Gå til innhold
Leviora

Leviora i mammatåka

Anbefalte innlegg

Leviora   1 331 236
Leviora

Rart med disse barna og hvordan de helt plutselig kan gå fra å være helt fine til å ha over 39 i feber :klo: Stakkar lillesnupp :hjerte: Hun har hatt en fæl hoste i natt, og i ettermiddag ble hun tett. Så kom feberen til gangs! RS-viruset går visst enda, har jeg hørt. Får håpe hun ikke blir skikkelig dårlig, hva enn det måtte være. Når jeg ringer bhg i morgen skal jeg også nevne at E kom hjem med bæsjerester i hudfolder og over kjønnsleppene, hun var kjempesår! Det er for dårlig, altså! 

Endret av Leviora

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

sitronkake   972 190
sitronkake

Juni 2016! Da er det vel på tide å ta et hint snart, da eller? :riste: Som en eller annen over her nevnte; så rart at de ikke har kommet med et motbud engang. Håper de ombestemmer seg snart altså. 
Høres ut som et flott hus forresten (sånn hvis man liker det litt landlig :fnise:). Og mellom 2-3 millioner! Lurer på hvor mange ganger du måtte ha ganget den prisen for å få noe lignende her vi bor :P 

Og jeg la ikke merke til at det var en side til: God bedring til E! :hjerte: 

Endret av sitronkake

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora   1 331 236
Leviora
1 time siden, sitronkake skrev:

Juni 2016! Da er det vel på tide å ta et hint snart, da eller? :riste: Som en eller annen over her nevnte; så rart at de ikke har kommet med et motbud engang. Håper de ombestemmer seg snart altså. 
Høres ut som et flott hus forresten (sånn hvis man liker det litt landlig :fnise:). Og mellom 2-3 millioner! Lurer på hvor mange ganger du måtte ha ganget den prisen for å få noe lignende her vi bor :P 

Og jeg la ikke merke til at det var en side til: God bedring til E! :hjerte: 

Skulle tro det, ja! Vi har gitt samme bud to ganger nå, bare for å gni det inn :P De er sikkert skikkelig irriterte, men de får faktisk ikke solgt huset hvis de ikke går ned enda mer i pris, altså. Hvis de ikke har skikkelig flaks og treffer på en som er villig til å betale noe det ikke er verd, selvfølgelig ;) Jeg elsker at det er landlig! Har ønsket å flytte dit siden... tja. Siden alltid :P Liker meg best ute i naturen hvor det er stille og rolig :) Samtidig er det ikke så langt oppi skogen at det tar en evighet å komme seg overalt. 10 minutter unna sentrum med stor dagligvare, rådhus, tannlege, HS, lege, apotek osv. Derifra til Trondheim tar det en halvtime med bil. Fra huset til byen på andre siden går det an å kjøre en snarvei via en skogsvei, tar 20 minutter. Der finnes også "alt"! Det negative med beliggenheten er at alt utenom hovedvei kan være noe herk på vinterføre. Veiene er bratte og svingete, og på toppen av alt (bokstavelig talt) er oppkjørselen til huset ekstra bratt og jævlig :P Men hva gjør man ikke for å bo i drømmehuset? :biggrin: 

Takk for det! Hun har våknet tre ganger med vonde hosteanfall, stakkar. Kresen på nattmaten sin, skulle ha mors flatbrød, ingenting annet :fnise: 

Endret av Leviora

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora   1 331 236
Leviora

Febersyke E er verdens søteste. Såå god! Nå er hun helt oppslukt i Mikkes klubbhus på tv'n. Snart kommer hun vel trippende for å kose i fanget. Herligste :hjerte: 

Typisk at jeg skal være i crappy form i dag, da :plystre: Ble lite søvn i natt. Er så trøtt at jeg føler jeg sovner stående! Hiver i meg en sterk traktet kaffe og ser om det gjør susen.

Ha en fin dag, dere! :blomst: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nori   5 088 2 622
Nori

Huset er jo åpenbart ikke verdt det de ber om, siden det ikke har blitt solgt på over 6 måneder. Veldig rart at de ikke virker mer interessert i å selge. Vet du om de bor der selv ennå? For det vel begrenset hvor lenge man kan sitte med to boliger? 

Stakkars lille E. Håper hun kommer seg fort. :klem: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora   1 331 236
Leviora
12 minutter siden, Nori skrev:

Huset er jo åpenbart ikke verdt det de ber om, siden det ikke har blitt solgt på over 6 måneder. Veldig rart at de ikke virker mer interessert i å selge. Vet du om de bor der selv ennå? For det vel begrenset hvor lenge man kan sitte med to boliger? 

Stakkars lille E. Håper hun kommer seg fort. :klem: 

Huset har stått tomt siden oktober. Det er lave årlige kostnader på huset, og jeg vil tro de har råd til å sitte meg begge husene en god stund (obviously). De flyttet bare noen hundre meter unna også, så det er ikke noe problem for dem å være der jevnlig for vedlikehold osv. Selv om de holder "liv" i det ved å fyre opp varmen litt i ny og ne er det sjelden trivelig å dra på visning i et tomt hus som har stått ubebodd i mange måneder, så det blir ekstra vanskelig å selge. Sett at det kommer noen på visning. Det har det nemlig ikke gjort siden oktober!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Leviora   1 331 236
Leviora

Dag 3 med høy feber for stakkar E :( Synes så synd på henne. Hun har aldri hatt sånn feber før. Nå har hun sloknet på sofaen, første gang det også. Hun var så dårlig rett før hun sovnet at jeg ville gi henne febernedsettende, men nå vil jeg ikke vekke henne :( Mammahjertet mitt gjør kjempevondt! Håper immunforsvaret i det minste jobber godt og blir kvitt svineriet så fort som fy.

Jeg var på kontroll tidligere i dag. Svigermor kom for å passe E den lille timen jeg var borte. Hadde lite forventninger til timen og slapp derfor å bli skuffet når den var ferdig straks alt av obligatoriske spørsmål og prøver var unnagjort. Like greit å bli fort ferdig så jeg slapp å være lenge borte :) Alt av prøver så fint ut, blodtrykk på 122/70 selv om jeg var litt stressa da jeg kom. Det eneste som var verd å nevne er at jeg har begynt å få litt vann i kroppen. Ikke mye, men nok til at det gjør vondt å gå i sko som plutselig blir trange.

Mannen jobbet overtid i går og kom ikke hjem før halv åtte, kjenner jeg får litt ekstra energi av å vite at denne dagen ikke blir like krevende. Både jeg og E gleder oss til han kommer hjem :nigo: 

Endret av Leviora

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora   1 331 236
Leviora

Jeg har startet med laktosefritt kosthold, forresten! Spennende. Jeg som har gått og klagd over magesmerter i mange år burde vel egentlig ha prøvd ut dette tidligere. Det morsomme er jo at jeg merker bedring allerede, men den ultimate testen tenkte vi å kjøre i morgen - risengrynsgrøt kokt med laktosefri melk ;) Hvis jeg ikke får vondt i magen da, da er det 99% sikkert at jeg ikke tåler det. Jeg har også begynt å legge merke til et mønster når det gjelder høyt laktoseinntak og migrene, så det er jo genialt om en ørliten endring i kostholdet kan gjøre at jeg får færre anfall :) 

Endret av Leviora

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mumsy   1 085 136
Mumsy

Masse god bedring til lille E:blomst: Håper hun blir frisk fort.
Spennende med utprøving på laktosefrie produkter, fantastisk bra hvis det faktisk hjelper. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora   1 331 236
Leviora
11 timer siden, Mumsy skrev:

Masse god bedring til lille E:blomst: Håper hun blir frisk fort.
Spennende med utprøving på laktosefrie produkter, fantastisk bra hvis det faktisk hjelper. 

Takk! :) Ja, det blir artig å se om det hjelper på formen. Det er faktisk så ille at jeg har blitt spurt flere ganger om jeg er gravid, sist gang var noen måneder før jeg ble gravid med E :fnise: Da var jeg syltynn og den ekstremt oppblåste magen ble veldig synlig. 

________

Dag 4 med høy feber. Dette liker jeg ikke, altså. Håper virkelig det blir bedre snart! Jeg er skikkelig sliten i dag. Tror jeg bruker ekstra mye energi på å bekymre meg og dulle med E. Hun er ikke SÅ syk, men det er første gangen vi opplever over 39 i feber og det er ikke så moro. Nå sover både hun og mannen på sofaen. Jeg ligger her og tenker på hus. Blir stressa fordi jeg ikke vet om vi får det eller ikke. #kontrollfrik :P 

Om det ikke blir hus blir det iallefall litt oppussing her! Leiligheten er så kjedelig at jeg blir helt matt. Har prøvd å innrede så godt jeg kan, men det blir aldri bra fordi fargen/teksturen på veggene er feil og ikke minst på grunn av den grusomme trestavs eikeparketten. Som ødelegger alle rom. Noen vegger har hull etter tidligere eier. Ting er bare æsj her inne. Gidder ikke gjøre noe med det hvis vi flytter, men hvis ikke er det storprosjekt på gang ;) Jotun Sens har nytt fargekart og jeg eelsker det! Mannen var sikker på at jeg hadde tatt med meg en annen elsker i senga da jeg bladde gjennom det. Hadde visst kommet noen kjente, mistenkelige lyder :hoho: 

Endret av Leviora

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora   1 331 236
Leviora

E er fortsatt syk, og vi topper det hele med at hun hoster til hun kaster opp og setter det i halsen. Herregud, jeg synes så synd på jenta mi! :grine: Det var tydeligvis IKKE noe godt! :( Det ble klesvask og nok et bad på vesla som lå der og vred seg i sitt eget spy. Huff. Hun ble blid og ren igjen, og la seg på nytt ved godt mot. Satser på en natt med lite hoste og null oppkast :Nikke: 

Endret av Leviora

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mumsy   1 085 136
Mumsy

Så utrolig grusomt :( Stakkars liten! Det er virkelig synd på henne. Håper hun våkner i bedre form i morgen tidlig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sitronkake   972 190
sitronkake

Uff, stakkars E :( Masse god bedring, krysser fingrene for at dere slipper unna oppkast i natt! 

Ler av fargekart-seansen din :ler: Jeg har også lyst til å pusse opp litt, male her og der og bytte ut noen møbler, men siden vi stadig vekk går i Finn-eiendom-annonse-fella, så har jeg utsatt det i det lengste. Jeg er ikke SÅ glad i oppussing liksom, og hvis vi ender opp med å flytte så er det begrenset hvor mye jeg gidder å gjøre kjenner jeg :P Og så er jeg gift med en som er storfornøyd så lenge han har noe å sitte på og sove i, det at ting ser ut som et takras ellers kunne ikke brydd ham mindre. Så alle mine forslag om fornyelse blir stort sett møtt med et "hæ? Hvorfor det? Er det ikke fint sånn som det er a?". Det inspirerer jo ikke akkurat til å sette i gang :tongue: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Leviora   1 331 236
Leviora
3 minutter siden, sitronkake skrev:

Uff, stakkars E :( Masse god bedring, krysser fingrene for at dere slipper unna oppkast i natt! 

Ler av fargekart-seansen din :ler: Jeg har også lyst til å pusse opp litt, male her og der og bytte ut noen møbler, men siden vi stadig vekk går i Finn-eiendom-annonse-fella, så har jeg utsatt det i det lengste. Jeg er ikke SÅ glad i oppussing liksom, og hvis vi ender opp med å flytte så er det begrenset hvor mye jeg gidder å gjøre kjenner jeg :P Og så er jeg gift med en som er storfornøyd så lenge han har noe å sitte på og sove i, det at ting ser ut som et takras ellers kunne ikke brydd ham mindre. Så alle mine forslag om fornyelse blir stort sett møtt med et "hæ? Hvorfor det? Er det ikke fint sånn som det er a?". Det inspirerer jo ikke akkurat til å sette i gang :tongue: 

Det virker som hun sover godt nå :) Kanskje dette var en peak, og at det nå vil gå nedover! Satser på det :nigo: Eller, opp og ned, er som man ser det.

Vet du har en sterk lidenskap for farger og design når nye farger gir deg våte drømmer :ler: Kjenner igjen den Finn-eiendom-annonse-fella. Da vi kjøpte denne leiligheten sa vi at vi skulle bo her i maange år, lei av flytting! Vel, tok ikke et år før vi bydde på hus :fnise: 

Åh, jeg er glad mannen er like glad i å pusse opp som meg! Jeg elsker å pusse opp. Han er elektriker og det gjør oppussing tusen ganger lettere. Jeg har nesten lært meg å montere stikkontakter selv. Jeg gjør det ikke likevel, da. Av prinsipp! :fnise: Vi har forresten samme smak også, så vi slipper å krangle om hvordan vi vil ha det. Vi kan bla gjennom interiørblader og begge peker på en ting samtidig: "Den! Den var fin!" :nigo: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sitronkake   972 190
sitronkake
18 minutter siden, Leviora skrev:

Åh, jeg er glad mannen er like glad i å pusse opp som meg! Jeg elsker å pusse opp. Han er elektriker og det gjør oppussing tusen ganger lettere. Jeg har nesten lært meg å montere stikkontakter selv. Jeg gjør det ikke likevel, da. Av prinsipp! :fnise: Vi har forresten samme smak også, så vi slipper å krangle om hvordan vi vil ha det. Vi kan bla gjennom interiørblader og begge peker på en ting samtidig: "Den! Den var fin!" :nigo: 

Jeg er så misunnelig på de som har det sånn :fnise: Nå fikk jeg et bilde i hodet av meg og mannen som satt og bladde gjennom interiørblader sammen, og jeg ler meg fillete av tanken. Det hadde aldri skjedd her!
Akkurat når det kommer til interiør er mannen på samme nivå som en kamerat av meg. Første gang jeg var på besøk i den nye leiligheten hans stusset jeg litt på at bildene på veggen hang så uproporsjonert og rart i forhold til hverandre. Åjoda, enkel forklaring: Spikerne på veggen hang der fra før etter forrige eier, og det kunne jo ikke falle ham inn å tilpasse bildeopphenget etter sine egne bilder :ler: 

Og elektrikermann, det hadde vært noe! Min er dessverre like handy som en gulost, så jeg tør ikke slippe ham løs på andre ting enn Ikea-møbler :tongue: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora   1 331 236
Leviora
5 minutter siden, sitronkake skrev:

Jeg er så misunnelig på de som har det sånn :fnise: Nå fikk jeg et bilde i hodet av meg og mannen som satt og bladde gjennom interiørblader sammen, og jeg ler meg fillete av tanken. Det hadde aldri skjedd her!
Akkurat når det kommer til interiør er mannen på samme nivå som en kamerat av meg. Første gang jeg var på besøk i den nye leiligheten hans stusset jeg litt på at bildene på veggen hang så uproporsjonert og rart i forhold til hverandre. Åjoda, enkel forklaring: Spikerne på veggen hang der fra før etter forrige eier, og det kunne jo ikke falle ham inn å tilpasse bildeopphenget etter sine egne bilder :ler: 

Og elektrikermann, det hadde vært noe! Min er dessverre like handy som en gulost, så jeg tør ikke slippe ham løs på andre ting enn Ikea-møbler :tongue: 

Åherre :ler: Jeg hadde krepert hvis jeg hadde sett noen henge bilder sånn! Dessverre er mannen litt sånn at han kan tenke litt for "praktisk" noen ganger og da faller plutselig alt av annen fornuft ut. Han kunne definitivt funnet på å gjøre noe sånt. Jeg håper bare han hadde sett at det så grusomt ut. Han har god smak når det gjelder farger og interiør, men eier null sans for komposisjon og design :fnise: 

Gulost! :hoho: Veldig greit med handy mann, men jeg er heldigvis ikke avhengig av det :) Har spart noen titalls tusen på elektrikerarbeid, da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora   1 331 236
Leviora

Det ble en tur til legevakta med E i dag. Ringte dem i morges bare for å høre om råd, men de ville vi uansett skulle komme inn siden feberen bare stiger og allmenntilstanden har blitt verre. Hun har tydeligvis kraftig hals- og ørebetennelse! Herregud, stakkar jenta mi :icon_frown::hjerte: Legen spurte først om hun har gitt uttrykk for smerter i kroppen, men som sant er sa jeg at jenta er knalltøff og klager ikke før det er skikkelig ille. Hun har grått litt etter å ha hostet kraftig, that's it. Ellers har hun bare hatt mye feber og vært slapp og dårlig. Vi fikk antibiotika, så nå satser vi på at formen raskt blir bedre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nautika   5 174 1 059
Nautika

God bedring til E. Det er ikke lett for disse små å gi uttrykk for hvor de har vondt og hvor mye de har vondt. :( Bra dere fikk medisin nå. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
miore   3 671 930
miore

God bedring til stakkars E! Håper hun kommer seg fort nå :klem:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora   1 331 236
Leviora

:helen:

E virker mye bedre allerede i dag! Null feber :nigo: Nå er det bare å få henne til å spise igjen. Er så typisk at hun blir syk når hun endelig begynner å gå godt opp i vekt... Nå er vi tilbake til å være syltynn :unsure: Hun får alt hun peker på nå, så hun går rundt hele stua og spiser på en osteloff. Ikke akkurat det med mest næring i, men det spises i det minste! Hun drakk også litt biola til frokost, håper det hjelper litt på magen :plystre: Bleiene under antibiotikabehandling er... krevende :fnise: 

Spørs om jeg sliter med litt søvnmangel for tiden. Jeg henter frem uante krefter hver dag, men på innsiden kjenner jeg at jeg blir sint og anspent! Klarer ikke slappe av. Det blir nok bedre når E blir friskere og jeg får litt alenetid. 

Hun har forresten begynt å bruke "ja" og "nei" mye mer bevisst i det siste! Det er så morsomt med mer språk og forståelse :biggrin:  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden