Gå til innhold

Høst og vinterklær 2016/2017


Gjest Zeitgeist

Anbefalte innlegg

Gjest The damned

Jeg skal flytte nordover for å studere og da har jeg funnet ut at jeg trenger en ny vinterjakke. Har kåper, men trenger en god og varm jakke. Vurderer å ønske meg det til jul, men skulle jo egentlig hatt den før det.

Regnjakke skulle jeg også hatt. Helst en som ikke ser altfor sporty ut. Er lite glad i store logoer og grelle farger. Gjerne litt feminin også.

Ønsker meg også en fin strikket kjole, men synes det har vært vanskelig å finne. Stort sett er de jeg har sett helt rette og det passer ikke min kropp.

Tøfler har jeg også tenkt på.

Ellers har jeg kjøpt meg noen skikkelige vintersko. Virker gode og varme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Leonetta skrev:

Nydelig! Hvor bestiller du i fra?

Denne har jeg kjøpt fra Pineapple.com her i Norge. De har salg på den nå, og jeg betalte kr 1199 istedet for 2300 som den fortsatt koster i andre butikker. Det gode med denne er at den bærer med seg de fargene som blir gode til høsten. Det er massevis av brunt, orange, oliven og burgunder til høsten, og da er denne midt i blinken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, The damned skrev:

Jeg skal flytte nordover for å studere og da har jeg funnet ut at jeg trenger en ny vinterjakke. Har kåper, men trenger en god og varm jakke. Vurderer å ønske meg det til jul, men skulle jo egentlig hatt den før det.

Regnjakke skulle jeg også hatt. Helst en som ikke ser altfor sporty ut. Er lite glad i store logoer og grelle farger. Gjerne litt feminin også.

Ønsker meg også en fin strikket kjole, men synes det har vært vanskelig å finne. Stort sett er de jeg har sett helt rette og det passer ikke min kropp.

Tøfler har jeg også tenkt på.

Ellers har jeg kjøpt meg noen skikkelige vintersko. Virker gode og varme :)

Skal du studere i Tromsø?

Kjøp deg piggsko fra Icebug, de har dem i mange varianter, og de er mye bedre enn brodder. Jeg skal love deg at du trenger det om du skal gå litt.

Ellers kan jeg anbefale denne strikkekjolen i kashmir fra Close to My Heart, selv om den er kortermet:

http://www.miinto.no/p-571175-lysegra-close-to-my-heart-bonnie-kjole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned
47 minutter siden, Majott skrev:

Skal du studere i Tromsø?

Kjøp deg piggsko fra Icebug, de har dem i mange varianter, og de er mye bedre enn brodder. Jeg skal love deg at du trenger det om du skal gå litt.

Ellers kan jeg anbefale denne strikkekjolen i kashmir fra Close to My Heart, selv om den er kortermet:

http://www.miinto.no/p-571175-lysegra-close-to-my-heart-bonnie-kjole

Ja,skal det.

Kjøpte meg nettopp vintersko fra Merell,men får se hvordan det går.

Takk,men den var nok litt for dyr for meg akkurat nå i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Den var veldig fin! Likte spesielt raglanskjæringene og at ribbestrikken er beholdt der. Pen farge, selv om den blir altfor "vill" for fargeskye meg :fnise: (Jeg er misunnelig på mennesker som våger å bruke farger - som deg og @Perelandra)

Ja, jeg liker å bruke farger. Jeg har få plagg i typiske nøytrale farger som beige, brunt, grått og hvitt.

1 time siden, momo skrev:

*Bilde*

Drømmer om en grønn kåpe, noe lignende denne. Men det er ikke så lett å finne.

Nydelig farge. Selv har jeg denne grønne kåpa som jeg kjøpte på loppemarked i vår.
(legg merke til linselusa på vei ut av bildet :fnise: )

 

20160719_174913.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høst er min favorittsesong - og også den sesongen jeg hvert eneste år innser at jeg egentlig har aaaaaltfor mye klær. Og likevel kjøper litt mer :ler: Jeg gleder meg også masse til jeg kan ta frem deilige, lange kåper, skjerf, behagelige strømpebukser, støvletter og chelsea-boots, skjørt og kjoler i ullkvalitet (jeg har ganske mye i ymse merinoblandinger, liker det best) og pene cardiganer og generelt pene klær som også er komfortable og som holder meg varm. :rodmer:

Jeg har strengt tatt ytterjakker så det holder, og jeg bør egentlig innføre shoppestopp fremover siden jeg allerede har svidd av ganske mye de siste ukene, men kjenner jeg meg selv rett så dukker det vel opp et par ting jeg bare "må" ha.. :fnise: Fra i forfjor har jeg en helt enkel, svart Jean Paul-kåpe som jeg liker veldig godt, og jeg har en enda lengre, ganske rett svart kåpe fra Tiger of Sweden som jeg nesten ikke har brukt. Den er på grenseland til et bomkjøp, for selv om kåpa er både dyr og fin, så føler jeg at den er litt vel rett, og jeg bør egentlig bruke overdeler og jakker som er innsvingt i livet før de så går utover igjen, for jeg har ikke helt kroppsfasongen til rette jakker.. 

Ellers drar jeg alltid frem alle ullkjolene mine og legger dem pent frem. Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har, men mange av kjolene er flere år gamle og holder seg fortsatt utrolig godt. Jeg bruker stort sett bare kjoler og skjørt, og de eneste buksene jeg bruker er fra Dr. Denim. Jeg regner med å kjøpe meg 1-2 par i løpet av høsten, for de er myke, har høyt liv (et must for meg) og de passer godt til mange av de fine skoene mine, og til mange av de fine genserne.. :laugh: Bare så synd de fort blir stygge og slitte i vask. 

Ny kåpe fra Jean Paul str S - 5560 Nedstranddetail_view_34dabb66-a8d2-4c08-9df7-bfda

Jeg har denne her fra Jean Paul (tyvlånte bildet fra nettet), og er veldig fornøyd med den. Enkel, praktisk og ganske varm. Til de kaldeste dagene har jeg en dunjakke fra Fjällräven. Den er det ikke sikkert jeg får bruk for her sørpå, men den var veldig fin å ha i nord-norge.. :ler: Kåpa på det andre bildet er den jeg har fra Tiger of Sweden, modellen heter Cayla, og den selges hver høst - så den blir sikkert å finne i butikk igjen i år også. :) 

Av ting jeg tenker meg at jeg kanskje skal kjøpe, så står et nytt par svarte Dr. Martens høyt oppe på lista. Men jeg vet ikke helt om jeg orker den "inngåingsperioden", for da er de så ekstremt vonde. Kan hende jeg får klare meg uten :fnise:

Endret av Strixvaria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

@StrixvariaMan kan aldri få "nok" kåper :fnise: og helt enig med deg om at høsten er en favorittid :)

----------------------------------------

Gleder meg til å kunne finne frem alle de høyhalsede genserne i tynn finull. Og alle de svarte kjolene i ymse utforminger. Jippi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

@StrixvariaMan kan aldri få "nok" kåper :fnise: og helt enig med deg om at høsten er en favorittid :)

----------------------------------------

Gleder meg til å kunne finne frem alle de høyhalsede genserne i tynn finull. Og alle de svarte kjolene i ymse utforminger. Jippi!!!

Slike ønsker jeg meg også. Har du tips til hvor slike gensere selges?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
46 minutter siden, j23 skrev:

Slike ønsker jeg meg også. Har du tips til hvor slike gensere selges?:)

Jeg fant faktisk et par på H&M. De er riktignok oversized, men kvalitetsmessig har jeg ingenting å utsette. Eneste er at jeg vil råde deg til å prøve de før evt. kjøp. Sjekk at sømmene er hele og rette (prøvde to hvor sømmen i halsen var raknet, og en hvor sømmen var skjev). 

Ellers er resten et sammelsurium av alskens merker - Hugo Boss, Filippa K, Strenesse, men også Cubus, H&M, og Lindex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det meste egentlig. Men skal kjøpe meg et par nye skinnbukser, en til ullgenser, nye sko, hansker og lue. Ellers overlever jeg på alt jeg har fra før :) 

Anonymkode: d50ad...1c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned
Den 19.7.2016 at 16.49, Majott skrev:

Skal du studere i Tromsø?

Kjøp deg piggsko fra Icebug, de har dem i mange varianter, og de er mye bedre enn brodder. Jeg skal love deg at du trenger det om du skal gå litt.

Ellers kan jeg anbefale denne strikkekjolen i kashmir fra Close to My Heart, selv om den er kortermet:

http://www.miinto.no/p-571175-lysegra-close-to-my-heart-bonnie-kjole

Glemte å spørre. Håper det er ok at jeg avsporer litt, men hva gjør du om du skal inn på en butikk eller noe med slike piggsko? Regner med at det er litt som å gå med brodder inne,og det kan jo ødelegge gulv og er ikke så godt å gå med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det meste egentlig. Men skal kjøpe meg et par nye skinnbukser, en til ullgenser, nye sko, hansker og lue. Ellers overlever jeg på alt jeg har fra før :) 

Anonymkode: d50ad...1c8

Skinnbukser er utrolig lekkert da! Er det lov å spørre om hvor du skal kjøpe dem? Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, The damned skrev:

Glemte å spørre. Håper det er ok at jeg avsporer litt, men hva gjør du om du skal inn på en butikk eller noe med slike piggsko? Regner med at det er litt som å gå med brodder inne,og det kan jo ødelegge gulv og er ikke så godt å gå med.

De er godkjent for industrigulv, så jeg går inn i butikker ja. Litt verre hvis butikkene har parkettgulv, men de fleste har jo ikke det. Jeg har aldri fått noen klager på det, men merker at disse skoene er glattere å gå med innendørs enn andre sko, fordi en ikke får feste på gulvet pga piggene.

Det er utrolig mange som bruker piggsko her nord, så folk flest er veldig vant til at bruker det over alt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ‎19‎.‎07‎.‎2016 at 15.38, Majott skrev:

Jeg er ikke så flink til å bruke farger jeg heller, men jeg likte denne fargen godt. Og burgunder. De er fine til å kombinere til andre litt mer "kjedelige" farger.

 

Den cardiganen er utrolig fin! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på jakt etter noe fancy, men en praktisk jakke til fritidsbruk a la hummel eller adidas i noen kule farger. Har en sort og hvit pumajakke og en sort og hvit adidas firebird fra før men nå ønsker jeg noe knallfarget, noe livlig. En rød, oransje, blå eller noe slikt. Ender nok opp med adidas, hummel sine er kule men har bare sett grå eller svart og det har jeg jo fra før. Mer farger ønskes.

Anonymkode: 316d4...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.7.2016 at 1.15, AnonymBruker skrev:

Jeg har det meste egentlig. Men skal kjøpe meg et par nye skinnbukser, en til ullgenser, nye sko, hansker og lue. Ellers overlever jeg på alt jeg har fra før :) 

Anonymkode: d50ad...1c8

Ønsker meg også skinnbukser, men er så usikker. Det er flere jeg har lyst på, men lar være enn så lenge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har gjort flere innkjøp til høsten, men jeg liker bedre å si at det er en "langtidsinvestering", ettersom jeg har bruk for slike klær i mange år. Jeg har to lange cardigans fra før, lys grå og rust, men jeg ville også gjerne ha en i beige, ettersom jeg ikke synes at grå og bruntoner ikke passer sammen når det gjelder antrekk. Den jeg har i rust fra Second Female er kjempefin, men er ikke anvendelig til alt. ("Gode" unnskyldninger, jeg ser det) Så nå har jeg kjøpt en cardigan i beige kashmir fra Gerts Oslo, en brun lang kashmir genser, og en kort brun kashmir cardigan. Disse skal gjøre tjeneste i mange år, så jeg prøver å ikke ha dårlig samvittighet over hvor mye penger jeg plutselig brukte her! Har en kashmir genser fra før, og den er veldig god! Har også kjøpt et kashmir skjerf i burgunder fra Luga, og det ble jeg veldig fornøyd med. Særlig fordi jeg har sko som passer til.

beige-gerts-oslo-cashmere-cardigan-37115

 

sand-gerts-oslo-cashmere-genser-3711514-

 

day-cashmere-cardigan-3577490-1000x1000.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerf fra Luga i 100% kashmir her, det ble jeg veldig fornøyd med. Det passer godt med disse skoene jeg har fra før, og alt annet i bruntoner.resampler.aspx?type=big&src=1463183999.j

humla-cashmere-burgunder-3694921-1000x10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21 July 2016 at 5.47, Hottrio skrev:

Skinnbukser er utrolig lekkert da! Er det lov å spørre om hvor du skal kjøpe dem? Tips?

Jeg har et par fra Day Birger Mikkelsen som jeg er veldig fornøyd med. Skal kjøpe meg nye fra Malene Birger, de er litt lengre i livet og en smule tykkere stoff. Dessverre litt dyre, men de passer til ALT :) 

Anonymkode: d50ad...1c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkede gensere, sko, og sånt vel. Ny ytterjakker også. Og jo - luer. :P

NY here i come. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...