Gå til innhold

Baby som er klistra inntil meg. Begynner å gå leu


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, en mnd gammel baby som kun sover inntil meg. Jeg må med andre ord fungere som en seng/vugge/ osv. Begynner å bli lei. Jeg svetter og har det fælt og har så lyst til å gjøre andre ting men må hele tia bysse og bære. Jeg blir helt SPRØ. Ja jeg vet det er 4 trimester men dette er slitsomt. Når gikk det over for dere som har hatt baby? Er det noe håp???? Kommer jeg en dag til å kunne slappe av i EN time på sofaen uten en baby oppå meg? 

Hilsen frustrert mamma

Anonymkode: 54c68...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du valgte vel selv å få ungen? Hvorfor er det så slitsomt å skulle ta seg av den?

Anonymkode: 40c5e...a74

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du valgte vel selv å få ungen? Hvorfor er det så slitsomt å skulle ta seg av den?

Anonymkode: 40c5e...a74

Det er vel lov å være sliten? Og håpe at det blir bedre med tiden, høre andres erfaringer for å vite at man ikke er alene osv. Det er slitsomt. Som alt annet i livet man velger selv og blir sliten av. Man skal liksom ikke holde kjeft bare fordi man selv har valgt å få barn. Det er artig å ha en unge, men det er slitsomt og det er LOV å si det. 

Anonymkode: 54c68...599

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig kommentar av ab over her.

 

Ja, det er slitsomt, og det går over. Vi forsøkte vugge lignede nature sway, og det fungerte godt fra 6 uker. Kan det fungere om dere ligger i sengen feks? Desverre nå man bare finne løsninger som gjør de første 12 ukene holdbare. Synes det var pyton og ikke kunne bruke tiden babyen sov til å feks dusje og spise.

Nå når han er halvannet savner jeg babykosen, og angrer på at jeg ikke koste meg mer

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel lov å være sliten? Og håpe at det blir bedre med tiden, høre andres erfaringer for å vite at man ikke er alene osv. Det er slitsomt. Som alt annet i livet man velger selv og blir sliten av. Man skal liksom ikke holde kjeft bare fordi man selv har valgt å få barn. Det er artig å ha en unge, men det er slitsomt og det er LOV å si det. 

 

Men etter to-tre måneder?

Anonymkode: 40c5e...a74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men etter to-tre måneder?

Anonymkode: 40c5e...a74

Ja, man blir sliten etter to-måneder. Ts har sannsynligvis vært igjennom en tøff fødsel, kanskje ammingen ikke går så lett som man tenkte på forhånd. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg. Hadde på samme måte og det varte i ca 6 måneder før det gradvis ble bedre. Heldigvis fikk jeg god avlastning av far.

Anonymkode: 3709c...de9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa da, hvor er han? Finn en trillejente og send babyen ut en time. Vær løsningsorientert!

Anonymkode: 87d28...471

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Ja, man blir sliten etter to-måneder. Ts har sannsynligvis vært igjennom en tøff fødsel, kanskje ammingen ikke går så lett som man tenkte på forhånd. 

Jaja, men å klage over at baby vil ha nærhet den første tiden? Da burde man kanskje ikke fått barn.

Anonymkode: 40c5e...a74

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel lov å være sliten? Og håpe at det blir bedre med tiden, høre andres erfaringer for å vite at man ikke er alene osv. Det er slitsomt. Som alt annet i livet man velger selv og blir sliten av. Man skal liksom ikke holde kjeft bare fordi man selv har valgt å få barn. Det er artig å ha en unge, men det er slitsomt og det er LOV å si det. 

Anonymkode: 54c68...599

 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja enig, skjønner ikke den tanken gangen at man si at man synes det er sltsomt.

Anonymkode: c596c...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja enig, skjønner ikke den tanken gangen at man si at man synes det er sltsomt.

Anonymkode: c596c...94c

Ikke kan si det.

Anonymkode: c596c...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir sliten av å ligge i ro med babyen? Da må du rett og slett endre innstilling. Finn deg serier å se på tv, og nyt det. Hadde du hatt en baby som gråter mye og krever å bli vugget, bært på og bysset hele tiden er det slitsomt ja. Men det går over alt for fort. Etter noen få måneder er baby mer aktiv og vil ikke kose på samme måte hele tiden. Gjør det beste ut av det! 

Hvordan i all verden hadde du sett for deg at de første månedene skulle bli? At baby skulle ligge for seg selv å klare seg alene? 

Anonymkode: 77b20...e06

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du blir sliten av å ligge i ro med babyen? Da må du rett og slett endre innstilling. Finn deg serier å se på tv, og nyt det. Hadde du hatt en baby som gråter mye og krever å bli vugget, bært på og bysset hele tiden er det slitsomt ja. Men det går over alt for fort. Etter noen få måneder er baby mer aktiv og vil ikke kose på samme måte hele tiden. Gjør det beste ut av det! 

Hvordan i all verden hadde du sett for deg at de første månedene skulle bli? At baby skulle ligge for seg selv å klare seg alene? 

Anonymkode: 77b20...e06

Hva er det som feiler dere, hva gjør at dere har behov for kritisisere TS?

Jeg håper virkelig livet deres er perfekt, og at dere ikke møter på tunge tider, og gjør dere det, så for all del ikke klag!

Lykke til TS, det blir bedre :) Foreslår heller du snakker med helsestasjonen enn en fordømmende KG med null menneske innsikt.

Det du føler er helt normal og naturlig, alle foreldre har gått igjennom slike ting.

Anonymkode: c596c...94c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som feiler dere, hva gjør at dere har behov for kritisisere TS?

Jeg håper virkelig livet deres er perfekt, og at dere ikke møter på tunge tider, og gjør dere det, så for all del ikke klag!

Lykke til TS, det blir bedre :) Foreslår heller du snakker med helsestasjonen enn en fordømmende KG med null menneske innsikt.

Det du føler er helt normal og naturlig, alle foreldre har gått igjennom slike ting.

Anonymkode: c596c...94c

Hvem har skrevet noe om perfekte liv? Ikke jeg, så skjerp deg!

Anonymkode: 77b20...e06

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, men å klage over at baby vil ha nærhet den første tiden? Da burde man kanskje ikke fått barn.

Anonymkode: 40c5e...a74

Og prisen for dagens mest mugne sitronfjesheks går til deg :ler:

Jeg skjønner virkelig ikke poenget med å kaste bort så mye av livet på å være så surmaga på et forum. 

Kom deg ut i skauen og få deg litt bedre humør :)

 

Anonymkode: 83370...470

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk det over etter ca 1,5-2 måneder. Han syns fortsatt det er fint å bli bært, men krever det ikke liksom. Jeg savner det nesten litt nå da :P før så var det jo bare å legge han oppå meg så sovna han og roa seg, det funker ikke nå lenger for å si det sånn.

Uansett, om du ikke har det allerede, så ambefaler jeg å skaffe no bæretøy så du ikke blir altfor sliten.

Anonymkode: 20e97...420

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 40c5e...a74

Virkelig? de kommentarene var det mest konstruktive du kunne komme med? Så hyggelig av deg :fnise:

 

TS - prøv å venne barnet av ved å være tilstede men la det ligge selv, for eksempel hvis du legger deg ved siden av i senga, ligger inntil men ikke slik at barnet er oppå deg. På den måten lærer du barnet at det er OK å sove uten å sove oppå deg. Slik det er nå har du jo lært barnet at mamma er stedet å være! :D mammas lunt, hjertelyd, pust osv - det er som musikk for småttisen og det tar ikke lang tid for en liten ny en å få vaner altså.. Litt etter litt vil du se det går seg til.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er 3 uker og sover kun på brystet til meg eller pappa. Kanskje 20-40 minutter i vogna når han sover godt. Senga er nekt! Han sover kun om han får sovne ved puppen, ellers er det mye gråt på pappas fang før han blir så sliten at han sovner av det. :/ 

Men vi nyter all tid vi kan og samarbeider så godt vi kan med husarbeid, bæring og søvn. Vi har delt opp natten. Jeg sover fra åtte (med mating) til tre og han fra tre til ti. Det fungerer :)

Anonymkode: 94089...d9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carrot skrev:

Virkelig? de kommentarene var det mest konstruktive du kunne komme med? Så hyggelig av deg :fnise:

 

TS - prøv å venne barnet av ved å være tilstede men la det ligge selv, for eksempel hvis du legger deg ved siden av i senga, ligger inntil men ikke slik at barnet er oppå deg. På den måten lærer du barnet at det er OK å sove uten å sove oppå deg. Slik det er nå har du jo lært barnet at mamma er stedet å være! :D mammas lunt, hjertelyd, pust osv - det er som musikk for småttisen og det tar ikke lang tid for en liten ny en å få vaner altså.. Litt etter litt vil du se det går seg til.. 

Babyer på en måned kan man ikke "lære" noe som helst eller skjemme bort. De er som de er, med sine behov, og foreldrenes jobb i starten er å prøve å dekke disse behovene. Det er IKKE ts sin "feil" at babyen trenger nærhet!!

TS: Hold ut, det går over! Skaff deg bæretøy, finn noen gode serier å se, ha mat og drikke lett tilgjengelig, og få avlastning om mulig :klemmer: 

 

Anonymkode: 271b9...232

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

g prisen for dagens mest mugne sitronfjesheks går til deg :ler:

Jeg skjønner virkelig ikke poenget med å kaste bort så mye av livet på å være så surmaga på et forum. 

Kom deg ut i skauen og få deg litt bedre humør :)

 

Eh?

Å klage på at et spedbarn vil ligge inntil kroppen er vel litt drøyt?

Anonymkode: 40c5e...a74

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...