Leviora

Leviora blir mamma til 2 <3

623 innlegg i emnet

Skal/skal ikke kjøpe lammeskinn for å ha i vogna... hmmm :klo: Jeg lurer også på om vi skal kjøpe vognpose med en gang eller vente til vinteren. Det er såpass kaldt her enda i april/mai at den garantert blir brukt, men det holder også med dyne. Hvis vi skal handle før fødsel bør jeg snart bestemme meg for hvilken farge jeg vil ha. Vi har bestemt oss for Easygrow grandma, men hvilken farge tror dere passer best til vogna?

Skjermbilde 2016-05-16 kl. 23.18.07.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo være heldig å komme over gode tilbud på vognpose nå på tampen av sesongen, jeg syns jeg så -25% på babyshop her om dagen. Jeg ville gått for den grå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har mange gode tilbud nå, @Nautika! :jepp: Jeg får skynde meg å overbevise mannen om at det kan være lurt å handle nå :fnise: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Bompibomp. Veldig greit å ta bilde av magen om morgenen, for den blir dobbelt så svær og eser ut øverst mot kvelden :fnise: 10 kg opp i dag. Helt greit! Bryr meg fint lite om vektoppgang så lenge det ikke er unormalt. Det er godt å tenke på at lagrene fylles og at baby vokser :biggrin: Mannen kommenterte at vekta legger seg bare på magen denne gangen. Sånn sett stemmer det godt med at det er gutt. Sist gikk det hardt utover rumpa :fnise: 

IMG_3501.jpgimages upload

Endret av Leviora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fin mage! Synes alle andre kler å være gravid, så mye bedre enn meg. :P

Så moro at E har gått på do! Hver dag tenker jeg på å sette S på potte eller på doringen og hver dag blir det med tanken. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine magen :hjerte:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Småkjekset skrev:

Fine magen :hjerte:

Takk! :hjerte: 

1 time siden, Nori skrev:

Veldig fin mage! Synes alle andre kler å være gravid, så mye bedre enn meg. :P

Så moro at E har gått på do! Hver dag tenker jeg på å sette S på potte eller på doringen og hver dag blir det med tanken. 

Takk! Jeg synes alle gravidmager er så fine :rodmer: Du ser sikkert smashing ut som gravid! :nigo: Vi er dårlige på å være konsekvente med dotreningen, det blir som oftest med tanken her også :fnise:  Enda viktigere å være konsekvent nå når hun faktisk har gjort noe på do! 

Jeg hentet nettopp noen pakker på posten, bagen jeg bestilte på fredag kom kjapt! Storfornøyd med den, nå gleder jeg meg til å begynne å pakke ;) Klør i fingrene etter å begynne med en gang, men trenger strengt talt ikke å pakke bagen før rundt uke 36 :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Fine magen :) Jeg tror forresten også grå pose hadde blitt smashing i den vogna!

Endret av miore
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, @miore :) Liker veldig godt den grå vi også!

Wææh, hjelp... We did it again. Prøver på ny. Svar får vi kl 12 i morgen. Redd for å jinxe om jeg sier alt for mye nå, men fyy fader, disse nervene, altså. Jeg må lette litt på trykket her inne :hoho: Dere som har lest sånn ca. fra start skjønner kanskje hva jeg snakker om. Krysser fingre, armer og bein!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så spennende! Krysser fingrene for dere :) 

Så fin mage du har, jeg tenkte jeg snart måtte få tatt et bilde jeg også, før magen ser altfor vulgær ut :ler: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iiih, spennende! :jepp: Krysser fingrene!

Fin mage! :hjerte:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, Nautika skrev:

Så spennende! Krysser fingrene for dere :) 

Så fin mage du har, jeg tenkte jeg snart måtte få tatt et bilde jeg også, før magen ser altfor vulgær ut :ler: 

Takk! Vulgær mage :fnise: Går det an? :klo: Jeg har faktisk vært flink og tatt bilde hver eneste uke denne gangen, så det begynner å bli ei lang rekke med bilder på gravid-appen :jepp: 

8 timer siden, Leopanter skrev:

Iiih, spennende! :jepp: Krysser fingrene!

Fin mage! :hjerte:

Takk og takk :biggrin: 

I natt har jeg sovet overraskende godt. Det er så deilig! Jeg har veldig lyst til å vaske i dag, men er i tvil om det er så lurt med tanke på bekkenet. Etter jeg fikk såpass store problemer med det har det virkelig begynt å se ut som dritt her inne. Vil ikke mase mer på mannen heller, for han gjør jo allerede så mye. Langt i fra udugelig sånn sett! Men det plager meg noe ekstremt at han ikke gjør noe når vi rett og slett lever i en svinesti. Ser han ikke hvor jævlig det er?! "Ja, æsj, som det ser ut her" sier han da, og fortsetter å gjøre ingenting. Da blir jeg litt frustrert... :sjenert: Toppet seg for meg i går da jeg satt og skjemtes over det skitne gulvet og teppet fulldekket av kattehår osv, hvor han sa: "Jeg går bare og venter på at du skal få sånn vaskedilla som sist, jeg! Hehe!" Jasså, du gjør det, ja :dry: Skal prøve å ikke være ei sånn merr som setter i gang med å vaske på trass og skylder på mannen når bekkensmertene er uutholdelige til kvelds :P 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Så spennende, lykke til! :nigo:

Mannen er også veldig flink til det der. Han kan godt rydde og vaske, men stort sett aldri før jeg har mast - og siden jeg hater å mase gjør jeg det som oftest selv. Han er flink til å gjøre veldig mye, men akkurat den vaskingen tror jeg han synes er det kjedeligste som finnes. 

I går kom han med slageren " må VI bytte sengetøy snart" *dådyrøyne*. Sier du det, du - ja, det er bare å sette i gang ;) 

Endret av miore
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, miore skrev:

Så spennende, lykke til! :nigo:

Mannen er også veldig flink til det der. Han kan godt rydde og vaske, men stort sett aldri før jeg har mast - og siden jeg hater å mase gjør jeg det som oftest selv. Han er flink til å gjøre veldig mye, men akkurat den vaskingen tror jeg han synes er det kjedeligste som finnes. 

I går kom han med slageren " må VI bytte sengetøy snart" *dådyrøyne*. Sier du det, du - ja, det er bare å sette i gang ;) 

Takk! "Bare" 3,5 time igjen å vente :fnise: 

Skifte sengetøy, ja! Standard M det også :ler: Han skal få meg til å synes han er søt ved å unnskylde seg med at "han bare roter seg bort inni det store trekket". Det verste er alle unnskyldningene! "Jammen jeg liker ikke å bråke etter E har lagt seg..." Har hun problemer med å sove kan du sette på støvsugeren inne på rommet hennes, hun er enda som en baby sånn sett :P Og den beste er selvfølgelig: "Men vi vasket jo i helgen??" ... ja, det gjorde vi. Og 4 dager senere klistrer sokkene seg fast i gulvet og jeg ser ikke lenger mønstret i teppet vårt fordi det er fullt av skitt og kattehår. Ting skitnes til raskt med unge og dyr i hus! Tror han har lagd seg en regel (han er et notorisk vanedyr som konstant må følge sine leveregler, på grensa til OCD) om at det skal vaskes én gang i uka. Støvsuges 2, om det er "tid" til det. Dermed blir det seende slik ut. Herregud. Det er ille, altså :P Forstår han ikke helt. "Se åssen det ser ut her! FØSJ!!" Han: "Æsj, ja! Helt enig! *setter seg i grisesofaen og ser TV*" :klo: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger litt etter jeg, men; den grå vognposen var veldig fin! Tror den hadde passet fint til vogna :jepp: 

Så fin mage! :rodmer: 

Tror det vaskegreiene er et mannsfenomen, for akkurat sånn er mannen også. Han legger jo knapt merke til rot og skitt, og om jeg kommenterer det så får jeg bare "åh, er det? Ja, det er kanskje litt rotete her" tilbake. Og så setter han seg godt til rette i sofaen og tror tydeligvis at ting på magisk vis rydder seg selv :rolleyes: Vi har heldigvis vaskedame, hvis ikke tror jeg ekteskapet hadde røket før mange år siden :ler: 

Og tvi tvi! Spennende! :biggrin: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, @sitronkake! Tror nok det blir grå pose :) Og det mannefenomenet er nok temmelig utbredt, har jeg forstått :fnise: 

Vel... Sånn går no dagan. Avslag. Igjen. Nå forstår jeg ingenting. Forventet det jo, men likevel. Siterer megleren: "tror de trenger litt tid på å innse at markedet kanskje ikke er så bra"... Enda mer tid? :klo: Huset kan ikke stå tomt på åresvis heller...

Nå er jeg skikkelig sur og deppa. Mye på grunn av drømmehuset som så vidt er innen rekkevidde. Mest av alt er jeg sur fordi jeg må sitte og se på all skitten rundt meg uten å være i stand til å gjøre noe som helst. Og så irriterer jeg meg bare mer og mer av å se alt det unødvendige rotet og det dukker opp ting OVERALT etter mannen, som om dette var ment til å være en "eksplodere på mannen på grunn av filleting"-dag. Jeg må være veldig sliten som blir så sur. Det er ikke likt meg. Eller så er jeg bare drittlei av rot og skitt. :raven:

Bra jeg oppdaget en ny sang i går, da. Den går på repeat nå og får meg i bedre humør. Den er nydelig! "Bloom" av The Paper Kites :hjerte: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 minutter siden, Leviora skrev:

Vel... Sånn går no dagan. Avslag. Igjen. Nå forstår jeg ingenting. Forventet det jo, men likevel. Siterer megleren: "tror de trenger litt tid på å innse at markedet kanskje ikke er så bra"... Enda mer tid? :klo: Huset kan ikke stå tomt på åresvis heller...

Nå er jeg skikkelig sur og deppa. Mye på grunn av drømmehuset som så vidt er innen rekkevidde. Mest av alt er jeg sur fordi jeg må sitte og se på all skitten rundt meg uten å være i stand til å gjøre noe som helst. Og så irriterer jeg meg bare mer og mer av å se alt det unødvendige rotet og det dukker opp ting OVERALT etter mannen, som om dette var ment til å være en "eksplodere på mannen på grunn av filleting"-dag. Jeg må være veldig sliten som blir så sur. Det er ikke likt meg. Eller så er jeg bare drittlei av rot og skitt. :raven:

Gah, enda en gang! Vel... I alle fall er det ikke noen andre som har fått det, så dere har jo fremdeles en mulighet! Snart må de vel skjønne at markedet kanskje ikke er helt der de tror det er...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig spesielt at de ikke en gang kommer med motbud. Hvor lenge har det ligget ute nå? Og er det mulig å be om link? (Uhelbredelig nysgjerrigper :sjenert:

Her er også mannen blind for møkk. Men heldigvis er han veldig lett å be. Egentlig burde vi ha laget oss en skikkelig liste med rutine for når alt skal tas, for jeg ikke akkurat noe husmoremne jeg heller og stort sett er hjemmet i krisemodus. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det er nettopp det at vi enda har en mulighet som driver oss til vanvidd, @miore :hoho: Vi klarer jo ikke tenke på noe annet.

Enig, @Nori! Det har ligget ute siden starten av juni 2016. Tror ikke de vil selge en krone under prisantydning. Virker slik, i alle fall. Jeg legger litt av skylda på megleren som har gitt dem stortrua og overpriset boligen i utgangspunktet. Hun burde vite såpass, kommunen har blitt utrolig populær og lignende eneboliger selges til den prisen, men akkurat den plassen er en av de minst populære stedene å bo og er mildt sagt for spesielt interesserte. Synes heller ikke innsiden av boligen er verd prisen, takstrapporten er overraskende fin, men mye er fra byggeår og nådd forventet levealder. Prisen er mellom 2-3 mill. Du får ikke link, men kan si at det er en stor og luftig enebolig ute på landet, hvis vi flytter har vi lyst på firehjulstrekker... Tomt på et mål, stor garasje/uthus. Stor gårdsplass. Det har to små bad, men det ene er vegg i vegg med et stort vaskerom, så det er det mulig å gjøre noe med. Stor og koselig kjellerstue, 4 soverom, 3 boder, loft/kvist, STOR stue med mye naturlig lys og enorm utsikt, stor veranda med tak, fint kjøkken, balkong på hovedsoverom. Hestebeite rett inntil tomta :hjerte: Fiske- og badevann, jakt- og turterreng rett utenfor døren. Skianlegg 2 km lengre opp i skogen. Barnehage og skole 2 km unna. Butikk litt lengre unna, noe som bare er bra :fnise: Jeg har et veldig spesielt forhold til plassen, jeg føler meg så hjemme der... *sukk*

Det å være husmor kan være et pes, altså. Forstår godt at mange vil ha vaskehjelp! Jeg kunne aldri hatt det. Sliter litt for mye med å slippe inn fremmede i hjemmet mitt :P 

Endret av Leviora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Baaah, så utrolig irriterende med det huset! :sur: Håper selgeren tar til vett snart :klaske: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive