Gå til innhold

Soljordbærs prøvedagbok


soljordbær

Anbefalte innlegg

Heihei:)

Tenkte å begynne å skrive en prøvedagbok jeg også. Er i første pp nå, og har allerede begynt å bli litt halvsprø. Googler graviditerssymtomper nonstop og innbiller meg at jeg har både det ene og det andre graviditetssymtomet! Skal nevnes at jeg er en ganske utålmodig person i utgangspunkt!

Litt om meg:

Jeg og samboeren min (27 og 24 år) har vært sammen i rundt 3 år(forlovet oss for noen dager siden). Har planlagt graviditeten en stund, men dette er altså første mnd vi prøver aktivt. Forventet mens er 25 eller 26/7, litt usikkee da forrige mens kom sent på kvelden. Har sykluser på 28dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine (innbilte?) symptomer hittil:

Jeg har ikke tatt i bruk eggløsningstester denne pp. Mensen er normalt veldig pålitelig og jeg bruker også å merke på kroppen når jeg har eggløsning. Selvfølgelig er jeg jo litt usikker når jeg hadde eggløsning denne pp. Ved eggløsning bruker jeg å få mensaktige murringer, disse mens lignende murringene har jeg nå hatt kontinuerlig siden antatt eggløsning. Tenker vel egentlig at det er kroppen som spiller meg et puss, og at det er luft eller bare at jeg så gjerne vil kjenne noen symptomer :P i går (dpo 5 eller 6) hadde jeg imidlertid stikkinger i livmor og rundt begge eggstokker, hadde vel disse smertene i rundt 1/2 døgn, før det ga seg. I dag kjenner jeg bare mensmurringer igjen....

Jeg er forresten sykepleier, jobber tidvis med cyrostatika, så er litt stressa for det også da. Får prøve å lure meg unna de kurene fram til jeg vet om jeg er gravid eller ikke......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dpo 7/8

Stikkinger i underlivet igjen i går kveld. Null, niks, nada symptomer i dag. Prøvd3 meg på en g-test i dag, ble først veldig gira og glad (type 1min), da jeg trodde at trsten var positiv, men så oppdaget jeg til min o-store skuffelse at det kun var en skyggestrek, snakk om antiklimaks!  Hadde forøvrig ingen forhåpninger i utgangspunktet at den skulle være positiv, men litt kjipt var det nå læll.

Ellers så gleder jeg meg til ferie, 68 arb timer igjen, 8 vakter. 12 dager😅 her teller vi ned til både det ene og det andre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Først og fremst, gratulerer med forlovelsen! :blomst:

Håper stikningene du har er tegn på at frøet driver og fester seg :biggrin: Lykke til, krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:) jeg har imidlertid en dårlig følelse den her mnd...

Dpo 9/10 ingen symptomer, har ikke hatt noen symptomer siden mandag 6/7 dpo. Testet negativt i dag. Jeg er fortsatt syk, gått med bronkitt i 1,5 uke nå, siden dagen etter EL, heldigvis er det bare slitsom tørrhoste igjen, og erfaring tilsier at den kommer til å vedvare en stund til. Jeg tror jeg har fått bakteriell vaginose, tror ikke kroppen min har vært så happy for all sexen de siste ukene:fnise: hatt det en gang tidligere også, mem det er mange år siden, første gang jeg og kjæresten hadde sex...endte med graviditet da..., men nå er lukten mer metallisk/jernaktig, utfloden er ellers normal... merkelig.

I dag har jeg fri, tenkte å kose meg ute i finværet, før nattevaktshelvette i helgen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dpo 10/11. Har egentlig gitt litt opp den pp her, kjenner ingenting, bortsett fra litt lette mensmurringer, ikm mandag eller tirsdag. Egentlig så gjør det ingenting, hadde jo i utgangspunktet ikke tenkt til å starte prøvingen før i september uansett, samboeren min har eksamner i mai neste år, så hadde bare blitt stress. Neste uke går jeg ut i ferie, har tenkt å bruke den tiden på å kose meg skikkelig, før vi starter prøvingen igjen i september. hvis det ikke blir noe kluss i syklusen, så har jeg EL rundt bursdagen min i september, det hadde jo vært en fantastisk gave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh. Etter snart 2 uker med sykdom, begynner endelog influensaen/bronkitten å gå over for både meg og sambo😆 føler meg helt ødelagt jeg etter all den hostingen den siste tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig det må være å gå rundt å hoste nå på sommerstid, så bra det snart er bedre. Lykke til nå før IKM, håpet er ikke ute før tanta banker på døra ;), ellers kommer det jo flere prøveperioder, og positiv test i bursdagsgave må jo være midt i blinken! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt dere har motet om det ikke klaffer med en gang. Men om det klaffer denne måneden for dere, så blir det kappløp (jeg har IKM i morgen, jeg også). Hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt syk, men begynner å gi seg nå heldigvis, bare hosten igjen..

Ikm i dag, men ser ikke ut som tanta kommer, sykdommen har sikkert forsinket eggløsningen litt, for bruker å være rimelig regelmessig, kanskje de stikkingene jeg kjente for en uke siden var EL? 😜 La uansett inn litt aksjer den helgen, for det var helgen vi forlovet oss😜 er lov å håpe hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da er jeg klar for pp2. Hoppet over forrige mnd av praktiske årsaker. De siste menstruasjonene har vært litt ureglmessige, bruker egentlig å være nokså på klokken, men de 3 siste har vært 29, 30 og 31 dager. Så nå veg jeg rett og slett ikke når jeg har eggløsning. Gidder ikke å bruke tid og penger på eggløsningstester eller tempe, så får ta det som det kommer. Eneste som jeg er sikker på er at eggløsningen er ikke før om rundt 1 uke, som egentlig passer meg helt perfekt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mensen er sånn høvelog regelmessig denne mnd, livmortappen er hvertfall åpen nå, så da har jeg forhåpentligvis eggløsning snart. Den velkjente eggløsningskvisa har hvertfall kommet, denne gangen på høyre side! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev tidligere at mensen har vært litt uregmessig de siste gangene, hadde egentlig ikke tenkt til å kjøpe meg eggløsningstester, men gjorde det allikevel. Testet fra tirsdag, og testet negativt tom i dag, nå testet jeg positivt, så er jo nesten 1 uke for sent den mnd her også, merkelige greier. Hadde nok ikke trengt den eggløsningstesten, for jeg kjente i går at den var på vei, med stikkinger på hø.side. 

Nå blir det uansett spennende tider i møte, og jeg har en god følelse den mnd her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg dagene går fryktelig sakte.... skulle ønske jeg kunne skru tiden 1.5 uke frem. Sikkert ikke den eneste som kjenner seg 8gjen i den følelsen, kan jeg tenke meg. Er vel 3 dpo nå, hvis jeg ikke tar helt feil, og jeg er allerede en symptomjakter, selv om jeg vet det er teit, for det er mest sannsynlig er alt for tidlig å merke noe som helst enda.....  meeen... er jo litt gøy allikevel da! Nå skal jeg kjøpe meg et lite lager med tester, kommer sikkert til å svi av en test eller syv den mnd her😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise:

Allerede bestilt drøssevis med tester her og... Vet jo at jeg ikke vil klare å vente med å teste så snart det over hode er muligheter :P

Husker når jeg fikk jr så "følte" jeg at egget festet seg. En absurd og uvirkelig tanke, men det var som om kroppen min bare gjorde meg oppmerksom på at "noe skjer" og så bare viste jeg at jeg var gravid. Merkelig, og høyst usannsynlig. Det skal ikke være mulig osv osv, men jeg vet :ler: Enn hvor idiotisk det måtte høres ut som! 

Så symptomjakter må du for all del bare være altså ;) Fortell om symptomene dine! Jeg fikk ømme pupper typ 3-4 dager etter at det kjentes ut som om egget festet seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dpo 6/7

Har kjent litt svake mensmurringer litt til og fra de siste dagene, men vet ikke om dette er reelt, da jeg er sykt oppmerksom på alle slags mulige symptomer:-p Puppene er definitivt større og litt ømme rett under brystvorten og på sidene, tar ikke dette som et stort tegn, da dette er noe jeg har fra tid til annen etter eggløsning og mellom menstruasjon. Tempen er i dag 37.6,  0.3 grader høyere enn de resterende dagene. Når jeg var gravid sist, hadde jeg en temp mellom 37.7 og 37.8. Så for se da, om denne stigningen bare er tilfeldig eller om den holder seg der. Tok også en g-test i dag, alt for tidlig selvfølgelig, men like spennende hver gang, ikke noe sjokk at den var negativ da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.9.2016 at 11.02, tr.heimspia83 skrev:

:fnise:

Allerede bestilt drøssevis med tester her og... Vet jo at jeg ikke vil klare å vente med å teste så snart det over hode er muligheter :P

Husker når jeg fikk jr så "følte" jeg at egget festet seg. En absurd og uvirkelig tanke, men det var som om kroppen min bare gjorde meg oppmerksom på at "noe skjer" og så bare viste jeg at jeg var gravid. Merkelig, og høyst usannsynlig. Det skal ikke være mulig osv osv, men jeg vet :ler: Enn hvor idiotisk det måtte høres ut som! 

Så symptomjakter må du for all del bare være altså ;) Fortell om symptomene dine! Jeg fikk ømme pupper typ 3-4 dager etter at det kjentes ut som om egget festet seg....

Godt det finnes flere utålmodige sjeler der ute😅

Jeg har ikke hatt så mange symptomer enda, bortsett fra de nevnt over. Det skal dog nevnrs at jeg hadde en utrolig god følelse på at "nå satt det" etter hyggestunden ved eggløsningstidspunktet😛 satser på at det er et godt tegn!

Når har du Ikm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, soljordbær skrev:

Godt det finnes flere utålmodige sjeler der ute😅

Jeg har ikke hatt så mange symptomer enda, bortsett fra de nevnt over. Det skal dog nevnrs at jeg hadde en utrolig god følelse på at "nå satt det" etter hyggestunden ved eggløsningstidspunktet😛 satser på at det er et godt tegn!

Når har du Ikm?

Ikm denne måneden utgår dessverre for oss :dry: Eggløsning på en lørdag og fjernet spiralen på en onsdag, altså for sent. Så da får jeg i allefall en normal mensen før vi starter å prøve for skikkelig :) Hører rykter om at det er godt for livmora, så vi får se ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...