Gå til innhold

Samboer gjorde noe så ekkelt at jeg vurderer å slå opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en flott og fin samboer som jeg har vært sammen med i 3 år nå. MEN i dag oppdaget jeg noe som gjorde meg så dårlig at jeg helt seriøst vurderer å slå opp.. 
 

Jeg fant et glass ved siden av senga på samboers side som var fullt av slim som samboer har hostet opp. Jeg ble så fysisk dårlig av dette at jeg kastet opp, og jeg lurer på hvor mange andre ekle ting samboer har for seg som jeg ikke vet om... 
 

Er dette en god nok grunn til å slå opp med noen? 

Anonymkode: ebbb5...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men det er grunn til å be ham skjerpe seg og begynne å ha papir ved sengen isteden. Som kastes i søpla hver morgen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre enn om det var på gulvet eller i senga. 

Men om du reagerer på slikt, tror jeg samliv vil bli en utfordring. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en god nok grunn til å slå opp med noen? 

Anonymkode: ebbb5...bf3

Antagelig. En slimklump er vel som en lort i havet hvis dere skal ha et liv samme. Tenk om dere får barn!! (De må fødes.. bare sånn for å sette slimklumpen i perspektiv.)

 

Anonymkode: 2fefa...da1

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antagelig. En slimklump er vel som en lort i havet hvis dere skal ha et liv samme. Tenk om dere får barn!! (De må fødes.. bare sånn for å sette slimklumpen i perspektiv.)

 

Anonymkode: 2fefa...da1

Problemet er ikke slimet i seg selv, men at han bruker glassene jeg drikker av til å oppbevare avfall fra kroppen sin.. 

Anonymkode: ebbb5...bf3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er ikke slimet i seg selv, men at han bruker glassene jeg drikker av til å oppbevare avfall fra kroppen sin.. 

Anonymkode: ebbb5...bf3

Enkelt. Bare be han ikke sette skitne glass i skapet, men la dem gå via oppvaskmaskinen.

Anonymkode: 2fefa...da1

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/22/2016 at 1.41, AnonymBruker skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han helseproblemer siden han føler behov for å hoste opp slim i et glass? Det er vel strengt tatt ikke noe som er nødvendig for folk flest... Om det er så ille at han ikke kan bruke papir eller gå på badet for å spytte, så ville jeg sterkt oppfordret ham til å oppsøke lege

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er rart at dere blir så forferdet over dette. Glasset blir vel vasket før det blir satt på plass. Jeg regner med at et glass var det mest praktiske å bruke der han lå i senga og måtte hoste opp slim. Det i seg selv synes jeg ikke er så ille, men det forutsetter jo at han tømmer glasset og rengjør det dagen etter. 

 

Anonymkode: 70a12...2c5

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er ikke slimet i seg selv, men at han bruker glassene jeg drikker av til å oppbevare avfall fra kroppen sin.. 

Anonymkode: ebbb5...bf3

Ok. Si det til han og be han om bruke en egen kopp/ glass/ evt engangsbeger til slikt :)

Anonymkode: 115e3...322

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du ikke at ditt kroppslige avfall havner på det meste du har i hus? Hvor gjør du av deg når du puster, nyser, hoster, drikker vann av glassene, pusser tenna, går på do, dusjer, føner håret, børster håret, tar på dørhåndtak, fiser i sengetøyet, ligger i sengetøyet, har sex i sengetøyet, svetter i senga, går inn i gangen med sko, legger ytterklær i gangen, spiser mat og rører bestikket?

Tror du toalettet du setter deg på, sengetøyet du ligger i, dørhåndtaket du tar på, mobiltelefonen du prater i og spytter i er renere enn et nyvasket glass? Åh, bruk hodet. Det hadde ikke krevd så lang betenkningstid engang. En tanke fører til en annen... Den bør hvert fall gjøre det.

Anonymkode: 20122...4b0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Si det til han og be han om bruke en egen kopp/ glass/ evt engangsbeger til slikt :)

Anonymkode: 115e3...322

Nettopp. Hva med å legge et plastglass med vann og Zalo nederst som han kan spytte i. Hvis han har skikkelig slimhoste så er det fint at han spytter det ut i et glass i stedet for å svelge det, og med mindre han må drite så er det vel liten vits å tvinge han til å bo på toalettet dagen lang hvis en kopp kan gjøre den dumme tiden bedre.

Ts har du hørt om problemløsninger? Har du kommet deg frem i livet med å si æssjjj og fy? Hvis du vil dumpe en fyr pga dette, så bør du seriøst ikke befinne deg i et forhold. Du kan ikke elske noen når du oppfører deg på denne måten. Jeg kan skjønne at slimet er frastøtende men du vurderer å dumpe han... Huff du er lame.

Anonymkode: 20122...4b0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Hva med å legge et plastglass med vann og Zalo nederst som han kan spytte i. Hvis han har skikkelig slimhoste så er det fint at han spytter det ut i et glass i stedet for å svelge det, og med mindre han må drite så er det vel liten vits å tvinge han til å bo på toalettet dagen lang hvis en kopp kan gjøre den dumme tiden bedre.

Ts har du hørt om problemløsninger? Har du kommet deg frem i livet med å si æssjjj og fy? Hvis du vil dumpe en fyr pga dette, så bør du seriøst ikke befinne deg i et forhold. Du kan ikke elske noen når du oppfører deg på denne måten. Jeg kan skjønne at slimet er frastøtende men du vurderer å dumpe han... Huff du er *mye mer lame og frastøtende.

Anonymkode: 20122...4b0

Edit: fremhevet

Anonymkode: 20122...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en flott og fin samboer som jeg har vært sammen med i 3 år nå. MEN i dag oppdaget jeg noe som gjorde meg så dårlig at jeg helt seriøst vurderer å slå opp.. 
 

Jeg fant et glass ved siden av senga på samboers side som var fullt av slim som samboer har hostet opp. Jeg ble så fysisk dårlig av dette at jeg kastet opp, og jeg lurer på hvor mange andre ekle ting samboer har for seg som jeg ikke vet om... 
 

Er dette en god nok grunn til å slå opp med noen? 

Anonymkode: ebbb5...bf3

Ekkelt ja, men hvis du tenker på å slå opp pga noe sånt, kan det være du passer best til å bo alene. Synd ingen av oss er perfekte du, de aller fleste av oss gjør nok "ekle" ting..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det var fryktelig ekkelt, og trolig ville jeg også kastet opp. Men å slå opp pga dette? Det går an å ha en normal kommunikasjon dere imellom - hvor du sier ifra om at du ikke takler slim i glassene du drikker av. Det finnes mange alternativer å løse dette på. Papir på nattbordet, evnt engangskopp om problemet bare er at du drikker av glassene han hoster fra seg slimet. 

Jeg har selv en slimete samboer og takler ikke engang at han spytter i vasken etter å ha hørt/sett så mange ganger at han hoster opp slimet f.eks på tur. Vi har derimot åpen kommunikasjon om dette, så MÅ han hoste slim, så sier han ifra, så jeg kan gå ut/bort (dette gjelder særlig ved tannpuss), eller så går han unna for å gjøre det. 

Det er ikke sånn at han kan velge å være slimete eller ikke. Jeg hører veldig ofte på morgenene at han nærmest løper ut på badet for å få ut slimet. Hoster og det høres ut som om han brekker seg (som igjen får min brekningsrefleks til å reagere, men nå er jeg så vant til det). Han er ikke den som står opp sånn uten videre, så det betyr bare at han MÅ få det opp. Han sier selv at halsen blir altfor trang, og slimet må opp. 

Vi har vært sammen i titallsvis med år, og dette er overhodet ikke noe problem. Det er bare en av de vanskelige sidene ved å være samboere, hvor jeg må tolerere hans "uvane", uansett hvor plagsomt det er. Jeg har uvaner han også må tolerere. Jeg elsker ham ikke mindre av den grunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk.

Har han fått slimhoste? Noe mer foraktet enn en syk ektemann/ samboer finnes ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...