Gå til innhold

Dere som leier ut


emmy4158

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på dere som leier ut hybler, leiligheter. Jeg syntes jeg ser så mange strenge eiere som mener man skal være så stille. Det er jo ingen som vil leie oss noen der man må være musestille for de har en baby(?) Når jeg ser det står i artikler trykker jeg videre med en gang for man blir jo så "hemmet på en måte", ikke kan man høre på musikk, ha venner over å prate med osv. Mens andre eiere syntes det er helt grei med overnattinger, venner på besøk som drikker osv. 

Så dere som leier ut, får dine leietakere ha andre over på drikking? Hva syns dere er greit og ikke greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å velge bort å leie der hvor det bor småbarn og man må ta hensyn til de. 

Endret av Tanntrollet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tanntrollet skrev:

Bare å velge bort å leie der hvor det bor småbarn og man må ta hensyn til de. 

Hehe ja jeg gjør det. Hadde  slitt om jeg skulle leie oss noen med barn. :P Selv hadde jeg aldri leid ut om jeg hadde småbarn/baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, emmy4158 skrev:

Hehe ja jeg gjør det. Hadde  slitt om jeg skulle leie oss noen med barn. :P Selv hadde jeg aldri leid ut om jeg hadde småbarn/baby.

Leier ikke ut selv, men mener at hensyn bør gå begge veier :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tanntrollet skrev:

Leier ikke ut selv, men mener at hensyn bør gå begge veier :) 

Ja, enig der. En venninne av meg leide oss noen med barn og de springer jo taket ned nesten og hyler. Men barn er barn så er ikke så mye å gjøre med det. Bare ikke leie oss de me barn hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er noenlunde oppgeående gidder du ikke å leie av noen som ikke klarer å forholde seg som en proff utleier.

Aldri hørt om noen voksne som har leid et sted og godtatt å ikke kunne ha besøk??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, LEI_av_terrorfrykt skrev:

Hvis du er noenlunde oppgeående gidder du ikke å leie av noen som ikke klarer å forholde seg som en proff utleier.

Aldri hørt om noen voksne som har leid et sted og godtatt å ikke kunne ha besøk??

Jeg er veldig oppegående, er du? Jeg har ikke sakt at jeg leier oss sånne? Men har hørt historier av andre hvor streng. Om man leier oss noen med en baby så må man f.eks ha en normal døgnrytme med tanke på baby osv. Jeg lurte bare på om det var noen her som leide ut og hva deres grense er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, emmy4158 skrev:

Men har hørt historier av andre hvor streng. Om man leier oss noen med en baby så må man f.eks ha en normal døgnrytme med tanke på baby osv.

Da leier man ikke hos slike folk, de har jo ikke skjønt utleieloven.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LEI_av_terrorfrykt skrev:

Da leier man ikke hos slike folk, de har jo ikke skjønt utleieloven.

Nei, akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en som leide ut på finn. Der stod det at det skulle være en stille person som sjeldent/aldri hadde besøk, eller noe. Kanskje en einstøing. Husker ikke helt hva som sto i annonsen men ble litt skremt. At de kan kreve noe slik. Stakkars den personen som bosatt seg der. Det var tross alt litt billigere enn gjennomsnittet, men å ikke få ha besøk? Aldri? Var veldig strengt og alvorlig skrevet.

Så er det folk som leier ut til 1(!) person.. Kun 1 som får bo i leiligheten. Det er ulovlig å nekte noen at kjæreste og lignende skal flytte inn sammen, uten grunn. Får være måte på hvor mye man skal ta seg til rette med reglene. De eier ikke menneskene de leier ut til, de er heller ikke tjenere eller mindre verdige.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, emmy4158 skrev:

Nei, akkurat.

Men det du beskriver høres jo helt sykt ut.

Jeg kan forstå at purunge fjortiser kanskje godtar slikt, men utleiere kan faktisk ikke kreve slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier ut og det er klart leieboeren skal få lov å fungere som alle andre mennesker. Vil de ha seg en fest så må man leve med det:) unger er unger og de lager liv det må man bare forstå.

grensen min går ved rølp i gårdsrom.. Har heldigvis ikke opplevd det da..

ellers tror jeg at jeg er en fantastisk utleier. Her får de 1000 mbit internett, de får mengder av tvkanaler og en huseier som ordner alle problemer som måtte oppstå umiddelbart.. Bare så synd at leieboeren min langtfra er den skarpeste kniven i skuffa, men det er en annen historie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
54 minutter siden, emmy4158 skrev:

Jeg lurer på dere som leier ut hybler, leiligheter. Jeg syntes jeg ser så mange strenge eiere som mener man skal være så stille. Det er jo ingen som vil leie oss noen der man må være musestille for de har en baby(?) Når jeg ser det står i artikler trykker jeg videre med en gang for man blir jo så "hemmet på en måte", ikke kan man høre på musikk, ha venner over å prate med osv. Mens andre eiere syntes det er helt grei med overnattinger, venner på besøk som drikker osv. 

Så dere som leier ut, får dine leietakere ha andre over på drikking? Hva syns dere er greit og ikke greit?

Alt er greit så lenge man ikke plager andre. 

Ingen bryr seg om hva du gjør i din leilighet. Det er når din adferd blir til ubehag for andre at man får et problem. En del mennesker har problemer med å forstå akkurat dette. Derfor må utleiere skrive dette for å minne på hvordan man skal oppføre seg når man bor i nærheten av andre mennesker. 

Dette skulle vært en selvfølge for alle mennesker å forstå, men sånn er det dessverre ikke. Til og med du måtte jo spørre om dette, om noe som er en selvfølge. 

Drikk, spill musikk, prat, lev livet, vær glad, pul osv. 

Klarer du å "drikke" uten sjenanse for andre så go for it ! - Klarer du ikke, så finn deg en mer øde enebolig som du kan bråke i.

 

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også har blitt litt "skremt" av kravstore utleiere. Mulig de har endel negative erfaringer,men jeg gidder ikke å leie hos noen som krever ditt og datt.

For meg er det naturlig å ta hensyn,men dette burde jo da gå begge veier. Å ha besøk,høre på musikk,se tv og slike vanlige ting ser jeg på som en selvfølge at er lov når man leier hos noen. Festing kan jeg skjønne at utleiere ikke ønsker,men det kommer jo helt an på. Man skal jo leve og ikke måtte liste seg rundt.

Jeg har jo sett utleiere som krever at man skal være barnevakt for små barn eller gå på tur med hundene deres. De som sier ja til slike ting må jo være veldig unge. Jeg hadde ikke giddet å sitte barnevakt for utleiere som hadde trodd at de kunne utnytte det at jeg leide hos dem.

Anonymkode: 2c082...2b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Coolaid skrev:

Alt er greit så lenge man ikke plager andre. 

Ingen bryr seg om hva du gjør i din leilighet. Det er når din adferd blir til ubehag for andre at man får et problem. En del mennesker har problemer med å forstå akkurat dette. Derfor må utleiere skrive dette for å minne på hvordan man skal oppføre seg når man bor i nærheten av andre mennesker. 

Dette skulle vært en selvfølge for alle mennesker å forstå, men sånn er det dessverre ikke. Til og med du måtte jo spørre om dette, om noe som er en selvfølge. 

Drikk, spill musikk, prat, lev livet, vær glad, pul osv. 

Klarer du å "drikke" uten sjenanse for andre så go for it ! - Klarer du ikke, så finn deg en mer øde enebolig som du kan bråke i.

 

Jeg er enig med deg. Innlegget mitt handlet ikke om at JEG skal kunne bråke så mye jeg vil å at jeg har krav på det. Det jeg mente med innlegget var at jeg syntes det er en del kravstore utleiere som mener man må være så stille fordi di har småbarn/baby, da blir veldig hemmmet om du du skjønner. Sånne hybler passer kanskje best for voksne. Men jeg tenker for ungdom som gjerne vil høre på musikk, ha venner over osv. Det er jo bare å finne et sted der det ikke er barn, men jeg bare lurte hva grensen til andre leietakere er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emmy4158 skrev:

Det jeg mente med innlegget var at jeg syntes det er en del kravstore utleiere som mener man må være så stille fordi di har småbarn/baby, da blir veldig hemmmet om du du skjønner.

Men det er jo bare å leie av andre, helst profesjonelle utleiere.

Å leie en sokkelleilighet e.l. hos en privat utleier med null peiling på husleieloven er jo å være regelrett dum.

Anonymkode: 8af80...ce6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også har blitt litt "skremt" av kravstore utleiere. Mulig de har endel negative erfaringer,men jeg gidder ikke å leie hos noen som krever ditt og datt.

For meg er det naturlig å ta hensyn,men dette burde jo da gå begge veier. Å ha besøk,høre på musikk,se tv og slike vanlige ting ser jeg på som en selvfølge at er lov når man leier hos noen. Festing kan jeg skjønne at utleiere ikke ønsker,men det kommer jo helt an på. Man skal jo leve og ikke måtte liste seg rundt.

Jeg har jo sett utleiere som krever at man skal være barnevakt for små barn eller gå på tur med hundene deres. De som sier ja til slike ting må jo være veldig unge. Jeg hadde ikke giddet å sitte barnevakt for utleiere som hadde trodd at de kunne utnytte det at jeg leide hos dem.

Anonymkode: 2c082...2b9

Helt enig, klart det skal gå begge veier men som du sier enkelte utleiere kan kreve for mye. Det med barnevakt har jeg aldri hørt om, men ja de er nok veldig unge og vil kanskje angre på det hehe... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Akay skrev:

Jeg leier ut og det er klart leieboeren skal få lov å fungere som alle andre mennesker. Vil de ha seg en fest så må man leve med det:) unger er unger og de lager liv det må man bare forstå.

grensen min går ved rølp i gårdsrom.. Har heldigvis ikke opplevd det da..

ellers tror jeg at jeg er en fantastisk utleier. Her får de 1000 mbit internett, de får mengder av tvkanaler og en huseier som ordner alle problemer som måtte oppstå umiddelbart.. Bare så synd at leieboeren min langtfra er den skarpeste kniven i skuffa, men det er en annen historie:)

Hehe har du noen "artige" historier? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, LEI_av_terrorfrykt skrev:

Men det du beskriver høres jo helt sykt ut.

Jeg kan forstå at purunge fjortiser kanskje godtar slikt, men utleiere kan faktisk ikke kreve slikt. 

Ja men de som har makten på en måte, og desperate som leter etter en plass å bo går vel med på sånt. Utleierne skal ha penger og de som bor der skal være stille sånn at de ikke forstyrrer utleierne. De vinner jo alt på det. 

Men jeg håper og tror det ikke er så mange av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, emmy4158 skrev:

Ja men de som har makten på en måte, og desperate som leter etter en plass å bo går vel med på sånt. Utleierne skal ha penger og de som bor der skal være stille sånn at de ikke forstyrrer utleierne. De vinner jo alt på det. 

 

Da leier man selvsagt ikke hos slike folk.

Blir jo som å klage på jobben hvis man selv har valgt å jobbe for femti kroner timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...