Gå til innhold

Livredd for terror, har forberedt meg på det verste.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alt som skjer rundt om kring i verden nå; jeg er redd. Så redd at jeg har forberedt meg på det verste.
Dersom krig utløses i Norge. Dersom noe skjer i byen, i nabolaget så har jeg forberedt meg. 
Har en bag med klær, håndduk, pledd og små ting. Ting som førstehjelpsutstyr, vannflaske (tom), batterier og lommelykt. Fyrstikker, håndservietter. Små ting som kan være nødvendig ved evakuering. 
Denne bagen ligger ved ytterdøren, slik at jeg kan ta den å løpe. 
Andre som har gjort dette? Føler meg så alene i frykten min. Er redd! Holder meg unna store samlingspunkter. Tørr ikke dra på konserter eller festivaler, i frykt for terror. 
 

Anonymkode: 32ca9...f8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at du er redd, men helt ærlig har du mer grunn til å være redd for eksempel å havne i en bilulykke enn terror. Kanskje du hadde hatt godt av å prate med en psykolog om disse tingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne

Det var faktisk mer terror før enn det er nå. True story. Det er bare at vi hører mer om det i media idag enn før. Du er trygg kjære deg.

Å leve i frykt er det ingen som har godt av i lengden. Dette vil spise deg opp på innsiden i lengden. Søk hjelp om det går utover livskvaliteten din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også, om 1 min dør jeg,

Anonymkode: 7534a...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare tenkt at jeg vil ikke dra med jentungen på store offentlige tilstelninger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irrasjonel frykt. Du burde være mer redd for å kjøre eller sitte på i en bil.

Anonymkode: a5a2c...3e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så jeg er den eneste :( ts

Anonymkode: 32ca9...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt som skjer rundt om kring i verden nå; jeg er redd. Så redd at jeg har forberedt meg på det verste.
Dersom krig utløses i Norge. Dersom noe skjer i byen, i nabolaget så har jeg forberedt meg. 
Har en bag med klær, håndduk, pledd og små ting. Ting som førstehjelpsutstyr, vannflaske (tom), batterier og lommelykt. Fyrstikker, håndservietter. Små ting som kan være nødvendig ved evakuering. 
Denne bagen ligger ved ytterdøren, slik at jeg kan ta den å løpe. 
Andre som har gjort dette? Føler meg så alene i frykten min. Er redd! Holder meg unna store samlingspunkter. Tørr ikke dra på konserter eller festivaler, i frykt for terror. 
 

Anonymkode: 32ca9...f8b

Det er totalt unødvendig. 

Snakk med noen om bekymringsangsten din.  

"Hva hvis.." tenkning skaper bare en sirkel med unødvendige og negative tankemønstre. Tankemønstre som du ikke drar nytte av.  Du begrenser livet ditt til ingen nytte. Hva får du ut av å holde på med det du gjør? Så lenge som du mater angsten din vil den fortsette å vokse. 

Du må våge å leve. Øv deg på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg er den eneste :( ts

Anonymkode: 32ca9...f8b

Nei :)  Men du kan leve i frykt, det var det som var poenget, da ett skritt vær dag, imorgen tar du ekstra skrittet og ett ekstra skritt i overmorgen osv.

Anonymkode: 7534a...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke la frykten stoppe oss fra å leve. Her lever vi som normalt. Reiser på ferie, lar barna besøke kjente rundt om i verden alene, lever som normalt. Heldigvis vet vi ikke hva fremtiden vil bringe og vil ikke la eventualiteter stoppe oss fra å leve som normalt.

Anonymkode: 7d0e2...f9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke la frykten stoppe oss fra å leve. Her lever vi som normalt. Reiser på ferie, lar barna besøke kjente rundt om i verden alene, lever som normalt. Heldigvis vet vi ikke hva fremtiden vil bringe og vil ikke la eventualiteter stoppe oss fra å leve som normalt.

Anonymkode: 7d0e2...f9b

JA!

Anonymkode: 7534a...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi

Du er absolutt ikke alene om frykten,men du kan ikke gardere deg. Du kan bare leve,og akseptere at ting kan skje. Over alt,når som helst. Akseptere at det kan skje,men sannsynligheten er liten her i Norge! Jeg fikk akkurat min unge sønn hjem fra Tyrkia. Jeg holdt på å dø jeg,av uro og bekymring,og det var jo noe reelt,ikke sant? Det er ikke lett nå,med terroren. Det er grusomt. 

Men vi har to valg faktisk: la oss skremme til å ikke leve et liv. Eller: Leve et liv.

Ditt valg. Og husk for all del en viktig ting,og det er at verden har vært SÅ myr verre opp igjennom tidene. Vi hadde bare ikke Internett den gang. Nå blir alt så nært,men det vil ikke si at verden er verre. Sender deg oppmuntring via tanker :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, PetterPanne skrev:

Det var faktisk mer terror før enn det er nå. True story. Det er bare at vi hører mer om det i media idag enn før. Du er trygg kjære deg.

Å leve i frykt er det ingen som har godt av i lengden. Dette vil spise deg opp på innsiden i lengden. Søk hjelp om det går utover livskvaliteten din

Dette er jo tull. Har aldri vært tradisjon for massedrap av sivile før den muslimske invasjonen av Europa. Terroren tar seg opp med økt innvandring av muslimer så jeg forstår deg TS. Frykten din er ikke irrasjonell, den er faktisk veldig forståelig 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg eller søk profesjonell hjelp. Helt latterlig å komme med slike ekle kommentarer. Ts har lov til å uttrykke sine bekymringer uten å få en slik kommentar i trynet. 

 

Hun beskriver helt irrasjonell frykt, håper ikke hun har barn som tar skade av dette tullet.

Det er helt på sin plass å be TS søke hjelp for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt som skjer rundt om kring i verden nå; jeg er redd. Så redd at jeg har forberedt meg på det verste.
Dersom krig utløses i Norge. Dersom noe skjer i byen, i nabolaget så har jeg forberedt meg. 
Har en bag med klær, håndduk, pledd og små ting. Ting som førstehjelpsutstyr, vannflaske (tom), batterier og lommelykt. Fyrstikker, håndservietter. Små ting som kan være nødvendig ved evakuering. 
Denne bagen ligger ved ytterdøren, slik at jeg kan ta den å løpe. 
Andre som har gjort dette? Føler meg så alene i frykten min. Er redd! Holder meg unna store samlingspunkter. Tørr ikke dra på konserter eller festivaler, i frykt for terror. 
 

Anonymkode: 32ca9...f8b

Jeg er ikke spesielt redd det. Norge er et bittelite relativt uinteressant land, så nei - sjangsen er liten, bitte liten. Hvis det skulle skje så tror du det hjelper å løpe ut døra med alle tingene dine? 

Jeg tror du går glipp av ganske mye hvis du unngår det og hvis det er noe trøst siden du da åpenbart er redd for å dø så dør du med en gang altså. Du merker det ikke en gang. Så derfor er det heller ikke noe å være redd for. 

Endret av fuglekvinnen__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den verden vi lever i vil det alltid skje grusomheter. Det var faktisk 21 år siden vi hadde konflikten mellom Bosnia og Serbia. 

Det er likevel viktig å leve et mest mulig normalt liv. Det er nettopp dette som bekymrer meg mest med IS: at deres forsøk på å spre frykt er noe de vinner på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever vel ikke lenger enn til den dagen hmvo dør uansett. 

Anonymkode: 785c6...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...