• Kunngjøringer

Leviora

Leviora i mammatåka

936 innlegg i emnet

Så fin mage du har! :hjerte:

Så lekker vogn! Jeg gleder meg til vår kommer! :nigo:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Nautika skrev:

Så fin mage du har! :hjerte:

Så lekker vogn! Jeg gleder meg til vår kommer! :nigo:

Takk og takk! Skikkelig deilig å endelig ha vogna i hus. Klarer nesten ikke vente med å dra ut og trille, ikke minst nå når det er så nydelig vær :jepp: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fin mage :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, miore skrev:

Veldig fin mage :)

Takk :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så flott du er! Du får meg til å savne magen :biggrin:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Takk, @Weebs! Du kan godt få låne den litt? ;) Akkurat nå gleder jeg meg noe voldsomt til å bli kvitt den :fnise:

Denne dagen har ikke vært så digg. Jeg har bare vært stille og innesluttet i hele kveld. Mannen gjorde det ikke bedre med å beskylde meg for å være så "jævlig sur og nedlatende hele tia" når jeg har for lite energi til å være glad og sprudlende. Da rant det over :( Masse gråt. Mannen fikk skikkelig dårlig samvittighet. Samtidig har han jo på en måte rett, man virker jo sur når man er veldig sliten. Huff. Ikke morsomt. Jeg pleier sjelden å bli så innesluttet, men jeg fant ut at årsaken må være at jeg har så fryktelig vondt et annet sted enn hodet, og det er uvant, derfor vanskeligere å takle. Satser på at jeg får sove litt i natt og forhåpentligvis klarer å komme meg ut av senga uten å sprette en tåre i morgen :plystre: 

Fytti, som jeg klager :fnise:

Endret av Leviora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Nå var det godt å komme hjem! Jeg jobbet til 12 i dag, og på tur hjem fikk jeg lyst til å stikke innom frisøren for å friske opp håret. Det ble helt ny hårsveis og farging av ettervekst, flaks at de hadde ledig time! :jepp: Nå er jeg så fornøyd med håret mitt at jeg har tatt tusen selfies og stilt meg foran speilet ørtogførti ganger :fnise: Godt å få klipt det kort igjen :) Eneste minuset var at jeg allerede hadde sittet for mye på en stol, så rumpa mi/bekkenet holdt på å dø. Håper det ikke er alt for ille, gidder ikke krykker i kveld ass. 

Mannen skal på noe slags firmafest i kveld, så jeg har kjøpt grandis. Det er så kjedelig å lage mat kun for seg selv! Og så har den perfekte grandiosaen endelig kommet: UTEN PAPRIKA :hjerte: Nå slipper jeg å brenne fingrene av å pille den av :plystre: E skal selvfølgelig få middag hun også, hun har rester fra gårdagens fiskegrateng ;) Håper det går greit å legge henne i kveld, i går ble det litt sent siden vi var borte på besøk. Rart hvor mye én liten time med tapt søvn gjør med en unge, kanskje er hun trøtt mye tidligere? Ekstremt overtrøtt til leggetid og sovner ikke før to timer etterpå?? Leggetiden her er nøye, altså. 19:00!!! :fnise: 

Nå hører jeg de kommer hjem! Fra yttergangen. E hylgriner. Hun fikk sikkert ikke ta med nabokatten inn :sjenert: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så herlig med frisørbesøk! Det MÅ jeg få tid til snart også. Vi hadde grandis i går vi og jeg er så dårlig mor så her ble det servert til S også. :fnise: 

Håper dere får en fin helg! Og kjempefin mage! :hjerter_rundt:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 minutter siden, Leviora skrev:

Nå var det godt å komme hjem! Jeg jobbet til 12 i dag, og på tur hjem fikk jeg lyst til å stikke innom frisøren for å friske opp håret. Det ble helt ny hårsveis og farging av ettervekst, flaks at de hadde ledig time! :jepp: Nå er jeg så fornøyd med håret mitt at jeg har tatt tusen selfies og stilt meg foran speilet ørtogførti ganger :fnise: Godt å få klipt det kort igjen :) Eneste minuset var at jeg allerede hadde sittet for mye på en stol, så rumpa mi/bekkenet holdt på å dø. Håper det ikke er alt for ille, gidder ikke krykker i kveld ass. 

Mannen skal på noe slags firmafest i kveld, så jeg har kjøpt grandis. Det er så kjedelig å lage mat kun for seg selv! Og så har den perfekte grandiosaen endelig kommet: UTEN PAPRIKA :hjerte: Nå slipper jeg å brenne fingrene av å pille den av :plystre: E skal selvfølgelig få middag hun også, hun har rester fra gårdagens fiskegrateng ;) Håper det går greit å legge henne i kveld, i går ble det litt sent siden vi var borte på besøk. Rart hvor mye én liten time med tapt søvn gjør med en unge, kanskje er hun trøtt mye tidligere? Ekstremt overtrøtt til leggetid og sovner ikke før to timer etterpå?? Leggetiden her er nøye, altså. 19:00!!! :fnise: 

Nå hører jeg de kommer hjem! Fra yttergangen. E hylgriner. Hun fikk sikkert ikke ta med nabokatten inn :sjenert: 

Nå er det sikkert tusen år siden jeg har spist grandis, men jeg pleide alltid å plukke av paprikaen før jeg stekte pizzaen for å slippe brannskadene :ler: Lot den stå i romtemperatur i ett minutt, og så var det ganske greit å plukke dem av ved hjelp av en teskje. Enda godt de har tatt til fornuften og laget en variant uten papp-paprika ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, nei, nei. Dere har misforstått grandis-paprika er nam! Jeg piller også på den før den går i ovnen, men det er for å fordele den bedre. Vil jo ha paprika på alle bitene. :ler: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er da slettes ingen dårlig mor som gir ungen grandis, @Nori :fnise: Isåfall er det en haug med dårlige mødre og fedre rundt i landet :ler: Og paprikaen der er IKKE god :plystre: Ønsker deg en fin helg tilbake, og takk for mage-kompliment! :jepp: 

@miore Mannen digger paprikaen, så jeg får ikke plukke den av før den stekes :snurt:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vognen var rett å slett kjempefin!! Magen din også, forresten:biggrin:

:fnise:Ser for meg E som kommer slepende med nabokatten under en arm.

Når man er hjemme alene er grandiosa en veldig god løsning! Mannen min er heldigvis hjemme denne helga, så jeg får servert mat:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutter siden, Mumsy skrev:

Vognen var rett å slett kjempefin!! Magen din også, forresten:biggrin:

:fnise:Ser for meg E som kommer slepende med nabokatten under en arm.

Når man er hjemme alene er grandiosa en veldig god løsning! Mannen min er heldigvis hjemme denne helga, så jeg får servert mat:P

Tusen takk! :biggrin: Det var ikke nabokatten, mannen hadde visst lagt et forbud mot å hoppe og plaske i søledam nr 6 på tur fra bilen :ler: 5 var nok ;)  Grandis uten paprika var digg! :jepp: 

Nå er jeg spent på hvordan mannen er når han kommer hjem. Han tok en øl før han dro, og den ble han brisen av :hoho: Åssen går det på pub med en gjeng hardbarka håndverkere (les: slitne småbarnsfedre som endelig får dratt ut av huset :fnise:), mon tro? Jeg tipper alle sover i maxitaxi'n på tur hjem :ler: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Leviora skrev:

Tusen takk! :biggrin: Det var ikke nabokatten, mannen hadde visst lagt et forbud mot å hoppe og plaske i søledam nr 6 på tur fra bilen :ler: 5 var nok ;)  Grandis uten paprika var digg! :jepp: 

Nå er jeg spent på hvordan mannen er når han kommer hjem. Han tok en øl før han dro, og den ble han brisen av :hoho: Åssen går det på pub med en gjeng hardbarka håndverkere (les: slitne småbarnsfedre som endelig får dratt ut av huset :fnise:), mon tro? Jeg tipper alle sover i maxitaxi'n på tur hjem :ler: 

Unger å sølepytter altså:ler: Tror de synes foreldrene er sykt dust, om man prøver å holde dem tørre en dag.

Du unngår nok en mann som kommer ravende hjem kl 6 etter nach ihvertfall, hjemme innen kl 12 kanskje? Slokner på øl nr. 3? Mange muligheter:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det ble ikke nach, men en relativt fuktig kveld på byen for mannen. Han kom hjem for en time siden og nå klarer jeg ikke sove. Teite kropp, jeg er jo sinnsykt trøtt! :klo: Jeg klarer ikke sove særlig godt når mannen er borte, så nå er jeg spent på hvordan det blir å stå opp og fungere som "alenemamma" i dag, regner med mannen våkner med tidenes hangover. Hvertfall etter whiskey-ånden å dømme :fnise: Klokka er 4 og jeg har ca 2 timer på meg før solstrålen starter dagen med et gledeshyl gjennom babycallen. Hvordan få sove?? Her må det googles!

Edit: og nå begynte selvfølgelig Lillebror å lage tidenes rabalder i magen. Seriøst, hva er han laget av?! Trodde ikke det var mulig at en liten kropp på knappe to kg kunne ha så mye krefter og energi, han er jo som Snurre Sprett på ecstasy inni der :klo: 

Endret av Leviora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slapp helg! Mannen var ekstremt fyllesyk, jeg var ekstremt trøtt og krykke-avhengig, E hadde en dårlig dag, så gårdagen var ikke akkurat en drømmelørdag :fnise: Heldigvis ble E litt blidere utover ettermiddagen, og hun hadde mange øyeblikk hvor hun var så søt og morsom at jeg nesten begynte å grine av... stolthet? Kjærlighet? :rodmer: Hun løste også koden med å spise med skje i går! Før har hun alltid snudd skjeen opp-ned før den møter munnen så alt faller av, men nå har hun skjønt det ;) Gjett om det var ei som var stolt, og som heretter bare skal spise selv! 

I dag har vi en normal, slapp søndag, E er i kosehumør og vi har sett litt for mye TV og spist litt for mye snop ;) Jeg har nettopp bestilt en hel haug med klær til E (26 artikler :sjokkbla:) fra H&M, kjekt med 10% rabatt og fri frakt når frøkna holder på å vokse fra hele garderoben sin :P Jeg elsker nettshopping! Legger alt som ser fint ut i handlekurven, sletter unødvendige ting etterpå, så er det bare noen få trykk ekstra og alt er på tur i posten :biggrin: Bekkenet mitt jubler. Ekstra digg når hun har gått opp til str 92 og vi kan begynne å kjøpe ting i storjente-avdelingen :duskedame:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Men i h... SNØ?? Jeg som skrøt sånn av vårstemning her for litt siden! :kjefte:Håper virkelig den forsvinner fort som fy! Jeg holdt på å kjøre meg fast da jeg leverte E hos svigers i dag tidlig, og selv om jeg dro tre kvarter tidligere enn vanlig kom jeg for sent på jobb. Måtte kjøre i sneglefart siden veiene ikke var brøytet og det var mange cm slaps. Hater sånt føre! Jeg fikk sjokk da jeg våknet og så all snøen i dag, for det sto så mye som 7 grader på værstasjonen før vi la oss. Det viste seg at den hadde klikka :ler: Obviously. Jaja. Det kommer jo alltid ei ladning med snø før det virkelig blir vår igjen :P Får bare håpe dette var den siste ;)

Ellers har jeg tenkt mye på fødsel i dag. Det begynner å gå opp for meg at vi skal ha baby! :sjokkbla: Alt dette er på ekte, liksom. Han som romsterer inni magen min kommer snart ut og da står vi der igjen, da, med en nyfødt baby og dens behov. Herregud. Hva har vi gjort? :sjokk: Jeg blir veldig skremt av tanken først, så glir det over til en enorm lykkerus. Nå klarer jeg nesten ikke vente! Jeg sitter nå og skriver inn avtaler, fridager osv i kalenderen og plutselig hadde jeg kommet til uke 16 og termin! Mannen hadde egentlig tenkt å jobbe de tre dagene før påske, men siden det er uka før termin ville jeg at vi skulle være hjemme sammen og slappe av mest mulig. Han var enig i at det hørtes ut som en god plan ;) Jeg lurer veldig på når Lillebror har tenkt seg ut. Hvor stor sjanse er det egentlig for å føde tidlig med nr 2, når man gjorde det med nr 1? Hvis han kommer "samtidig" som storesøster så blir det på selveste påskeaften, 11 dager før termin. E festet seg med hodet i uke 35, og i uke 36 begynte modningsriene om kvelden og natta. Slimproppen gikk også sånn delvis rundt uke 36. Jeg er snart i uke 32, herregud, dette går fort! Jeg føder snart! :bond:Jeg føler plutselig for å dele fødselshistorien med E, forresten. Kanskje noen gidder å lese den til og med :fnise: 

Endret av Leviora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaa, jeg vil gjerne lese den :nigo: Jeg aner ikke hvorfor, men jeg elsker fødselshistorier.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Okei, her er altså fødselshistorien med E. Jeg skriver den mest for min egen del som en slags forberedelse før neste fødsel, man husker plutselig mye mer når man sitter og skriver eller snakker om det! :Nikke: 

WTMI: Way too much information! :fnise: 

Spoiler

Det hele startet kl 01:44, onsdag den 11. mars 2015. Jeg hadde kjent på kraftige kynnere og modningsrier mange dager i forveien, natt til mandag var jeg til og med sikker på at fødselen var i gang. Men da jeg plutselig ikke kjente noe som helst hverken mandag eller tirsdag bestemte jeg meg for å be mannen om en skikkelig runde til kvelds og deretter helgardere med å ta saken i egne hender for å sikre noen ekstra sammentrekninger :P Bare to timer etter jeg sovnet våknet jeg med det jeg trodde var en ny runde modningsrier. Denne gangen ble de derimot mye sterkere, og vi ringte dermed inn til føden og fikk beskjed om at vi kunne komme inn. På tur inn til sykehuset dabbet riene litt av, og vi fant ut at det var greit med en liten stopp innom Shell for å kjøpe mentos :fnise: Jeg måtte ha mentos!

Da vi omsider kom frem til sykehuset var klokken blitt 03:30, så det gikk da forholdsvis fort å komme seg dit. Jeg ble undersøkt og målt til 1,5-2 cm åpning. For en skuffelse! Vi fikk tildelt rom og der ble vi værende gjennom hele fødselen. Jordmoren som møtte oss var ikke så mye tilstede i starten, så vi fikk ikke sett så mye til henne før vaktskiftet. Det skjedde lite utover morgenen og formiddagen. Riene ble uregelmessige og virket ikke så veldig effektive. Jeg ba om å få ta klyster, og i øyeblikket jeg fikk den flaska i hånda begynte å kroppen å jobbe for fullt! Da angret jeg bittert på at jeg sa jeg kunne gjøre det selv, for riene gjorde meg så skjelven :ler: I tillegg hadde jeg smurt tuppen på flaska med omtrent ei hel flaske babyolje, så den var jo ikke lite sleip og vanskelig å få tak på :sjenert: Jeg bannet også over at jeg skulle hatt lengre armer, for det var ikke bare-bare å strekke seg der bak med rier og oljete hender og samtidig skulle få inn alt av flaskens innhold :hoho:Det gikk til slutt, etter mange iherdige forsøk.

Rundt klokka 12 hadde jeg nådd 3 cm. Jeg prøvde akupunktur som smertelindring og det var noe dritt! Hvordan skal man liksom klare å røre seg med dansende nåler i huden? :klo: De ble raskt plukket ut igjen, og den snille, gode jordmoren tappet i badekaret. Det var såå deilig å ligge i badekar! .... i 5 minutter før jeg ble overopphetet og måtte opp igjen. Vi prøvde å holde temperaturen nede ved å helle nedpå med iskald saft, men det funket bare så vidt. De neste timene ble riene forferdelig vonde, og det verste var at smertene i bekkenet hang igjen mellom hver rie. Jeg gikk opp og ned fra badekaret, prøvde å ligge litt i senga, men på grunn av bekkensmertene klarte jeg bare å ligge i én posisjon og det var tydeligvis ikke favorittposisjonen til lille E. Hjerterytmen sank og hun likte så absolutt ikke at mamma lå komfortabelt :fnise: Jeg fikk etterhvert et TENS-belte for å lindre smertene, og det lindret sånn passe. Da riene begynte å bli så sterke ble jeg undersøkt på nytt, men jeg hadde fremdeles bare 3 cm. Jeg husker neste vaktskifte veldig godt. Jeg sto og hang over badekaret og skrek meg gjennom ei rie da ei ung jordmor kom og forsiktig presenterte seg selv. Jeg var forbanna på henne allerede da. Hun hilste bare på meg og gikk! Smertene begynte å bli så sterke at jeg kjente jeg fikk panikk for hver gang en ny rie bygget seg opp. Det var da jeg ble tilbudt en varm rispose. EN FUCKINGS RISPOSE! :sinna::kjefte: Jeg skulle ha epidural - NÅ! Hun ville ikke undersøke meg før det hadde gått en stund til, så jeg måtte bare holde ut. De neste timene husker jeg ikke noen ting av, men mannen kan fortelle at jeg for det meste bare gråt og skrek. Jeg ble undersøkt igjen rundt kl 17, og da hadde jeg 4 cm åpning. Jeg fikk epiduralen et sted mellom 18 og 19, og da fikk mannen et lite sammenbrudd. Stakkaren var sliten han også, han hadde følt seg totalt hjelpesløs og livredd pga. smertene jeg hadde, og gledet seg noe enormt til at jeg skulle få den epiduralen. Han hadde dog sett for seg ei bitte lita sprøyte, men inn kom anestesilegen med et spyd av ei sprøyte (i hans øyne) og det hele ble et mye større inngrep enn hva han var i stand til å takle der og da. Da lege og jordmor gikk ut knakk han sammen ved senga og tårene fosset. Vi ble enige om at han kunne dra en tur ut for å kjøpe seg noe mat, rett og slett ta en pause mens epiduralen virket. Det var lurt! Da han kom tilbake satt jeg og den "drittkjerringa av ei jordmor" og tullet og skravlet som bare det :fnise: Jeg fant ut at hun var ganske grei når jeg ikke lå og vrei meg rundt og skrek av smerte :P "Epidural e GENIALT!" sa mannen, det var visst litt av en kontrast å dra fra den anspente atmosfæren til å komme tilbake til et chill kaffeslabberas :ler: 

Timene gikk, riene mine fortsatte å være noen drittrier og jeg kom meg egentlig ingen vei før neste vaktskifte. Da kom den første jordmoren vi møtte, tid for neste nattskift! :jepp: Det var veldig betryggende, for vi likte hun veldig godt, selv om vi ikke fikk mye tid til å bli kjent sist. Jeg ble undersøkt, husker ikke åpning, men det var lite. Siden det gikk så treigt ble vannet tatt rundt kl 23. Hadde rundt 8 cm åpning. Bare en halv time etterpå kjente jeg at jeg ville presse, men jeg fikk beskjed om å vente. Det var ikke vondt, men fy fader så tungt! Å holde igjen for presset gjorde at jeg slapp det ut gjennom munnen i form av ei meget usjarmerende rauting :ler: Tiden gikk, og jeg fikk beskjed om å presse litt. Og fy søren, så godt det var! Da var klokka rundt halv ett på natta, torsdag 12. mars. Jeg begynte å le, for det var en utrolig lettelse å få presse og samtidig vite at vi nærmet oss slutten. Det var ikke moro særlig lenge, da jeg begynte å kjenne at det trykte noe voldsomt og gjorde vondt. "No gjør det vondt!" skrek jeg til jordmor, og hun svarte "så bra! :jepp:" Dette svaret fikk mannen til å se rødt med det samme, men han fant fort ut at jordmor hadde helt rett :fnise: Da hun undersøkte på nytt nærmet jeg meg full åpning, jeg trengte bare litt hjelp med å tøye siste rest av den beryktende "kanten" som E lå og stanget i. Det tok en stund, og jeg kjente jeg begynte å bli forbanna og lei meg fordi det tok så lang tid. Alt jeg hørte var om denne jævla kanten! Jeg presset vel egentlig ganske aktivt fra klokka ett, litt usikker på når hun kom seg forbi kanten. Jeg hadde også problemer med å finne riktig teknikk, og på grunn av epiduralen kjente jeg ikke riene godt nok til å bli 100% motivert til å presse. Siden jeg ble utålmodig og stressa kom de også sjeldnere, men etter en time med banning, litt gråting og dårlig teknikk fant jeg frem superkreftene! Jeg kunne kjenne hodet presse på, og det var helt fantastisk å kjenne at kroppen på en måte visste hva den drev på med. Nå skulle det fødes baby! Mannen løp frem og tilbake for å sørge for at jeg alltid hadde kald klut på pannen, og siden vasken var tvers over rommet hadde han innsyn "rett hjem" på tur tilbake :P På en runde stopper han opp, glaner og utbryter: "Oi! Der e hodet! Det går ut og inn, sånn!" :hoho:Han hadde ikke noe i mot å se at favorittleketøyet hans ble forvandlet til en omvendt kjøttetende plante, tydeligvis. 

Hodet fortsatte å "gå ut og inn, sånn" i noe som virket som en evighet, men da det omsider kom ut skulle det bare ett press og en hel del "AU! AU! AU!" til før hele E kom ut :rodmer: Klokken viste 02:34, torsdag 12. mars :hjerte: De som har født før vet at den følelsen som fyller hele kroppen, den lettelsen idet babyen du har gått og bært på i 9 måneder tømmes ut av kroppen (beste måten jeg kan forklare det på :fnise:), den er ubeskrivelig god! Ah. "Og hvem er så du?" var det første jeg tenkte da jeg så på den lille kroppen. Datteren min. Barnet mitt! Hun var så fin! :hjerte: Og litt stygg :fnise: Jeg ble bekymret, for hun sa ingenting. Tre mennesker sto over henne og tørket veldig hardt over ryggen hennes, vendte henne fra side til side, og da kom det plutselig en liten gurglelyd. Stakkaren hadde så mye slim i halsen. De fikk sugd det ut, og da forvandlet gurglingen seg til verdens fineste små klynk :rodmer: Øyeblikket jeg fikk henne på brystet mitt... åååh :hjerte: Jeg elsket livet! E veide 2655 gram og var 46 cm lang. Et lite nurk! :babyjente: 

Ingen blødning, 3-4 pyntesting, ingen traumatiske opplevelser. Alt i alt en fin fødselsopplevelse. Jeg er glad for at jeg er forberedt på bedøvelsessprayen neste gang ;) Jeg håper neste fødsel går litt raskere, og jeg skal gi klar beskjed på forhånd om at jeg ikke skal ha noe forbanna rispose! :opplyser: 

Endret av Leviora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg elsker å lese fødselshistorier! Man kan jo håpe på at det går litt fortere fremover med andremann? Den dere inn ut hode-greia  var sykt irriterende! Hadde liksom ikke tenkt over at de sklir inn igjen etter hver ri :hoho: Men det gjør vel at vevet gradvis strekkes da, så man slipper store rifter. Jeg melder meg inn i rauteklubben, jeg var helt hes dagene etterpå fordi jeg rautet i stedet for å la meg friste av den tidlige trykketrangen... :ler: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden