• Kunngjøringer

Leviora

Leviora i mammatåka

936 innlegg i emnet

På 14.5.2017 den 18.35, Nori skrev:

Hurra for fire uker og super vektoppgang! :hoppe: 

Farger ja. Kan dessverre ikke hjelpe der, for slike ting kan jeg virkelig ikke. Hele leiligheten vår er i den samme kjedelige gråfargen. :lol: 

Den forrige leiligheten vår var også malt i samme gråfarge i alle rom. Så trist og kjedelig! Nå er jeg glad for at vi ikke brukte penger på oppussing, vi rakk jo ikke å bo der mer enn 1,5 år :P 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

God morgen(?) og gratulerer med dagen! :blomst:

Klokka er over halv 4 på morgenen og jeg sliter med å få sove. Vi har blitt syke hele gjengen, så det blir ei laber 17. maifeiring. M virker å være i fin form til tross for litt tett nese, håper han ikke blir dårligere! Jeg ble ringt fra barnehagen i går om at E var ordentlig pjusk, men det ser ut til at hun, som unger flest, klarer å hente litt energi til å feire :P Snakk om å være begeistret over flagg og hurra-rop :ler: Satser på at hun også ikke blir noe dårligere, det er så dritt å være forkjøla! Ikke minst når alle i familien får det samtidig, verste er å ha syk unge når man er syk selv :plystre: 

Ellers er jeg litt redd og lei meg, og det er mange tanker som holder meg våken. Jeg har begynt å få symptomer på en arvelig sykdom, pappa har slitt fryktelig med den i mange år og da jeg tilfeldigvis nevnte hvordan jeg har følt meg i det siste, uten å tenke på at jeg kanskje er syk, ble han nesten på gråten. Han fortalte at det var akkurat slik det utartet seg hos han også. Jeg har sett hvor mye smerter han har hatt gjennom årene og det unner jeg ingen. Krysser fingre og tær for at symptomene jeg har fått bare er tilfeldigheter.

Endret av Leviora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med dagen. 

Håper symptomene du merker bare er tilfeldige. :klem: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kjedelig at dere ble syke til 17.Mai. Håper dere fikk feiret litt likevel, spist litt is om ikke annet:)

For en nedtur å kjenne på slike symptomer! Krysser så klart fingrene for deg og håper virkelig at det bare er tilfeldig.:klem: Er det mulighet for at du kan undersøke det på noe vis?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 17.5.2017 den 18.40, Nori skrev:

Håper symptomene du merker bare er tilfeldige. :klem: 

Jeg tviler, men har enda håp om det :) 

21 timer siden, Mumsy skrev:

Så kjedelig at dere ble syke til 17.Mai. Håper dere fikk feiret litt likevel, spist litt is om ikke annet:)

For en nedtur å kjenne på slike symptomer! Krysser så klart fingrene for deg og håper virkelig at det bare er tilfeldig.:klem: Er det mulighet for at du kan undersøke det på noe vis?

17. mai ble en rar dag. Vi var syke, ble forsinket og rakk ikke barnetoget, det var dårlig stemning mellom meg og mamma og begge ungene bæsjet igjennom TO GANGER og på finstasen sin. Vi satser på en bedre dag neste år :fnise: 

Jeg må nok en tur til legen og få henvisning videre til spesialist. Det vil mest sannsynlig ikke vises på blodprøver. Typisk at det skal være så vanskelig :P I dag er det faktisk ganske ille :( Får svar på mange spørsmål jeg har gått rundt med i noen år om det viser seg at jeg har det samme som pappa. Har liksom aldri skjønt hvorfor jeg har så mye vondt i kroppen :vetikke:

Kjedelig når alle i huset er syke. Mannen har også vært hjemme, så på et vis har det vært litt koselig å ha alle samlet på en "vanlig" dag :) M er tett i nesa og hoster litt, men han er heldigvis i grei form ellers. Vi har vært på apoteket og kjøpt flere nesesugestykker og saltvannsoppløsning. OtriBaby redder dagen! 

Jeg så forresten en merkelig, men bra film i går. Voice from the stone med Emilia Clarke. Det beste med hele filmen var soundtracket på slutten. Som tidenes Evanescence-fan gjenkjente jeg den fantastiske stemmen umiddelbart. Amy Lee! :hjerte: Endelig ut med ny singel. "Speak to me" heter den. Herregud, som jeg elsker stemmen til Amy Lee. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

M har endelig blitt frisk/ikke snørrete! Jeg sov bedre i natt da jeg slapp å være redd for at han ble kvalt av sitt eget snørr. Helt enormt hvor mye snørr en så liten baby kan produsere! :bond: Jeg våknet derimot med ei hostekule og det river godt i halsen enda. Det får jeg tåle :) 

I går lagde jeg noen sykt gode knekkebrød. Jeg ble skikkelig stolt av å endelig ha klart det :fnise: Vel, jeg var for utålmodig, så de ble litt seige, men såå gode! :jepp: Oppskriften er 6 dl havregryn, 1 dl hvetekli, 2 dl linfrø, 3 dl solsikkekjerner, en klype salt, to ss honning, 7 dl vann og 1 dl solsikkeolje. Namnam. Gleder meg til frokost ;) I kveld skal jeg lage pavlovakake. Mannen mente at jeg måtte lage "ordentlig kake", men hallo? Pavlova er jo en perfekt festkake! Dessuten vil jeg ha den kaken jeg selv ønsker på bursdagen min. Så får han heller kjøpe ei Toro-kake hvis han absolutt må :jolie:

M vokser mye for hver dag. Nå smiler han mange ganger i løpet av dagen også :rodmer: Og jeg sverger han er tyngre for hver gang jeg løfter ham opp! Jeg har regnet ut at han legger på seg rundt 40 gram per dag. På søndag møtte vi tremenningen hans som er 3 uker gamlere. Hun var mye mindre :P Veldig rart å ha en større baby når vi hadde en veldig liten sist. Føles bra å se at han vokser på melka jeg produserer :biggrin: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)

Er det noen som vil bli venner på Snapchat, forresten? Send en PM! :hoppe: 

Endret av Leviora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PM sendt :ninja:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sender pm jeg også :nigo:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moro med nye venner på Snap! :biggrin: 

Nå står marengsbunnen til steking i ovnen. Begynte alt for sent, så den er ikke ferdig før rundt halv 12 og jeg er sykt trøtt allerede. Til og med etter å sovet lenge i dag. Spørs om M har krevd litt ekstra energi av meg, lurer på om det er et utviklingstrinn på gang. Mannen var snill som tok over litt i ettermiddag så jeg rakk å spise varm middag :fnise: Det er lite disse små menneskene vet, men er det noe, så er det når mor er på tur til å spise. "Nope. Jeg først!" :vetikke:

Nå synes jeg M har sovet aalt for lenge. Det samme gjorde han i går. Det endte opp med sprengte pupper og jeg trodde den ene skulle eksplodere i morges. Måtte pumpe! Det var sikkert ikke lurt. Men 70 ml formelk trengte han ikke, for å si det sånn. Nesten så jeg foretrekker kveldsuro for å sørge for slappe pupper om natta. Da kan jeg nemlig ligge på magen.

Nå vises det at jeg er trøtt. Skriver bare ned noe random :P Natta! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kjedelig bursdag. Kaka ble mislykket, mannen glemte et møte og måtte derfor avlyse middagsønsket mitt, pluss at han blir forsinket hjem, vi kjører gavefritt bursdagsår og jeg har ikke fått spist frokost enda :sjenert: Pappa kom med blomster, da. Det var fint :blomst: Jeg er sykt barnslig når det gjelder bursdager. Ønsker en haug av oppmerksomhet, gaver og vil at hele dagen skal handle om meg :plystre: Fysj, så egoistisk :P 

Nå må jeg komme på noe nytt for å ha til middag. Sånt er så vanskelig! :klo: 

Endret av Leviora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med dagen :klemmer:

Håper dagen kan reddes, slik at du får en fin dag allikevel :jepp:

Så kjedelig med kaken da! Ille noe du kan gjøre for å redde den? Pavlova er det best jeg vet, så en bursdag uten pavlova hadde vært krise for meg :sukk:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med dagen! :nordvesta: Så synd at dagen ble som den ble, bursdager skal jo være stas! Håper kvelden ble bra i alle fall :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Småkjekset skrev:

Gratulerer med dagen :klemmer:

Håper dagen kan reddes, slik at du får en fin dag allikevel :jepp:

Så kjedelig med kaken da! Ille noe du kan gjøre for å redde den? Pavlova er det best jeg vet, så en bursdag uten pavlova hadde vært krise for meg :sukk:

Takk :hjerte: Den ble ikke bedre, men ikke verre heller :fnise: Helt ok :Nikke: 

Jeg stekte marengsen for lite. Den ble mye høyere enn hva jeg trodde, så det ble ikke nok steketid. Og så ble den aalt for søt! Forstår ikke helt hvorfor, men mulig det er fordi marengsen ikke ble gjennomstekt :vetikke: Og jordbærne på toppen var skikkelig blæææhr. Gleder meg til norges beste jordbær i sommer ;) Lensvikbær :hjerte: 

9 timer siden, Weebs skrev:

Gratulerer med dagen! :nordvesta: Så synd at dagen ble som den ble, bursdager skal jo være stas! Håper kvelden ble bra i alle fall :) 

Takk :hjerte: Puppen ute konstant, Modern Family og ei plate med Nidar melkesjokolade. Kvelden ble helt grei! :) 

_________

Akkurat nå ligger jeg fastlåst mellom to kosemonster, M og katten. Katten har vært mye ute i det siste og krever kosen sin. Hun gned hele seg inn i trynet mitt nettopp. Vet ikke hva det var godt for :P 

I dag skal vi prøve å rydde litt mer i flyttelasset. Det står fremdeles en haug med kasser nede. Blæh, blir sikkert aldri ferdig. Stuck med flyttekasser resten av livet :fnise: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen som var! :nordvesta:

Vi er like når det gjelder bursdager ser jeg. Jeg er også barnslig når det gjelder bursdager og forventer både kake og oppmerksomhet. Er like barnslig når det gjelder andres bursdag og selv om mannen helst ikke vil markere, så inviterer jeg alltid til kaffe og kake. :P 

Og det med spedbarns evne til å lukte når mor skal spise middag. :bond: Må virkelig huske å nyte å spise i fred de siste dagene. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gratulerer med dagen i går 🎂

Skjønner tenkemåter din ang bursdager :P det når ting blir verre enn man har tenkt og det i tillegg er på bursdagen, så blir det bare skikkelig dritt! (Husker veldig godt at jeg på 30årsdagen min fikk brev fra lønningskontoret i kommunen at de hadde glemt å trekke skatt av noe greier, så jeg måtte tilbakebetale nesten 20000 de neste to månedene... Ødela dagen ja :P

Men det hørtes alikevel ut som du koser deg med både minien og katten, som begge to er så fine :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden