Gå til innhold

Hater du venninnen til kjæresten. Isåfall, hvorfor?


Lillepanda2

Anbefalte innlegg

virker som det er flere som misliker bestevenninna/god venninne av kjæresten. Isåfall, hvorfor? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Holititten

Hvorfor skal noen hate en venninne til kjæresten? Folk er så sinnsykt sjalu over ingenting, kunne ikke falt meg inn å hate en venn eller venninne av kjæresten min bare "fordi", som jeg føler mange har som grunn. Spennende om noen har grunner som ikke bunner i sjalusi og bitterhet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du inntrykk av det? :klo:

Det har ikke jeg.

Kanskje det er en grunn da? At venninnen er ute etter kjæresten eller noe?

Anonymkode: a0a30...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hat er et sterkt ord. Jeg misliker venninnen til kjæresten min da han har løyet om ting som har omhandlet henne. Jeg misliker at hun inviterer han over på sene middager med alkohol uten å inkludere meg. Jeg misliker at ingen av dem gjør et forsøk på å inkludere meg. Nå skal vi flytte sammen etter 2 år, og når vi har flyttet sammen settet jeg ned foten. Inkluder meg, eller droppe henne.

Anonymkode: 42fbf...a1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Kjæresten min har en bestevenn samt flere nære jentevenner som igjen henger mye med gutta i samme gjeng, så det er veldig vanlig i hans omgangskrets selv om alle har kjæreste/samboer på "hver sin kant". 

Ikke bare er hun veldig hyggelig og en god venn med samboeren min, men hun er også veldig inkluderende og fra dag 1 har hun alltid invitert med meg hvis jeg ønsker det. 

Anonymkode: b9590...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, absolutt ikke. Kjæresten min har en bestevenn samt flere nære jentevenner som igjen henger mye med gutta i samme gjeng, så det er veldig vanlig i hans omgangskrets selv om alle har kjæreste/samboer på "hver sin kant". 

Ikke bare er hun veldig hyggelig og en god venn med samboeren min, men hun er også veldig inkluderende og fra dag 1 har hun alltid invitert med meg hvis jeg ønsker det. 

Anonymkode: b9590...ef7

Ja, samme her! Kjæresten mind beste venn en en jente, og vi er sammen alle sammen støtt og stadig. Jeg har til og med blitt venn med henne selv, og er sammen med henne ute kjæresten. 

Kjæresten min har gode nok sosiale antenner til å velge venner som er bra for han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater ikke, misliker er også litt sterkt, men har ikke noe til overs for ei. De er ikke nøre venner nå lengre. De var bestevenner for 3 år siden. Jeg og typen ble sammen for 1.5 år siden så jeg har ikke sett noe til dette vennskapet selv. Likevel er jeg slik at når mine kompiser får nye kjærester så går jeg direkte til henta, hilser ordentlig og slår av en prat. Denne jenta har vel egentlig kun sagt hei i forbifarta. Hvis jeg prater så ser hun aldri på meg og ellers snakker hun aldri til meg. Så derfor har ikke jeg noe til overs for henne. Tenker at om hun hadde vært så god venninne hadde hun gjort en liten innsats for å bli kjent.

Anonymkode: e2994...91c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann hadde da vi traff hverandre to venninner, ene var barndomskjæresten (mange år siden de var sammen) og den andre hadde han havnet i senga med en gang (det unngikk han å si noe om i starten..).

Jeg hadde aldri problemer med det, selv om jeg synes begge venninne var litt vel intime med han, de satt gjerne på fanget hans osv. Men jeg har vært så vant med å kunne være venner med begge kjønn, så selv om jeg reagerte litt på det så bestemte jeg meg for å ikke tenke mer på det. 

Den ene venninnen lagde et helvetes drama ca 6 måneder ut i forholdet, antageligvis da hun skjønte at det faktisk var begynnelsen på noe seriøst. Og hun fortsatte med rykter, drama og fyllekrangling i et halvt år før mannen min bare kuttet henne ut. 

Den andre venninnen kuttet han ut etter at hun prøvde seg på han på en felles tur vi var på som vennegjeng. Der hennes kjæreste også var med...

Han har fortsatt noen venninner som han ser nå og da, men fant vel ut at det ble litt for mye bråk å ha de venninne som var nære, da de var så nære pga baktanker tydeligvis...

Men nei, jeg hatet ikke venninnene til mannen min og han kuttet dem ut helt selv.

Anonymkode: 7bba3...549

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har ingen venninner.

Anonymkode: 608aa...b3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som jeg "holder på med" (lol) har flere venninner som han har hatt i årevis, spesielt to av dem er han ganske close med og en av dem har han ligget med tidligere. Liker dem begge to veldig godt, trivelige folk. Har ingen problemer med at han henger med dem, og han har heller ingen problemer med noen av mine kompiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hat er et sterkt ord. Jeg misliker venninnen til kjæresten min da han har løyet om ting som har omhandlet henne. Jeg misliker at hun inviterer han over på sene middager med alkohol uten å inkludere meg. Jeg misliker at ingen av dem gjør et forsøk på å inkludere meg. Nå skal vi flytte sammen etter 2 år, og når vi har flyttet sammen settet jeg ned foten. Inkluder meg, eller droppe henne.

Anonymkode: 42fbf...a1e

Det bør du vel avklare før dere flytter sammen. Hva får deg til å tro at han plutselig vil begynne å inkludere deg av den praktiske grunn at dere har flyttet sammen? Hva om han ikke gjør hverken det ene eller det andre men sier til deg at sånn har det alltid vært og sånn kommer det til å forbi, skal du da flytte ut igjen?

Anonymkode: 9b749...3a7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei? :klo:

Endret av fuglekvinnen__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine venner har ikke kjærester. Så det har ikke vært noe problem. Har på en annen side opplevd at jeg ikke har taklet at mine venner har hatt mye kontakt med en person jeg har mislikt intenst, pga ting h*n har gjort. Det er fort gjort, men det er ikke noe problem, nå lengre. Har utvidet horisonten litt ift hvilke miljøer jeg henger i til forskjellige tider. Og hun ene har jeg ikke SÅ mye kontakt med utenfor jobben. 

Anonymkode: 9387f...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hat er et sterkt ord. Jeg misliker venninnen til kjæresten min da han har løyet om ting som har omhandlet henne. Jeg misliker at hun inviterer han over på sene middager med alkohol uten å inkludere meg. Jeg misliker at ingen av dem gjør et forsøk på å inkludere meg. Nå skal vi flytte sammen etter 2 år, og når vi har flyttet sammen settet jeg ned foten. Inkluder meg, eller droppe henne.

Anonymkode: 42fbf...a1e

Dette er litt spesielt. Mislike henne fordi han har løyet? Litt rart :klo:

Anonymkode: 68ebd...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er litt spesielt. Mislike henne fordi han har løyet? Litt rart

 

Vil ikke akkurat si at det er rart å mislike vennskapet deres når det har vært uærligheter med i bildet. Men da er jeg vel rar da :-)

Anonymkode: 42fbf...a1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Vil ikke akkurat si at det er rart å mislike vennskapet deres når det har vært uærligheter med i bildet. Men da er jeg vel rar da :-)

Anonymkode: 42fbf...a1e

Det er hans problem at han velger å juge til kjæresten sin, det er ikke noe hun bør eller kan ta ansvar for. Og det er ditt problem at du har tilgitt ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Holititten skrev:

Hvorfor skal noen hate en venninne til kjæresten? Folk er så sinnsykt sjalu over ingenting, kunne ikke falt meg inn å hate en venn eller venninne av kjæresten min bare "fordi", som jeg føler mange har som grunn. Spennende om noen har grunner som ikke bunner i sjalusi og bitterhet..

Jeg har vært venn med flere jenter som er i et forhold, og jeg kan forsikre deg om at en viktig grunn for vennskapet er sjansen for å få pult de. Det er ikke eneste grunnen til vennskapene, men jeg knuller de om sjansen byr seg. Så de mennene som har vært sjalu på vårt vennskap har helt rett.

Anonymkode: efccf...964

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært venn med flere jenter som er i et forhold, og jeg kan forsikre deg om at en viktig grunn for vennskapet er sjansen for å få pult de. Det er ikke eneste grunnen til vennskapene, men jeg knuller de om sjansen byr seg. Så de mennene som har vært sjalu på vårt vennskap har helt rett.

Anonymkode: efccf...964

Ikke alle er like moralløse og sexifiserte som deg, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min har venner av begge kjønn. Synes det er veldig koselig med besøk jeg uansett hvilket kjønn som kommer til oss, selv om samboeren min ikke er verdens mest sosiale og setter ikke så stor pris på at de sitter hos oss i 3 timer, men det går greit i blant :) Pleier ikke akkurat å komme bare ei jente på besøk i gangen heller da, men. De pleier å ta med mannen sin :) 

Anonymkode: 11faf...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...