Gå til innhold

Høst og vinterklær 2016/2017


Gjest Zeitgeist

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Til dere med skinnbukser: Hvordan styler dere de? Såvel mht. overdeler og sko? 

Jeg kjøpte ei "skinn"bukse på skøy på Cubus for et par år siden. Har brukt den to ganger, og da til fest med en svart ermeløs topp til og høye hæler. Vil gjerne bruke den mer, men er helt blank på hvordan jeg kan bruke den til "hverdags".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Til dere med skinnbukser: Hvordan styler dere de? Såvel mht. overdeler og sko? 

Jeg kjøpte ei "skinn"bukse på skøy på Cubus for et par år siden. Har brukt den to ganger, og da til fest med en svart ermeløs topp til og høye hæler. Vil gjerne bruke den mer, men er helt blank på hvordan jeg kan bruke den til "hverdags".

Elsker stilen til Yara Michels, hun går mye i skinnbukser.

https://www.google.no/search?q=this+chicks+got+style+leather+pants&safe=off&client=opera&hs=mn2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi90fOO-pfOAhWoNpoKHVZXBEgQ_AUICCgB&biw=1244&bih=675#safe=off&tbm=isch&q=this+chick%27s+got+style+leather+pants&imgrc=m1a8oOTTXHqeXM%3A

https://www.google.no/search?q=this+chicks+got+style+leather+pants&safe=off&client=opera&hs=mn2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi90fOO-pfOAhWoNpoKHVZXBEgQ_AUICCgB&biw=1244&bih=675#safe=off&tbm=isch&q=this+chick%27s+got+style+leather&imgrc=gf37pjPjXVgV4M%3A

https://www.google.no/search?q=this+chicks+got+style+leather+pants&safe=off&client=opera&hs=mn2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi90fOO-pfOAhWoNpoKHVZXBEgQ_AUICCgB&biw=1244&bih=675#safe=off&tbm=isch&q=this+chick%27s+got+style+leather&imgrc=zaxojqE5Ofw85M%3A

https://www.google.no/search?q=this+chicks+got+style+leather+pants&safe=off&client=opera&hs=mn2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi90fOO-pfOAhWoNpoKHVZXBEgQ_AUICCgB&biw=1244&bih=675#safe=off&tbm=isch&q=this+chick%27s+got+style+leather&imgrc=mbTc0pv9FFLLyM%3A

Jeg bruker skinnbukser som om de skulle vere svarte jeans. Går til alt, men rocker antrekket litt opp.

Anonymkode: 46264...a87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎27‎.‎07‎.‎2016 at 21.03, AnonymBruker skrev:

Jeg har et par fra Day Birger Mikkelsen som jeg er veldig fornøyd med. Skal kjøpe meg nye fra Malene Birger, de er litt lengre i livet og en smule tykkere stoff. Dessverre litt dyre, men de passer til ALT :) 

Anonymkode: d50ad...1c8

Day Birger Mikkelsen er jo kvalitet da!! Hadde selv et skjørt en gang av det merket.

Jepp, skinnbukser vil jeg tro passer til det meste. Allround-plagg på en måte. Skulle så gjerne sett et bilde av de buksene :) 

PM??

Jeg er totalt ufarlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mine skinnbukser mye! Bruker dem oftest med røffe boots, og har som regel enten en blazer eller en strikkejakke til. Føler meg alltid fin med skinnbukser og de er attpå til super behagelige å ha på seg. Jeg har skinnbukser fra Michael Kors og Utzon. Liker Utzon best! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tirben skrev:

Jeg bruker mine skinnbukser mye! Bruker dem oftest med røffe boots, og har som regel enten en blazer eller en strikkejakke til. Føler meg alltid fin med skinnbukser og de er attpå til super behagelige å ha på seg. Jeg har skinnbukser fra Michael Kors og Utzon. Liker Utzon best! 

Bilder please! ?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 21. juli 2016 at 10.21, AnonymBruker skrev:

Ikke på jakt etter noe fancy, men en praktisk jakke til fritidsbruk a la hummel eller adidas i noen kule farger. Har en sort og hvit pumajakke og en sort og hvit adidas firebird fra før men nå ønsker jeg noe knallfarget, noe livlig. En rød, oransje, blå eller noe slikt. Ender nok opp med adidas, hummel sine er kule men har bare sett grå eller svart og det har jeg jo fra før. Mer farger ønskes.

Anonymkode: 316d4...cc3

Du burde se på junkyard.no

Anonymkode: 2dbb5...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe meg en ullkåpe fra Filippa K på 50% i dag og er strålende fornøyd. 

Skjermbilde 2016-07-30 kl. 15.33.22.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna bell jacket 7288 - 2Anna bell jacket 7288 - 1Anna bell jacket 7288 - 1Anna bell jacket 7288 - 2

Vurderer sterkt å kjøpe denne jakka fra Samsøe til å ha som en slags fin høstjakke. Synes den er fiiiiin. Men så er egentlig spørsmålet; brun eller blå? Brun er jo mer anvendelig på mange måter, men den blå var ganske stilig og litt annerledes.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg pakkar alltid vekk alle vinterkleda mine om våren, så ein eller annan gong i oktober blir det reine julaften her igjen. Eg elskar å pakke opp sesongkleda mine, altså. Og så handlar eg mest berre brukt, og då kjem det heile jo an på kva ein finn. Men dressbukser i ull står høgt på lista over det eg håper eg finn på Fretex. 

Gler meg til å finne fram Über-jakka mi, kashmirstrikkejakkene og ullskjørta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. juli 2016 at 15.34, Kelsier skrev:

Kjøpe meg en ullkåpe fra Filippa K på 50% i dag og er strålende fornøyd. 

Skjermbilde 2016-07-30 kl. 15.33.22.png

Den var fin! Hvor kjøpte du den? :) (Vet du skrev Filippa, men hvilken butikk?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. juli 2016 at 8.20, Majott skrev:

De er godkjent for industrigulv, så jeg går inn i butikker ja. Litt verre hvis butikkene har parkettgulv, men de fleste har jo ikke det. Jeg har aldri fått noen klager på det, men merker at disse skoene er glattere å gå med innendørs enn andre sko, fordi en ikke får feste på gulvet pga piggene.

Det er utrolig mange som bruker piggsko her nord, så folk flest er veldig vant til at bruker det over alt.

 

 

Det står jo flere plasser at det ikke er lov med piggsko? 

Jeg bruker brodder på tur ned til/opp fra byen, så funker det jo fint med vanlige sko i byen hvor det stortsett er bart på fortauene :-) 

Anonymkode: 31ed3...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Vackra skrev:

Den var fin! Hvor kjøpte du den? :) (Vet du skrev Filippa, men hvilken butikk?)

Filippa K i Parkveien i Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo flere plasser at det ikke er lov med piggsko? 

Jeg bruker brodder på tur ned til/opp fra byen, så funker det jo fint med vanlige sko i byen hvor det stortsett er bart på fortauene :-) 

Anonymkode: 31ed3...354

Ja, butikker og andre kan selvsagt bestemme selv hva de tillater, selv om industrigulv skal tåle piggsko. Her hvor jeg bor er legekontoret det eneste stedet jeg ha sett oppslag om at det ikke er lov med piggsko og brodder, og her er de fleste vant til å bruke det :)

Jeg bruker piggsko både på kjøpesenter og ellers i butikker og offentlige bygg. Hadde det enda vært bart på fortauene, ville jeg vært glad for å bruke andre sko, men det er som regel islagt over alt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Majott skrev:

Ja, butikker og andre kan selvsagt bestemme selv hva de tillater, selv om industrigulv skal tåle piggsko. Her hvor jeg bor er legekontoret det eneste stedet jeg ha sett oppslag om at det ikke er lov med piggsko og brodder, og her er de fleste vant til å bruke det :)

Jeg bruker piggsko både på kjøpesenter og ellers i butikker og offentlige bygg. Hadde det enda vært bart på fortauene, ville jeg vært glad for å bruke andre sko, men det er som regel islagt over alt.

 

Hadde jeg vært diktator i Norge skulle jeg ha lagt varmekabler i alle fortau og veier i hele landet! :fnise: 

Anonymkode: d50ad...1c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 31.7.2016 at 20.56, AnonymBruker skrev:

Det står jo flere plasser at det ikke er lov med piggsko? 

Jeg bruker brodder på tur ned til/opp fra byen, så funker det jo fint med vanlige sko i byen hvor det stortsett er bart på fortauene :-) 

Anonymkode: 31ed3...354

Bare sånn, for å forsøke å løse dette piggsko-dilemmaet som konstrueres her: man får kjøpt sånne kalosj-ting man kan tre over piggsko (på samme måte som man trer brodder på vanlige sko). :) Jeg bor også i Tromsø, men holder meg til brodder, men har vurdert piggsko til turbruk. Det er uansett ikke noe problem man ikke kan løse ganske enkelt. ;)

 

Jeg gleder meg vilt til høst/vinter-sesongen sånn med tanke på garderoben (til kulde og mørke, not so much), og fikk gjort noen kupp på salget til Nelly i sommer - som vide dressbukser i ull fra By Malene Birger som har fått ligge i plasten sin til de tas i bruk til høsten. Har også skaffet meg ankelboots i goretex, som ser ut som skinn, som har lav nok hæl til at de kan brukes med mindre det er holke ute. En klassisk ullkåpe og regnkåpe og slikt har jeg allerede i garderoben, så det blir mest supplering av det jeg har - nye ullgensere til bruk med jeans, og 55 tynne ullgensere som mellomlagsplagg (alle som bor nordpå skjønner den :P ).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Denne tråden fortjener ikke å falle ned, ettersom det nå er høst, og vi som er her vil finne gode høst-og vinterklær!

Hva liker dere med høst og vintermoten i år? Og hva har DU kjøpt? Jeg er nysgjerrig på nye impulser!

Jeg elsker at høstfargene virkelig har kommet inn i motebildet, med kobber, gull, rustfarger, sennepsfarger, burgunder, brunt, dempet grønt og blått. Ser at sort, grått og ellers kalde farger er mer ut.

Jeg har akkurat kjøpt denne kjolen: resampler.aspx?type=display&src=14621289

Og denne cardiganen: 

03390_GESTUZ_GESTUZ_-_Oba_Kort_Cardigan_

Samt denne buksa, som er superfin og behagelig, og egner seg godt til høst og vinterbruk:

14373_MOS_MOSH_MOS_MOSH_-_Clover_Dressbu

10898_DEPECHE_DEPECHE_-_Jeans_Belte_Stud

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Majott skrev:

Denne tråden fortjener ikke å falle ned, ettersom det nå er høst, og vi som er her vil finne gode høst-og vinterklær!

Hva liker dere med høst og vintermoten i år? Og hva har DU kjøpt? Jeg er nysgjerrig på nye impulser!

Jeg elsker at høstfargene virkelig har kommet inn i motebildet, med kobber, gull, rustfarger, sennepsfarger, burgunder, brunt, dempet grønt og blått. Ser at sort, grått og ellers kalde farger er mer ut.

Jeg har akkurat kjøpt denne kjolen: resampler.aspx?type=display&src=14621289

Og denne cardiganen: 

03390_GESTUZ_GESTUZ_-_Oba_Kort_Cardigan_

Samt denne buksa, som er superfin og behagelig, og egner seg godt til høst og vinterbruk:

14373_MOS_MOSH_MOS_MOSH_-_Clover_Dressbu

10898_DEPECHE_DEPECHE_-_Jeans_Belte_Stud

Kjolen var fin:) Hvor er den fra?

Anonymkode: 53b9d...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fra Designers Remix, og er kjøpt fra Suser i Sivet på nett. Har ikke funnet den i denne fargen andre steder, men de har den i grå på f.eks Miinto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...