Gå til innhold
Leviora

Leviora i mammatåka

Anbefalte innlegg

Leviora   1 326 236
Leviora

Rommet er ferdig, og det ble så fint! :jepp: Heldige E som har nyoppusset soverom. Jeg vil også ha :ninja: Men nå må vi seriøst vente med oppussing en god stund. Dette her begynner jo å ligne på en avhengighet :plystre: 

I natt våknet M for å spise. Det har han ikke gjort på en evighet, så jeg ble litt paff. Han spiste igjen klokka 06, og igjen klokka 8. Jeg lurer på om vi har en økeperiode igjen? Er det vanlig å ha det ofte? Før har han klart seg med én pupp i gangen, men nå må pupp nr 2 tilbys rimelig kjapt etter den første. Jeg synes det er helt greit å få jevnet ut puppene igjen :fnise: 

Vi begynte å logge amming og søvn, men fant fort ut at det ikke var noe for oss. Jeg har egentlig ikke noe særlig behov for å kartlegge rutinene når ting går på skinner uansett? :vetikke: Amming hver tredje time og en times dupp når han blir trøtt - ish. Vi har forresten prøvd flaske igjen, to ganger. Han nekter plutselig! Jeg skjønner ingenting. Det gikk jo så bra den ene gangen :klo: Vi får fortsette å prøve med jevne mellomrom, tenker jeg. 

I dag rullet M over på magen for første gang! :hoppe: To ganger, begge gangene uten at vi så på. Jeg sto på kjøkkenet og hørte han ble sintere og sintere (han grynter sånn hvis han ikke får til noe) og så ble han plutselig stille. "Stakkar", tenkte jeg, "nå ga han opp" :P Da jeg kom på stua lå han på magen og kikket opp på meg med et stolt glis :biggrin: Håper han ikke glemmer det i morgen. Da må jeg huske å filme ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leviora   1 326 236
Leviora

M har rullet over 7 ganger nå, og jeg har fremdeles ikke bevitnet det. Sykt irriterende! :fnise: Mannen så det akkurat idet han rullet. Skjedde visst på null komma svisj, så det gjelder å holde øye med ham :P

Ellers har vi som sagt en økeperiode. I går var han desperat! Spørs om det har stabilisert seg nå, for han våknet ikke for mat i natt. Han har heller ikke gjort nr 2 på ganske lenge, så det er nok et annet tegn på at han utnytter mest mulig til vekstspurten. Spørs om det kommer en eksplosjon snart ;) 

I dag skal E gå på tur i barnehagen for første gang. Hun elsker å gå tur! Fått seg Bergans-sekk og greier. Lilla. Hun var så kry over den nye sekken sin, hun har aldri båret sekk før, men hun har sikkert sett de større barna gå med sekker og ble veldig stolt over å ha egen :biggrin: Håper været ikke blir alt for dårlig så de faktisk kommer seg ut på tur. Jeg må ut på skoshopping - igjen! Små barneføtter er søren ikke billige i drift. E fikk tre par nye sko/støvler i sommer og da jeg sjekket goretex-skoene før hun dro i bhg i dag var de sannelig blitt for små :daane: Det var sånn akkurat at jeg kunne la henne gå med de én dag til, men ikke mer. Superviktig å sjekke skoene ofte! :opplyser: Tror faktisk jeg hopper hele to størrelser opp siden det blir kaldere nå, og plass til et par ekstra sokker. Shit. Det blir størrelse 25!! Jenta mi har blitt så stor :grine:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora   1 326 236
Leviora

Lenge siden sist! Her har det ikke skjedd veldig mye. Det har vært mye amming. Tilgang etter etterspørsel og alt det der, så nå føles det ut som om melkeproduksjonen har fordoblet seg. Føles litt ut som de første ukene etter fødsel. Mere tørst og sulten, og poff - noen kg ble borte! Helt greit :P Nå ligger M på brystet til pappa'n sin. Jeg skulle legge ham i senga for å amme, men det var visst totalt uaktuelt! Ble bare skriking, pupp var noe dritt. Da var mannen snill som plukket han opp og begynte å bysse. 3 minutter med byssing, så sovnet han. Veldig greit når mannen kunne ta seg av legging.

I dag har jeg tatt Cerazette i 23 dager, og det blir den siste. Migrenen forverret seg, jeg har hatt hodepine hver eneste dag og jeg merker at humøret er unormalt dårlig. Henger sikkert sammen med å ha så vondt hver dag, men det må da være måte på! :sjenert: Utrolig nok har jeg ikke hatt mellomblødninger! Men jeg skryter enda av prevensjonseffekten til Cerazette, for så dårlig sexlyst hadde jeg aldri trodd det var mulig å ha :fnise: 

Nok om det. Vi ser på valgvake, dette er spennende! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora   1 326 236
Leviora

Halla! Begge ungene sover og jeg har inntatt sofaen med ei plate sjokolade. Jeg aner en fin fredagskveld!

En ting jeg glemte å fortelle sist var at vi har hatt vår første episode hvor E er slem med broren sin :( På søndag gikk vi tur og E hadde en fin dag, men så kom sjalusien plutselig frem da mannen gikk ut for å vaske bilen. M måtte mates og trøstes, mens E kastet seg på gulvet og vrælte for full hals. Da jeg fikk tid til å ta meg av henne begynte M å gråte, for han tålte ikke å høre E hyle uten å være inntil meg. E taklet heller ikke å høre M gråte, så det ballet bare på seg og det var til slutt et rent helvete på stua :sjenert: Alt hadde ordnet seg hvis jeg hadde ropt på mannen, men så tenkte jeg at jeg burde være i stand til å løse den floka selv. M roet seg heldigvis etterhvert så jeg fikk kokt spaghetti til E. Så ble hun oppmerksom på at han lekte med en leke hun liker så godt, en leke hun vet er M sin. Det var jo selvfølgelig HELT forferdelig! :sjokk: "NEEI, MIIN!!!" Da var det på'n igjen. Ny runde med trøst her og der til begge hadde roet seg nok til at jeg kunne gå på kjøkkenet og gjøre klar maten til E. Da hørte jeg plutselig et vræl fra M, fulgt av et enda høyere vræl fra E, og jeg hørte med en gang på M at han fikk vondt, eller ble veldig skremt. Da jeg kom på stua lå han ikke lenger på magen som han gjorde for 4 sekunder siden, men på ryggen langt i fra matten :( Jeg aner ikke hva som har skjedd, men etter jeg spurte henne senere om hun var slem med M, svarte hun "ja..." og sa unnskyld til ham etterpå. Det var vondt og skremmende, så her må det virkelig passes på fremover. Søskensjalusi, altså. Det er fælt :cry3:

Som en ekstrem kontrast til søndagens hendelse opplevde vi for første gang at de to moret seg sammen på onsdag. Det var så godt å se :rodmer: E hoppet i sofaen og gjorde grimaser til M, og han har aldri ledd så mye før :ler: Når E bevisst prøver å få ham til å le, da smelter mammahjertet. Vi burde vel være enda flinkere til å inkludere henne når han skal stelles osv, men det har ikke vært lett når hun har vist null interesse for broren sin. Hun blir veldig stolt av å vise ham fram i barnehagen, da :nigo: 

I helga skal vi stable ved og prøve å komme oss ut på en skogstur. Vi har en plan om å gå tur hver helg, men vi får se om vi gidder hvis det høljer ned :P Ellers får vi håpe på mer latter mellom søster og bror :hjerte: 

God helg! :popcorn:

Endret av Leviora

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora   1 326 236
Leviora

:vinke: 

Det skjer mye her for tiden! M får tenner, blant annet :nigo: Jeg skimter faktisk en hjørnetann. Det er ikke akkurat så vanlig? Ikke sikkert det er den, men den er et stykke bak den lille jeg ser helt fremst. Spent på hvordan det ser ut om en måneds tid :P 

Ellers er det masse aktivitet her hele dagen! M begynner å skjønne at han kan forflytte seg, men glemmer stadig hvordan. Han snur seg 360 grader på magen og kan skyve seg litt fremover hvis han blir sint nok :ler: Så skyver han seg tilbake igjen, og da blir det litt grining. Må være sykt frustrerende :fnise: 

Bror og søster har vært gode venner, jeg og mannen har funnet tonen igjen etter p-pilleslutt (seriøst, aldri mer!) og jeg er litt ekstra glad for at mange av de «gamle» klærne mine endelig passer igjen. Jeg ble overrasket over at et par jeans passet bedre nå enn før jeg ble gravid :klo: Jeg har enda 4 kg ned til startvekt, så det var litt merkelig. Men jeg ble utrolig glad, for det er ei skikkelig fin Diesel-bukse :biggrin: Spørs om kiloene gjemmer seg på overkroppen heller. 

Jeg har bestilt billetter til «Dr. Bergland bryter taushetsplikten» i julegave til meg og mannen. Det er den 9. desember, og jeg er litt i tvil om det går bra å være borte fra M en hel kveld. Han er nesten 8 måneder da, lurer på om han tar flaske og synes det er OK om puppen til mamma er bortreist? Shit, det kommer til å bli surt hvis vi må selge billettene :( Men det er verre å få en telefon fra en desperat barnevakt som lyder «M har våknet og er utrøstelig, dere må kjøre den times lange turen hjem så han får pupp» :sjenert: Kanskje han plutselig nekter pupp fra og med i morgen. Hvem vet. Vi får se ;) 

Om det ikke blir stand up på oss ønsker jeg meg noen timer i stallen, i det minste. Jeg savner jobben min så mye at jeg lett kunne gått nedover og jobbet en time gratis hver dag :P For real! Jeg får ta turen nedover når jeg tror M kommer til å sove en stund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden