Gå til innhold
Leopanter

Pantermama til to

Anbefalte innlegg

Leopanter   3 483 391
Leopanter

Prosjekt Småsøsken har endelig nådd sitt første delmål: Positiv test og passert IKM-dato :bolledeig:  Håper de neste delmålene går like smertefritt og fint :)

Litt om meg: 26 år, gift med yndlingsmennesket mitt, og sammen har vi en to år gammel bajas. Som skal bli storebror på seinvåren, om alt går etter plana. Iiik! :redd: 

Jeg liker å bable. Om alt. Jeg liker folk som liker å bable. Om alt.

Såååeh, hei, velkommen hit! :vinke:

Btw: Hopp til side 18 om du vil lese fra positiv test. :ninja: 

Endret av Leopanter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Leopanter   3 483 391
Leopanter
6 timer siden, Grastusta skrev:

First! (Som kidsa sier)

:ler: 

6 timer siden, Nautika skrev:

:goodbye:

5 timer siden, A4-livet skrev:

:hallo:

4 timer siden, Favole skrev:

Hello! :nigo: 

4 timer siden, Fjott skrev:

Ho ho ho :nissevink:

Hei på dere! :hoppe:

Håper alle har en flotters dag! Her er det sånn halvveis. Jeg har menssmerter fra helvete :dry: Håper dette er siste gangen på en goood stund jeg har det! Må legge slagplan for å få det til å klaffe denne måneden. Har bestemt at det blir verken bidronninggele eller wild yam for å øke sjansene, selv om mange skryter av det, for jeg har lest at disse kan øke sykluslengden, og det er jeg ikke interessert i, for å si det sånn. :opplyser: Men jeg skal teste for el, samt bruke den Ovia-appen, ta folat (det hjelper vel ikke for fruktbarhet, men helsa til et eventuelt embryo, tror jeg), ta trankapsler med vitamin D, mannen skal ta folat, sink, tran og selen. Også må vi leve litt sunnere (kutte noen kopper kaffe, f.eks...) og røre oss litt mer :Nikke:  Det har vært vanskelig å få til i det siste, med mye stress og en tett ukeplan. Men, det handler jo om prioriteringer også, så litt mer bevegelse skal man jo få klemt inn. I mårra skal vi på fjelltur sammen med svogers, så det blir en koselig og etterlengtet friskluftstur :) Jeg har begynt å fange pokémon også, så får inn litt bevegelse der og :P Ja, også er det masse pøking, seff, men det er greit :ler:

Ehem, den barnevakta jeg har nevnt tidligere blir det sikkert ikke noe av med det første :sjenert: Men helt i slutten av juli skal vi prøve å få til ei hotellnatt, da :Nikke: (forresten skal jeg bestille rom nå sånn at det ikke kan utsettes/avlyses lenger :ninja: )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Weebs   4 263 217
Weebs

Hei! Jeg kikket litt innom den andre dagboka di, og nå som du har ny er det kanskje på tide å si hei sånn offisielt :biggrin:

Jeg turte aldri å ta wild yam pga. syklustull. Men jeg prøvde bidronninggele den ene gangen (PP6, når det klaffet faktisk... ;)). Hadde jeg visst det kunne skape trøbbel hadde jeg aldri rørt det :fnise: Ellers er jeg enig i absolutt alt du driver med! Ovia, tran, folat, gi mannen en haug med greier. Kjenner meg igjen :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leopanter   3 483 391
Leopanter
53 minutter siden, Weebs skrev:

Hei! Jeg kikket litt innom den andre dagboka di, og nå som du har ny er det kanskje på tide å si hei sånn offisielt :biggrin:

Jeg turte aldri å ta wild yam pga. syklustull. Men jeg prøvde bidronninggele den ene gangen (PP6, når det klaffet faktisk... ;)). Hadde jeg visst det kunne skape trøbbel hadde jeg aldri rørt det :fnise: Ellers er jeg enig i absolutt alt du driver med! Ovia, tran, folat, gi mannen en haug med greier. Kjenner meg igjen :biggrin:

Heia, og velkommen! :vinke:

Å nei, nå ble jeg jo frista til å prøve bidronninggele, da! :ler: Får prøve det i pp6 (forhåpentligvis kommer vi aldri dit :P ). Men alt av sånne kjente, harmløse greier og kjerringråd skal prøves. Sunn livsstil, vitamintilskudd, masse hankypanky (med happy ending for begge, haha! :P ) og eggløsningstester, har jeg glemt noe da? :klo:

Jeg er jo mor allerede, og jeg lider sjelden av dårlig samvittighet overfor ungen min (og det har jeg litt dårlig samvittighet for, for alle andre KG-mødre har jo liksom dårlig samvittighet hele tida, og jeg har ikke forstått greia med det). Men, i dag fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet overfor han stakkar lille gutten som var så trøtt til kvelds at han verken klarte å spise, prate eller slutte og gråte :sukk: Det virka som at han hadde vondt i hodet også, han var så utslitt, stakkar. Det ble nemlig ingen dupp midt på dagen i dag, for vi satte ikke av tid til det, men var ute sammen med onkelen og tanta hans istedenfor. Vi trodde det skulle gå bra, siden han ofte pleier å skippe duppen nå for tida. Og det gikk egentlig helt fint, fram til klokka 16-17, men da var det jo for seint for noen dupp! Så, han fikk slappe av foran tven, mens jeg lagde mat til ham. Og den maten likte han ikke, så da klinte han den utover spisebordet. Jeg fortalte da strengt til ham at det var det ikke lov til å gjøre, og det var da det startet... :bond: Evig gråting. Så, han fikk heller ny mat som han likte, men den klarte han ikke å spise fordi han gråt så fælt. Og da tror jeg han gråt på grunn av det også. Og han gråt på stellebordet, og han gråt fordi han ikke ville pusse tennene, han gråt fordi han måtte vaske fjeset, han gråt fordi han måtte legge seg og han gråt fordi han ville legge seg. Da han endelig fikk hodet på puta sovna han med én gang, stakkar liten. Klokka halv sju, over en time før vanlig sengetid. Da stakk det i samvittigheta mi. Skulle ønske jeg kunne forutsett dette, så han kunne fått sluppet å bli så fryktelig sliten og trøtt. Lille nydelige skapningen :hjerte: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Fjott   0 0
Gjest Fjott

Sånn er alle våre måltider 😛 Neida. Men vi har hatt sjuuuuuukt mange sånne episoder fordi vi har prøvd å følge råd fra andre om "bare barn blir sultne spiser de greit". Nope, er svaret på det. Fårråsidetsånn. Unger blir jo maks frynsete av alt som er "feil", spesielt om de blir sultne eller trøtte. Eller begge deler! Sånn er jeg og, så jeg har all forståelse :ler:

Du har glemt Solvipect! Det skal jeg prøve. Og iallefall folat. 

Men den appen: jeg sammenlignet den med en annen menstruasjonstracker som jeg har brukt i ett års tid, og tidspunkt for EL ble helt forskjellig? Type nesten ei uke? Ovia viste ikke sannsynlig tidspunkt for EL, bare når man sannsynligvis var fruktbar. 

Den andre igjen har avogtil nokså ofte beregnet feil tidspunkt for mens, når jeg teller 4 uker fra stemmer det omtrent alltid- mens når jeg følger appen avviker det relativt ofte litt. 

Synes dere den Oviagreia virker stemme når dere også tester for EL?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Weebs   4 263 217
Weebs

I desperat jakt etter EL-slim kjørte jeg i tillegg på med slimløsende hostesaft og litervis med grapefruktjuice :fnise: Kan ikke skryte av at jeg så noe umiddelbar virkning. Det var ørkentilstander helt til PP6 :daane:

Ovia regnet ganske nøyaktig eggløsning for min del, @Fjott. Tar du tester og legger inn manuelt? Jeg brukte i tillegg Clue, og den oppdaterte seg automatisk når jeg la inn el-test. Men jeg lurer på om jeg måtte trykke på "I ovulated" i Ovia selv om jeg la inn test dagen før. Sånn som under her. Har aldri lagt inn bilde i et innlegg før, håper ikke jeg ødelegger alt nå :flau:

Edit: Haha! Her dukket det jo ikke opp noe bilde! Kanskje du forstod likevel ;) 

Endret av Weebs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leopanter   3 483 391
Leopanter
30 minutter siden, Fjott skrev:

Sånn er alle våre måltider 😛 Neida. Men vi har hatt sjuuuuuukt mange sånne episoder fordi vi har prøvd å følge råd fra andre om "bare barn blir sultne spiser de greit". Nope, er svaret på det. Fårråsidetsånn. Unger blir jo maks frynsete av alt som er "feil", spesielt om de blir sultne eller trøtte. Eller begge deler! Sånn er jeg og, så jeg har all forståelse :ler:

Du har glemt Solvipect! Det skal jeg prøve. Og iallefall folat. 

Men den appen: jeg sammenlignet den med en annen menstruasjonstracker som jeg har brukt i ett års tid, og tidspunkt for EL ble helt forskjellig? Type nesten ei uke? Ovia viste ikke sannsynlig tidspunkt for EL, bare når man sannsynligvis var fruktbar. 

Den andre igjen har avogtil nokså ofte beregnet feil tidspunkt for mens, når jeg teller 4 uker fra stemmer det omtrent alltid- mens når jeg følger appen avviker det relativt ofte litt. 

Synes dere den Oviagreia virker stemme når dere også tester for EL?

Unger spiser ikke alltid når de blir sultne nok, nei! Jeg spiser ikke alltid når jeg blir sulten nok en gang :P Og ja, jeg også blir hangry og trøttsint :ler:

Ja, det var den hostesafta, ja! Kanskje man bør prøve det :klo: Folat tar jeg, ja, det har jeg tatt siden midten av mai. Og så tar jeg 1000 mg c-vitamin, men det er for å holde blæresmerter i sjakk. Men det skader uansett ikke, tenker jeg :P 

Jeg kjenner ikke den appen noe særlig, siden jeg lasta den ned i går, og jeg har ikke brukt noen sånn app tidligere heller. Men, den virker grei, synes jeg. Litt vel amerikansk, bare :P Men jeg har jo regna meg fram til at el må skje i det tidsrommet også appen mener jeg er fruktbar, så enn så lenge virker den pålitelig nok :Nikke:  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Weebs   4 263 217
Weebs

C-vitamin, ja! Jeg hadde tatt 1000 mg daglig i årevis, så fant jeg plutselig en artikkel som sa "ikke ta så mye C-vitaminer hvis du prøver å bli gravid, det kan nemlig tørke deg opp!" Og jeg som hadde null slim fikk panikk og stoppet på dagen! :fnise:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Leopanter   3 483 391
Leopanter
3 minutter siden, Weebs skrev:

C-vitamin, ja! Jeg hadde tatt 1000 mg daglig i årevis, så fant jeg plutselig en artikkel som sa "ikke ta så mye C-vitaminer hvis du prøver å bli gravid, det kan nemlig tørke deg opp!" Og jeg som hadde null slim fikk panikk og stoppet på dagen! :fnise:

Iiiik!

Vel, jeg kommer ikke til å slutte med det. For med blæresmerter blir det ingen pøking, og da blir det i alle fall ikke noen baby :fnise: Får bruke hostesaft for å kompensere :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grastusta   0 0
Gjest Grastusta

Det er SÅ vanskelig det der med mat og oppdragelse! Vi prøver å være konsekvente på at han får maks to valg (typ middag eller brødskive), og at han får la være å spise hvis han ikke vil ha noe av det. Han har nemlig en tendens til å ta én bit av noe før han ombestemmer seg, finner noe annet og tar én bit av det også. Prøver derfor å stramme inn litt. Men det blir jo et helvete for alle hvis han ikke spiser... Så hva velger man? Bortskjemt eller hylsulten? :vetikke: 

Prøving... Vi bare lå sammen, vi. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leopanter   3 483 391
Leopanter
15 minutter siden, Grastusta skrev:

Det er SÅ vanskelig det der med mat og oppdragelse! Vi prøver å være konsekvente på at han får maks to valg (typ middag eller brødskive), og at han får la være å spise hvis han ikke vil ha noe av det. Han har nemlig en tendens til å ta én bit av noe før han ombestemmer seg, finner noe annet og tar én bit av det også. Prøver derfor å stramme inn litt. Men det blir jo et helvete for alle hvis han ikke spiser... Så hva velger man? Bortskjemt eller hylsulten? :vetikke: 

Prøving... Vi bare lå sammen, vi. 

Vi også pleier å være konsekvente, men i dag var det unntakstilstand. Måtte få i ungen noe mat før jeg kunne hive ham i seng, liksom :P Men det feila jeg på, obviously. Man velger altså bort hylsulten der det går an :opplyser::P 

Bare lå sammen... Ja, jeez! :P Det funker tydeligvis ikke sånn her i gården lenger, i alle fall! :snurt: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grastusta   0 0
Gjest Grastusta
14 minutter siden, Leopanter skrev:

Vi også pleier å være konsekvente, men i dag var det unntakstilstand. Måtte få i ungen noe mat før jeg kunne hive ham i seng, liksom :P Men det feila jeg på, obviously. Man velger altså bort hylsulten der det går an :opplyser::P 

Bare lå sammen... Ja, jeez! :P Det funker tydeligvis ikke sånn her i gården lenger, i alle fall! :snurt: 

Vi føkker det opp heke tida, vi. Men pleier ofte å ende med å nekte ham noe annet der og da, og så gi ham en yoghurt sånn en halvtime seinere. Regner med at vi egentlig er gjennomskuet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden