Gå til innhold

Spøker det i ditt hus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere som opplever slike overnaturlige ting som er intense; Hvorfor plukker dere aldri opp mobilen og dokumenterer det dere ser eller hører?

Anonymkode: e5f0b...c83

Jeg har prøvd flere ganger. Det spøker her jeg bor.

Det vanligste fenomenet. Er at det kommer banke lyder fra veggen nærmest sengen.

Det skjer og andre ting når jeg sover som ikke er så lett å forklare.

Det er ikke mulig og dokumentere med film. Det og ganske usikkert hva som skjer. Men somregel etter midnatt i 2-3 tiden.

Hun som bodde her før døde i leiligheten og var bare 54 år.

Det er og ganske nærmt en kirke. Vet ikke om det har en sammenheng.

Men det er ivertfall virkelig. hender at ting flytter på seg. Engang datt tak lampen ned.

Anonymkode: ba9e3...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som opplever slike overnaturlige ting som er intense; Hvorfor plukker dere aldri opp mobilen og dokumenterer det dere ser eller hører?

Anonymkode: e5f0b...c83

Jeg hadde ikke mobil på 90-tallet og om jeg hadde hatt det, så hadde jeg nok ikke hatt åndsnærværelse nok til å bruke den. Jeg var livredd.

Men jeg har en del på film, faktisk. Da sønnen min var 16-17 år snek han og et søskenbarn seg avgårde til gården mens vi var bortreist. De kom seg ikke inn i huset men filmet fra utsiden og inn vinduene. Man hører skriking og jamring helt tydelig, og man kan se en dirring, eller elektrisk forstyrrelse rundt vinduet der drapet fant sted.  Jeg har forbudt ham å offentliggjøre noe av det. Det er utrolig stigmatiserende og det er også derfor vi ikke forteller om dette under fullt navn.

Anonymkode: b21d2...1cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke mobil på 90-tallet og om jeg hadde hatt det, så hadde jeg nok ikke hatt åndsnærværelse nok til å bruke den. Jeg var livredd.

Men jeg har en del på film, faktisk. Da sønnen min var 16-17 år snek han og et søskenbarn seg avgårde til gården mens vi var bortreist. De kom seg ikke inn i huset men filmet fra utsiden og inn vinduene. Man hører skriking og jamring helt tydelig, og man kan se en dirring, eller elektrisk forstyrrelse rundt vinduet der drapet fant sted.  Jeg har forbudt ham å offentliggjøre noe av det. Det er utrolig stigmatiserende og det er også derfor vi ikke forteller om dette under fullt navn.

Anonymkode: b21d2...1cc

Nå er jeg skeptisk til det såkalt overnaturlige, men om det er slik at det er et helvete der dere bor i en uke så er det all grunn til å dokumentere det. Sett opp kameraer, mikrofoner tilkoblet opptakere, sensorer etc. slik at dere faktisk får et datagrunnlag på om det faktisk skjer noe. 

Anonymkode: f0c78...b8f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man hører skriking og jamring helt tydelig, og man kan se en dirring, eller elektrisk forstyrrelse rundt vinduet der drapet fant sted.  Jeg har forbudt ham å offentliggjøre noe av det. Det er utrolig stigmatiserende og det er også derfor vi ikke forteller om dette under fullt navn.

Anonymkode: b21d2...1cc

Høres ut som en dårlig unnskyldning. Du kan publisere ting i dag lett anonymt. Dere andre som nekter å filme i 2016 har et forklaringproblem da det finnes enkle løsninger med 24/7 opptak på pc og mobil.

Enda en grunn til å være skeptisk til psyko folk som bare ønsker oppmerksomhet på KG.

Anonymkode: e5f0b...c83

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi venter på noe mer konkret kan vi kose oss med disse spøkelsene:

 

Anonymkode: e5f0b...c83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Det skjer mye som jeg ikke helt klarer å forklare, med annet enn at jeg selv gjør ting i svime, samt at det er rystelser i veggene. Men jeg kan nevne: vinglass har forsvunnet, en charm på et smykke har snudd seg feil vei (umulig å få til uten å åpne låsen - akkurat den klarer jeg ikke å forklare fornuftig), glass står i feil hylle, en stabel med bøker lå veltet utover gulvet, våknet en gang av at senga ristet (sannsynligvis drømte jeg, men lell...), og i natt - etter at jeg leste denne tråden på senga i går kveld - våknet jeg av at et bilde datt ned fra veggen med et brak.

Så... Jeg vet ikke. Men jeg er ikke redd, så jeg regner med at det i så fall er en tidligere eier som tuller med meg. Jeg kaller henne Sofie. :)

 

Anonymkode: 16070...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel. Det skjer mye som jeg ikke helt klarer å forklare, med annet enn at jeg selv gjør ting i svime, samt at det er rystelser i veggene. Men jeg kan nevne: vinglass har forsvunnet, en charm på et smykke har snudd seg feil vei (umulig å få til uten å åpne låsen - akkurat den klarer jeg ikke å forklare fornuftig), glass står i feil hylle, en stabel med bøker lå veltet utover gulvet, våknet en gang av at senga ristet (sannsynligvis drømte jeg, men lell...), og i natt - etter at jeg leste denne tråden på senga i går kveld - våknet jeg av at et bilde datt ned fra veggen med et brak.

Så... Jeg vet ikke. Men jeg er ikke redd, så jeg regner med at det i så fall er en tidligere eier som tuller med meg. Jeg kaller henne Sofie. :)

 

Anonymkode: 16070...d25

FUCCCK! Satt lenge og tenkte om jeg skulle klikke på denne tråden.... og gjorde det.... MEH!

Opplever småting her å, kaller henne for Miriam...Tror ikke hun vil meg no vondt, kansje bare ensom? 

Jeg vedder på at jeg ser utrolig dum ut når jeg går rundt og sier "haloooooo?" "gi meg et tegn, hvis du er her" :P haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, John_Felipe skrev:

FUCCCK! Satt lenge og tenkte om jeg skulle klikke på denne tråden.... og gjorde det.... MEH!

Opplever småting her å, kaller henne for Miriam...Tror ikke hun vil meg no vondt, kansje bare ensom? 

Jeg vedder på at jeg ser utrolig dum ut når jeg går rundt og sier "haloooooo?" "gi meg et tegn, hvis du er her" :P haha

Mest sannsynlig så er det noe som skjer oppe i eget hode. 

Anonymkode: f0c78...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en dårlig unnskyldning. Du kan publisere ting i dag lett anonymt. Dere andre som nekter å filme i 2016 har et forklaringproblem da det finnes enkle løsninger med 24/7 opptak på pc og mobil.

Enda en grunn til å være skeptisk til psyko folk som bare ønsker oppmerksomhet på KG.

Anonymkode: e5f0b...c83

Hvordan mener du at jeg skal filme noe usynlig?

Det er 216000 sekunder i ett døgn. Jeg vet ikke nøyaktig når noe kommer til og flytte på seg.

Om jeg så skulle være så heldig å få det på film. Ville alle trodd det var falskt uansett.

Greit nokk at det skjer etter at solen går ned men det gjør det ikke noe lettere.

Anonymkode: ba9e3...bdd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mest sannsynlig så er det noe som skjer oppe i eget hode. 

Anonymkode: f0c78...b8f

Njæh. At bøker og bilder ramler er jo ikke akkurat noe som skjer i hodet mitt.

Anonymkode: 16070...d25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri opplevd hverken å bli hjemsøkt eller negative energier. Jeg har med meg Jesus i hjertet mitt. Spøkelser er demoner i forkledning som bare er ute etter å gjøre vondt. 

La oss si at vi har vår verden, og så har vi åndeverdenen som vi da ikke kan se, men som alltid er der. Dersom du da sitter med et ouija board, eller prøver å oppsøke på noe vis, og vedkommende fremstår som å være et av dine avdøde familiemedlem og vet ting om deg som ingen andre vet. Hvis åndeverdenen har eksistert alltid, så er det null problem for hvilken som helst demon å utgi seg for å være din bestemor. Demonen vet hvordan hun snakket, hvordan hun var, hvor lenge hun har vært død og hvor mange barn hun hadde. 

Hold dere for all del unna alt overnaturlig - selv om det kanskje er spennende. Det er livsfarlig 

Anonymkode: 87eff...f52

Dette tror muslimer også på. Jeg har muslimer i familien. Visste ikke at det skulle være så likt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Catliner skrev:

Dette tror muslimer også på. Jeg har muslimer i familien. Visste ikke at det skulle være så likt. 

Kristne og muslimer tror på samme Gud. koranen og det gamle testamentet er relativt mye likt. Den største og viktigste forskjellen mellom islam og kristendom er Jesus og Muhammed. Muhammed var en kriger som gjorde og oppfordret til helt grusomme ting. Jesus er bare full av kjærlighet, godhet og fred. Der har du det 😉

I tillegg til det faktum at koranen generelt oppfordrer muslimer til å ta den bokstavlig og oppføre seg like forferdelig som det som står skrevet. 

Anonymkode: 87eff...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ville jeg egentlig ikke inn på religions debatten. Påpekte likheter siden tanten min som er muslim forklarte det med ånder på samme måte. Helt ærlig så tror jeg ikke på at koranen  oppfordrer følgerne sine til å oppføre seg forferdelig. Budskapet er enkelt: leve fredelig, være tolerant ovenfor andre mennesker, ha kjærlighet til mennesker og dyr. Det er slik tanten min og hennes familie oppfører seg. Kjenner mange muslimer og ingen av de er forferdelige. Derimot er det mange kristne som i motsetning er hovmodige og tror de er dømt til himmelen. Man kan finne dritt i begge leire. Ha det bra :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan mener du at jeg skal filme noe usynlig?

Det er 216000 sekunder i ett døgn. Jeg vet ikke nøyaktig når noe kommer til og flytte på seg.

Om jeg så skulle være så heldig å få det på film. Ville alle trodd det var falskt uansett.

Greit nokk at det skjer etter at solen går ned men det gjør det ikke noe lettere.

Anonymkode: ba9e3...bdd

Man kan sette opp et par kameraer på stativ og la det gå kontinuerlig. Eventuelt leie et par kameraer og noen store minnekort, skru ned opptakskvaliteten litt (Ikke full HD eller 4K) så får man ganske mange timer. 

Anonymkode: f0c78...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

spøker i huset til foreldrene mine men er kun meg som mener det av oss søsken..

eksempler på ting jeg har opplevd der:
- da jeg var yngre (12-13 år) lå jeg i senga mi en kveld og prøvde å sove. Senga mi var vendt mot døra så jeg hadde god oversikt. Plutselig gikk håndtaket forsiktig ned og døra åpna seg litt.. 
- en gang kjæresten min sov over ble plutselig dyna revet av oss midt på natten. Begge to våknet og ble skremt. Vi var alene hjemme. 

 

Anonymkode: dd19e...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle flytte hjemmefra for første gang, så havna jeg i naboleiligheten til der dette drapet hadde funnet sted noen få år tidligere. http://www.dagbladet.no/nyheter/1998/05/19/98354.html

Jeg var ikke klar over at det var den leiligheta det var snakk om før hun jeg skulle dele bopel med fortalte det første kvelden. I samme slengen sa hun at det var noe(n) som hadde vert igjen i etasjen der, men hun hadde tatt seg av det, så det var ikke noe å bekymre seg for. Jeg har aldri vert redd for slikt, så jeg tenkte ikke noe mer på det til natta.

Men i løpet av natta våkna jeg, og så en mannsskygge på veggen bak senga, og følte at det var noen som skulle finne ut hvem jeg var for en. Jeg var ikke redd for at noe skulle skade meg, men jeg var skremt av følelsen lell. Det var den eneste gangen jeg følte noe der. Da jeg fortalte det til romkompisen min dagen etter så så hun at hun regna med at dette vedkommende bare skulle sjekke at jeg var en fornuftig person før han forlot stedet for godt.

Jeg er helt sikker på at jeg ikke drømte, men jeg er helt åpen for at det kan ha vert fantasien min som gikk amok. Uansett var følelsen av opplevelsen reell, uansett om det var noen som gikk igjen, eller om det var et fantasifoster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg skeptisk til det såkalt overnaturlige, men om det er slik at det er et helvete der dere bor i en uke så er det all grunn til å dokumentere det. Sett opp kameraer, mikrofoner tilkoblet opptakere, sensorer etc. slik at dere faktisk får et datagrunnlag på om det faktisk skjer noe. 

Anonymkode: f0c78...b8f

Nei, jeg ser ikke noen grunn til det i det hele tatt. Bare reaksjonene her i denne tråden bekrefter det jeg alltid har tenkt. Det betyr ingen verdens ting for meg å skulle "bevise" noe eller dokumentere noe, uansett om det gjøres anonymt eller ikke. Og dette er ikke noe jeg går rundt og forteller eller krever å bli trodd på. Jeg har aldri fortalt om det før, faktisk. Så dette var egentlig en nyttig test.

Anonymkode: b21d2...1cc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at jeg egentlig ikke tror på spøkelser så, ja. I blant tror jeg jeg har selskap. 

Første hendelsen var da en paraply som hadde stått i en krok i gangen i 2 år plutselig vippet overende, merkelig nok rett etter jeg hadde lest en historie fra Åndenes makt i et ukeblad. Jeg skvatt himmelhøyt. Men den dømmer jeg ut som tilfeldig hendelse. Tross alt hender det at ting ramler av seg selv og en paraply er ikke akkurat kjempestabil. 

Neste hendelse fikk meg virkelig til å lure. Jeg satt ved PC'n og hørte et smell som virket som det kom fra stua, men da jeg gikk for å se kunne jeg ikke se noe. En halvtimes tid senere skulle jeg på kjøkkenet en tur og da så jeg grunnen til lyden. Oppvaskbørsten som hadde ligget oppi en tallerken (ca. 2/3 av børsten lå på tallerkenen mens ytterste 1/3 av skaftet var utenfor) lå midt på gulvet  - en drøy meter fra kjøkkenbenken. Det var ingen rystelser i huset, ingen store biler hadde kjørt forbi og alle vinduer var lukket så det var ikke noe vind heller. Det var nemlig det første jeg tenkte på da jeg så hva som hadde skjedd. Den hendelsen lurer jeg på den dag i dag. Tyngdekraften skal ikke kunne oppheves av seg selv og så lenge tyngdepunktet til oppvaskbørsten var innenfor tallerkenens overflate så skulle det ikke være mulig at den børsten falt ned. :klo:

2-3 uker etter dette så kom jeg på badet en søndag formiddag og fant døren til dusjhjørnet lent inn mot veggen i dusjen. Den hadde da hoppet av hengslene og stilt seg pent inn mot glassveggen, med ca. 10-20 cm klaring nederst. De hengslene kan hoppe av og har gjort det både før og etter denne hendelsen når jeg åpner døra etter å ha dusjet, men døra er så tung at jeg mener det er umulig det der skjer uten at jeg merker det. Jeg synes nesten den naturlige forklaringen er skumlere enn tanken på at døra har hoppet av av seg selv, for jeg må ha vært skikkelig bevisstløs for ikke å merke at den sporet av. 

Ellers kan jeg skilte med at det av og til oppstår røyklukt, som av bålrøyk inne. Jeg har ikke peis eller vedovn og en gang var faktisk lukten så intens at jeg gikk ut for å se om det var tegn til brann noe sted i nærheten. Kjente ingen lukt ute, bare inne hos meg og etter noen minutter så forsvant den. 

Jeg mener også at jeg av og til kjenner duft av en parfyme (blomsterduft) som i allfall ikke er min. Men der holder jeg muligheten åpen for at det kan være innbilning fra min side. Jeg har i overkant god luktesans. 

Det merkelige er at huset er nybygget og jeg er den første som har bodd her...

 

Anonymkode: e2701...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...