Leviora

Leviora i mammatåka

885 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Heisann! Jeg er ei frøken tidlig i 20-årene som lever livet som nybakt tobarnsmor! :strix: Dette ble først opprettet som en prøverdagbok, men da spiren satt på første forsøk ble det fort en graviditetsdagbok. 15. april 2017, selveste påskeaften, fødte jeg en gutt 6 dager før termin. En fantastisk fødsel som varte i bare 4 timer! 

Dette er som sagt mitt andre barn, med den samme, fantastiske mannen på litt under 30 som jeg planlegger å gifte meg med snart! Fra før har vi ei datter født våren 2015. Vi har nylig kjøpt oss hus ute på landet og jeg kommer nok til å skrive minst like mye om hus og interiør som jeg skriver om livet med lille M (gutten), E (frøkna på 2) og mannen :) 

Bla frem til side 4 for positiv test, eller trykk her for å lese fra fødsel.

Endret av Leviora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

Jeg har nesten ikke fått sove de siste nettene pga. alle tankene som svirrer rundt i hodet, i tillegg til å være kraftig forkjølt. Jeg gleder meg så vanvittig mye til å prøve! Jeg har tenkt mye på forberedelser til nestemann kommer, og finner ut at vi nesten ikke trenger å kjøpe inn noe som helst, og det er så godt! Med førstemann var det jo et himla styr med å forberede seg og bruke så mye penger på alt utstyret. 

De siste dagene har jeg også kjent på en annerledes glede i kroppen, jeg føler meg så... lykkelig? :ler:  Elsker mannen min enda mer, og hver gang jeg ser på jenta vår må jeg gi henne en knusekos. Det er kanskje dumt å ha så store forventninger til at alt klaffer med en gang, men akkurat nå er det faktisk bare godt å leve i nuet og kjenne på denne lykken :hjerte: 

Endret av Leviora
skrivefeil
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heia, jeg vil selvfølgelig følge deg! :vinke:

Jeg kjenner meg veldig igjen i den lykkefølelsen du kjenner på :jepp: Og utålmodigheten :ler: Ble skikkelig skuffa da det ikke klaffa nå forrige pp, men heldigvis er jeg ved friskt mot igjen nå. Det viktigste er jo faktisk å kunne nyte denne tida når bestemmelsen om å begynne prøving er helt fersk, og å kjenne på den boosten av lykke og takknemlighet over å ha en unge og en mann man elsker allerede. Og å glede seg til å få enda en unge å elske etterhvert :) 

Hvordan syntes du det var å gå gravid sist, forresten? :) Jeg syntes det var så fint :hjerte: (Men den nyfødttida snakker vi ikke så høyt om :ninja: )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Leopanter skrev:

Heia, jeg vil selvfølgelig følge deg! :vinke:

Jeg kjenner meg veldig igjen i den lykkefølelsen du kjenner på :jepp: Og utålmodigheten :ler: Ble skikkelig skuffa da det ikke klaffa nå forrige pp, men heldigvis er jeg ved friskt mot igjen nå. Det viktigste er jo faktisk å kunne nyte denne tida når bestemmelsen om å begynne prøving er helt fersk, og å kjenne på den boosten av lykke og takknemlighet over å ha en unge og en mann man elsker allerede. Og å glede seg til å få enda en unge å elske etterhvert :) 

Hvordan syntes du det var å gå gravid sist, forresten? :) Jeg syntes det var så fint :hjerte: (Men den nyfødttida snakker vi ikke så høyt om :ninja: )

Så hyggelig, velkommen hit :biggrin:

Jeg er redd jeg vil bli veldig skuffet selv hvis det ikke klaffer med en gang, siden det gikk så fort sist, og da "prøvde" vi ikke en gang (lot det bare skje). Men da får vi bare ta det som det kommer, og prøve å ikke stresse med det, uansett hvor vanskelig det vil bli! :plystre:

Forrige svangerskap var fantastisk! Savner å gå gravid! :hjerte: Det eneste jeg var plaget med var en ille bekkenlåsning jeg hadde fra før jeg ble gravid (og har fremdeles). Så jeg må si jeg er veeldig spent på hvordan neste svangerskap vil bli, er liivredd for å bli kvalm.. Hater å kaste opp :tristbla: Ellers var jenta litt mindre enn gjennomsnittet og vi var derfor på mange kontroller. Ble bortskjemt med mange ultralydbilder ;) Er litt redd for at nestemann også blir liten, for selv om førstemann ikke var "farlig" liten ble det litt stress likevel. Ammingen ble så vanskelig at jeg ga opp. Neste gang håper jeg å holde ut litt til!

Og nyfødttida kan vi ta når den kommer! :fnise: Godt vi er litt mer forberedt denne gangen, da ;) Og så vet vi at den går over!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen hit. Så spennende å følge med andre i samme situasjon. 
Veldig godt å lese om folk som har gode opplevelser fra svangerskap og småbarn, blir jo litt småengstelig når man leser så mange skrekkhistorier. :ph34r:
Kan du fortelle om hva du ble mest positivt overrasket over med å bli mamma? 

Masse lykke til. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

41 minutter siden, charmisss skrev:

Hei og velkommen hit. Så spennende å følge med andre i samme situasjon. 
Veldig godt å lese om folk som har gode opplevelser fra svangerskap og småbarn, blir jo litt småengstelig når man leser så mange skrekkhistorier. :ph34r:
Kan du fortelle om hva du ble mest positivt overrasket over med å bli mamma? 

Masse lykke til. 

Tusen takk! Uansett hvilken historie man hører så må man huske det ikke er fasiten :) Jeg prøver å tenke at neste svangerskap kan både bli verre og kanskje enda bedre, samme med nyfødttiden etterpå som var ganske tøff sist.

For å være ærlig tok det lang tid før de største positive "overraskelsene" kom, da jeg har lidd av en depresjon i mange år som ble kraftig forverret etter fødsel (var frisk en god stund før jeg ble gravid). Jeg var utrolig nedfor i mange måneder, og gikk hver dag og hadde dårlig samvittighet ovenfor barnet. Følte jeg ikke hadde nok kjærlighet å gi. Men jeg hadde et øyeblikk da jenta bare var noen få uker gammel, hvor jeg var så fortvilt over at vi ikke fikk til ammingen, og satt med henne i armene. Da lå hun og så meg dypt inn i øynene, og da gikk det opp noe for meg som betydde alt for meg akkurat da: "ikke bare er hun barnet mitt, jeg er mammaen hennes. Jeg er alt for henne her og nå. Jeg betyr alt for dette mennesket". Årsaken til depresjonen var mye pga. dårlig selvfølelse etter mobbing og svik fra barndommen, så den følelsen var fantastisk å kjenne, at jeg betyr så mye for noen og at hun elsker meg betingelsesløst. Nå når jeg er friskere enn hva jeg har vært på 10 år, kjenner jeg denne enorme mestringsfølelsen og kjærligheten med det å være mamma. Det er virkelig fantastisk. :hjerte: Ellers blir jeg stadig overrasket over kreftene jeg klarer å dra frem når jeg tilsynelatende virker helt tom. Jeg var redd for å ikke bli en god mamma nettopp på grunn av tankene jeg har hatt om meg selv i alle år, men jenta vår viser hver eneste dag hvor glad hun er i mammaen sin, og det er virkelig det beste som fins :hug: 

Oi, det ble litt langt, hehe! Det ligger i min fortid at de negative følelsene har kommet i veien for de positive, så derfor litt vanskelig å hente frem de første positive overraskelsene. Denne gangen føler jeg forutsetningene er mye bedre. Det er godt å være frisk og føle jeg er god nok :) 

Endret av Leviora
skrivefeil
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

For en fin dag! Under frokosten bestemte vi oss for å dra på Barnas Hus for å kjøpe tripp-trapp-stol til jenta. Kjekt å ha en stol hun kan bruke lenge :) Etterpå dro vi til optiker og valgte meg ut en brille, brukte eevig lang tid på å finne en som var fin! Måtte inngå et lite kompromiss da favoritten ble for dyr. En brille som hovedsakelig skal brukes til lesing trenger ikke koste flesk :fnise: Jeg spurte E (lillemor) om hun synes brillen var fin, og fikk et stort, nikkende "ja'a!" etterfulgt av et kjempesmil. Hun har siste ordet! Siden de måtte vente så lenge kjøpte vi is og boller før vi dro hjem. Det gjorde godt med softis i varmen! Mens jeg spiste isen tenkte jeg at jeg må spise masse softis og nyte det mens jeg kan, før jeg blir gravid. :rolleyes:

I går kveld måtte jeg ha fått innbilt svangerskap. Jeg ommøblerte soverommene, vasket, hengte opp og brettet tøy som en gal. Mens samboer satt og spilte Playstation travet jeg frem og tilbake med kluter og tøy til langt utpå kvelden. Han stoppet meg og spurte om jeg allerede var gravid og bygde rede :ler: Aldri har jeg ryddet og vasket så mye som da jeg var 30+ uker på vei. Siden soverommet var ommøblert og nytt, velduftende sengetrekk var på, måtte jeg ta meg en kort dusj før vi la oss, selv om jeg dusjet på morgenen. Lite som slår å legge seg nydusjet i nyvasket sengetrekk! Eneste som manglet var en romantisk liten elskov :biggrin: Kanskje jeg bør skifte sengetrekk igjen når jeg får eggløsning :hjerter_rundt: :humpe:

Nå skal jeg sette meg ned og lakke neglene! Bestilte en haug med flotte farger fra Ebay for en god stund siden, og nå har de endelig kommet :nigo: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herre min hatt, for et vær! :bond: Det har vært så varmt at jeg ikke har visst opp eller ned på meg selv. Stakkars samboer har fått gjennomgå litt i dag, jeg har bare gått rundt meg selv og vært et skikkelig rotehue! :balltre: I natt hadde jeg i tillegg feberfantasier som skremte vettet av meg :sjokkbla::( Håper jeg er frisk til i morgen, da blir det en liten roadtrip! Første gangen vi kjører så langt med lille E.

I dag dro endelig tanta avgårde, så nå er det fritt frem for svømmelaget :lur::biggrin: Håper på klare tegn til eggløsning om en ukes tid!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før helgen kjøpte jeg inn kosttilskudd for hele familien, og nå føler jeg meg supersunn som tar tran hver morgen! :danse: De siste dagene har vært veldig fine, lillesnupp viser stor fremgang med å lære seg å gå! Hun er så flink, løper nesten når vi holder henne i hendene, men tør ikke å slippe seg helt. Kanskje hun lærer seg å gå innen neste uke? Hadde vært morsomt å vise frem nye kunster når hun starter i barnehagen!

Jeg er så forelska i samboeren min for tiden. Tanken på at vi skal ha et nytt barn sammen gjør noe med forholdet :rodmer: Ovia sier at det er 6 dager til "fertile window". Vi er godt i gang allerede, er ei hel rekke med hjerter på kalenderen :biggrin: Tanken på at det bare er å peise på når som helst med så god samvittighet gjør at jeg går rundt og er steinkåt døgnet rundt, til mannens store fornøyelse :ler: Jeg har hatt sånn trøbbel med hormonell prevensjon, så vi har brukt kondom i en evighet. Digg å slippe stresset med den nå! Hingsten min snakker faktisk om å bli vallak etter nr 2. Jeg er litt usikker, faktisk hadde jeg selv syntes det hadde vært greit å operere bort babymaskineriet. Jeg må google litt om hva det innebærer for damer! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter et par google-søk fant jeg ut at sterilisering for kvinner kan være et alternativ. Den diskusjonen får vi ta når (om) den tid kommer :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg har hatt det så bra de siste dagene måtte det selvfølgelig dukke opp noe trist. Hunden vår er kanskje alvorlig syk :( Bare 7 år gammel. Krysser alt jeg har og satser på at vi får positive (i teorien negative) svar på neste kontroll om to uker. Jeg får prøve å fokusere på noe annet, selv om det er vanskelig. Det gjør så vondt å miste dyrene sine så brått :( *slår meg selv i hodet og prøver å ikke ta sorgen på forskudd*

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag har jeg kjent litt stikninger rundt høyre eggstokk. Er det normalt å ha selv om man ikke har eggløsning? :klo: Ikke noe slim. Har forresten alltid kun stikninger/smerter på høyre side ved eggløsning, kanskje det bare er høyre side som fungerer? Nei, nå ble det mye grublerier. Litt google før natta, får håpe jeg ikke blir bekymret og ender opp med null søvn :fnise:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så trist med hunden! 7 år er altfor lite, vår var bare 8 år når han fikk kreft. Gråt så hardt at jeg ikke klarte å uttale et eneste ord. Det er helt forferdelig å miste de dyrene våre. Etterpå tenkte jeg at jeg skal aldri ha hund igjen, dette gidder jeg ikke å føle på ny! Håper resultatet blir (positivt) negativt :klem:

Stikninger og sånt kan jeg dessverre ikke svare på, jeg gikk fem måneder uten noe som helst tegn på EL :ohmy:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Weebs skrev:

Så trist med hunden! 7 år er altfor lite, vår var bare 8 år når han fikk kreft. Gråt så hardt at jeg ikke klarte å uttale et eneste ord. Det er helt forferdelig å miste de dyrene våre. Etterpå tenkte jeg at jeg skal aldri ha hund igjen, dette gidder jeg ikke å føle på ny! Håper resultatet blir (positivt) negativt :klem:

Stikninger og sånt kan jeg dessverre ikke svare på, jeg gikk fem måneder uten noe som helst tegn på EL :ohmy:

Ikke sant :( Forrige hunden døde av alderdom, og da er det litt lettere. Var forberedt på det ganske lenge. Denne gangen føles det så utrolig urettferdig :( Men som sagt, må prøve å ikke ta sorgen på forskudd. Er likevel forberedt på det verste. Er snakk om en svulst, og med tanke på hvor den ligger spiller det ikke noen rolle om den er god- eller ondartet, operasjon er utelukket. Om det er svulst mistenker jeg likevel at den kan være ondartet siden klumpen/hevelsen har vokst så fort. Igjen kan det være et godt tegn - det er mulighet for at det bare er en betennelse! Om det ikke var nok var han så uheldig og ble angrepet av jordveps i går, ble stukket 5 ganger :( Stakkar gutten vår. Flaks at han allerede hadde fått kortison for den andre hevelsen!

Mulig eggstokken "gjør seg klar"? Aner ikke! Er ganske sikker på at jeg ikke har eggløsning enda, men hadde et lite migreneanfall i går, og det pleier å være hormonelt... Snodig! I følge EL-kalkulator har jeg eggløsning 2 august, så det er uansett ikke lenge til! Kjenner jeg gleder meg noe vanvittig til å få baby igjen, men tar meg selv i å tenke at det kommer til å gå så fort. Redd jeg blir veldig skuffet om det ikke klaffer med en gang, sist "prøvde" vi ikke, hadde ubeskyttet sex og håpte på å bli gravid etter litt. Tok 2 mnd. Hvis det ikke klaffer etter 2pp tror jeg vi venter litt, for her jeg bor er det så stappfullt på føden om sommeren atte fyfader. Kjenner ei som nettopp har født, og det var visst total kaos! Verst er det selvsagt for de som er førstegangs, men selv om det blir andregangs for meg har jeg lite lyst å føde hjemme på badet :P Fødte på mars sist og kom inn med 2 cm åpning, hadde det vært i juli hadde jeg aldri i verden fått komme inn!

I natt hadde vesla et skikkelig mareritt. Tok henne med opp for litt kos, heldigvis sovnet hun i senga si etterpå. Det var så godt å bare sitte og kose den korte stunden, hun er egentlig ikke kosete av seg. Hører flere mødre "klager" over sine klengete unger, mens jeg skulle ønske at min var litt mer klengete. Rart det der! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Sitter og leser utstyrslisten barnehagen sendte oss. Jenta begynner neste uke. Føler jeg har ingenting på stell! :bond: Stakkars ansatte som må stå og svare på alle de dumme spørsmålene jeg kommer med på onsdag... Herregud :fnise: Hardt å være kontrollfreak!

Dette er siste uka med ferie, kjenner jeg gleder meg noe enormt til å starte på jobb igjen. Det har vært godt med ferie, men nå er det på tide å dra frem arbeidsklærne igjen :biggrin: Noe jeg forresten gjorde i sta, og buksene er plutselig litt store. Bekreftet mistanken min da, altså. Alt som skulle til var å kutte ut snop. Lurer på hvor lang tid det tar før jeg sprekker...

Endret av Leviora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må det være like før eggløsning her! Har hatt murringer nederst i magen og verst rundt høyre eggstokk. Ble inspirert av @Leopanter og måtte sjekke hvordan det sto til der oppe :ph34r::fnise:  For lav og for lite åpning til at det skal regnes som eggløsning enda, men er på god vei. Hurra! De siste 13 dagene har gått såå treigt, nå synes jeg det kan komme litt slim snart så jeg kan vente på IKM istedet :hoppe: Jeg har forbannet meg over alt det slimet før, så det hadde vært typisk om kroppen skal være bitch og droppe slim heretter. Jeg har hostesaft - I dare you!! :opplyser:

Jeg er dausliten i dag, har ikke fått sovet ordentlig på godt over ei uke. Aner ikke hva som gjør det, men varmen har en god del av skylda. Nå er jeg redd for at ikke nok søvn skal fucke opp prøvinga :( Powernaps er døden, da får jeg ikke sove om natta. Så nå sitter jeg og myser til pc'n i halvsøvne og venter til vi kan legge oss. Gjesp!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Et øyeblikk siden, Leviora skrev:

Nå må det være like før eggløsning her! Har hatt murringer nederst i magen og verst rundt høyre eggstokk. Ble inspirert av @Leopanter og måtte sjekke hvordan det sto til der oppe :ph34r::fnise:  For lav og for lite åpning til at det skal regnes som eggløsning enda, men er på god vei. Hurra! De siste 13 dagene har gått såå treigt, nå synes jeg det kan komme litt slim snart så jeg kan vente på IKM istedet :hoppe: Jeg har forbannet meg over alt det slimet før, så det hadde vært typisk om kroppen skal være bitch og droppe slim heretter. Jeg har hostesaft - I dare you!! :opplyser:

Jeg er dausliten i dag, har ikke fått sovet ordentlig på godt over ei uke. Aner ikke hva som gjør det, men varmen har en god del av skylda. Nå er jeg redd for at ikke nok søvn skal fucke opp prøvinga :( Powernaps er døden, da får jeg ikke sove om natta. Så nå sitter jeg og myser til pc'n i halvsøvne og venter til vi kan legge oss. Gjesp!

Ikke sladre på at jeg gjør sånt, daaa :ler: Men hurra for el som nærmer seg! :duskedame: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 minutter siden, Leopanter skrev:

Ikke sladre på at jeg gjør sånt, daaa :ler: Men hurra for el som nærmer seg! :duskedame: 

Haha! :fnise:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det virkelig eggløsning på gang her, så i dag måtte vi kjøre på! Men trur du ikke mannen har fått prestasjonsangst?! :sur: For noen dager siden nyttet det ikke en gang å sitte skrevs over ham. Måtte stikke rumpa i været som ei løpsk bikkje. Aner ikke hva som går av meg for tiden :fnise: Det gikk da på et vis i dag også, men skulle ønske det ikke var så vanskelig "når det gjelder", på en måte. Men ungen blir da forhåpentligvis like velskapt selv om det ikke var en romantisk elskov på et saueskinn ved åpen peis. Kunne forresten aldri gjort det. Kommet til å svetta ihjæl!

Nå gleder jeg meg noe enormt til å begynne på jobb. Savner arbeidsplassen min!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stakkars mannen! Det skal ikke være lett dette her :tongue:  Vi hadde et par måneder der det virkelig IKKE passet med eggløsning. Midt oppi den verste perioden med oppussing og diverse. Da var det ikke mye naturlig romantikk. Men da det roet seg i heimen med alt det ekstra arbeidet for han så gikk det mye bedre! Hadde noen måneder med fantastiske ligg som gjorde at vi ble ekstra sjokkert når mensen kom likevel :fnise: 

Svømmerne vet heldigvis ikke forskjell uansett ;) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive