Gå til innhold

Fra Milano til? (Italia tips)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi kom over noen billige billetter til Milano, og bestilte disse. Vi har aldri før vært i Italia, og trenger tips. Vi har 9 dager til rådighet, og må ikke være i Milano hele tiden. Har hørt at det er bra med togforbindelser? Hvilke byer burde vi reise til med tog? Bil er ikke aktuelt da vi er to jenter som helst ikke vil sette hendene på et bilratt i Italia.

Hvor lenge bør vi bli i Milano?
Prisnivå på mat/drikke?
Hvilken side bør vi booke hotell fra?
Når bør togbilletter bestilles? 

Anonymkode: 95e09...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Togbilletter kan bestilles noen dager i forveien, gjerne før dere reiser ned dit. Høyhastighetstogene er veldig å anbefale, jeg har alltid hatt en fin opplevelse med dem. Bestill fra Trenitalia.com 

Venezia ligger et par timer unna, så dere kan jo eventuelt dra dit. Ellers er det omtrent 3-4 timer ned til Firenze (som passer utmerket til dagstur). Jeg ville kanskje ha vært i Milano den første kvelden, reist til Venezia i to dager, så tilbake til Milano. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dagstur til Como og innsjøene der kan også anbefales. Ca 1 time med tog :)

Anonymkode: c34e3...5cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! :)

Kan man bo i Como i noen dager, eller blir det fort kjedelig? Vil veldig gjerne få sett litt av den italienske "bygda". 

Noen som har priser for mat og drikke? 

Anonymkode: 95e09...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore på dagstur til Gardasjøen fra Milano, bada der, og var ein liten tur i ei gammel borg.

Kva med Verona?

Så har du domkirken i Milano.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg ganske kort tid i Milano (langhelg), men mitt inntrykk var at det ikke var så mye å se der og heller ikke en kjempesjarmerende by. Domen er verdt en titt, ta en tur opp på taket! Ellers vandret vi litt rundt og var bla på teknisk museum (en del da Vinci relaterte ting om det interesserer). Skal dere se nattverden må dere nok bestille billetter i god tid.

Vi bodde i Bergamo, synes det er verdt et besøk, sjarmerende og fint.

Og da dere har litt tid vil jeg definitivt vurdert noen dager ved Gardasjøen eller Comosjøen, midt inntrykk er det masse fine steder der (Google dere frem til en favoritt). Venezia kan også være verdt et besøk, men er stappa med turister så vær advart... 😊

Anonymkode: 40690...d70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere vurdert å besøke Alpene? Det er mange fine fjellområder ikke altfor langt fra Milano - det går sikkert buss/tog nord/vestover. Selv er jeg glad i Nord-Italia - Brennerpasset og vestover langs Alpene mot Sveits pga veiene, språk og naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...