• Kunngjøringer

Leviora

Leviora i mammatåka

929 innlegg i emnet

Rispose :hoho:

Det går vel ofte fortere med andremann, gjør det ikke det da? Synes liksom det er det jeg leser over alt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud hva er det med meg, jeg begynte nesten å gråte av fødselhistorien din. Tenk at noe så grisete og VONDT kan føles så fint i ettertid.  

Jeg var på røntgen i dag, har brekt ei tå og gått med den i et par uker og tja, ganske vondt -  men når legen spurte hvor vondt det var på en skala fra en til 10 tenkte jeg "hmm, fødsel er vel sånn 8, så dette er maks 5." Fødsel er 8 ja..  Snakk om å glemme! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:skratte: Fødsel sånn omtrent 8 @Porcelain! Tenker vi sier 12 ;) 

Og for en bra historie! Følte at jeg var der med deg! :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Nautika skrev:

Jeg elsker å lese fødselshistorier! Man kan jo håpe på at det går litt fortere fremover med andremann? Den dere inn ut hode-greia  var sykt irriterende! Hadde liksom ikke tenkt over at de sklir inn igjen etter hver ri :hoho: Men det gjør vel at vevet gradvis strekkes da, så man slipper store rifter. Jeg melder meg inn i rauteklubben, jeg var helt hes dagene etterpå fordi jeg rautet i stedet for å la meg friste av den tidlige trykketrangen... :ler: 

Jeg håper og tror det går fortere denne gangen! :Nikke: Men ikke så fort at jeg ikke klarer å følge med på hva som skjer, ting revner fra hit til månen osv :P Mannen har aldri glemt den rautinga, hver gang vi ser på Fødeavdelingen kommenterer han de gjenkjennelige lydene med at "hoho, nå skjer det ting! Nå blir det baby!" :ler: Jeg var fast bestemt på at jeg ikke skulle bli en sånn vræler, men akkurat der og da var det vanskelig å holde igjen :P Å skrike og vræle litt må da være lov når en baby er på tur ut av et normalt veldig lite hull i kroppen! :opplyser: 

3 timer siden, miore skrev:

Rispose :hoho:

Det går vel ofte fortere med andremann, gjør det ikke det da? Synes liksom det er det jeg leser over alt.

Jeg kjenner det er noe som trigges i meg hver gang jeg hører noen nevne rispose :ler: Jeg fikk tips om det da E hadde vondt i magen da hun var mindre, og min første tanke var da "ikke faen!" :fnise: 

Jeg vet sannelig ikke om jeg noen gang har lest eller hørt om noen som brukte lenger tid med nr 2? Det finnes vel noen unntak som bekrefter regelen ;) 

2 timer siden, Porcelain skrev:

Herregud hva er det med meg, jeg begynte nesten å gråte av fødselhistorien din. Tenk at noe så grisete og VONDT kan føles så fint i ettertid.  

Jeg var på røntgen i dag, har brekt ei tå og gått med den i et par uker og tja, ganske vondt -  men når legen spurte hvor vondt det var på en skala fra en til 10 tenkte jeg "hmm, fødsel er vel sånn 8, så dette er maks 5." Fødsel er 8 ja..  Snakk om å glemme! 

Jeg gråter litt selv når jeg tenker tilbake på den fine stunden hun lå på brystet rett etter hun ble født :rodmer: Beste følelsen! Smertene tror jeg vi rett og slett blir nødt til å fortrenge for at vi i det hele tatt skal kunne reprodusere oss :fnise: 

En 8'er?! :overrasket: Hva er hemmeligheten? Hva ga de deg? Hadde min fødsel vært en 8 så spørs det om jeg hadde gått og knekt tær fordi det føles godt :hoho: God bedring, håper tåa gror fint! 

2 timer siden, Weebs skrev:

:skratte: Fødsel sånn omtrent 8 @Porcelain! Tenker vi sier 12 ;) 

Og for en bra historie! Følte at jeg var der med deg! :) 

Å føde barn er sprenging av smerteskalaen. Ingen videre kommentar! 
Takk! Da klarte jeg å holde det noenlunde interessant og ikke-rotete :ler: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

I dag har jeg måttet ta livet helt med ro. Våknet med ei ekkel hodepine som lett kan utvikle seg til migrene. We don't want that! Jeg har brukt tiden hjemme godt denne gangen og har kost meg skikkelig med god mat og drikke som mannen var snill og handlet før han dro på jobb :hjerte: I tillegg kom min nye iphone 7 i posten, så da mannen kom hjem for litt siden med pakke i hånda ble jeg som en liten unge på julaften :fnise: Jeg har savnet å ha et kamera tilgjengelig, og iphone 7 ble jaggu en kontrast til sin bittelillebror 5s :ler: 

Anyways! Jeg har et dilemma og jeg føler meg så slem og full av skam :rodme: Jeg har altså en svigermor av typen ekstremt gammeldags. Ikke streng og bastant-gammeldags, men mer sånn at hun rett og slett henger igjen i gamle vaner og levemåte. Hun er den mest omtenksomme og snilleste dama jeg har møtt! Okei, over til saken. Hun strikker. Mye. Og hun er veldig flink! Hun har ikke strikket så mye til oss, for jeg tror nemlig hun vet at jeg er så kresen på hvordan det ser ut... :sjenert: Jeg blir alltid utrolig takknemlig for alt E får av strikketøy, og vi har brukt alt utenom et par kjoler. 

Hun spurte om hun kunne strikke et nydelig hentesett fra Dale. Hun hadde sett det i et hefte og faktisk kjøpt riktig garn i riktig farge! Jeg elsket fargen og settet!! Jeg ble utrolig glad og takket ja. Så kommenterte hun at "det trengte da vel ikke å være silkebånd på!", hvor jeg svarte jo, det var jo nydelig! Ok, så gikk hun med på det. I en stund. Silkebånd var visst upraktisk. Vel, la gå. I går fikk jeg beskjed om at det var ferdig. Jeg begynte å tenke på knappene. Ble nervøs for at knappene var stygge. Og det var de! Jeg visste ikke hva jeg skulle si. Jeg var så skuffet, og følte meg så utrolig skamfull over at jeg er så kresen og furter over noen knapper (som ødela hele settet for min del). Selve settet var nydelig gjennomført. Et utrolig stykke arbeid. Men de knappene... :( "Det ser ut som hun har brukt knapper hun har hatt liggende siden 80-tallet", sa mannen, og det har hun gjort tidligere, så hvorfor ikke. Jeg tør ikke å be om nye knapper fordi det faktisk er sylfrekt. Samtidig er jeg lei meg fordi hentesettet til gutten min ikke ble fint. Herregud. Tror jeg går og gjemmer meg vekk i Verdens verste svigerdatter-land, og der skal jeg bli helt til jeg lærer meg å sette pris på det jeg får og se bort i fra sånne filleting :nei:

Hentesettet, originalt: http://viitre.no/wp-content/uploads/2015/01/31002-4.jpg Det er jo helt nydelig sett bort i fra at knappene tar all oppmerksomheten :sjenert: 

Edit: slettet unødig informasjon :fnise: 

Endret av Leviora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ingenting om strikking, men kan du sy på nye knapper selv? Skylde på at de gamle ble litt blasse når du vaska det eller noe sånt?

Min fødsel var ingen 8 altså, der og da vurderte jeg å bare dø av smerte.  Tror 8000 føles mer riktig :P men all smerten er tydeligvis nesten glemt, siden jeg ikke lenger tror at det er det vondeste i hele verden.  

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan nada om strikking selv, @Porcelain:sjenert: Åh, dette er så kjipt! Greit nok at det ikke er helt like knapper som på bildet, men de hun har brukt er... vel. Temmelig iøynefallende :plystre: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke så nøye på slikt jeg, så med mindre det var hakekors eller noe annet horribelt så hadde jeg helt sikkert bare brukt det. Men jeg tenker også at dere bare kan bytte de selv? Eventuelt prøve å forsiktig nevne at de knappene hun har valgt ikke passet så godt til og om hun ikke kunne hjelpe til med å sette på noen andre? 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det for seint å kjøpe noen fine knapper selv å si sånn "ååå disse er såå fine kan du hjelpe meg med å bytte?" 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg melder meg på gjengen som elsker fødselshistorier:jepp:

Hørtes ut som en fin opplevelse! :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Nori skrev:

Jeg er ikke så nøye på slikt jeg, så med mindre det var hakekors eller noe annet horribelt så hadde jeg helt sikkert bare brukt det. Men jeg tenker også at dere bare kan bytte de selv? Eventuelt prøve å forsiktig nevne at de knappene hun har valgt ikke passet så godt til og om hun ikke kunne hjelpe til med å sette på noen andre? 

Skulle ønske jeg ikke var så nøye selv :rodme: Skikkelig flaut! Dette er jo bare tragisk og jeg gremmes sånn. Jeg vil aller helst bruke knapper hun har valgt siden det tross alt er en gave fra henne og ikke en bestilling fra meg :sjenert: 

3 timer siden, Porcelain skrev:

Er det for seint å kjøpe noen fine knapper selv å si sånn "ååå disse er såå fine kan du hjelpe meg med å bytte?" 

Jeg føler jo meg SÅ dum som sa det var så fint i utgangspunktet, men det spørs kanskje om jeg burde si fra at jeg ikke liker dem, da :( Det sitter bare så sinnsykt langt inne å si det, for jeg vet hun blir litt lei seg :sukk:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

I går var vi i bursdagselskap. Jeg er så følsom og nærtagende for tiden, så det ble alt annet enn trivelig for min del. Onkler og tanter kommenterte hvor svær jeg er hele tiden, rynket på nesa da jeg tok et lite glass cola og sa "sikker på at ungen skal ha det der??", og den ene onkelen gjorde ikke annet enn å "krangle" om at det er minst to inni magen, om ikke tre! Aahhrg, jeg ble så oppgitt og lei meg. Nå har jeg gått opp 1,5 kg siden sist jeg veide meg og begynner nesten å bli bekymret for om jeg faktisk spiser helt feil og legger på meg for mye.

Det er så dritt å være gravid for tiden. Så mye smerter, lite energi og for trange klær :sjenert: Jeg har klaget i massevis på diverse smerter og plager gjennom hele svangerskapet, men har likevel klart å være positiv. Nå ble det plutselig nok :( Synes 8 uker til virker uutholdelig lenge, for det er lite sannsynlig at de siste ukene blir noe lettere. 

Jeg skal en tur i bassenget i dag, og forhåpentligvis får jeg slappet av litt i det varme vannet :) Sist pådro jeg meg migrene siden jeg ble overivrig på å svømme og trene, denne gangen skal jeg ta med meg ei flytepølse og ta livet helt med ro ;) 

Endret av Leviora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Leviora skrev:

I går var vi i bursdagselskap. Jeg er så følsom og nærtagende for tiden, så det ble alt annet enn trivelig for min del. Onkler og tanter kommenterte hvor svær jeg er hele tiden, rynket på nesa da jeg tok et lite glass cola og sa "sikker på at ungen skal ha det der??", og den ene onkelen gjorde ikke annet enn å "krangle" om at det er minst to inni magen, om ikke tre! Aahhrg, jeg ble så oppgitt og lei meg. Nå har jeg gått opp 1,5 kg siden sist jeg veide meg og begynner nesten å bli bekymret for om jeg faktisk spiser helt feil og legger på meg for mye.

Det er så dritt å være gravid for tiden. Så mye smerter, lite energi og for trange klær :sjenert: Jeg har klaget i massevis på diverse smerter og plager gjennom hele svangerskapet, men har likevel klart å være positiv. Nå ble det plutselig nok :( Synes 8 uker til virker uutholdelig lenge, for det er lite sannsynlig at de siste ukene blir noe lettere. 

Jeg skal en tur i bassenget i dag, og forhåpentligvis får jeg slappet av litt i det varme vannet :) Sist pådro jeg meg migrene siden jeg ble overivrig på å svømme og trene, denne gangen skal jeg ta med meg ei flytepølse og ta livet helt med ro ;) 

I alle dager, hva er det som feiler folk? Du er absolutt ikke nærtagende, det er ikke vanlig at folk skal legge seg bort slikt. Jeg kjenner jeg blir ordentlig sint på dine vegne! Du er absolutt ikke stor, du hadde nydelig mage:hjerte: Men om du så hadde vært så diger at du måtte ha ledebil forran, så er det fortsatt ikke deres sak å kommentere. Virker liksom som all folkeskikk forsvinner når folk er gravide :opplyser: 

Kos det i bassenget, og slapp av med flytepølsa:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for fin kommentar, @Mumsy :hjerte: Jeg vet jo godt at jeg ikke er FOR stor og at lillebror har det bra der inne, men det er utrolig slitsomt at folk uttrykker en reell bekymring over størrelsen på magen :( "Oi, du er jo sprekkferdig du nå??" heh, både ja og nei, magen har sprukket opp, men det er fortsatt to måneder igjen :plystre: 

Jeg skal definitivt kose meg i bassenget! Jeg tror jeg drar litt tidligere og kjøper ei ny bukse i større størrelse i samme slengen. Så kan jeg gråte litt i bilen i tillegg siden jeg ikke har mascara på :fnise: Sutredag! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner igjen de kommentarene! De fleste kom fra uvitende mannfolk som ikke forstod "hvis babyen veier 3 kg, hva er alle de andre kiloene???" Jeg hadde bestemt meg på forhånd at jeg ikke skulle bry meg om verken kommentarer eller kilo, men det var ikke så lett midt oppi det. Selv om jeg spiste normal mat så la jeg likevel på meg 22 kg! Tre måneder etter fødsel så har jeg eksakt 3,9 kg igjen. Veide meg i morges ;) 

Kos deg i bassenget og drit i teite tanter og onkler :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 timer siden, Weebs skrev:

Kjenner igjen de kommentarene! De fleste kom fra uvitende mannfolk som ikke forstod "hvis babyen veier 3 kg, hva er alle de andre kiloene???" Jeg hadde bestemt meg på forhånd at jeg ikke skulle bry meg om verken kommentarer eller kilo, men det var ikke så lett midt oppi det. Selv om jeg spiste normal mat så la jeg likevel på meg 22 kg! Tre måneder etter fødsel så har jeg eksakt 3,9 kg igjen. Veide meg i morges ;) 

Kos deg i bassenget og drit i teite tanter og onkler :) 

Skulle ønske folk bare kunne holde munn! Det er lettere sagt enn gjort å bare føye vekk sånne kommentarer :sjenert: Jeg vil tro det ikke tar lang tid før jeg blir kvitt kiloene, med min forbrenning bør jeg kanskje passe på å ikke bli for tynn! 

Jeg koste meg skikkelig i bassenget, det gjorde godt å være litt vektløs i det varme vannet :) 

Nå kjennes det faktisk ut som jeg ligger med modningsrier! I uke 32! Hva skjer? :klo: Det bør ikke ta seg opp, altså. Jeg er lei av å være gravid, men vil jo selvfølgelig gå til termin og få frisk baby! :overrasket: Lurer på om jeg vil spørre jordmor om hun kan sjekke livmorhalsen på kontrollen på fredag.

_______

Det som står skrevet over skulle egentlig bli publisert i 7-tiden i går kveld. Hm. Det gikk over! Nå ligger jeg her, klokka er halv 4 og jeg klarer ikke sove mer. La meg med noe migrenegreier og kjenner det ikke har gitt seg helt enda, det gjør ikke vondt, men resten av kroppen har alle symptomer. Er ekstreemt sulten, men har overhode ikke lyst på mat! Dårlig kombo :P Og jeg vil ha lakris!!! Hm, hva kan jeg spise uten at det vokser i munnen, mon tro :klo: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som spiller Quizkampen? Jeg har blitt hekta. Send meg en pm med brukernavn, så kan vi quizze! Jeg er godt under middels på poengskalaen og trenger å bruke hodet mer for tiden :fnise: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I alle dager, hvorfor har ikke jeg vært her inne tidligere :klo:? Skal definitivt følge med nå i innspurten! Er jo bare 3 dager som skiller oss, så da er det ekstra spennende å følge med :tommelsmil: 

Jeg liker også fødehistorier! Din virket jo veldig fint, selv om det virket temmelig intenst mens det sto på som verst! Og nå er jeg litt mer forberedt på hvordan en epidural ser ut :ler: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Marimba skrev:

I alle dager, hvorfor har ikke jeg vært her inne tidligere :klo:? Skal definitivt følge med nå i innspurten! Er jo bare 3 dager som skiller oss, så da er det ekstra spennende å følge med :tommelsmil: 

Jeg liker også fødehistorier! Din virket jo veldig fint, selv om det virket temmelig intenst mens det sto på som verst! Og nå er jeg litt mer forberedt på hvordan en epidural ser ut :ler: 

Velkommen! Jeg har ikke sjekket dagboken din heller, ikke like lett å følge med på alt og alle :fnise: Har du termin før eller etter meg?

Enig, fødselen var fin, men intens! At det gjør hinsides vondt og det at man føler man er døden nær, det er glemt i det øyeblikket ungen kommer ut. Helt utrolig! Den epiduralen er ikke så svær, altså :ler:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har termin 19. April :) Når er din? 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   1 medlem

• Leviora

Artikler fra forsiden