Gå til innhold

Spøker det i ditt hus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg ser ikke noen grunn til det i det hele tatt. Bare reaksjonene her i denne tråden bekrefter det jeg alltid har tenkt. Det betyr ingen verdens ting for meg å skulle "bevise" noe eller dokumentere noe, uansett om det gjøres anonymt eller ikke. Og dette er ikke noe jeg går rundt og forteller eller krever å bli trodd på. Jeg har aldri fortalt om det før, faktisk. Så dette var egentlig en nyttig test.

Anonymkode: b21d2...1cc

Nå tenkte jeg ikke på at man bør gjøre det for å dokumentere det ovenfor resten av verden, men slik du forklarer det så er det jo tydeligvis fare for liv og helse (flyvende kniver, stiger som detter ned osv.), og det vill jeg nok hatt på tape om mulig. Hvis noen blir skadet eller man får en større materiell skade på eiendom så er det faktisk lurt å kunne dokumentere for forsikringsselskap om mulig. 

Anonymkode: f0c78...b8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg ser ikke noen grunn til det i det hele tatt. Bare reaksjonene her i denne tråden bekrefter det jeg alltid har tenkt. Det betyr ingen verdens ting for meg å skulle "bevise" noe eller dokumentere noe, uansett om det gjøres anonymt eller ikke. Og dette er ikke noe jeg går rundt og forteller eller krever å bli trodd på. Jeg har aldri fortalt om det før, faktisk. Så dette var egentlig en nyttig test.

Anonymkode: b21d2...1cc

Får du betalt for å si slike ting eller er det noen som snakker i hodet ditt?

Anonymkode: e5f0b...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd flere ganger. Det spøker her jeg bor.

Det vanligste fenomenet. Er at det kommer banke lyder fra veggen nærmest sengen.

Det skjer og andre ting når jeg sover som ikke er så lett å forklare.

Det er ikke mulig og dokumentere med film. Det og ganske usikkert hva som skjer. Men somregel etter midnatt i 2-3 tiden.

Hun som bodde her før døde i leiligheten og var bare 54 år.

Det er og ganske nærmt en kirke. Vet ikke om det har en sammenheng.

Men det er ivertfall virkelig. hender at ting flytter på seg. Engang datt tak lampen ned.

Anonymkode: ba9e3...bdd

Rotter og mus i vegger, kråker som går på taket, gamle rør som knirker, trekkfullt hus og dører som åpner seg i trekken....

mange ting kan forklares naturlig.

Jeg trodde lenge det var noen som gikk på loftet... Det viste seg å være kråker som pleide å spankulere på taket vårt :)

 

Anonymkode: b3d13...631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I England har de i mange år hatt en populær serie som heter "most hunted": https://en.wikipedia.org/wiki/Most_Haunted

som filmer slike ting som enkelte påstår her. Altså "ekte" ånder.

Her ser du en scene: 

I denne scenen så har de lagt et tau rundt livet på en av skuespillerne for å jukse seg til skremmeeffekter (de leier også inn kvinner som skal skrike ekstra høyt). Dette tror altså folk på.

Anonymkode: e5f0b...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne så ofte en manne skikkelse stirra ut gjennom verandadøra! Hun og en kompis prøvde spiritisme i fylla en gang, og da fikk vi vite at denne ånden har forfulgt henne siden 2001, det var samme året som hun begynte å ruse seg.

Tror dere kanskje denne ånden er en eldre avdød slektning som er bekymret for henne?

Jeg tenker at denne "ånden" har dukket opp siden hun begynte å ruse seg pga hallusinasjoner pga rusen... Hva tror dere?

 

Anonymkode: b3d13...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 21.7.2016 at 8.56, AnonymBruker skrev:

Nå tenkte jeg ikke på at man bør gjøre det for å dokumentere det ovenfor resten av verden, men slik du forklarer det så er det jo tydeligvis fare for liv og helse (flyvende kniver, stiger som detter ned osv.), og det vill jeg nok hatt på tape om mulig. Hvis noen blir skadet eller man får en større materiell skade på eiendom så er det faktisk lurt å kunne dokumentere for forsikringsselskap om mulig. 

Anonymkode: f0c78...b8f

Haha! Og det tror du et forsikringsselskap ville godtatt? Dessuten har ikke noen blitt skadet på 300 år, så da er det vel ikke sannsynlig at det kommer til å skje heller.

Den 21.7.2016 at 10.22, AnonymBruker skrev:

Får du betalt for å si slike ting eller er det noen som snakker i hodet ditt?

Anonymkode: e5f0b...c83

Av alle innlegg jeg har skrevet i denne tråden, så er tror du at jeg hørte stemmer i hodet når skrev akkurat dette? 😁

Anonymkode: b21d2...1cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.7.2016 at 11.23, AnonymBruker skrev:

Her jeg bor spøker det!
Barna mine merker det mest på loftet og de nekter å sove der alene,

selv merker jeg det i kjelleren...

Vi har sett og hørt merkelige skikkelser, huden får gåsehud uten grunn, vi hører uling og banking.

En gang satt jeg på kvinneguiden og leste, da jeg plutselig kjente en hånd på skulderen. Jeg trodde det var mannen min. Snudde meg - og der var ingen! Jeg hylte og sprang ut på verandaen for å få luft... Etter en stund turte jeg meg inn igjen. 
Noe annet jeg opplever er at ting aldri er på sin plass.
Sokker forsvinner, slik at vi kun finner den ene sokken - vi har derfor mange herreløse sokker.
Det samme skjer med bestikket, plutselig har vi for få teskjeer, og de er ikke i oppvaskmaskinen. Plutselig kan de dukke opp igjen på de merkeligste steder.


Hva mener dere, er dette skrømt?

Anonymkode: b3d13...631

Har du eller dine nærmeste noengang åpnet seg til det okkulte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det flere ganger jeg, men nå har jeg også evner så jeg kan se og føle...  Jeg har til og med faktisk fått bilde av det. 

Anonymkode: bac54...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ikke i andres heller.

Anonymkode: 03ce6...4ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.7.2016 at 10.40, AnonymBruker skrev:

Ta dette eksempelet: 

https://no.wikipedia.org/wiki/Nes_kirkeruin

Mange tror at dette er et skummelt sted. 

Jeg besøkte stedet for et år siden. Ingen ting skjedde. Absolutt ingenting, men folk tror fortsatt på slikt tull.

Anonymkode: e5f0b...c83

Besøkt det mange ganger jeg også. Vært på Skillingmark (dødshuset) og masse andre steder det skal spøke. Ikke opplevd noe enda :)

Anonymkode: f9e14...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse, de er jo overalt. Det finnes ikke en leilighet, ikke ett hus jeg har vært i over tid det ikke har spøkt i. 

Anonymkode: 2051e...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt spøker det ikke her, og det spøker nok ikke hos dere også. Spøkelser er aldri blitt vitenskapelig dokumentert, og det finnes logiske forklaringer på absolutt alt som folk hevder å ha opplevd. Helt ærlig synes jeg det er ganske rart at folk fortsatt tror på sånt fjas i 2016.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
1 minutt siden, Citpensacola skrev:

Selvsagt spøker det ikke her, og det spøker nok ikke hos dere også. Spøkelser er aldri blitt vitenskapelig dokumentert, og det finnes logiske forklaringer på absolutt alt som folk hevder å ha opplevd. Helt ærlig synes jeg det er ganske rart at folk fortsatt tror på sånt fjas i 2016.

Drømmer blir heller ikke vitenskapelig dokumentert, men du kan ikke nekte for at drømmer finnes. Fordi om du selv ikke har sett og opplevd noe, betyr ikke det at det ikke finnes.

Endret av MadameDeRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Drømmer blir heller ikke vitenskapelig dokumentert, men du kan ikke nekte for at drømmer finnes. Fordi om du selv ikke har sett og opplevd noe, betyr ikke det at det ikke finnes.

Drømmer er noe stort sett alle opplever, og vi vet at de ikke er virkelige. Det blir jo bare tull å si at de ikke er vitenskapelig dokumenterte. At spøkelser skulle være virkelige er noe ganske annet, og kan ikke sammenliknes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg skrev dette til en annen bruker på PM her inne, så om hun kjenner dette igjen så er det klippet fra PM-en jeg skrev for å spare tid. Intuisjonen min er sterk, og jeg har opplevd rare ting hele livet.)

Vi har bodd i det nåværende huset vårt i åtte år, og selv om vi har opplevd ting vi ikke kan forklare så tror jeg ikke det spøker her. Mannen min er veldig realist av holdning og yrke, og tror ikke på noe skal uforklarlig.

 

Dette er en av opplevelsene:

Mannen min og jeg satt oppe slik vi pleier på kvelden. Jeg på min laptop mens jeg så en dokumentar på tv, han ved kjøkkenbordet med jobb-laptop. Klokka ble elleve, og vi gikk opp for å legge oss. Vi slo av tv, og klappet sammen lap top'ene. Da vi gikk opp trappa stoppet vi og så på hverandre. Barna hadde sovnet for lenge siden, men vi hørte stemmer ovenfra. Det var en lavmælt diskusjon mellom en mann og en kvinne, og vi kunne nesten skjelne ordene de sa.

Vi så på hverandre, og hørte tydeligvis det samme. Prøvende gikk vi sakte opp et trappetrinn til, og stemmene døde hen,- litt sånn "nå kommer de, hysj nå". Vi så på hverandre igjen. Barna brukte ikke babycall lengre heller. "Lap-topen din må ha slått seg på", hevdet mannen min, men jeg hadde sett at jeg lukket den. Han gikk ned trappa, og der var det fremdeles mørkt og stille. Han kom opp trappa igjen. "Hva var det?" 

Da husket jeg at tidligere på dagen hadde jeg også gått opp trappa og hørt stemmer. Jeg antok at barna hadde slått på tv på vårt soverom og stakk hodet inn for å finne fjernkontrollen. Men TV sto ikke på. Hm, tenkte jeg, trakk på skuldrene og glemte det helt til det skjedde igjen. 

Vi fant aldri noen forklaring på det, og jeg fikk mannen min til å innrømme at det dermed var "uforklarlig" . Ha ha. Det er jo det! 

Jeg har også hørt subbende skritt rundt senga om natta og sett merkelige lysfenomener som ikke har noen naturlig forklaring. Likevel er det aldri ekkelt å være her, og jeg er aldri redd.

Anonymkode: ceb6c...838

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.7.2016 at 11.23, AnonymBruker skrev:

Her jeg bor spøker det!
Barna mine merker det mest på loftet og de nekter å sove der alene,

De merker det nok mest fra deg, og begynner å tro på spøkelseshistoriene av den grunn.

Den 19.7.2016 at 11.23, AnonymBruker skrev:

Vi har sett og hørt merkelige skikkelser, huden får gåsehud uten grunn, vi hører uling og banking.

En gang satt jeg på kvinneguiden og leste, da jeg plutselig kjente en hånd på skulderen. Jeg trodde det var mannen min. Snudde meg - og der var ingen! Jeg hylte og sprang ut på verandaen for å få luft... Etter en stund turte jeg meg inn igjen.

Innbildning.

Den 19.7.2016 at 11.23, AnonymBruker skrev:

Sokker forsvinner, slik at vi kun finner den ene sokken - vi har derfor mange herreløse sokker.
Det samme skjer med bestikket, plutselig har vi for få teskjeer, og de er ikke i oppvaskmaskinen. Plutselig kan de dukke opp igjen på de merkeligste steder.

Klassisk problem når du har barn, de er distre og legger ting fra seg ting de merkeligste steder. Eller det kan være du selv som er et rotehue. Eller begge deler.

Jeg har selv enorme mengde herreløse sokker, og jeg bor alene. Hvem sin skyld tror du det er?

Den 19.7.2016 at 11.23, AnonymBruker skrev:


Hva mener dere, er dette skrømt?

Anonymkode: b3d13...631

Det er nok heller livlig fantasi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på hyttetur engang, i den lille bygda var det et kjent fenomen at det spøkte på en gård i nærheten. De hadde til og med åpent for besøk om sommeren, slik at folk kunne komme å se selv. Historien lød at det var en mann fra tidligere tider som hadde drept både sine egne barn, kone og tjenestepiken med øks. Vi trappet opp dit og ringte på. De som bodde der åpnet, og fortalte at de ikke hadde gjort i stand til besøk i år, men at vi kunne titte på utsiden. Vi gjorde dette, og hun ene tok bilder. Mens vi kikket på utsiden sier mamma til meg "se der oppe, der står det en skikkelse" "haha" svarer jeg, jeg så jo ingenting. Etter hytteturen fortalte hun som tok bilder at det var skikkelse på flere av bildene. Man kunne også se en tydelig skikkelse av en hånd på det ene bildet. I samme vinduet som mamma sa det stod noen. Bildene lå på selve kameraet enda, så det var ikke redigert.

Anonymkode: 99f36...233

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...