Gå til innhold
Leopanter

Pantermama til to

Anbefalte innlegg

Leopanter   3 483 391
Leopanter

Uff, ungen min :hjerte: Nå er klokka kvart på to på natta, feberen hans er fremdeles på 40, og han får ikke sove. Akkurat nå er han på badet sammen med pappaen for å bytte bleie. Allmenntilstanden hans er... rar. Han er i merkelig godt humør, kosete og snakkesalig. Og altfor våken til at det er midt på natta :klo:

Dette kan bli en lang natt. Helst skulle jeg hatt han mellom oss i dobbelsenga, både for kos og overvåking, men å risikere at han kaster opp der eller at han smitter oss eller babyen... :riste:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leviora   1 306 236
Leviora

Stakkar Lille :( Så fælt at han er så mye syk. Det kan da ikke være normalt? :klo: Håper dere får noe svar hos legen. God bedring! :troest:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Småkjekset   7 551 85
Småkjekset

Stakkars lille! Håper han blir fort frisk :klem:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leopanter   3 483 391
Leopanter

Det virka nesten som om han var høy i natt, altså. Han hadde 40 i feber, så det var sikkert feberrelatert, men hadde han vært tenåring hadde jeg begynt å lure på hva han hadde fått i seg! 🤔

Natta ble dårlig, han kom og vekket oss ganske jevnt utover hele natta.

Heldigvis sov Baby godt. Han sov faktisk til 10.30, så jeg fikk hvilt ordentlig ut mens pappaen sto opp med Lille :Nikke:

Vi har begynt med sovepose på Baby, for han sparker av seg dyna. Det virker som det funker, for det har vært langt færre oppvåkninger siden vi begynte med det :danse: Siste amming har pleid å være rundt midnatt og så har det ikke vært amming igjen før rundt klokka seks, det er ganske deilig :jepp:

Dagen i dag har vært heftig. Ungene har vært så masete :bond: Og jeg har vært irritabel og var for lyder. Kjempekombo :tommelsmil: Jeg mistenker nesten at mensen er på vei, det murrer sånn i korsryggen. Hvis det er tilfelle blir jeg egentlig litt snurt, det er jo ikke tre måneder etter fødsel en gang :snurt:

Anyway, over til Lille igjen, da, så har det ikke vært mer spying, men feberen har ligget på luringa hele tiden, så vi har holdt det i sjakk med febernedsettende. Vi har en mistanke om at det er høy feber som gjør at han spyr, så da velger vi å være proaktive. Han har klagd over vondt i hodet også, så da må det være greit å gi litt nurofen, altså. Vi voksne lider oss ikke igjennom høy feber og hodepine uten å gjøre noe med det, vi heller.

Gruer meg litt til i mårra. Da blir jeg alene med ungene. Håper de er litt mindre masete (Lille) og grinete (Baby) enn i dag! :daane:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leopanter   3 483 391
Leopanter

Dagen gikk fint! Lille var blid, kosete og nussete ( :rodmer: ), og Baby sov hele dagen fra 10 til 19 :daane: Han spiste litt sånn innimellom, altså, men utenom det sov han. Sovedag!

Sånn ellers tror vi at mysteriet med feber-Lille er løst. Vi mistenker nemlig at han har periodisk feber-syndrom. Alt stemmer! Skal bli spennende å ta det opp med legen senere denne uka.

Vi er nå på seriøs leting etter bil til meg. Akkurat nå står det mellom Nissan Leaf og VW Golf. Har du noen synspunkter på disse eller andre anbefalinger, tar jeg gjerne imot :jepp: Viktig at bilen har automatgirkasse og isofix og at den ikke er dyrere enn 80-100 000,-. Er ikke så gira på større biler eller stasjonsvogner. Liten, søt konebil, helst :jepp: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leopanter   3 483 391
Leopanter

Hehe, mannen ble gira på Leaf :Knegg: Elektriker og Nissan-elsker, det måtte jo bare bli sånn :ler: Han fant en som er litt over budsjett, men jeg tror vi ender på den, altså. Spent! :hoppe:

Det ble ikke våkenatt selv om Baby sov hele dagen i går, akkurat! Første mating kvart på fem i morges, og jeg måtte pinadø vekke begge ungene for å rekke tannlegetima til Lille klokka ni :daane:

Det gikk greit på tannlegetima. Fikk beskjed om å starte med fluor (ooops, det visste jeg ikke at man skulle, trodde egentlig det var nye, mer restriktive anbefalinger ang. fluor, jeg :sjenert: ). Og så burde han slutte med smokken snart. Så da skulle han slutte med én gang, sa Lille! :opplyser: Vel, vi får nå se hvor lenge det varer. Bra initiativ, i det minste! :jepp:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Vinduskarmen   631 482
Vinduskarmen
På 5.6.2017 den 15.59, Leopanter skrev:

Jeg må bare gratulere @Vinduskarmen@La Traviata og @Porcelain med riktig tippedato! :duskedame: Så glad jeg er for at dere hadde rett! :jepp: ...Og du må jo forresten være synsk, @Vinduskarmen, for du tippa rett fødselsdato da Lille kom til verden også :ler: (Jeg sjekka med gamledagboka mi, nemlig ;) )

Denne gikk meg hus forbi! Hektisk. Har nettopp lest gjennom hele dagboka fra juni til nå. Glemmer å logge inn på KG, var bare innom for å søke opp noe, også kom jeg på at jeg har glemt å følge med!

Haha, kanskje jeg er litt småsynsk? :ler2: Sist gjetta jeg 17. bare fordi det hadde vært så typisk, og denne gangen valgte jeg samme dato som en god venninne har bursdag. Tilfeldigheter og magefølelse? 

Nissan Leaf er super altså! Venninne har, og er kjempefornøyd.

Hm, periodisk feber-syndrom ja. Aldri hørt om det før! Virker jo relativt sjeldent, men om det skulle være det, så er det jo litt ålreit å vite, og ikke gå å lure på hva som er gærent? 

Virker som tannleger er veldig forskjellige på dette med fluor? Snakket nemlig med svigermor om dette her om dagen, og deres "familietannlege" har alltid sagt at det ikke er så nøye, mens han jeg har gått til i alle år var superpirk og klaget på at foreldrene mine ikke fulgte opp med fluor. Uansett kan det vel ikke skade? Og hun lille tassa jeg passer på synes det er kjempestas å få fluor etter tannpussen. "Ikke glem å gi meg fluor da, Vinduskarmen! :nei:"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora   1 306 236
Leviora

Jeg har aldri hørt om periodisk feber-syndrom før. Merkelige greier! Men det må være godt å vite at det faktisk er en tilstand og at det ikke er noe annet som er galt. Får håpe han vokser det av seg fort :)

Nissan Leaf er fine biler! Den passer deg nok perfekt :jepp: Haha, jeg drømte i dag tidlig at du hadde tenkt å lakkere den i en mintfarge :ler: Jeg er besatt av farger for tia.

Lykke til med smokkeslutt! Vi må begynne å begrense bruken nå, E er alt for avhengig. Det påvirker språkutviklingen noe innmari!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leopanter   3 483 391
Leopanter

Trivelig å høre fra deg igjen, @Vinduskarmen! :jepp: Jeg holder en knapp på synsk, det høres kulest ut :Knegg:

Den derre fluorgreia orker jeg ikke å ha dårlig samvittighet for, for jeg mener egentlig at jeg fikk beskjed fra hs om at det ikke er nødvendig med fluor så lenge man bruker fluortannkrem. Googla litt, og der er det like tvetydig. Noen mener det er superviktig, andre mener det ikke er så nøye. Tannlegeforeninga har visst ingen anbefalinger ute, verken den ene eller andre veien. Vi kjøpte Flux læll, da, kanskje vi kan bruke det som lokkemiddel de gangene Lille ikke er så gira på å pusse tenner :fnise:

I mårra skal vi til legen. Jeg er spent på hva hun sier om teorien min! Det er en relativt sjelden tilstand, ja, jeg har heller ikke hørt om den før, men det er jo som å lese om hvordan Lille har det. Er jo ikke normalt å bli så ofte og regelmessig syk, med akkurat samme symptomene hver gang. Håper hun tar meg alvorlig og ikke avfeier det som en del av utredningen.

Leaf i mint er sikkert... fint? :vetikke::ler: Den vi ser på for øyeblikket er rød, da ;) Konebilfargen :ler:

Prosjekt smokkeslutt går greit. Han klarte ikke å slutte helt med den, seff, men nå får han den kun når han skal sove i senga si. Kosekluten får han når han spør etter den :Nikke:

I dag var Lille så sliten da han kom hjem fra barnehagen at han bare ville legge seg. Han fikk lov til å ligge i senga si og hvile seg (og smokke :fnise: ) mens middagen ble laget. Og han steinsovna. Jeg trodde ungen hadde besvimt, jeg, for pappaen både ristet i ham og sa navnet hans høyt flere ganger uten å få kontakt. Forberedte meg mentalt på telefon til 113 der! Ungen våkna til slutt, heldigvis, men fy, som han skremte meg. Etter middagen gikk han og la seg igjen, han var stuptrøtt. Så, da ble det natta klokka halv seks i kveld, det er lenge, leeenge siden det skjedde sist! :daane: Vanligvis blir det halv åtte-åtte før det er natta. Spørs om helgas sykdom henger i fortsatt.

I dag har jeg vært ganske sliten selv også. Trillet tur og besøkte jobben ( :hjerte: ) og var innom bruktbutikken for å kjøpe spisestuestoler, fant fram alle strikkeufoene mine for å gjøre ferdig dem (fikk ikke gjort ferdig noen, men de er i alle fall funnet frem), og ellers har jeg bare vært trøtt og sliten. Faen, som jeg angrer på at jeg ba venninna med på fjelltur etter legetima i mårra. Frykter at jeg egentlig ikke har energi til det :unsure:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leopanter   3 483 391
Leopanter

Det ble over 18 000 skritt i går. Det gjorde godt i samvittigheten, men jeg gjør ikke det der igjen på en stund, for å si det sånn.

Eller, kan godt gå 18 000 skritt på en dag, men ikke på en dag der jeg allerede må stå opp, stelle og kle på to unger, trille til legebesøk hvor den ene av ungene låser seg totalt og absolutt ikke skal ta noen blodprøve, ikke få på bedøvelsesplaster en gang, så levere en klengete og trassig treåring i barnehagen, for å så trille opp en satans lang og bratt bakke for å gå på fjelltur, og oppdage på foten av fjellstien at smokken og kosekluten som treåringen må ha for å få til å sove (en jævlig nødvendig) dupp i barnehagen fortsatt ligger i vogna (venninna mi tilbød seg å kjøre bort til barnehagen med det, heldigvis).

Da endelig venninna kom tilbake ble babyen montert i bæreselen på magen, og så var det bare å traske ivei. Jeg måtte kaste inn håndkledet da vi nesten hadde nådd målet, jeg orket bare ikke tanken på å gå ned en bratt skråning for så å måtte klatre opp igjen med baby på magen på tur tilbake. Vel nede fra fjellet var det bare å trille hjem, da, og da kjente jeg at migrenen var på vei. Den slo ut i full blomst ved middagsbordet, med sutrete treåring på den ene siden, og sutrete tremånedersbaby på den andre siden. Måtte gå og legge meg litt, trodde det var lørdagsmorgen da jeg våkna. Ble usannsynlig skuffa da jeg innså at det bare var torsdagskveld. Hodepinen verket fortsatt, og mens mannen mente det var lurt å dra ut og hogge ved, mente Baby at det var på sin plass å være våken og oppmerksomhetssøkende hele jævla kvelden.

Takk og pris for at ungen har vett til å sove natta gjennom, ellers hadde jeg vært enda mer frynsete i dag.

I dag har jeg vært i et ganske pissesurt humør. Og jeg hater treårsalderen. Eller, den hadde vært grei om det ikke hadde vært for alt sutret, trassen, bråket, ubesluttsomheten, tergingen og den manglende evnen til å høre etter :roll:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vinduskarmen   631 482
Vinduskarmen

Unnskyld :fnise: Men du skriver dette så morsomt. 

Sånne dager er helt jævlige, også går det heldigvis (relativt) fort over. 

God helg, Pantern

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leopanter   3 483 391
Leopanter

Jeg ser absolutt komikken! Det var bare så leit at det var meg det gikk utover :ler:

Bedre i dag, både mitt og treåringen sitt humør :tommelsmil:

Jeg fikk gjort ferdig cirka en million strikke-ufoer i dag, det var nice. Nå gjenstår bare å montere en skappelgenser og å strikke 3/4 av en annen skappelgenser, så er det bare å hoppe på et nytt prosjekt :P

Har jo tusenvis av andre prosjekter også, både snekring, maling, møbeltrekking, rydding og whatnot. Tenkte også at jeg skulle fått lest de Dina-bøkene til Herbjørg Wassmo. Den fjerde boka kom nettopp ut og skulle visst være råbra. Jeg har lest de to første bøkene, tror jeg, men har glemt alt, så da må jeg begynne fra scratch :Nikke: Herbjørg Wassmo er en av yndlingsforfatterne mine, så jeg håper jeg klarer å finne ro i sjela til å sette meg ned for å lese og ta bøkene innover meg. Bah, denne stressa hormonhjernen gjør meg gal :bond:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leopanter   3 483 391
Leopanter

Bladde igjennom instafeeden min i går, og innså at om ni dager er Baby like gammel som Lille da vi hadde vår første våkenatt med ham. Herregud, håper ikke den tremånedersforbannelsen slår inn denne gangen også :bond: Det gidder jeg ikke, nemlig :jolie: Soving har gått så utrolig greit med Baby, han har ikke hatt behov for verken smokk, koseklut eller white noise. Broren måtte ha alt det der, og jeg var så lei av froskekvekking og bølgeskvulp at jeg holdt på å klikke. Håper så inderlig vi slipper denne gangen! En klikkefri mamma er en lykkelig mamma! :opplyser:

Eller, lykkelig... Jeg er så føkkings sliten for tida. Får sove masse, men jeg drømmer så ekkelt at jeg er utslitt når jeg står opp. Sånn har det vært de siste ukene. Det er aldri den samme drømmen, men alltid blir jeg jaget eller forfulgt på ett eller annet vis. Det jeg ønsker meg aller mest akkurat nå er en hel natt med drømmeløs søvn! Det hadde vært noe, det :hjerte: 

Endret av Leopanter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Leopanter   3 483 391
Leopanter

Omg, dere, i kveld har vi hatt :hjerte: leggetid :hjerte: , og det var awesome! :strix::grine:

Baby slokna i armene mine i halv ni-tida i kveld, så da tok jeg sjansen på å legge ham i sprinkelsenga. Han fikk påfyll med pupp i halv ti-tida, men ellers har det vært knyst. Herregud, så deilig det var med alenetid på kveldstid. Bare meg, strikkinga og lydboka mi. Godt! :hjerte: Mannen var ute og hogget ved, godt for ham med litt egentid også :Nikke:

Håper dette her kan være en fortsettende trend, for dette ga mersmak. Ikkeno' er som sovende unger :ler:

Åh, ja, den lydboka, ja! Jeg har begynt å lytte til Dinas bok av Herbjørg Wassmo, jeg skrev jo tidligere at jeg gjerne skulle lest de bøkene. Kom på at jeg kunne slå to fluer i en smekk og kjøpe lydboka og strikke samtidig. Lureste kjøpet jeg har gjort på lenge, aldri i verden om at jeg hadde hatt konsentrasjon, ro og tid til å lese ei bok på over 500 sider :hoho: Men kombinasjonen lydbok og strikking var ikke dum, altså. I dag fløy 2 av 20 timer lydbok forbi, og endelig ble det litt ro oppe i kaoshodet mitt. Det var utrolig, utrooolig deilig. Kan se for meg at dette blir en fin greie i permisjonen min :Nikke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden