Gå til innhold

Lavt stoffskifte selv om verdiene er "normale"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden jeg ligger i grenseland til å ha lavt stoffskifte tar jeg jevnlig blodprøver for å sjekke dette. Verdiene mine ligger som regel utenfor normalen, men ikke mye. Sist gang hadde jeg vel TSH på 6,5. De flyr litt opp og ned, men har som sagt alltid vært høyere enn det som blir betegnet som normalt. Jeg blir alltid bare bedt om å komme tilbake og ta nye prøver etter en viss tid og det har pågått lenge nå... Jeg er litt lei av å ta prøver annenhver måned uten å komme noen vei. Jeg har vært mye hos legen tidligere på grunn av at jeg føler meg generelt i dårlig form. Jeg føler meg ofte slapp og sliten. Jeg studerer på deltid og jobber ved siden av og merker veldig godt at nå i sommer som jeg jobber ekstra mye blir jeg ekstra sliten. Har ikke overskudd til å finne på andre ting når jeg har fri. Sovner ofte på ettermiddagen om jeg har vært på jobb og det har jeg aldri gjort før! Det jeg lurer på er om man kan ha symptomer som kommer på grunn av stoffskifte selv om prøvene bare ligger i grenseland. Jeg har også tørr hud og treg mage som også kan være symptomer på lavt stoffskifte.

Anonymkode: bc45b...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det kan du. Husk at dette ikke kan vurderes ut i fra tsh alene, du må også se på tras, anti tpo, t4 og t3..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bør spørre legen din? Tviler på at man får symptomer på en sykdom man ikke har. Er alle prøvene dine i grenseland, eller er det kun TSH? Tørr hud, tretthet og treig mage kan jo ha så mange andre årsaker også. Mange googler jo så mye om symptomer på ulike sykdommer at de nesten får det. Symptomene dine kan jo skyldes kosthold, lite fiber, lite vann, lite aktivitet, travel hverdag, stress og bekymringer over å ha lavt stoffskifte osv.