Gå til innhold

Høst og vinterklær 2016/2017


Gjest Zeitgeist

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Hei!

Hvilke klesplagg og sko kommer du til å kjøpe/hente frem når høsten og vinteren står for tur?

Har du planer for innkjøp, noe som står på ønskelista, eller en klassiker som har bevart seg år etter år?

Hvilke farger, materialer, og snitt er du på utkikk etter hhv. foretrekker du på plagg som skal brukes etter at sommeren har tatt farvel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lyst på ei lilla kåpe, for eksempel den på bildet under. Strengt tatt trenger jeg ikke ny kåpe for jeg har flere fra før, blant annet tre som ble kjøpt på loppemarked i fjor høst. Men det er noe eget med lilla! På mørke høstdager liver det opp med yttertøy i friske farger.

051159H.jpg?output-format=progressive-jp

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Perelandra skrev:

Jeg har lyst på ei lilla kåpe, for eksempel den på bildet under. Strengt tatt trenger jeg ikke ny kåpe for jeg har flere fra før, blant annet tre som ble kjøpt på loppemarked i fjor høst. Men det er noe eget med lilla! På mørke høstdager liver det opp med yttertøy i friske farger.

051159H.jpg?output-format=progressive-jp

 

Den var fin! Hvor er den fra?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Perelandra skrev:

Jeg har lyst på ei lilla kåpe, for eksempel den på bildet under. Strengt tatt trenger jeg ikke ny kåpe for jeg har flere fra før, blant annet tre som ble kjøpt på loppemarked i fjor høst. Men det er noe eget med lilla! På mørke høstdager liver det opp med yttertøy i friske farger.

051159H.jpg?output-format=progressive-jp

 

Så flott kåpe!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om skinn fortsatt er "in"?? Skinnklær eller evt. klær av fuskeskinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Hottrio skrev:

Så flott kåpe!!

Takk! :)

Jeg vurderer å bruke kåpa som en belønning til meg selv hvis jeg klarer å være like flittig til å gå tur i løpet av høsten som jeg har vært nå i vår. For eksempel kjøpe kåpa når jeg har nådd 50 mil.

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Perelandra skrev:

Takk! :)

Jeg blir gjerne med deg på shopping/bruktshopping! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Troms, og her er det bare å kle seg når vinteren kommer! Har så lyst til å kjøpe ei fin ullkåpe, men kommer ikke til å gjøre det i år. Har to dunkåper fra North Face og noen dunjakker som er fine. Vinteren er ikke akkurat min blomstringstid! Da går det i tykke, varme klær og piggsko. Piggsko er det jeg skal kjøpe til vinteren, sånne som disse: Ikke verdens fineste, men de redder meg gjennom vinteren, og gjør at jeg går trygt på all slags føre. De passer både til turer med hundene og til kåper (hvis en legger godviljen til). Det er aldri isfritt på veiene/gatene her, så piggsko er noe jeg MÅ ha.

41tKdLQFiUL.jpg

 

 

Til høsten har jeg en kåpe og to trenchcoater fra Riccovero. To av disse er kjøpt nå i år, derfor venter jeg med ullkåpe til neste år. Har også flere ankelboots i ulike farger, f.eks disse:

85102_LAURA_BELLARIVA_LAURA_BELLARIVA_-_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Perelandra skrev:

Takk! :)

Jeg vurderer å bruke kåpa som en belønning til meg selv hvis jeg klarer å være like flittig til å gå tur i løpet av høsten som jeg har vært nå i vår. For eksempel kjøpe kåpa når jeg har nådd 50 mil.

Takk for link! Det er jo flott å bruke den som belønning for noe du har jobbet for!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å ta frem igjen strikkekjoler, skjørt i ull, fløyel og tweed, tykke strømpebukser, støvletter, strikkejakker og sjal i ulike varianter.

Blir student igjen til høsten etter mange år i arbeidslivet, så noen voldsom shopping blir det neppe når inntekten går kraftig ned. Trenger en høstjakke hvis jeg finner noe fint og ikke for dyrt, helst noe som passer bra til skjørt siden det er det jeg bruker mest. Trenger også et par nye gummistøvler, bor i Bergen så det er helt essensielt å kunne komme seg til skolen uten å bli klissvåt på de verste dagene :PHar sett meg ut et par Hunterstøvler, men de selges ikke i Norge, så jeg håper kursen går mer nedover på pundet før jeg bestiller på nett.

 

Anonymkode: a5d58...c32

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gleder meg til å ta frem igjen strikkekjoler, skjørt i ull, fløyel og tweed, tykke strømpebukser, støvletter, strikkejakker og sjal i ulike varianter.

Blir student igjen til høsten etter mange år i arbeidslivet, så noen voldsom shopping blir det neppe når inntekten går kraftig ned. Trenger en høstjakke hvis jeg finner noe fint og ikke for dyrt, helst noe som passer bra til skjørt siden det er det jeg bruker mest. Trenger også et par nye gummistøvler, bor i Bergen så det er helt essensielt å kunne komme seg til skolen uten å bli klissvåt på de verste dagene :PHar sett meg ut et par Hunterstøvler, men de selges ikke i Norge, så jeg håper kursen går mer nedover på pundet før jeg bestiller på nett.

 

Anonymkode: a5d58...c32

Det du sa her var både inspirerende og fikk meg også til å glede meg til høsten :)

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gleder meg til å ta frem igjen strikkekjoler, skjørt i ull, fløyel og tweed, tykke strømpebukser, støvletter, strikkejakker og sjal i ulike varianter.

 

Anonymkode: a5d58...c32

Det er det jeg også gleder meg til! Siden jeg kan strikke litt mer enn kun rillestrikk, har jeg avtalt med meg selv at denne sesongen skal jeg strikke det jeg trenger av ullgensere og -jakker. Har fem gensere på ulike stadier av ferdigstillelse, samt en del ting som fortsatt er på "designstadiet", bl.a. en genser i halvpatent (tegningene er ferdige, nå strikkes det prøvelapper en masse).

Fargepaletten min i år (som ellers) er ulike grånyanser, marineblå, og svart. Vurderer å være modig som fy og inkludere mørk oker/sennepsgult og olivengrønt. 

Yttertøy har jeg egentlig nok av, men hvis jeg finner i ullkåpe i lys sandbeige/greige, så kan det hende at det blir investert i en. Filippa K hadde en i fjor som heg angrer på at jeg ikke kjøpte. 

Skomessig er jeg på jakt etter et par klassiske støvletter med høy hæl og i sort skinn. Det er åtte år siden jeg sist kjøpte slikt, og de jeg har begynner å bli vel slitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Det er det jeg også gleder meg til! Siden jeg kan strikke litt mer enn kun rillestrikk, har jeg avtalt med meg selv at denne sesongen skal jeg strikke det jeg trenger av ullgensere og -jakker. Har fem gensere på ulike stadier av ferdigstillelse, samt en del ting som fortsatt er på "designstadiet", bl.a. en genser i halvpatent (tegningene er ferdige, nå strikkes det prøvelapper en masse).

Jeg strikker også! Men skapet begynner å ble ganske fullt etterhvert, blir jo ikke utslitt disse strikkeplaggene :fnise: 

Anonymkode: a5d58...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg strikker også! Men skapet begynner å ble ganske fullt etterhvert, blir jo ikke utslitt disse strikkeplaggene :fnise: 

Anonymkode: a5d58...c32

Ja, ikke sant? :fnise: 

Men i det minste har vi noe unikt som vi er alene om. I tillegg rettferdiggjør den lange levetiden på plaggene garnprisen, for ikke å snakke om arbeidstimene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil føye til denne til høstklær. Den cardiganen var så fin, og jeg kommer til å bruke den mye utover høsten. Så utrolig fin farge! Har bestilt mer av samme farge fra Second Female.

 

IMG_62111.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Majott skrev:

Jeg vil føye til denne til høstklær. Den cardiganen var så fin, og jeg kommer til å bruke den mye utover høsten. Så utrolig fin farge! Har bestilt mer av samme farge fra Second Female.

 

IMG_62111.jpg

Nydelig! Hvor bestiller du i fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
1 minutt siden, Majott skrev:

Jeg vil føye til denne til høstklær. Den cardiganen var så fin, og jeg kommer til å bruke den mye utover høsten. Så utrolig fin farge! Har bestilt mer av samme farge fra Second Female.

 

IMG_62111.jpg

Den var veldig fin! Likte spesielt raglanskjæringene og at ribbestrikken er beholdt der. Pen farge, selv om den blir altfor "vill" for fargeskye meg :fnise: (Jeg er misunnelig på mennesker som våger å bruke farger - som deg og @Perelandra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Den var veldig fin! Likte spesielt raglanskjæringene og at ribbestrikken er beholdt der. Pen farge, selv om den blir altfor "vill" for fargeskye meg :fnise: (Jeg er misunnelig på mennesker som våger å bruke farger - som deg og @Perelandra)

Jeg er ikke så flink til å bruke farger jeg heller, men jeg likte denne fargen godt. Og burgunder. De er fine til å kombinere til andre litt mer "kjedelige" farger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kåpe.jpg

Drømmer om en grønn kåpe, noe lignende denne. Men det er ikke så lett å finne.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...