Leviora

Leviora blir mamma til 2 <3

624 innlegg i emnet

For et vær!! -4 grader og sterk, sur vind, det blir noen effektive attpåtil :P Sånn skal det visst være hele langtidsvarselet. Kaldt, sol og vind. Hater vind!!

Sånn. Da har jeg snakket om været. I dag er det kursdag og jeg forbereder meg på å sitte noen timer på en stol, sist var det nesten uutholdelig og da hadde jeg ikke en gang vondt i utgangspunktet. De siste dagene har jeg virkelig fått kjenne på bekkenløsningen, og nå gjør det vondt konstant. Jeg får være så frekk at jeg slenger beina over på en annen stol, i det minste :P Dette kurset er heldigvis litt kortere. 

Jeg tror forresten vi er i mål når det gjelder babyutstyr. Så godt! :nigo: Det gjenstår bare å få vogna i hus, og det er pakke på vei i posten med vognpose og noe ammestæsj til mor. Gleder meg helt vilt til vogna kommer. Mannen tror jeg faktisk er like utålmodig :fnise: Han har fått vogndilla! Han prøvde seg her forleden: "... kanskje vi bare kan sette på sportsdelen og la E få bruke den litt til lillebror kommer?" :ler: Nei. Ikke aktuelt! Den skal stå og glise på rommet helt til vi skal trille første tur med lillebror! :opplyser: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har sol, og det er så herlig! Men var noe sinnssykt med vind i natt her også, den har roet seg litt nå.

Det må være godt å være ferdig med alle innkjøp, og ha alt i boks. Ekstra gøy at mannen din engasjerer seg også:jepp:

Lykke til på kurs i dag, får håpe du ikke må sitte for lenge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Mumsy Ja, det føles veldig godt at alt er i boks! :jepp: Kjenner jeg trenger å slappe av og tenke på noe annet, det kan fort bli litt stressende å vite at man ikke har ting klart. Jeg ser frem til å bare kose meg og vente på at han kommer :hjerte: 

Dagens kurs var utrolig givende og lærerikt. Det kjennes godt å få byttet ut gamle tanker med noen nye og bedre. Å sitte på en stol i 4,5 time var ikke akkurat digg, men det gikk faktisk ganske bra med bekkenet! Hodet, derimot... Vær så snill, kapp det av og gi meg et nytt! :dry: Flaks at jeg rakk å komme hjem før jeg fikk dobbeltsyn. Etter en paracet, sofasløving og mat gikk det heldigvis over. Mannen trengte noen instrukser på hvordan han lagde søtpotet/potet/gulrot-stappe, så da måtte jeg titte litt opp fra sofaen og se til at det faktisk ble "en skvett" med fløte og ikke en dråpe eller på litersvis :P Den ble veldig god! ;) 

Spoiler

Etter middag begynte vi å snakke om hus igjen. Mannen er stadig innom Finn for å se om de har satt ned prisen. Ikke noe nytt der enda. Vi bestemte oss for å sende en mail med et siste tilbud som utgår 31. mars. Hvis huset enda ikke er solgt i utgangen av mars er vi fremdeles interessert, men da blir budene fra oss lavere og lavere jo lengre de drøyer det. Det blir for dumt å holde på samme prisen når huset står der og synker i verdi(mener vi), huset har tross alt stått ubebodd siden oktober. Hvis de enda ikke er villig til å selge innen fristen vår begynner jeg å lure på om de er villige til å selge huset i det hele tatt? Det er så kjipt å gå rundt og tenke på at vi kanskje får drømmehuset vårt, og det hadde vært deilig å få det avklart om det blir vårt eller ikke snart. Vi tar oss selv i å snakke om oppussing av rom i et hus som ikke er vårt, og det er så dumt! Hvis det blir solgt til noen andre blir vi selvfølgelig utrolig lei oss, men det blir samtidig godt å kunne sette et punktum :P "Kanskje, kanskje ikke, kanskje, kanskje ikke...." det er så slitsomt! :bond:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det høres ut som en lur signaleffekt. Da ser de jo at budet kommer fra de samme personene, og at de åpenbart mener at det blir mindre og mindre verdt :) Det er slitsomt å føle at man lever i limbo!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, miore skrev:

Synes det høres ut som en lur signaleffekt. Da ser de jo at budet kommer fra de samme personene, og at de åpenbart mener at det blir mindre og mindre verdt :) Det er slitsomt å føle at man lever i limbo!

Limbolivet er utrolig irriterende! Det er veldig morsomt når man først er i drømmeland og ser for seg livet der. Kjedelig når man kommer tilbake til virkeligheten igjen :P Får håpe de reagerer med å selge snart ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uke 30 - oppdatering

Termin: 21. april

På vei: 30+0  :overrasket:

Igjen til termin: 72 dager! :tekola:

Kjønn:  :babygutt: 

Neste kontroll: Det har jeg glemt :rolleyes: Tror det var 24. februar? :fnise: 

Ultralyd: 28. februar 

Liv i magen: Når er det ikke liv i magen? Tror ikke han sover i det hele tatt. Jeg kjenner mye hikking nå, og så tror han det går an å sparke seg vei ut gjennom siden på magen :fnise: Herlig å kjenne så mye aktivitet! Magen buler og spretter ut til alle kanter.

Vektøkning: 10 kg 

Plager: Bekkenløsning og -låsning og hodepine

Cravings: Fritert mat... :sjenert:

Søvn: Hva er det? Neida. Sovner fort om kvelden, men føler ikke jeg sover ordentlig om natta. Som om jeg halvsover nesten hele tiden. Utrolig slitsomt! Våkner og om morgenen og er helt utslitt. Strevsomt. 

Humør: Humøret er jevnt over veldig bra, men nå som jeg går rundt og har mye hodepine blir jeg innesluttet og sur. 

Utålmodig: Heh, JA! 2 måneder er lenge, men samtidig vet jeg at det kommer til å gå fort. Jeg gleder meg så enormt til han kommer at jeg blir helt koko! :strix: 

Innkjøp: Alt! Vogna sendes ikke før uke 7 eller 9, da. Det blir godt å få den i hus, da er alt klappet og klart :jepp: 

Barnerom: Han skal sove inne hos oss, og ellers er det planlagt at han skal dele rom med storesøster. Vi får se hvordan det blir, KANSKJE blir det huskjøp, vettu :P 

Sykehusbagen: Jeg har skrevet liste, men ikke begynt å pakke enda. 

Tanker om fødselen: Jeg gleder meg til å bli ferdig :fnise: Håper den går fort og uten komplikasjoner. Jeg ser for meg at jeg kan holde meg lengre hjemme denne gangen, og forhåpentligvis samle krefter til å gå gjennom fødselen uten epidural. Men siden jeg har så lav smerteterskel ser jeg for meg at den blir nødvendig likevel. Vi får ta ting som det kommer :) 

Ellers: Jeg gleder meg så enormt til å amme! Jeg har et voldsomt behov for å amme allerede. Jeg drømmer om at jeg slenger ut puppen i tide og utide for at babyer skal die. Det er helt vilt! :ler:  Jeg har fått så mye god informasjon om amming de siste månedene at jeg føler meg sikker på at det er noe jeg skal klare. Om ikke så er det greit, vi har gitt flaske før, så det kan vi ;) Mannen er litt redd for at han ikke får samme kontakten med Lillebror hvis han fullammes. Han satte veldig stor pris på å kunne få gi E flaske da hun var baby, for da fikk de så god kontakt. Det er forståelig. Vi får se hvordan det blir og gjøre det beste utav det! Selvfølgelig trenger Lillebror masse tid med pappa'n sin også :hjerte: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Her går det unna! 

Jeg heier veldig på dere og huset altså. Håper selger tar til vettet snart! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt ikke hørt noe fra megler, bare svar på mail om at det skulle videreformidles. Da får vi bare vente litt til, hva gjør vel noen dager når det allerede har gått 8 mnd?

I dag blir det noen timer med "jobb" og møte. Får håpe jeg får flest mulig oppgaver hvor jeg kan sitte, bekkenet har aldri vært så ille fra morgenen før :( Det lover ikke så godt for resten av dagen. Hadde også tenkt å stikke innom kjøpesenteret like ved for å kjøpe et par gravidtopper, men Norges store fashion- og sminkeguru skal visst lede et slags moteshow og gi skjønnhetstips der i dag og det maset gidder jeg ikke :P Jeg velger heller korpsmusikk juvende gjennom hele senteret enn ei maurtue av starstrucke mennesker :fnise: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

To trøtte kropper gikk til sengs fem på ni i kveld :fnise: Prøvde litt liggings, men det var kroppen min sterkt uenig i. Ikke bare fordi jeg var trøtt, men fordi jeg er så umobil og alt blir bare strevsomt :klo: Skuffelse! Hele seansen ble bare trist og flau. Frister ikke med gjentakelse. Lurer på hvordan det blir med modningsplanene mine til termin, da må det humpes litt, altså! :regler: ... selvsagt også for kosen sin del :ler: 

Nå ligger jeg her, kl halv 3 på natta, lys våken. Var så sikker på at klokka var 5, 6-ish da jeg våknet, så sto bare opp. Og så var den ikke mer enn 2?? Fuck a duck! Jaja. Fikk lyst på snop. *sniker meg inn på kjøkkenet og spiser et stykke sjokoladekake jeg spontant bakte torsdag kveld* :ninja:

Endret av Leviora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du har fått sove noen flere timer utpå morrakvisten. Det er så sykt irriterende å våkne uten grunn. Bra det ikke bare er meg som er usedvanlig godtesyk for tiden :fnise: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt med ligg som ikke fungerer, det blir alltid bare blæh etterpå da:fnise: Får krysse fingrene for bedre modningsligg!

Midt på natten, på vandring i kjøkkenskap - kjenner meg så igjen:plystre:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må ligges når termin nærmer seg! Det vet alle ;) Jeg følte vi var tilbake til prøveperioden sånn som vi holdt på i slutten. Mannen prøvde seg med at han var for trøtt en kveld og jeg bare :pisk:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11.2.2017 den 8.53, Nautika skrev:

Håper du har fått sove noen flere timer utpå morrakvisten. Det er så sykt irriterende å våkne uten grunn. Bra det ikke bare er meg som er usedvanlig godtesyk for tiden :fnise: 

Det ble noen timer til med søvn :Nikke: Det gjorde godt! 

15 timer siden, Mumsy skrev:

Kjipt med ligg som ikke fungerer, det blir alltid bare blæh etterpå da:fnise: Får krysse fingrene for bedre modningsligg!

Midt på natten, på vandring i kjøkkenskap - kjenner meg så igjen:plystre:

Veldig kjipt! :fnise: Jeg har lite tro på at det blir bedre med tiden, altså. Det har blitt mye verre med tiden! Kroppen blir bare stivere og tyngre, og det blir bare feil og vondt :sukk:

12 timer siden, Weebs skrev:

Det må ligges når termin nærmer seg! Det vet alle ;) Jeg følte vi var tilbake til prøveperioden sånn som vi holdt på i slutten. Mannen prøvde seg med at han var for trøtt en kveld og jeg bare :pisk:

Det nytter ikke å komme unna, nei! :riste: Det var antall runder og ikke kvaliteten det sto på de siste ukene, så jeg sa meg fornøyd med en halvslapp en :hoho: Siden det ikke var så mye å skryte av og mannen trengte motivasjon måtte jeg bare spille med :fnise:Fake it 'til you make it! :heiajente: 1-2-3, ferdig, beina opp, vent på rier :ler: 

Gratulerer til alle mødre der ute! :smilyblomst: Vi har tidenes slappeste morsdag, jeg eier null energi om dagen. Jeg ligger fremdeles på sofaen i morgenkåpe. Den ene puppen har lurt seg ut, så mannen mener det ikke er noe stress å kle på seg enda. Sa jeg at han er 13 år? ;) Jeg må uansett ta med meg magen opp fra sofaen og få på meg noe klær snart siden vi skal en tur ned til mamma og deretter på søndagsbuffet med masse god vietnamesisk mat :nigo: Ahhh, gleder meg! Sist vi var der oppførte E seg eksemplarisk, håper på reprise :Nikke:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Bra det ikke bare er jeg som er tom for energi om dagen. Føler meg ekstremt lat og udugelig. 

Ligging ja, det husker jeg nesten ikke hva er.. :sjenert:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet sannelig ikke om vi har pøka på denne sida av nyttår, jeg :klo:

Sist gang jeg var gravid var jeg umettelig, denne gangen er jeg bare blaaah til det hele :dry: 

Håper det kommer seg, savner det jo.

Håper du fikk en fin morsdag :blomst:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trist, men samtidig godt å vite at det ikke bare er her det blir lite pøking, @Nori og @Leopanter :fnise: Jeg hadde en fin morsdag! :nigo: 

Tjohei! I dag er det duket for trening, jeg har tredd på meg hold-in og treningstights for mest mulig støtte og satser på at jeg finner noen øvelser som ikke gjør vondt. Jeg har ikke trent på treningsstudio siden... aldri? :fnise: Jeg var med på én gruppetime i sammenheng med et kurs for noen år siden. Det var noe yoga-greier som egentlig ikke lignet yoga i det hele tatt, men jeg husker det var veldig behagelig og avslappende. Jeg burde begynne med yoga! Denne to do-lista mi begynner å bli lang :ac: 

Dagens triste: iPhonen min er døende :grine: Som Apple-bruker er det ikke annet alternativ enn iPhone... Jeg har hatt denne 5s'n i 2 år og jeg vurderer å hoppe rett opp til 7'ern :klo: Lurer veldig på om den er verd det, eller om jeg like godt kan velge en 6s. Åh. Vanskelig. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Whaat? Fikk nettopp telefon fra butikken om at vogna har kommet, er ferdig montert og står og venter på å bli hentet! :nori: Jeg trodde ikke vi skulle få den før i uke 10-11! Nå går jeg og tripper og venter på at mannen skal komme hjem så vi kan dra og hente den. Jeg var faktisk på senteret tidligere i dag og kjøpte noen godsaker til meg selv, litt stress å måtte ta turen en gang til med tanke på bekkenet. Men det er faktisk overraskende stabilt og smertefritt, selv etter gårdagens trening! Jeg er bare fryktelig støl i beina :fnise:

I dag har det vært skikkelig vårstemning ute. I tillegg har jeg ny, tynnere kåpe, sneakers og sommerlig parfyme, så det hjalp betraktelig mye på vårfølelsen også ;) Parfymen kjøpte jeg i fjor, men jeg glemte å bruke den? :vetikke: Escada Agua Del Sol, fantastisk god sommerduft :jepp: 

Nå kom mannen hjem, tut tut! :reise:

Endret av Leviora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ønsker meg bilde av vognen!!:rolleyes:

Her er det ikke vår-stemning, bare regn og overskyet. Men vi hadde noen dager med sol i forrige uke:cool:

Den parfymen skal testes, jeg trenger ny. Min ble luktende så rart etter jeg ble gravid :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, Mumsy skrev:

Jeg ønsker meg bilde av vognen!!:rolleyes:

Her er det ikke vår-stemning, bare regn og overskyet. Men vi hadde noen dager med sol i forrige uke:cool:

Den parfymen skal testes, jeg trenger ny. Min ble luktende så rart etter jeg ble gravid :P

Bilde kommer senere :biggrin: 

Rart hvordan luktesansen forandrer seg under graviditet! Jeg brukte Versace Bright Crystal da jeg ble gravid med E, det hadde vært min faste over en laang periode. Men plutselig syntes jeg den luktet kudritt :P Det var noe med syrligheten i den som minnet meg om bæsj :fnise: Jeg liker denne Escada-parfymen mye bedre nå som gravid, faktisk. Var heldig sånn sett, blitt dumt å måtte kjøpe ny igjen ;) Ellers bruker jeg YSL Black Opium resten av året, den er fantastisk!!

_______

Vogna er i hus og jeg klarer ikke slutte å stirre på den. Den står midt på stuegulvet og viser seg frem. Mannen er også storfornøyd! Lykke :biggrin:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

31 uker! :daane:Nå føler jeg vi nærmer oss innspurten. Magen begynner seriøst å bli schvæær. Jeg tok to bilder nå nettopp, med noen få minutters mellomrom. Det er enorm forskjell på bildene! Rart hvordan klær og forskjellig kameravinkel kan få magen til å se totalt annerledes ut :P 

Bilder:

Spoiler

2wbzseb.jpg

jutgci.jpg

Fra forrige svangerskap: 
ruzdb9.png

Og så bilder av vogna, selvfølgelig ;)

vogn.jpg

Endret av Leviora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive