Gå til innhold

Finne folk som skal studere det samme på samme sted


Gjest marizz

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Frappuccino skrev:

Jeg kommer fra nord-Norge, men lengre sør enn Tromsø, så flytter på hybel for første gang! Har fått tildelt studentbolig gjennom samskipnaden i Dramsvegen

Åå så gøy, jeg også! Kanskje vi deler kjøkken:fnise: 

Anonymkode: 73d65...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den Monday, July 18, 2016 at 16.29, Oishi skrev:

Jeg skal begynne på Høgskole i Sør-Øst, Vestfold campus. Skal studere IT linja, er det noen som skal begynne på denne campus og eventuelt IT???

Jeg kjenner ingen i det hele tatt. Blir så skummelt!! Kjenner at jeg gruer meg så fryktelig. 😂

 

Jeg skal starte der jeg å.  Sosiologi 😁

Anonymkode: 7411e...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal starte der jeg å.  Sosiologi 😁

Anonymkode: 7411e...764

Nice. Første år? Det blir spennende! 😬 Gleder deg skikkelig du og? Var det førstevalget ditt?? Grattis at du fikk kom inn på den studiet du ville. :)

Jeg har ganske langt vei til skolen - får ikke flytte pga jeg jobber itillegg. Pendlere blir dyrt. 😂 Uff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Oishi skrev:

Nice. Første år? Det blir spennende! 😬 Gleder deg skikkelig du og? Var det førstevalget ditt?? Grattis at du fikk kom inn på den studiet du ville. :)

Jeg har ganske langt vei til skolen - får ikke flytte pga jeg jobber itillegg. Pendlere blir dyrt. 😂 Uff!!

Ja gleder meg masse. Alltid drømt om å studere sosiologi, men ble frarådet å ta det helt alene. Derfor fletter jeg dette inn i en fritt sammensatt bachelor der dette er siste fasen 😊 Dette var andre valget mitt da, men eneste grunnen til at det var andre valg er rett og slett fordi jeg har 2 timer og 15 min med 2 tog og 2 buss.  Hvor må du pendle fra ? Dyrt ja, men vi får jo studentrabatt :bolledeig:

Anonymkode: 7411e...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja gleder meg masse. Alltid drømt om å studere sosiologi, men ble frarådet å ta det helt alene. Derfor fletter jeg dette inn i en fritt sammensatt bachelor der dette er siste fasen 😊 Dette var andre valget mitt da, men eneste grunnen til at det var andre valg er rett og slett fordi jeg har 2 timer og 15 min med 2 tog og 2 buss.  Hvor må du pendle fra ? Dyrt ja, men vi får jo studentrabatt :bolledeig:

Anonymkode: 7411e...764

Jeg søkte Hioa ifjor men kom ikke inn pga de hadde høy snitt. Nå er det 50! Søkte Anvendt Datateknologi. Herregud, har du sett Hioa snitt?? Det har gått opp så sinnsykt mye at det er hårreisende!! 

Vel, jeg pendlere fra Gardermoen. Bor på Jessheim, jobber på Gardermoen. Så jeg hadde jo tenkt å flytte enda nærmere jobben/Gardermoen - blir lettere å ta toget til skolen.

Det blir da, toget fra Gardermoen til Holmestrand, ta bussen derfra til Bakkenteigen. Omfg. Det tar cirka 1 time eller noe. Har bare beregnet så vidt før jeg lagt det som mitt førstevalg. 

Jeg er jo over 30, så det blir neppe noe studentrabatt dessverre. 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Oishi skrev:

Jeg søkte Hioa ifjor men kom ikke inn pga de hadde høy snitt. Nå er det 50! Søkte Anvendt Datateknologi. Herregud, har du sett Hioa snitt?? Det har gått opp så sinnsykt mye at det er hårreisende!! 

Vel, jeg pendlere fra Gardermoen. Bor på Jessheim, jobber på Gardermoen. Så jeg hadde jo tenkt å flytte enda nærmere jobben/Gardermoen - blir lettere å ta toget til skolen.

Det blir da, toget fra Gardermoen til Holmestrand, ta bussen derfra til Bakkenteigen. Omfg. Det tar cirka 1 time eller noe. Har bare beregnet så vidt før jeg lagt det som mitt førstevalg. 

Jeg er jo over 30, så det blir neppe noe studentrabatt dessverre. 😂😂

Joda, vi gamlinger får også rabatt :hoho:. Holder med at du har betalt studieavgift så får du dette 😉 Jeg har fått det de siste årene og jeg er litt over 30 . Så gøy at det ikke bare er 19 åringer da . Jeg pendlere forresten motsatt vei enn deg. Dette blir supert.  

Anonymkode: 7411e...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, vi gamlinger får også rabatt :hoho:. Holder med at du har betalt studieavgift så får du dette 😉 Jeg har fått det de siste årene og jeg er litt over 30 . Så gøy at det ikke bare er 19 åringer da . Jeg pendlere forresten motsatt vei enn deg. Dette blir supert.  

Anonymkode: 7411e...764

Serr?? Det står på NSB at studentrabatt er bare til 16-30år bare. Rart. 

Løl, gamlinger... Jeg blir jo 33 neste måned student 😂😂, uansett man er ikke gammel selv om man er en student eller ikke. Det er bare å tenke positiv og være "young at heart". 👍🏻

Får jeg lov å spørre hvor pendlere du fra?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Oishi skrev:

Serr?? Det står på NSB at studentrabatt er bare til 16-30år bare. Rart. 

Løl, gamlinger... Jeg blir jo 33 neste måned student 😂😂, uansett man er ikke gammel selv om man er en student eller ikke. Det er bare å tenke positiv og være "young at heart". 👍🏻

Får jeg lov å spørre hvor pendlere du fra?? 

Det tror jeg gjelder periodekort og slikt. 25% for oss som går på høyskole. Var 31 i høst og bruker den rabatten ennå. Jeg kommer mest sannsynlig til å være ung for alltid så da så. Pendlere fra Hokksund 😉 

Anonymkode: 7411e...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg gjelder periodekort og slikt. 25% for oss som går på høyskole. Var 31 i høst og bruker den rabatten ennå. Jeg kommer mest sannsynlig til å være ung for alltid så da så. Pendlere fra Hokksund 😉 

Anonymkode: 7411e...764

Jeg tenkte mest på månedskort jeg. Får ikke noe studentrabatt der men kan jo høre med NSB bare for moro skyld.

Hokksund, jammen langt!! Helt på andre siden, gitt!! 😂 Men så lenge du trives med skolen da gjør det ingenting... Det er bare langt og må nok opp ekstra tidlig.

Og jeg trodde jeg hadde langt vei. Finnes viss noen som er pendlere med lang skolevei også. Nice. Blir ikke det slitsomt med så lange turer hverdag??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Oishi skrev:

Jeg tenkte mest på månedskort jeg. Får ikke noe studentrabatt der men kan jo høre med NSB bare for moro skyld.

Hokksund, jammen langt!! Helt på andre siden, gitt!! 😂 Men så lenge du trives med skolen da gjør det ingenting... Det er bare langt og må nok opp ekstra tidlig.

Og jeg trodde jeg hadde langt vei. Finnes viss noen som er pendlere med lang skolevei også. Nice. Blir ikke det slitsomt med så lange turer hverdag??? 

Åja, det har jeg ikke hatt. I mine studier et det lite obligatorisk oppmøte. Likevel tenker jeg å være 2-3 dager på skolen og bruke det andre timene på biblioteket.  Joda, det blir langt og slitsomt, men work hard play hard tenker jeg. Utdannelse er viktig, og dette slitet er midlertidig. Bare minne meg på dette når jeg truer med å gi opp hele driten 😂

Anonymkode: 7411e...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, det har jeg ikke hatt. I mine studier et det lite obligatorisk oppmøte. Likevel tenker jeg å være 2-3 dager på skolen og bruke det andre timene på biblioteket.  Joda, det blir langt og slitsomt, men work hard play hard tenker jeg. Utdannelse er viktig, og dette slitet er midlertidig. Bare minne meg på dette når jeg truer med å gi opp hele driten 😂

Anonymkode: 7411e...764

Jeg får vente og se da, må jo registrer først. Er i 50/50 mode om jeg skal møte opp på fadder og frivillig dagen. Skolen begynner med registrering den 16., men fadder greia er jo greit å sosialisere. 😑

Meh, det er en stund til. Slappe av med det nå.m foreløpig.

Sant det, utdannelse er veldig viktig, så vi kan se at en lang skolevei er til å teste utholdenhet og tålmodighet. 😋 Altså, utdannelse er gull billett til et bedre karriere, skolegang går jo i 3 år, og 3 år går fort!! Så gi opp skal du ikke, selv om det er langt. Det går jo tog og buss da. Det er ikke Hokkusund til Bergen, det blir umulig pendlere. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som skal gå på HiB? 😁

Anonymkode: 2f138...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. juli 2016 at 21.56, AnonymBruker skrev:

Noen som skal studere i Tromsø? :) 

Anonymkode: 73d65...eff

Jeg skal mest sannsynlig! Har ikke bestemt meg enda men har takket ja til plassen:) 

Anonymkode: a8650...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal mest sannsynlig! Har ikke bestemt meg enda men har takket ja til plassen:) 

Anonymkode: a8650...2e7

Så gøy! Hva skal du eventuelt studere?

Anonymkode: 73d65...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som skal studere tannpleie i Elverum? :tongue: Jeg ser at de fleste skoledagene starter kl. 9 og ikke 8, som de fleste gjør

Anonymkode: 82b07...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, July 17, 2016 at 21.12, AnonymBruker skrev:

Hei igjen, leste på et annet forum at du kom inn i Stavanger. Jeg skal selv gå på uis, sosialt arbeid, så her har du en venn allerede om du ønsker:) 

Er du fra Stavanger?

Anonymkode: f4731...44c

Jeg også skal gå sosialt arbeid på uis 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 Det var vel Frank Zappa som en gang sa

 "If you want to get laid, go to college. If you want an education, get to the library." :fnise:

Anonymkode: ab3c9...b27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 23. juli 2016 at 11.12, AnonymBruker skrev:

Noen som skal studere tannpleie i Elverum? :tongue: Jeg ser at de fleste skoledagene starter kl. 9 og ikke 8, som de fleste gjør

Anonymkode: 82b07...067

Jeg skal studere sykepleie i Elverum :) nå husker jeg ikke hvor det er man sjekker timeplanen..?

Anonymkode: c04c6...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som tilfeldigvis skal studere i Molde? :)

Anonymkode: 19e34...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...