Leviora

Leviora blir mamma til 2 <3

735 innlegg i emnet

Våknet halv 5 og klarer ikke sove mer. Jaja. Det må bli en liten hvil utpå dagen, men først er det møte/kurs fra 9:30-13:30. Jeg driver med arbeidsutprøving osv siden stalljobben ikke er noe jeg har tenkt å holde på med livet ut, og på grunn av helsa har ikke akkurat det å finne seg jobb (eller rettere sagt beholde den) vært enkelt. Litt kræsj med graviditet er det, men nå passer det jo "aldri" å være gravid :fnise: Det blir et nytt opplegg de siste ukene før permisjon og jeg er spent på hvordan jeg takler det, både fysisk og psykisk. Det blir eksponering for ting som trigger angst og migrene, så jeg krysser fingrene for at det blir akkurat nok til at det fører til bedring istedet for total fiasko :Nikke: 

Litt (veldig) dumt er det at jeg også har blitt syk :plystre: Viktig at jeg får kommet i gang med dette nå, håper det bare er noe rusk som går seg til etter noen dager! Feber og bihulebetennelse gidder jeg ikke nå :P 

Update fra magen: stortrives, vokser som et uvær og begynner å bli tung. Lydeffektene som kommer når mamma reiser seg fra sofaen er underholdende. Jeg har funnet ut at det er koselig å ligge med hodet nede, for da kan jeg sparke mamma hardt i ribbeina når hun sitter foroverlent og skviser meg! Jeg veier ca 1,4 kg og er omtrent 35 cm lang, målet er å bli myye større enn storesøster og helst så stor at mamma ikke kan bruke de søte klærne hun var så dum å kjøpe i str 50. Akkurat nå hviler jeg meg litt, for jeg har alltid heftig morgentrim kl halv 7. Minner mamma om at hun må gå på do først. Klar, ferdig, SPARK! :babygutt: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

Sliiten etter dagens kurs. Bekkenet slet skikkelig med å sitte stille på en stol over lengre tid. Hjelper ikke stort å reise seg litt i ny og ned heller. Jeg trenger en sofa og bbhugme :plystre: 

Mannen var hjemme med E i dag. Formen er bra, men humøret har vært ille! Hun er sikkert veldig sulten, men matlysta er enda dårlig. Skjønner hun blir grinete av å gå rundt sulten uten å ha lyst på mat. Know the feeling!

Apropos mat, jeg tror de har sluttet å selge vårruller på Mega!:raven:Har vært der flere ganger uten at det har vært spor etter noe som helst. Ååh, for et nederlag!! :grine:

I morgen skal jeg faktisk ta meg en tur for å trene i basseng. Spent på om hvordan det blir :) Gruer meg litt til å flashe gravidkroppen, føler meg ekstremt lite fresh :sjenert: 

Endret av Leviora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E jublet da mannen leverte henne i barnehagen i dag. Spørs om det var artig å komme tilbake! Det første hun så var visst ei jente fra hennes kull som satt og tegnet, og da ropte hun så høyt hun kunne: "DANGA!!!!" ... "tegne" :fnise: Hun har fått tegne hjemme, men det er tydeligvis ikke like morsomt. Jeg må forresten bli litt strengere når det gjelder roping. Mannen synes det er moro og roper tilbake... Hei, jeg heter Leviora og blir snart trebarnsmor :P

Jeg har møte kl 11 i dag og aner ikke hva jeg skal spise før jeg drar. Er så sulten, men så har vi ikke mat! Gidder ikke å kjøre på butikken når jeg må ut igjen senere. Hm. Jeg får snike i meg en kanelsnurr eller to og kjøpe meg noe mat når jeg drar :fnise: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt at hun trives i barnehagen, det får man jo tydelig svar på når hun reagerer slik etter å ha vært lenge borte:jepp:

Er det noe spesielt du skal prøve ut i forhold til arbeid? Eller er det bare et generelt kurs?:) Høres lurt ut å prøve å finne ut av hva man kan greie ihvertfall. Selv om det er typisk at det kommer slike ting når man er gravid, og det egentlig ikke passer så bra. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir sikkert deilig for henne å få lekt med vennene side og få ut masse energi igjen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 minutter siden, miore skrev:

Det blir sikkert deilig for henne å få lekt med vennene side og få ut masse energi igjen :)

Det vil jeg tro! Det vistes ganske tydelig i går da hun bare løp bort til en random unge som om det var bestevennen hennes :fnise: 

10 minutter siden, Mumsy skrev:

Godt at hun trives i barnehagen, det får man jo tydelig svar på når hun reagerer slik etter å ha vært lenge borte:jepp:

Er det noe spesielt du skal prøve ut i forhold til arbeid? Eller er det bare et generelt kurs?:) Høres lurt ut å prøve å finne ut av hva man kan greie ihvertfall. Selv om det er typisk at det kommer slike ting når man er gravid, og det egentlig ikke passer så bra. 

Det er veldig godt å vite at hun trives! :) 

Vi vet ikke eksakt hva som blir aktuelt enda, men jeg ser for meg noe alá barnehage/SFO/assistent. Har jobbet mye med barn tidligere og stortrives med det, liker spesielt utfordringene med barn som har særskilte behov. Problemet har vært at jeg ikke har klart å stå i disse jobbene over lengre tid da jeg ender opp med migrene omtrent hver dag pga. de psykiske påkjenningene. Det er dette vi håper å få bukt med ved å eksponere meg for triggere varsomt og under "kontrollerte forhold" :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Ahh, i dag var det herlig å sove lenge! :nigo: Det var helt fantastisk å trene litt i basseng i går. Jeg fikk avlastet bekkenet samtidig som jeg fikk rørt på hele kroppen, det var godt! Jeg var dum som anstrengte nakken, da. Det resulterte i store smerter både i hode og nakke i går kveld. Men det var verd det :Nikke: Nå vet jeg hvertfall at jeg skal være ekstra obs på det neste gang. 

Jeg bestemte i går at jeg og mannen drar på en lunsjdate på lørdag og handler inn det vi mangler av klær til lillebror. Gleder meg, det er lenge siden vi var i byen! Ultralyd i uke 8, for å være mer eksakt. Håper bare jeg tåler å gå bittelitt rundt. Jeg får sjekke hvilke senter og gater som har butikkene jeg vil handle på og lage meg ei rute ;) Det lukter Trondheim Torg. Blæh!

Vi har forresten bestilt ei hotellnatt den 25. februar. Planen var egentlig å gifte oss før den tid, men ting gikk ikke som planlagt og da ble det avlyst. Jeg har bare lyst å bli ferdig med det, mens mannen ønsker å gjøre noe mer utav dagen. Det forstår jeg! 25. februar har vi vært sammen i 7 år :rodmer: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

29+2, herregud dette går fort! :bond:Jeg lurer på hvilke uker som går raskest, de 12 første eller siste? Det er mye som står på planen frem til permisjonsstart, så jeg regner med at de resterende ukene kommer til å suse fremover i rekordfart. Denne måneden er det kurs, treninger og jobb, i tillegg til andre møter og avtaler. Jeg som har ligget på latsiden siden oktober synes det plutselig blir veeldig mye å gjøre :fnise: Det er godt, da! :) Mars måned er fremdeles helt fri for avtaler og hendelser unntatt E sin bursdagsfeiring, så da har jeg forhåpentligvis tid til å gjøre mye fint. Åh, som jeg gleder meg til å feire toårsdag! :hoppendeglad: Helt utrolig at det er et helt år siden sist vi feiret forrige bursdag. Synes det var i går :P 

Nå har jeg bestilt vognpose og annet stæsj. Det ble grå Easygrow grandma! Mannen har nølt litt ang. kjøp av vognpose siden det er såpass dyrt, og som sant er går det an å bruke dyne og lammeskinn i starten. Men posen var på tilbud til 1499, og hadde vi ventet til høsten igjen for å kjøpe den til fullpris har vi kommet til å bruke 3000,- til sammen på både pose og lammeskinn. Med pose trenger vi ikke skinn, så mannen fant omsider ut at det kanskje var like greit å kjøpe posen nå :P I tillegg er det en helårspose, så vi kommer helt sikkert til å bruke den mye også i sommerhalvåret :) Vi har Easygrow Lite fra før og er veldig fornøyd med den, og hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe en til lillebror også. Får håpe Grandma-posen ikke blir for varm og at ulla i bunnen er like varmeregulerende som den lover :Nikke: Jeg er veldig spent på hvordan sommeren blir i år. Er det ikke sånn at hver tredje sommer er bra? Isåfall lover det godt, sommeren 2014 var fantastisk! Da var det så jevnt over finvær at jeg kunne bade! :ler: #triveligeTrøndelag

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper ikke det blir en sånn sommer som i 2014! :opplyser:

#innemednyfødthelejævlasommeren #holdtpåådaueavheteslag #ammingogførtiplussgradererendårligkombo

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Leopanter skrev:

#innemednyfødthelejævlasommeren #holdtpåådaueavheteslag #ammingogførtiplussgradererendårligkombo

Du sier noe der! Nå var jeg korttenkt :fnise: Selvfølgelig foretrekker jeg en ekte, trøndersk drittsommer fremfor glovarm baby :klaske:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Leopanter skrev:

Amen sistah! :ler:

Den vognposen er så fin, @Leviora! Jeg har skikkelig lyst på den selv. Men selv når den er på tilbud så klarer jeg ikke å rettferdiggjøre å bruke 1500 kr på noe jeg strengt tatt ikke trenger. Vi har jo en høyst velfungerende, dog litt kjedelig, vognpose fra før, og nå som Mini stort sett har kuttet ut både vogn og dagsoving så har vi liksom ikke behov for to poser :P I-landsproblemer! 

Og jeg synes absolutt at de 12 siste ukene går raskest, de 12 første går jo grisesakte! Dag etter dag med nervepirrende spenning før man bikker 12 uker og kan begynne å senke skuldrene bittelitt ;) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19 timer siden, sitronkake skrev:

Amen sistah! :ler:

Den vognposen er så fin, @Leviora! Jeg har skikkelig lyst på den selv. Men selv når den er på tilbud så klarer jeg ikke å rettferdiggjøre å bruke 1500 kr på noe jeg strengt tatt ikke trenger. Vi har jo en høyst velfungerende, dog litt kjedelig, vognpose fra før, og nå som Mini stort sett har kuttet ut både vogn og dagsoving så har vi liksom ikke behov for to poser :P I-landsproblemer! 

Og jeg synes absolutt at de 12 siste ukene går raskest, de 12 første går jo grisesakte! Dag etter dag med nervepirrende spenning før man bikker 12 uker og kan begynne å senke skuldrene bittelitt ;) 

Å bruke 1500 kr på noe man ikke trenger er høyst unødvendig, ja! Utseendet på posen har jo egentlig ikke så mye å si, er det gørrkjedelig kan man jo pynte med et fint pledd over :jepp: I-landsproblemer, ja :fnise: Materialismen går over stokk og stein! 

Jeg synes de første 12 ukene gikk både fort og sakte! Men vil tro de siste ukene går fort nå :Nikke: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bankkortet har gått varmt, så nå sitter vi og venter på burger. Det var sykt godt å sette seg ned etter den korte, men intensive shoppingturen :fnise: Jeg har hatt syyke cravings på burger i det siste, og nå blir det endelig! Det ble Friday's denne gangen, tror ikke vi har spist her før? Jeg er spent. Og fryktelig sulten!

Tidenes flause i sta, forresten. Måtte på do og presterte å gå inn på herretoalettet :rodme: Heldigvis var urinalene i ustand og den stakkars mannen som møtte meg slapp unna med å se det forskrekka trynet mitt :hoho: Åh, guud. Hater sånt :P Skylder på Friday's for dårlig skilting! :opplyser: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper du får gjennomstekt burger! Sist jeg var på fridays fikk jeg burger som var rosa i midten, det fant jeg ut etter å ha spist nesten halve burgeren :( Servitøren sa at de pleide å servere den sånn, medium well. Jeg fikk gratis dessert som "plaster på såret" 

Jeg ble også fristet til å bestille vognpose, men jeg tror jeg drøyer det litt. Må plante tanken hos mannfolket først får den kan godgjøres der litt :ler: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
28 minutter siden, Nautika skrev:

Jeg håper du får gjennomstekt burger! Sist jeg var på fridays fikk jeg burger som var rosa i midten, det fant jeg ut etter å ha spist nesten halve burgeren :( Servitøren sa at de pleide å servere den sånn, medium well. Jeg fikk gratis dessert som "plaster på såret" 

Jeg ble også fristet til å bestille vognpose, men jeg tror jeg drøyer det litt. Må plante tanken hos mannfolket først får den kan godgjøres der litt :ler: 

Jeg hadde hell i uhell! Glemte helt å be om det, men heldigvis hadde de stekt den helt gjennom. Mannen sin var rosa ;) 

God idé å la tanken ruge litt hos mannen først. Så slår du til med et godt argument etterhvert ;) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en fin og innholdsrik dag! :nigo: Det beste er at jeg faktisk ikke er så sliten. Hurra! ;) Vi handlet en hel haug med klær til lillebror, E fikk noen småting og karnevaldrakt, og det beste av alt: en Kion-bamse! Jeg vil tro alle småbarnsforeldre som ser Disney Junior vet hvem det er ;) For de uvitende: Kion er sønnen til Simba(Løvenes konge) og er hovedfiguren i et program som heter Løvenes garde. Fantastisk program, E elsker det! Bamsen var definitivt et bra påfunn, hun gliste fra øre til øre og tok den med seg overalt. Hun har vært utrolig blid og herlig de siste dagene, det er så godt å se. Leggetid har vært en lek, etter kveldsstellet er hun enda kjempeblid og løper bort til senga for å legge seg. Der sovner hun etter fem minutter og sover til 06 morgenen etter. Da skal jeg ikke klage, altså :plystre: Vi er så bortskjemte, atte fy :fnise: 

Byturen ble faktisk lengre enn planlagt, for plutselig fikk mannen lyst å dra på museum! Det hadde jeg aldri forestilt meg. Javel. Jeg ga han først en liten sightseeing rundt i byen før vi stakk innom vitenskapsmuseet. Han kjører rundt i byen på jobb hele tiden og kjenner gatene bedre enn meg, men har aldri gått rundt og sett! Jeg er ikke akkurat noe turistguide, men mannen var fornøyd med turen :P Vitenskapsmuseet var fremdeles interessant, mannen fikk lært masse om dyr og vi synes det var skikkelig stas å se alle de historiske funnene fra vikingtiden som ble gravd frem her i bygda! Det er stappfullt av spor etter vikinger her vi bor. Nesten på grensen til skummelt :P Kanskje jeg skal begynne med å lete frem begravde vikingsmykker på fritiden ;) 

Oii, aldri skryt av å være i fin form, har jeg lært. Hei, aura og migrene. Hælsikes drit.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra at dere har kost dere:) Det høres så gøy ut å handel inn babyutstyr:ninuskapus:

Jeg ønsker meg forresten også en unge som er smørblid hele dagene, å legger seg uten noe styr. Hvor sender man inn bestilling på slike? Regner med det er viktig å være ut i god tid:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Så bra at burgeren din ble gjennomstekt! Høres koselig ut å dra på handletur sammen, min mann har ikke tålmodighet til det.

Jeg fikk lov til å bestille vognpose, og han sa jeg skulle velge hva jeg ville ha selv :nigo: Har også lyst på grandma, men i verste fall trenger vi 2 vognposer i barnehagen den høsten/vinteren som lillesøster begynner der, og da ser jeg for meg at det beste er en som er litt mer vannavvisende? Du har vel noenlunde samme aldersforskjell, har du tenkt på noe lurt? Vi har omtrent 2 år mellom våre, så gjenstår det å se om storesøster fremdeles sover på dagtid når hun er 3-3,5 år :sjenert: 

Edit: Whoops, der ble det visst bestilt en rosa easygrow grandma (pappaen som bestemte farge) :fnise: 

Endret av Nautika
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

3 timer siden, Nautika skrev:

Så bra at burgeren din ble gjennomstekt! Høres koselig ut å dra på handletur sammen, min mann har ikke tålmodighet til det.

Jeg fikk lov til å bestille vognpose, og han sa jeg skulle velge hva jeg ville ha selv :nigo: Har også lyst på grandma, men i verste fall trenger vi 2 vognposer i barnehagen den høsten/vinteren som lillesøster begynner der, og da ser jeg for meg at det beste er en som er litt mer vannavvisende? Du har vel noenlunde samme aldersforskjell, har du tenkt på noe lurt? Vi har omtrent 2 år mellom våre, så gjenstår det å se om storesøster fremdeles sover på dagtid når hun er 3-3,5 år :sjenert: 

Edit: Whoops, der ble det visst bestilt en rosa easygrow grandma (pappaen som bestemte farge) :fnise: 

Jeg lurer også litt på hvordan det blir. Et alternativ er å bruke tykk dyne/pledd hvis posen er opptatt, vi har et fint universaltrekk fra Easygrow som vi bruker hvis vi trenger beskyttelse fra vær og vind :) https://m.babyshop.no/easygrow/s/1218?gclid=Cj0KEQiAt9vEBRDQmPSow-q5gs8BEiQAaWSEDqb22fM1tlzI35wvXNOdqt2AXRXR1uhq9A9eQFENm9oaAvpB8P8HAQ Det kan vi anbefale, det er mye brukt! Vindtett og med fleecefôr, kan tilpasses både bag- og sportsdel :) Ikke vanntett, men vi har trillet med det i regnvær og det har ikke blitt vått helt gjennom.

Fornuftig mann du har! :jepp: Den rosafargen er så fin :hjerte: 

Endret av Leviora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag fikk vi endelig besøkt et vennepar av oss! Vi har planlagt å møtes ørten ganger siden lenge før jul, men det har alltid dukket opp noe. Sykdom, som regel :P De har to gutter hvor storebror er noen uker eldre enn E, så det er alltid morsomt å se hvordan de leker og omgås med hverandre når vi møtes :) Både jeg og mannen har veldig få venner og ikke noe som egentlig kan kalles omgangskrets, så å ha dette ene venneparet betyr mye for oss :) E storkoste seg der, de hadde mange spennende leker, og på toppen av alt, akvarium! Hun fikk mate fiskene og det tror jeg må ha vært det morsomste hun har gjort på leenge :ler: Hun og den eldste gutten er tydelig fascinert av hverandre, og det er så morsomt. Han var veldig snill og ga henne alle eplebitene sine da vi ordnet lunsj. Sist nektet han henne å leke med noe som helst, så mulig han ville gjøre det godt igjen :fnise: For en herlig alder de er i nå! 

Jeg har kommet i en ond sirkel med migrene nå, kjenner jeg. Håper det ikke blir så alt for langvarig :unsure: Det er ikke store anfall, men den typen som ligger og småputrer i bakhodet 24/7 og som plutselig koker over før det går over til småputring igjen... Da skulle jeg heller hatt et skikkelig anfall én kveld og blitt ferdig med det! Migrene er rare greier. 

Klokka er ikke ni en gang, men jeg tror sannelig jeg går og legger meg. Håper jeg kommer meg på trening i morgen :nigo: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive