maria.magdalena83 skrev:

Jeg skal gifte meg i Italia neste sommer💘 

Vi har leid et stort hus i Toscana (Bucine) via airbnb, og utleier har vært svært behjelpelig med å finne forslag til mat, fotograf og blomster.

Skulle i utgangspunktet bruke en bryllupsplanlegger, men følte at jeg ikke klarte å formidle hva vi ønsker. Like greit å gjøre det selv😊 

Vi inviterer bare nærmeste familie og venner. Blir fest hjemme etterpå.

Var det vanskelig å finne en passende plass for bryllupet? Hvor mange gjester? :) Genialt med airbnb! Skal sjekke det ut!

Anonymkode: d1607...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det vanskelig å finne en passende plass for bryllupet? Hvor mange gjester? :) Genialt med airbnb! Skal sjekke det ut!

Anonymkode: d1607...428

Det som var vanskelig var å velge hvilket av alle de fantastiske stedene vi skulle gå for. Vi sendte samme forespørsel til de stedene vi likte best, og valgte stedet med responsen vi foretrakk.

Vi har valgt å leie et stort hus en uke slik at det ikke bare blir bryllup men også en ferie for hele familien. (Oss, barna, våre foreldre, og søsken). Tilreisende gjester kan overnatte i nærheten. 

Blir rundt 30 totalt. Men vi kunne sikkert ha invitert mange flere. Alt foregår utenfor huset.

Vi tar med de som ønsker det på vinsmaking, og kokkekurs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, maria.magdalena83 skrev:

Det som var vanskelig var å velge hvilket av alle de fantastiske stedene vi skulle gå for. Vi sendte samme forespørsel til de stedene vi likte best, og valgte stedet med responsen vi foretrakk.

Vi har valgt å leie et stort hus en uke slik at det ikke bare blir bryllup men også en ferie for hele familien. (Oss, barna, våre foreldre, og søsken). Tilreisende gjester kan overnatte i nærheten. 

Blir rundt 30 totalt. Men vi kunne sikkert ha invitert mange flere. Alt foregår utenfor huset.

Vi tar med de som ønsker det på vinsmaking, og kokkekurs. 

Det hørtes jo fantastisk ut! Jeg vurderer det samme opplegget selv :) Blir mer arbeid, men man har jo mulighet til å sette sitt eget preg på det, sikkert mye mer enn med en som skal arrangere det for deg.

Hvis jeg går for å arrangere og ordne alt selv, så er jeg bare redd for at det kan bli vanskelig å få tak i ting som bord/stoler, tallerkner/bestikk/glass, telt eventuelt etc.. Men det er vel mange plasser i Toscana området som har alt det der? Pynt er nok ikke vanskelig å få tak i, heldigvis!

Hvordan gjør dere det med maten da? Leier dere inn kokker og servitører? 

Anonymkode: d1607...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et bryllup i Italia for noen år siden. I nærheten av gardasjøen, helt nydelig..

Anonymkode: 9a7ef...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Drar opp denne tråden igjen og håper på litt mer action denne gangen :) 

Anonymkode: d1607...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...