Gå til innhold

Spøker det i ditt hus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her jeg bor spøker det!
Barna mine merker det mest på loftet og de nekter å sove der alene,

selv merker jeg det i kjelleren...

Vi har sett og hørt merkelige skikkelser, huden får gåsehud uten grunn, vi hører uling og banking.

En gang satt jeg på kvinneguiden og leste, da jeg plutselig kjente en hånd på skulderen. Jeg trodde det var mannen min. Snudde meg - og der var ingen! Jeg hylte og sprang ut på verandaen for å få luft... Etter en stund turte jeg meg inn igjen. 
Noe annet jeg opplever er at ting aldri er på sin plass.
Sokker forsvinner, slik at vi kun finner den ene sokken - vi har derfor mange herreløse sokker.
Det samme skjer med bestikket, plutselig har vi for få teskjeer, og de er ikke i oppvaskmaskinen. Plutselig kan de dukke opp igjen på de merkeligste steder.


Hva mener dere, er dette skrømt?

Anonymkode: b3d13...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig ! Jeg hører min avdøde hund tusle rundt på

kjøkkenet i blant! ( den på profilbildet mitt), og iblant nå jeg lager mat så føler jeg at den står bak meg, slik den alltid gjorde og snek , mens den levde,men når jeg snur meg så er det ingen der!

Endret av Anciol
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente plutselig et kaldt gufs.... tør ikke snu meg!

Anonymkode: b3d13...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker forsvinner her og. Har en egen kurv med enslige sokker. Jeg er dritredd.

Anonymkode: e8261...748

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Sokker forsvinner her og. Har en egen kurv med enslige sokker. Jeg er dritredd.

Anonymkode: e8261...748

Hunden bjeffer og knurrer uten grunn og. Må få tak i en sånn utdriver.

Anonymkode: e8261...748

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haugen min med enslige sokker er ganske stor, når jeg tenker meg om er det veldig få t-skjeer i skuffen også. Tror jeg vil få problemer med å sove i natt.

Anonymkode: 4af9b...3fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sokker forsvinner her og. Har en egen kurv med enslige sokker. Jeg er dritredd.

Anonymkode: e8261...748

Jeg pleier å si at sokkemonsteret har tatt det.... 

Og det er nok skrømtet som vil tulle litt med oss...

Her i huset har nok minst 200 sokker mistet sin make :(

Anonymkode: b3d13...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sokker forsvinner her og. Har en egen kurv med enslige sokker. Jeg er dritredd.

Anonymkode: e8261...748

Og jeg som har trodd i alle år at det var vaskemaskinen som spiste sokker... Noen som har nummeret til Lilli Bendris?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også at kalde gufs og at noen er der når jeg er trøtt+lyder. Tviler på at det er hjernen som helst vil skru seg av som er skylda.

Anonymkode: e8261...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å finne igjen skjeer i sukker- eller melposer. 

Anonymkode: f9e14...710

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hjemme og på jobb spøker det. Aktivt i perioder. Hatt noen helt merkelige episoder, men blir ikke redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, melatonin skrev:

Ja. Hjemme og på jobb spøker det. Aktivt i perioder. Hatt noen helt merkelige episoder, men blir ikke redd. 

Fortell :)

Anonymkode: b3d13...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortell :)

Anonymkode: b3d13...631

Det er en som har dødd i huset her, men jeg tror liksom ikke det er han. Mer noen som kommer i perioder og tuller med meg, gjemmer ting og flytter på ting. Har på følelsen at det er min bestefar. Av og til blir rommet jeger i fylt av sur sigarett lukt i ca 10 15 sek... Ingen i huset røyker.. På jobb har vi en medhjelper som lukker opp og igjen vinduer, slokker lyset for oss og som går med raske skritt i gangen. Jobber på et gammelt sykehjem og det er nok ingen pasient som hjelper oss. Men visse deler av bygget et vi ikke velkomne. Da smeller det i vegger og tak så om kveld og natt når ingen jobber der så får de være I fred. Pasienter ser jo og en del, men desverre så tror jo folk heller på hallusinasjoner og demens selv om pasienter uavhengig av hverandre ser det samme. Jeg har kun sett ting i øyekroken utenom en gang, da så jeg faktisk en som absolutt ikke skulle være der. Men har blitt tatt på og fått klapp på skulderen og ryggen mange ganger. Historiene begynner å bli mange og jeg holder de ofte for meg selv for redd for at folk skal tro jeg finner det opp. Det er litt krydder i hverdagen da 😉

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, melatonin skrev:

Det er en som har dødd i huset her, men jeg tror liksom ikke det er han. Mer noen som kommer i perioder og tuller med meg, gjemmer ting og flytter på ting. Har på følelsen at det er min bestefar. Av og til blir rommet jeger i fylt av sur sigarett lukt i ca 10 15 sek... Ingen i huset røyker.. På jobb har vi en medhjelper som lukker opp og igjen vinduer, slokker lyset for oss og som går med raske skritt i gangen. Jobber på et gammelt sykehjem og det er nok ingen pasient som hjelper oss. Men visse deler av bygget et vi ikke velkomne. Da smeller det i vegger og tak så om kveld og natt når ingen jobber der så får de være I fred. Pasienter ser jo og en del, men desverre så tror jo folk heller på hallusinasjoner og demens selv om pasienter uavhengig av hverandre ser det samme. Jeg har kun sett ting i øyekroken utenom en gang, da så jeg faktisk en som absolutt ikke skulle være der. Men har blitt tatt på og fått klapp på skulderen og ryggen mange ganger. Historiene begynner å bli mange og jeg holder de ofte for meg selv for redd for at folk skal tro jeg finner det opp. Det er litt krydder i hverdagen da 😉

Det med sigarettlukt kjenner jeg igjen. Jeg kjenner titt og ofte plutselig gammel sigarettlukt... 

Jeg vet lite om historien til huset, men min avdøde far var storrøyker.

Jeg opplevde noe rart hjemme før han døde, da han lå for døden... 

for jeg lå i den sengen han vanligvis sov i - og jeg våknet av at jeg hørte noen snorke ved siden av meg! (han pleide å snorke)!

Jeg ble livredd...

Moren min opplevde også ting - etter hans død, at hun f.eks. hørte tung trakking i trappa opp til loftet der de hadde soverom, og ingen var der........ 

Fikk tilbud om å kjøpe huset etter at han døde, men jeg orket ikke pga dette........

men nå ser det ut til at han har fulgt etter meg hit :D

Anonymkode: b3d13...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til tror jeg søren meg at det er en katt som går igjen her. Jeg har flere ganger opplevd at jeg hører at en katt kommer tassende i min retning bare for å kikke rundt på et tomt gulv. Har også et par ganger opplevd å tydelig høre at en katt hopper fra stuebordet og ned på gulvet i etasjen over. Første gangen trodde jeg at jeg hadde glemt å lukke døra mellom etasjene slik at en av kattene hadde kommet seg opp, andre gangen visste jeg at ingen av kattene var oppe fordi den ene sov på naborommet og den andre var med meg. Den som var med meg skjøt rygg og krøp sammen langs gulvet til stedet rett under der dunket kom fra, så det var ikke bare meg som reagerte...! 

Ellers har jeg opplevd vardøger her, for første gang i mitt liv. Jeg var på kjøkkenet og hørte helt tydelig at noen åpnet ytterdøra, tråkket inn og åpnet døra til gangen, så jeg ropte hallo. Ingen svar, så jeg gikk ut i gangen for å se hvem det var. Der var tomt, begge dørene var lukket som vanlig. Fem-ti minutter etterpå hører jeg akkurat de samme lydene, men denne gangen fikk jeg svar på halloet mitt, det var en av dem jeg bodde med. Spurte om han hadde vært i døra nylig, men det hadde han ikke. Og det visste han at ingen andre hadde vært heller, siden han hadde jobbet på sykkelen sin utenfor inngangen.

Har også ved en anledning plutselig kjent en så kraftig parfymelukt inne at jeg slet med å puste. Jeg er sensitiv for parfyme og bruker derfor ingen selv, og bruker hovedsaklig uparfymerte eller mildt parfymerte såper og hudpleieprodukter. Dette var en skikkelig tung dameparfyme, og jeg bor altså alene i kjelleretasjen og er eneste kvinne i huset. Lukten var begrenset til gangen, selv om alle dørene videre var åpne. Det var ordentlig ubehagelig både fysisk og mentalt. Dette tror jeg dog kan være et engangstilfelle av luktesans på villspor som bivirkning av migrene, selv om jeg aldri ellers har merket noen påvirking på luktesansen ved migreneanfall. Også er det jo også litt rart i så fall at lukten kun var i gangen, dersom det var migrenen som spilte luktesansen et puss!

Anonymkode: e2d05...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker og t skjeer har jeg aldri disponibelt jeg heller. Begynte å kjøpe svarte/ hvite ankel sokker og aldri parr fordi jeg var dritlei av at det skulle bli borte. Gitt opp... men det merkeligste er at dette skje -og sokkemonsteret mitt forfølger meg. Jeg har flytta endel, og det skjer egentlig uansett hvor jeg bor. Tenkte det var fordi jeg var sushue. Og at det muligens er fordi jeg glemmer meg bort og kaster skjea med youghurt boksen eller hva det måtte være, og tar av meg sokkene på idiotiske steder. Men jeg hadde ingen anelse om at jeg ble etterfulgt av spøkelser. Takk for at du fortalte din erfaring :)

😂

Anonymkode: 9beef...c42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg skal fortelle nå er det det faktisk veldig få utenom familien som vet om, men siden jeg har mulighet til å svare som anonym så lar jeg det stå til.

Jeg bor på en gård som har vært i slekten siden "tidenes morgen", jeg overtok på 90-tallet og den dagen vi underskrev skjøtet tok min mor meg til side og fortalte følgende historie:

 Tidlig på 1700-tallet ble det født et tvillingpar her på gården. To flotte gutter. De var helt ulike, den yngste var lys og blåøyd, den eldste var mørk. De hang sammen som erteris hele barndommen, da de var elleve fikk de en søster, men hun ble aldri innlemmet i  det tette søskenforholdet de to eldste hadde. Noe som vel var naturlig, aldersforskjellen tatt i betraktning.

Da guttene var begynnelsen av tyveårene fikk de et studieår i København, hva de studerte aner jeg ikke, men det blir antatt at de kom borti ting som ikke var helt bra. Jeg har et brev fra en kvinne i Danmark som er datert 23 des. 1741, der blir det stadig referert til "sirkelen", og det er en oppskrift der, som de tydeligvis har bedt om. Den inneholder en del ting som definitiv ikke er spiselig.

Sent på høsten etter at de kom hjem fra Danmark dør den eldste sønnen under merkelige omstendigheter. Begge guttene blir funnet på et loftsrom (Jeg bor i huset hvor de ble funnet. Det er påbygd og modernisert, men den gamle delen av huset er godt bevart og i daglig bruk.), den yngste er bevisstløs, den eldste er død. 

Lillesøsteren pleier den overlevende tvillingbroren etter hendelsen, han svever inn og ut av bevisst tilstand og det er nok grunnen til at hun klarer å få ut av ham hva som har skjedd. Han har lurt broren til å inngå en "selvmordspakt", der de begge to skulle dø, men yngstebroren tar ikke all giften. Han vil overta gården og pengene etter foreldrene, noe som selvsagt skulle tilfalt den eldre broren. Og planen hans fungerer. Lillesøsteren sier aldri noe til foreldrene, for sorgen over eldste sønnens død er mer enn nok for dem, hun vil ikke legge sten til byrden.

Men ondskapen bryter løs på gården. Yngstesønnen skjuler ingenting for dem, han gjør ting som et menneske med vettet i behold aldri ville funnet på. Og han har søsteren i et jerngrep. Hun er medskyldig i å skjule et drap. To år etterpå forsvinner han. Ikke spor etter ham i kirkebøker eller noe annet sted. Søsteren føder en datter utenfor ekteskap.

Dette er siste året det går an å oppholde seg på gården i uken rundt den eldste sønnens død. I trehundre år har familien reist bort denne uken.

Jeg må innrømne at jeg flirte godt av dette. Ikke skulle vel en gammel spøkelseshistorie skremme meg ut av eget hjem. Så jeg ble. Dette var takk og lov før vi fikk barn, så det var bare meg og mannen min hjemme. Første døgnet skjedde det ingenting, men den andre dagen var helvete løs. Virkelig helvete. Midt på dagen, nydelig klart høstvær, jeg holdt på å sette inn i oppvasmaskinen. Så hører jeg en lyd, et tynt, skjærende skrik fra loftet. Mannen min kommer løpende inn fra verandaen, hvor han har sittet med kaffekoppen, helt hvit i fjeset. Skriket går over i jamring, dødsralling. Og det er høyt, overdøvende høyt. Vi hører tramping på loftet også, fra samme stedet som jamringen.

Vi går opp på loftet, dette må være noen som driver ap med oss. Døren inn til den gamle delen av huset går plutselig ikke ann å åpne. Vi hører at det folk der, det er skriking, jamring og stønning. Vi går ned igjen. Mannen min setter en stige opp til vinduet og kikker inn. Det er ingen der, men vi hører dem klart som dagen. Det er helt sinnsykt. Idet mannen min går ned av stigen blir den slengt avgårde med voldsom kraft, den treffer et hagebord 15 meter unna og det knuser rett og slett.

Det er helt uaktuelt å bli der, bare den fryktelige jamringen fra loftet er nok til tørne. Vi løper inn, rasker med oss bilnøkler og lommebøker og idet jeg smeller gangdøra igjen bak oss hører jeg et smell i veggen fra innsiden. 

Vi drar til mine foreldre som bor et par kilometer unna og blir hele uken. Moren min ler ikke, men hun klarer ikke dy seg for å komme med et lite "hva var det jeg sa". 

Da vi kom hjem igjen så jeg hva som hadde forårsaket smellet i veggen da vi dro. Ved siden av gangdøra stod kokkekniven min 5 cm inn i veggen.

Men vi bor her fremdeles og for de som lurer så stammer jeg altså fra datteren til lillesøsteren. Dessverre er det vel sannsynlig at jeg stammer fra den yngste tvillingbroren også.

Anonymkode: b21d2...1cc

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd hverken å bli hjemsøkt eller negative energier. Jeg har med meg Jesus i hjertet mitt. Spøkelser er demoner i forkledning som bare er ute etter å gjøre vondt. 

La oss si at vi har vår verden, og så har vi åndeverdenen som vi da ikke kan se, men som alltid er der. Dersom du da sitter med et ouija board, eller prøver å oppsøke på noe vis, og vedkommende fremstår som å være et av dine avdøde familiemedlem og vet ting om deg som ingen andre vet. Hvis åndeverdenen har eksistert alltid, så er det null problem for hvilken som helst demon å utgi seg for å være din bestemor. Demonen vet hvordan hun snakket, hvordan hun var, hvor lenge hun har vært død og hvor mange barn hun hadde. 

Hold dere for all del unna alt overnaturlig - selv om det kanskje er spennende. Det er livsfarlig 

Anonymkode: 87eff...f52

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som opplever slike overnaturlige ting som er intense; Hvorfor plukker dere aldri opp mobilen og dokumenterer det dere ser eller hører?

Anonymkode: e5f0b...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...