Gå til innhold

Småbarnsliv og irritasjon over partner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 19. juli 2016 at 19.17, AnonymBruker skrev:

Hva var tipset? Bytte til din mann da mener du? Aldri om jeg hadde kommet hjem tim strøkent hus og full fryser. Huset ser bombadert ut når han har lagd en middag. 

Anonymkode: 91e40...c8f

Jeg vil gjerne beholde min mann, så du får heller prøve å forbedre din egen :PMen helt ærlig: Jeg nekter å tro at en voksen (?) mann ikke kan lære å rydde opp etter seg etter matlaging. Hos oss har vi funnet en rytme som fungerer godt for oss, og det er blant annet at mannen fikser hus og hjem mens jeg tar barna med på overnattingstur med jevne mellomrom. Mannen min trenger mye mer alenetid enn meg og setter stor pris på disse fridagene. Husarbeid og matlaging tar ikke så mange timer, så han får mye tid som han disponerer helt fritt. Jeg trives med å være sosial, så jeg og barna treffer venninner med barn i hjembyen min. 

Poenget mitt er at dersom begge er innstilt på at forholdet skal fungere over tid, og begge anerkjenner egne og partneres behov, blir man ikke så lett irritert over småting. 

Anonymkode: 31bf9...831

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 7/18/2016 at 14.13, AnonymBruker skrev:

Hun utsetter leggingen fordi hun vil unngå å ha sex med deg. Venter til hun er sikker på at du sover. Gi henne oppmerksomhet, avhjelp henne med dagens plikter, vis at du setter pris på henne og finner henne attraktiv så har du henne i seng samtidig som deg. 

Anonymkode: cbcd6...20a

Det bør vel gå begge veier eller?

Anonymkode: a968c...28b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det bør vel gå begge veier eller?

Anonymkode: a968c...28b

Vil du ha rett / vinne? 

 

Eller vil du være fornøyd med tilværelsen?

 

Ditt valg!

 

Du kan ikke endre på andre enn deg selv. Men endringer hos en selv gir store ringvirkninger.. M

Anonymkode: 14e71...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den 19.7.2016 at 10.03, LeahJames skrev:

Mange på KG lurer på hvorfor noen blir aleneforeldre.

Dette. Det er faktisk så mye lettere å være alene med barn enn å gå sånn som dette.

 

Nei. Å være helt alene om ansvaret for hus og barn, å ikke ha en annen voksen å komme hjem til etter jobb eller finne på ting med i helga, å ikke ha noen som er der for meg når jeg trenger det, å ikke ha noen som forteller meg at jeg er fin, å ikke kjenne på forelskelsen og følelsen av å være et par, å sove alene og våkne alene, å ikke ha noen som hører på de rare tankene dine når de plutselig dukker opp, å ikke ha noen som støtter deg i alt, å ikke ha noen å prate med, kose med, ligge i armkroken å se TV med, dele gleder og sorger med, diskutere en spennende bok med, ha sex med, lage mat med, dele husvasken og ryddingen med, dra på ferie eller bare en skogstur med og generelt dele hverdagen med. Ingenting av dette er attraktivt eller en del av et godt liv for meg, ingenting. Alle små filleting som par irriterer seg over og de kranglene og uenighetene man innimellom har, det er alt verdt det. Det er så definitivt verdt det.

Anonymkode: 32aff...227

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. juli 2016 at 20.50, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne beholde min mann, så du får heller prøve å forbedre din egen :PMen helt ærlig: Jeg nekter å tro at en voksen (?) mann ikke kan lære å rydde opp etter seg etter matlaging. Hos oss har vi funnet en rytme som fungerer godt for oss, og det er blant annet at mannen fikser hus og hjem mens jeg tar barna med på overnattingstur med jevne mellomrom. Mannen min trenger mye mer alenetid enn meg og setter stor pris på disse fridagene. Husarbeid og matlaging tar ikke så mange timer, så han får mye tid som han disponerer helt fritt. Jeg trives med å være sosial, så jeg og barna treffer venninner med barn i hjembyen min. 

Poenget mitt er at dersom begge er innstilt på at forholdet skal fungere over tid, og begge anerkjenner egne og partneres behov, blir man ikke så lett irritert over småting. 

Anonymkode: 31bf9...831

Så bra for deg at din mann ser rot da! Joda han prøver for all del. Men når han er ferdig og rydde er det fortsatt mye igjen som ligger og slenger, som han ikke anser som rot og vasker rund det f.eks. Mye små ting over lengre tid blir til slutt mye rot. Han ser ikke ting som ligger og flyter. Verktøy, kulepenner, sokker, tskjorter blir lagt rund om kring i huset og der blir det liggende til jeg enten maser nok til han tar det, eller det som regel skjer er at jeg blir så lei at jeg tar det selv. 

Når jeg har barnet 80-90% av tiden på i hverdager forventer jeg faktisk at han hjelper til med matlaging når han har tid til det. Så mye arbeid i hagen har vi ikke at det veier opp for alt husarbeidet inne. Vi har også dyr som gjør at det blir mye ekstra vasking/ støvsuging. 

Jeg skjønner at du har vanskelig for og tro det, men din mann er tydligvis ikke sånn. Så kos deg med din fantastiske flinke mann, så skal jeg fortsette og være "mamma" for min. :) 

Anonymkode: 91e40...c8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Nei. Å være helt alene om ansvaret for hus og barn, å ikke ha en annen voksen å komme hjem til etter jobb eller finne på ting med i helga, å ikke ha noen som er der for meg når jeg trenger det, å ikke ha noen som forteller meg at jeg er fin, å ikke kjenne på forelskelsen og følelsen av å være et par, å sove alene og våkne alene, å ikke ha noen som hører på de rare tankene dine når de plutselig dukker opp, å ikke ha noen som støtter deg i alt, å ikke ha noen å prate med, kose med, ligge i armkroken å se TV med, dele gleder og sorger med, diskutere en spennende bok med, ha sex med, lage mat med, dele husvasken og ryddingen med, dra på ferie eller bare en skogstur med og generelt dele hverdagen med. Ingenting av dette er attraktivt eller en del av et godt liv for meg, ingenting. Alle små filleting som par irriterer seg over og de kranglene og uenighetene man innimellom har, det er alt verdt det. Det er så definitivt verdt det.

Anonymkode: 32aff...227

Tvert i mot så ser jeg motsatt på dette:

1. Yes! Endelig fred og ro

2. Har egen inntekt og eier bolig og bil

3. Deilig å slippe sex og forventninger! 

4. Kan se hva jeg vil på TV

5. Reiser hvor jeg vil når jeg vil

6. Har familie og bekjente og venner

7. Perfekt! 💙

Anonymkode: 0d945...4ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tvert i mot så ser jeg motsatt på dette:

1. Yes! Endelig fred og ro

2. Har egen inntekt og eier bolig og bil

3. Deilig å slippe sex og forventninger! 

4. Kan se hva jeg vil på TV

5. Reiser hvor jeg vil når jeg vil

6. Har familie og bekjente og venner

7. Perfekt! 💙

Anonymkode: 0d945...4ec

 

Så fint for deg. :) Jeg synes det bare er trist at noen synes det er deilig å slippe sex. Og alt det andre har man selv om man har en partner, vi har rett og slett både i pose og i sekk. :D

Anonymkode: 32aff...227

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica

Alt det du klager på ts gjør jeg hver eneste dag. Det er forskjell på å være alene med partner og alene med seg selv. Min mann forstår at jeg trenger og må ha ca 1 time alene for meg selv for å trives. Den timen er for det meste på kvelden etter han har lagt seg. Da er det noen ganger litt sjokolade og et glass vin.  Hadde blitt temmelig sur hvis han hadde kommentert det. 

Hva med la henne nyte den lille tiden ? Kanskje kjøpe inn hennes favoritt te/vin/is/sjokolade og bare la henne få være henne. Dette er noe av det jeg elsker med min mann. Han gjør det mulig for meg å være en slask på en tirsdag 😂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad jeg ikke har unger! 

Anonymkode: 7d6cc...070

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jessica skrev:

Alt det du klager på ts gjør jeg hver eneste dag. Det er forskjell på å være alene med partner og alene med seg selv. Min mann forstår at jeg trenger og må ha ca 1 time alene for meg selv for å trives. Den timen er for det meste på kvelden etter han har lagt seg. Da er det noen ganger litt sjokolade og et glass vin.  Hadde blitt temmelig sur hvis han hadde kommentert det. 

Hva med la henne nyte den lille tiden ? Kanskje kjøpe inn hennes favoritt te/vin/is/sjokolade og bare la henne få være henne. Dette er noe av det jeg elsker med min mann. Han gjør det mulig for meg å være en slask på en tirsdag 😂 

 

Poenget hans er vel at hun sitter oppe sent for å få alenetid, for så å klage på at hun er trøtt dagen etterpå. Jeg skjønner godt at det er irriterende.

Anonymkode: 2a719...ff4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Så fint for deg. :) Jeg synes det bare er trist at noen synes det er deilig å slippe sex. Og alt det andre har man selv om man har en partner, vi har rett og slett både i pose og i sekk. :D

Anonymkode: 32aff...227

Vi er kanskje mer selvstendige? Ikke vet jeg, men å ha partner boende hjemme hadde senket min levestandard betraktlig.

Alt som blir ramset opp lenger her oppe som positive ting med partner mener jeg blir dobbelt så bra alene. Sier meg derfor helt enig med AB du siterte.

At du synes det er gøy med partner tror jeg på, for alle er forskjellige. Jeg personlig kan ikke fordra å bo med andre voksne :)

Anonymkode: 5e097...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget hans er vel at hun sitter oppe sent for å få alenetid, for så å klage på at hun er trøtt dagen etterpå. Jeg skjønner godt at det er irriterende.

Anonymkode: 2a719...ff4

Synes heller ts burde avlaste litt mens barna er våkne, slik at dama kan få litt tid for seg selv,  samtidig om hun da også kan legge seg tidligere. 

Jeg fikk en time alene i går på dagen, det gjorde ALT for nattesøvn og energi dagen etter. :)

Anonymkode: 517db...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget hans er vel at hun sitter oppe sent for å få alenetid, for så å klage på at hun er trøtt dagen etterpå. Jeg skjønner godt at det er irriterende.

Anonymkode: 2a719...ff4

Takk, det er det jeg forsøker å si, og ikke noe annet. Mange som leser noe helt annet enn det som er skrevet. 

Anonymkode: 6e4c7...a54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye det...

- Rydder ikke, vasker ikke, lager ikke mat etc uten å ha blitt bedt utallige ganger om det.

- Gir barnet kun pasta, pølser, brød eller smoothie/yoghurt fordi det er lettvint

- Klipper ikke negler, bader ikke barnet, vasker ikke barnet etter måltider osv.

- Ofte forlater jeg hjemmet med barnet for noen dager og da er det strøkent når jeg drar. Kommer hjem til bombet hus hver eneste gang.

- Han er sur mesteparten av dagen og klager over vondter hele tiden samtidig som jeg er kronisk syk, jobber og studerer i tillegg til at det meste hjemme er midt ansvar fordi han ikke orker eller gidder.

- Han blir sur hvis jeg drar ut for å treffe venninner eller hvis jeg legger andre planer. 

- Han sitter oppe til sent selv om han har hatt fri hele dagen til å gjøre egne ting, og er derfor morgengretten som bare det når han må opp tidlig.

- Jeg får ikke ha barnet på vårt soverom selv om det sover bedre der.

- Han tar ikke vare på seg selv i det hele tatt så ser ut som en dass, kommer for sent på jobb, har ingen ambisjoner og skylder på at det ikke går pga barnet. 

- Han lar barnet gå rundt i huset mens det spiser så jeg må vaske alle møbler, vegger etterpå

Anonymkode: 41054...366

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye det...

- Rydder ikke, vasker ikke, lager ikke mat etc uten å ha blitt bedt utallige ganger om det.

- Gir barnet kun pasta, pølser, brød eller smoothie/yoghurt fordi det er lettvint

- Klipper ikke negler, bader ikke barnet, vasker ikke barnet etter måltider osv.

- Ofte forlater jeg hjemmet med barnet for noen dager og da er det strøkent når jeg drar. Kommer hjem til bombet hus hver eneste gang.

- Han er sur mesteparten av dagen og klager over vondter hele tiden samtidig som jeg er kronisk syk, jobber og studerer i tillegg til at det meste hjemme er midt ansvar fordi han ikke orker eller gidder.

- Han blir sur hvis jeg drar ut for å treffe venninner eller hvis jeg legger andre planer. 

- Han sitter oppe til sent selv om han har hatt fri hele dagen til å gjøre egne ting, og er derfor morgengretten som bare det når han må opp tidlig.

- Jeg får ikke ha barnet på vårt soverom selv om det sover bedre der.

- Han tar ikke vare på seg selv i det hele tatt så ser ut som en dass, kommer for sent på jobb, har ingen ambisjoner og skylder på at det ikke går pga barnet. 

- Han lar barnet gå rundt i huset mens det spiser så jeg må vaske alle møbler, vegger etterpå

Anonymkode: 41054...366

Det der høres akkurat ut som meg i 2014-2015. 

 

Da jeg var dypt deprimert og hadde vitaminmangel. Ett år senere med psykolog og en periode på vitamintilskudd og antidepressiva gir jeg sunn kost, "orker" / klarer å se behov i huset ,ønsker å lære barnet opp i hodet vaner/manerer og er en god forelder.    

Anonymkode: 14e71...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der høres akkurat ut som meg i 2014-2015. 

 

Da jeg var dypt deprimert og hadde vitaminmangel. Ett år senere med psykolog og en periode på vitamintilskudd og antidepressiva gir jeg sunn kost, "orker" / klarer å se behov i huset ,ønsker å lære barnet opp i hodet vaner/manerer og er en god forelder.    

Anonymkode: 14e71...5bf

Skjønner at noen kan være deprimerte, men denne mannen er nok bare uvanlig bedagelig og lat.

Anonymkode: 41054...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...