Gå til innhold

Celelprøve - aldri fått brev


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt celleprøver fra jeg var 23, til og med gjennomgått en konisering, men aldri har jeg fått dette brevet om celleprøve.

Hva kan det skyldes?

Jeg er kvinne, 33 år.

Anonymkode: 91804...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt celleprøver fra jeg var 23, til og med gjennomgått en konisering, men aldri har jeg fått dette brevet om celleprøve.

Hva kan det skyldes?

Jeg er kvinne, 33 år.

Anonymkode: 91804...dc6

Kan sikkert skyldes flere ting, men brevet er jo bare en påminnelse fra Kreftforeningen - ingen timeavtale. Kanskje du på et tidlig tidspunkt krysset av for ikke å motta påminnelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Kanskje du på et tidlig tidspunkt krysset av for ikke å motta påminnelser?

Nei, det har jeg aldri gjort. Alltid stusset over hvorfor jeg ikke får disse påminnelsene.

Anonymkode: 91804...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten har de ikke riktig adresse på deg eller så har du falt ut av systemet av en eller annen grunn. Sikker på at du ikke har reservert deg? Du får ringe kreftregisteret og spørre, det de som sitter på svaret.

Anonymkode: 1354a...28f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har jeg aldri gjort. Alltid stusset over hvorfor jeg ikke får disse påminnelsene.

Anonymkode: 91804...dc6

Men da kan du sikkert kontakte Kreftforeningen, og be om påminnelsene. Sikkert skjedd en feil. Pleier du å glemme det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt celleprøver fra jeg var 23, til og med gjennomgått en konisering, men aldri har jeg fått dette brevet om celleprøve.

Hva kan det skyldes?

Jeg er kvinne, 33 år.

Anonymkode: 91804...dc6

De sender ut påminnelser til de som ikke har tatt celleprøver i løpet av en viss periode. 

Anonymkode: d954e...509

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten har de ikke riktig adresse på deg eller så har du falt ut av systemet av en eller annen grunn. Sikker på at du ikke har reservert deg? Du får ringe kreftregisteret og spørre, det de som sitter på svaret.

 

Gidder ikke det, da jeg tar celleprøver uansett.

Synes bare det er utrolig merkelig.

Anonymkode: 91804...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Pleier du å glemme det?

Som tidligere konisert måtte jeg i noen år ta dem oftere, så nei. Jeg glemmer det ikke.

Anonymkode: 91804...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Som tidligere konisert måtte jeg i noen år ta dem oftere, så nei. Jeg glemmer det ikke.

Anonymkode: 91804...dc6

Da er dette grunnen til at du ikke får brev, du registreres i Kreftregisteret som "tatt celleprøve" og da er det ingen grunn til å sende deg en påminnelse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gidder ikke det, da jeg tar celleprøver uansett.

Synes bare det er utrolig merkelig.

Anonymkode: 91804...dc6

Det er vel derfor du ikke får slike brev.  De sender det til de som glemmer hvert 3dje år.

Anonymkode: 64da0...62c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 25 årsalder begynner automatiske påminnelser fra kreftforeningen. Mange tar prøver før det også, og det er registrert.

Jeg fikk første brev da jeg ble 25 år (men jeg tok ikke prøven) og da jeg ble 26 (i år) kom påminnelse på nytt og jeg kom meg fort som faen til fastlegen og fikk tatt den (Takk, Thea Steen!).

Du har gjort det du skal, derfor får du ikke påminnelse!

Endret av Høsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt celleprøver fra jeg var 23, til og med gjennomgått en konisering, men aldri har jeg fått dette brevet om celleprøve.

Hva kan det skyldes?

Jeg er kvinne, 33 år.

Anonymkode: 91804...dc6

Hvor ofte har du tatt prøver da? De sender først ut påminnelse når det nærmer seg tre år siden sist.

Anonymkode: e5e3b...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok celleprøve i forbindelse med at vi skulle starte IVF, det er 2 år siden. Fikk likevel brev fra Kreftreg. i sommer om å huske celleprøve. Jeg tror jeg har fått hvert tredje år uavhengig om jeg har tatt eller ikke.

Anonymkode: bcd24...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

On July 20, 2016 at 10:44 PM, AnonymBruker said:

Hvor ofte har du tatt prøver da? De sender først ut påminnelse når det nærmer seg tre år siden sist.

Anonymkode: e5e3b...6d7

Etter koniseringen har jeg tatt oftere enn hvert tredje år, først etter et halvt år og så årlig. Nå nærmer det seg 1,5 år siden.

Men tråden ga meg svar på spørsmålet mitt iallfall. :)

Anonymkode: bb866...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sender bare ut hvis det har gått over 3 år siden sist man tok prøver. Jeg har fått påminnelse to ganger, siden jeg ikke har tatt på 7 år. Men det er faktisk flere år siden jeg fikk sist, de har vel gitt opp. 

Anonymkode: 58e73...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...