Gå til innhold

Til dere med ett barn og som er fornøyde med "kun ett" :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Alice123 skrev:

Om du mener det er negativt med tre barn får du ta det på egen kappe. Det ønsker jeg ikke diskutere med deg. 

Når det gjelder det jeg skrev med at de føler seg unike, så presiserte jeg også at dette er helt ordinære mennesker. Selvbildet og realitet er litt i utakt. Egenskaper, trekk og prestasjoner som er høyst ordinære og gjennomsnittlige blir blåst litt opp. Spesielt gjelder dette når man snakker om "gamle dager" (barndom og ungdomstid).  Jeg skrev ingenting om at de har et GODT selvbilde, som er noe helt annet. De jeg kjenner har ikke hatt noe mer eller mindre god selvtillitt enn folk flest (dvs selvbildet har variert fra person til person, i likhet med resten av befolkningen). 

Dette er ikke noe utpreget personlighetstrekk, men man merker det over tid.

Ånei DET kan man ikke si noe på men enebarn har man lov å mene alt om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Maleficenta skrev:

Ånei DET kan man ikke si noe på men enebarn har man lov å mene alt om..

Du kan mene og si hva du vil om å ha tre barn. Men JEG gidder ikke diskutere det med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Alice123 skrev:

Du kan mene og si hva du vil om å ha tre barn. Men JEG gidder ikke diskutere det med deg.

 

20 minutter siden, Alice123 skrev:

Du kan mene og si hva du vil om å ha tre barn. Men JEG gidder ikke diskutere det med deg.

Men da burde du heller ikke gidde å diskutere om enebarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Maleficenta skrev:

 

Men da burde du heller ikke gidde å diskutere om enebarn

 

Dette er da vitterlig en diskusjon nettopp om enebarn. Hvis du vil diskutere trebarnsfamilier får du starte en egen tråd. 

Anonymkode: 4d8f1...0e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt å få ett barn og vi elsker det! Vi kjente på presset fra omgivelsene, men vi er SÅ mye mindre slitne enn de andre rundt her, vi har ork til å være kjærester og tid til å snakke mye med sønnen vår. Han er 12 år og er det blideste barnet jeg vet om! Han skravler med alle og er veldig utadvendt. Lærerne sier at han er uvanlig kunnskapsrik, og det er fordi han har voksne som har tid til å svare på det han lurer på. Evnt bare at vi snakker med han om alt mulig. På helgeturer tar vi ofte med en kompis, noe andre foreldre er svært takknemlige for 😉 Da får vi i pose og sekk, han får et barn å leke med og de krangler ikke, som søsken ofte gjør. På ukeslange ferier kan vi savne en til, men det er det eneste, og det er forresten ikke noe problem nå som han er så stor. Han tegner og leser bøker og liker å pusle med ting. Vi har alltid tenkt at vi må lære han å finne på ting selv, så han ikke er avhengig av underholdning/ oss. Han er den kuleste jeg vet om, men det synes jo alle foreldre...

Han synes det er så hyggelig hjemme hos oss, spesielt når han har vært hos venner med søsken, fordi det er så mye bråk og krangling. 

Følg magefølelsen din!

Anonymkode: dacff...017

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Han synes det er så hyggelig hjemme hos oss, spesielt når han har vært hos venner med søsken, fordi det er så mye bråk og krangling. 

Anonymkode: dacff...017

 

Nabogutten vår er enebarn og er oftere hos oss enn våre barn er hos ham. Han sier det er for stille og kjedelig hjemme hos ham. Han liker at det er liv og god stemning her og flere å leke med og har uttrykt mer enn én gang at han skulle ønske han hadde søsken, 

Anonymkode: 4d8f1...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Nabogutten vår er enebarn og er oftere hos oss enn våre barn er hos ham. Han sier det er for stille og kjedelig hjemme hos ham. Han liker at det er liv og god stemning her og flere å leke med og har uttrykt mer enn én gang at han skulle ønske han hadde søsken, 

Anonymkode: 4d8f1...0e5

Sånn hadde jeg det også da jeg var enebarn (frem til jeg var 8). Sønnen min som også er enebarn føler imidlertid slik som sønnen til personen du svarer. Han elsker å besøke og ha besøk av venner, men elsker like mye å kunne trekke seg tilbake i fred og ro og være helt alene med oss voksne etterpå.

Hvordan barn opplever det å være enebarn er nok veldig individuelt.

Anonymkode: a8669...67f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.7.2016 at 22.08, AnonymBruker skrev:

 

Dette er da vitterlig en diskusjon nettopp om enebarn. Hvis du vil diskutere trebarnsfamilier får du starte en egen tråd. 

Anonymkode: 4d8f1...0e5

Jamen om man skal diskutere fordeler og ulemper med å være enebarn så må man jo sammenligne det med å ha flere. Om ikke har man ikke noe grunnlag for å diskutere det å ha enebarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...