Gå til innhold

hvor mye gjeld har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye gjeld har du?

Hvor gammel er du?

Hva er din månedlige inntekt?

 

Jeg er 24 år, vært student fram til jeg fikk jobb nå i april. Tjener ca. 15000kr i måneden. Har en gjeld på 320000kr. (studielån, smålån, mastercard osv) Jeg sitter nå og vurderer og ta opp et billån på 30000kr. Er dette mye i gjeld?

Anonymkode: 835e9...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

0 kr.

27 år gammel, totalt inntekter i måneden er 44 000kr. Eier bolig som er nedbetalt, er nå på jakt etter ny bolig, skal ikke selge den jeg eier, så da må jeg ta opp lån. 

Anonymkode: a07ee...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca 900 000 i gjeld (studiegjeld + lån til bolig).

Er 23 år gammel, har 1 år igjen av bacheloren min.

Tjener ca 5000kr i mnd + det jeg får i støtte fra Lånekassen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.3 mill i boliglån.

200 000 i studielån.

Har utbetalt 27 000, og er i 30årene.

Anonymkode: dc2d1...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 3,2 mill i gjeld. Er 47 år og har ca 60 000 utbetalt pr mnd.

Anonymkode: 70f69...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,3 mill. i boliglån (sammen med samboer) og ca. 120.000 i studielån. 29 år og ca 22.000 utbetalt i mnd. 

Et billån på ca 30.000 er ikke så mye i seg selv, men dersom du nettopp er ferdig med å studere, må du ha i bakhodet at du skal begynne å betale på studielånet om et halvt års tid i tillegg til den andre gjelden du har. Ville prioritert å betale ned forbruksgjeld/kredittkort før du tar opp nytt lån så lenge du ikke er avhengig av bil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca 3,2 mill i gjeld. Er 47 år og har ca 60 000 utbetalt pr mnd.

Anonymkode: 70f69...e9b

Hvor mye har du i verdier da? :)

Anonymkode: e079a...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca 80,000 i studielån og får ca 14,000 inn pr måned. Er 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 100 tusen i gjeld. ( bil lån og studie lån)

31 tusen utbetalt i mnd, og 25 år! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 4 mill i gjeld (gårdsbruk) i 30-åra. Utbetalt 25000 i måneden + leieinntekter på jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mallis skrev:

Har 100 tusen i gjeld. ( bil lån og studie lån)

31 tusen utbetalt i mnd, og 25 år! 

Du har bra lønn for å være så ung, hva jobber du innen, eller hvordan stilling har du? :) 

Får du spart mye pr mnd til bolig? :)

Anonymkode: e079a...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har bra lønn for å være så ung, hva jobber du innen, eller hvordan stilling har du? :) 

Får du spart mye pr mnd til bolig? :)

Anonymkode: e079a...bba

Nei ikke mulighet til og spare til bolig nå! Faste utgiftene mine er alt for høye ( hus leige på nesten 10.000 i mnd+ strøm, 2 barnehagebarn  osv. Er alenemor) men jobber veldig mye, for å få ting til å gå rundt:) vil ikke legge ut så mye her. Men nå skal jeg starte på annen utdanning, for å kunne klare å opprettholde denne inntekten:) ( 5000 av dem er overgangsstønad fra nav) men 0 i barnebidrag fra far! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mallis skrev:

Nei ikke mulighet til og spare til bolig nå! Faste utgiftene mine er alt for høye ( hus leige på nesten 10.000 i mnd+ strøm, 2 barnehagebarn  osv. Er alenemor) men jobber veldig mye, for å få ting til å gå rundt:) vil ikke legge ut så mye her. Men nå skal jeg starte på annen utdanning, for å kunne klare å opprettholde denne inntekten:) ( 5000 av dem er overgangsstønad fra nav) men 0 i barnebidrag fra far! 

Aha, jeg skjønner :) Kanskje du kan få bidragsforskudd ettersom han ikke betaler?

Anonymkode: e079a...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 million i boliglån 

Ca 350 000 i studielån 

Inntekt fra august: ca 30 000 utbetalt i mnd 

Endret av RompeRusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5MNOK (studielån, 2 boliglån, kredittkort)

27 år

35000 utbetalt 

Anonymkode: 2ae7f...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28år, 0 gjeld. 14.000 i mnd, men kontrakten går ut i midten av August og ny jobb er klar i starten av September :)  -ca 22k i mnd da ^^ Så snart kan jeg starte å spare til EK :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1,1 mill totalt i lån.

36 år

Tjener rundt 20 000 i mnd. (deltid pga studier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 500 000 i studielån, og min del av huslånet er 2,5 mill. Tjener 500 000 i året og min del av leieinntekter er ca 10 000 i mnd. 

Anonymkode: cf1f1...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Aha, jeg skjønner :) Kanskje du kan få bidragsforskudd ettersom han ikke betaler?

Anonymkode: e079a...bba

Det kunne jeg nok fått!:) men orker ikke å ta den kampen! Ikke alltid det er verdt pengene, når en vet hvilken konsekvenser det vil få, for barnas skyld:) vi klarer oss fint på den inntekten jeg har, og gir meg bare mer viljestyrke til å ta en ny utdanning, som gir bedre lønn og mer tid til barna etter hvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,7 mill (min del av huslånet) og 4996 kr i studielån... ferdig om fem måneder! :hoppe:

37 år

520' i året

Til TS, så synes jeg ikke billånet i seg selv er ille, men du får jo veldig høy gjeld totalt. Særlig med tanke på at en del av det er kreditt og forbrukslån. Hva med en billigere bil?

Anonymkode: fd3b7...6fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...