Gå til innhold

3 fotgjengere i bredda på fortau i by


makkapakka

Anbefalte innlegg

hva er det som foregår oppi hue deres når dere presterer å gå 3 i bredda og holde hender på et fortau i en travel by der det går veldig mange folk på det fortauet også motgående. Må dere ha beskjed om at dette ikke fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, makkapakka skrev:

hva er det som foregår oppi hue deres når dere presterer å gå 3 i bredda og holde hender på et fortau i en travel by der det går veldig mange folk på det fortauet også motgående. Må dere ha beskjed om at dette ikke fungerer?

Har ofte sett det samme. Egoister er de. Jeg har ofte vært nødt til å vike unna og gå ut i kjørebanen for å komme forbi når jeg  har kommet gående motsatt vei...

Anonymkode: 048e8...201

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt! Spesielt om eksempelvis barnevogner og småbarnssykler kommer i tillegg. 

"Vi har barn, så vi eier hele verden! Prøv å si noe!".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Slitsomt! Spesielt om eksempelvis barnevogner og småbarnssykler kommer i tillegg. 

"Vi har barn, så vi eier hele verden! Prøv å si noe!".

Ja, jeg ble presset ut i kjørebanen og stupte rett i asfalten, av en slik familie på tur (5 i bredden var de, på en gang- og sykkelbane), da jeg kom syklende.

Anonymkode: 048e8...201

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ble presset ut i kjørebanen og stupte rett i asfalten, av en slik familie på tur (5 i bredden var de, på en gang- og sykkelbane), da jeg kom syklende.

Anonymkode: 048e8...201

Leit å høre. Noen eier bare ikke omtanke og respekt for andre rundt seg. 😠

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med bare å stanse og stå stille? Da løser det seg som regel, og gjør det ikke det kan dere jo stå se på hverandre og ha stirreleken :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du sykler så kan du plinge så høyt du klarer når du er rett bak dem. 

Anonymkode: e8e85...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig "jeg går rett frem samme hva jeg støter på" når jeg treffer slike egoer. Det beste resultatet fikk jeg en gang hvor det var jente-far-mor. Jeg gikk på høyre side av fortauet, og hadde ingen planer om å trå av asfalten. Mor var hvitkledd (hvit jeans, hvit fuskepels), og gikk og bar på en kaffekopp. Jeg gikk rett frem samme hva jeg støtte på, med litt ekstra spiss venstrealbue. Resultat: Mor var slett ikke hvitkledd lenger, men hadde cappuccino over hele seg, særlig hadde fuskepelsjakken fått et interessant mønster.

Det samme fenomenet finner man jo i enden av rulletrapper, rett innafor/utafor dører, når man skal av t-bane/buss/trikk/tog og ikke minst - ved bagasjebåndet på flyplass. Alltid like festlig å dytte folk unna. Men du verden, så irriterende at de må stille seg der i utgangspunktet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.7.2016 at 15.11, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ble presset ut i kjørebanen og stupte rett i asfalten, av en slik familie på tur (5 i bredden var de, på en gang- og sykkelbane), da jeg kom syklende.

Anonymkode: 048e8...201

Når du sykler på fortau med fotgjengere har du plikt til å vise hensyn. Du må faktisk regne med å av og til stoppe helt hvis det er nødvendig. Her har du nok selv skyld siden farten din var større enn at du klarte å bremse i tide.

Anonymkode: da4b7...ee6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.7.2016 at 11.42, Rosalie skrev:

Jeg blir veldig "jeg går rett frem samme hva jeg støter på" når jeg treffer slike egoer. Det beste resultatet fikk jeg en gang hvor det var jente-far-mor. Jeg gikk på høyre side av fortauet, og hadde ingen planer om å trå av asfalten. Mor var hvitkledd (hvit jeans, hvit fuskepels), og gikk og bar på en kaffekopp. Jeg gikk rett frem samme hva jeg støtte på, med litt ekstra spiss venstrealbue. Resultat: Mor var slett ikke hvitkledd lenger, men hadde cappuccino over hele seg, særlig hadde fuskepelsjakken fått et interessant mønster.

Det samme fenomenet finner man jo i enden av rulletrapper, rett innafor/utafor dører, når man skal av t-bane/buss/trikk/tog og ikke minst - ved bagasjebåndet på flyplass. Alltid like festlig å dytte folk unna. Men du verden, så irriterende at de må stille seg der i utgangspunktet.

Haha. Trodde jeg var ganske alene om en sånn gi-f-holdning.

Ofte setter jeg faktisk opp farten og vinkler kroppen fremover med skulderen først og knyttede never. Veier 115 kg med en fettprosent på 11 så jeg har aldri opplved å "møte veggen". Andre derimot har forhåpentligvis fått seg en lærepenge. Aldri angret bortsett én gang hvor en kvinne falt ut i veibanen og ble truffet av bil (i lav hastighet). Ble politisak og mye plunder, men verdt det.

Anonymkode: 8d343...c8b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du sykler på fortau med fotgjengere har du plikt til å vise hensyn. Du må faktisk regne med å av og til stoppe helt hvis det er nødvendig. Her har du nok selv skyld siden farten din var større enn at du klarte å bremse i tide.

Anonymkode: da4b7...ee6

Jepp, syklende skal holde tilnærmet gangfart hvis de må sykle på fortauet. 

Anonymkode: 6f006...d0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, syklende skal holde tilnærmet gangfart hvis de må sykle på fortauet. 

Anonymkode: 6f006...d0b

Jepp, syklende skal holde tilnærmet gangfart, når de passerer noen på fortauet. 

Få med deg alt eller gi fan i å skrive noe som helst.

Anonymkode: 35008...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor er det så kjekt med ringeklokke på sykkelen!:) Skvetter de skikkelig til når jeg plinger og hopper ut til siden.

Anonymkode: 64487...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Trodde jeg var ganske alene om en sånn gi-f-holdning.

Aldri angret bortsett én gang hvor en kvinne falt ut i veibanen og ble truffet av bil (i lav hastighet). Ble politisak og mye plunder, men verdt det.

Anonymkode: 8d343...c8b

Høres trygt ut.

Anonymkode: da4b7...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.7.2016 at 14.56, makkapakka skrev:

hva er det som foregår oppi hue deres når dere presterer å gå 3 i bredda og holde hender på et fortau i en travel by der det går veldig mange folk på det fortauet også motgående. Må dere ha beskjed om at dette ikke fungerer?

De tenker vel at de ønsker å gå ved siden av hverandre, da. Og ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Derfor er det så kjekt med ringeklokke på sykkelen!:) Skvetter de skikkelig til når jeg plinger og hopper ut til siden.

Anonymkode: 64487...c60

Urk, jeg synes faktisk det er ganske irriterende.

Man går jo gjerne to og to ved siden av hverandre på et fortau, eller kanskje man bare går alene i egne tanker, så kommer syklister susende og plinger for at alle andre skal hoppe ut til sidene og slippe kongene av fortauet forbi. Spesielt irriterende når det faktisk er markert opp for syklister i bilveien, eller hvis det er et veldig travelt fortau hvor syklisten bare burde gitt faen og gått av sykkelen for lenge siden, men i stedet velger taktikken å prøve å kjøre slalåm mellom folk imens han plinger som et helvete for å irritere flest mulig.

Jeg er forøvrig heller ikke veldig glad i slow walkers som går på rekke og rad, men har jobbet for lenge midt i bykjerner hvor turister og andre mennesker som er helt på søndagstur subber rundt som hodeløse zombier og stopper helt opp uten advarsel med jevne mellomrom, så jeg har gitt opp å gå i eget tempo i byn for lenge siden :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Urk, jeg synes faktisk det er ganske irriterende.

Man går jo gjerne to og to ved siden av hverandre på et fortau, eller kanskje man bare går alene i egne tanker, så kommer syklister susende og plinger for at alle andre skal hoppe ut til sidene og slippe kongene av fortauet forbi. Spesielt irriterende når det faktisk er markert opp for syklister i bilveien, eller hvis det er et veldig travelt fortau hvor syklisten bare burde gitt faen og gått av sykkelen for lenge siden, men i stedet velger taktikken å prøve å kjøre slalåm mellom folk imens han plinger som et helvete for å irritere flest mulig.

Jeg er forøvrig heller ikke veldig glad i slow walkers som går på rekke og rad, men har jobbet for lenge midt i bykjerner hvor turister og andre mennesker som er helt på søndagstur subber rundt som hodeløse zombier og stopper helt opp uten advarsel med jevne mellomrom, så jeg har gitt opp å gå i eget tempo i byn for lenge siden :fnise: 

Haha! Jeg suser ikke forbi og er kongen på sykkelen, sykler faktisk rolig. Men jeg synes det er irriterende med folk som dekker hele fortauet og ikke enser at folk kommer bak. Da må jeg faktisk plinge med klokka! Veldig mange plasser det ikke er sykkelfortau også. Her i byen er isåfall syklister hstet i veibanen, så det tørr jeg ikke.

Anonymkode: 64487...c60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Jeg suser ikke forbi og er kongen på sykkelen, sykler faktisk rolig. Men jeg synes det er irriterende med folk som dekker hele fortauet og ikke enser at folk kommer bak. Da må jeg faktisk plinge med klokka! Veldig mange plasser det ikke er sykkelfortau også. Her i byen er isåfall syklister hstet i veibanen, så det tørr jeg ikke.

Anonymkode: 64487...c60

Haha ja, syklistenes tragedie, både bilister og fotgjengere hater dere :fnise: 

Heier på flere sykkelfelt, men i mellomtiden trodde jeg faktisk det var veibanen som var anbefalt for syklister. Mulig det er forskjellig fra sted til sted. 

Uansett, skal man absolutt sykle på fortauet så kan man forvente både lavere tempo og at folk går ved siden av hverandre. Noen av oss liker også å høre på musikk når vi går, men det er jo nesten bare å gi opp på fortau med syklister, man må være så obs på dem for de meier jo ned fotgjengere rett som det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Haha ja, syklistenes tragedie, både bilister og fotgjengere hater dere :fnise: 

Heier på flere sykkelfelt, men i mellomtiden trodde jeg faktisk det var veibanen som var anbefalt for syklister. Mulig det er forskjellig fra sted til sted. 

Uansett, skal man absolutt sykle på fortauet så kan man forvente både lavere tempo og at folk går ved siden av hverandre. Noen av oss liker også å høre på musikk når vi går, men det er jo nesten bare å gi opp på fortau med syklister, man må være så obs på dem for de meier jo ned fotgjengere rett som det er. 

Har dere så voldsomme syklister der du bor? Er vel ikke ulovlig å sykle på fortauet. Jeg tørr isåfall ikke å sykle i veien her med busser og biler i full fart. De hater syklister som sinker trafikken. Så en plass må vi få være også😊 Alle må oppføre seg og gi plass til hverandre mener jeg😊

Anonymkode: 64487...c60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere så voldsomme syklister der du bor? Er vel ikke ulovlig å sykle på fortauet. Jeg tørr isåfall ikke å sykle i veien her med busser og biler i full fart. De hater syklister som sinker trafikken. Så en plass må vi få være også😊 Alle må oppføre seg og gi plass til hverandre mener jeg😊

Anonymkode: 64487...c60

Bor i Oslo, mange som tar sykling dønn seriøst, og jeg kjenner flere som har blitt påkjørt av syklister. 

Men også de hippiene som vingler rundt på en bysykkel på fortauet er jo middels irriterende, man trenger ikke være så voldsom av seg, det er ikke kult å få et sykkelhjul i leggen uansett fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...