Gå til innhold

Netflix's Stranger things


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker denne serien, men jeg blir så sliten av å se den at jeg bare orker en episode pr. dag... Så i kveld er det episode 6 som venter. Er enige i dere som skryter av barna, hun som spiller El var også med i den ekleste episoden av NCIS jeg noen gang har sett. Hun kommer til å få en lysende karrière.

Anonymkode: 0c92c...29c

Hvorfor blir du sliten av serien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Kassiopeia skrev:

Hvorfor blir du sliten av serien? 

Fordi jeg er en gigantisk pyse som aldri har sett noen form for skrekkfilmer. Jeg er så gammel at jeg husker den originale X-filesserien, og jeg husker at det var helt forferdelig da romkompisen min absolutt måtte se den. Det var ingen steder å rømme, jeg hørte den uansett... 

Nå tvinger jeg meg selv til å se denne fordi det er så mye bra som skjer utenom de fæle scenene, men likevel så skvetter jeg himmelhøyt hver gang serieskaperne bruker de vanlige triksene sine for å få folk til å skvette, og selv om jeg sitter med hånda foran øynene så får jeg med meg replikker og lyder og sånt. Så jeg blir sliten av å se den. :)

Anonymkode: 0c92c...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte serien veldig godt og slukte den på en helg. Nesten Twin Peaks-materiale, bortsett fra at sesongen ble veldig actionfyllt og nesten for spennende på bare åtte episoder. Jeg skulle gjerne sett mer karakterdybde/utvikling av flere plotlines i småby-stilen. Tror det hadde passet veldig godt med 80-talls nostalgien. :)

Spoiler

Jeg liker veldig godt at de la opp til en del spørsmål i siste episode, slik at det er lett å ta opp tråden igjen i neste sesong. Det jeg er mest nysgjerrig på er:

1. Hva skjer med vaflene? Er dette et bevis på at Eleven fortsatt lever? Og er hun i såfall fysisk til stede eller on the other side?

2. Hva skjer med Hopper? Han blir jo hentet i en sort bil etter å ha vært på sykehuset. Har dette noe å gjøre med den dealen han gjorde med Dr. Brenner? Jobber de sammen nå? og er dette positivt eller negativt?

3. Hva skjer med de slugsene som Will hoster opp i siste scene? Og flashbacket fra "the upside-down"? Er det en ettervirkning som vil gi seg? Et tegn på at han har blitt befruktet av noe ekkelt? Og hvorfor skjuler han det fra moren og broren?

4. Hva var egentlig greia med Eleven og monsteret? Har hun laget det iom. at hun måtte ofre seg for å ødelegge det eller var det slik at hun "fant" det og tiltrakk seg det?

Jeg er også glad for at Jonathan ikke ble sammen med Nancy, slik at de har noe å gå på i løpet av neste sesong. Hele sesong 1 utspiller seg jo i løpet av noen dager/uker, og jeg vil gjerne se mer av de før de eventuelt blir sammen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Vaflene er til El ja, og siden det sikkert ikke var første gangen han la mat i boksen så tyder det på at hun er der fortsatt. Jeg tror forøvrig ikke at Jonathan og Nancy kommer til å bli sammen. Barb er nok død. Ang. Will sitt lille flash tilbake til den andre dimensjonen, så tyder overraskelsen hans på at han ikke ønsker det, derfor synes jeg det er rart at han later som ingenting når han kommer tilbake til bordet. 

 

Anonymkode: 0c92c...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den også, for meg var det nostalgi til Stephen Kings filmer fra åttitallet, og Stand By Me for eksempel. Tror nok regissøren her har sett sin dose Stephen King og lagt inn referanser her og der. Det var ikke så spektakulært spennende, handlingsmessig, men nok til at det var verdt å se på. En slags  "The Dome" for tenåringer, kanskje?

Det jeg likte veldig godt, var at folk i byen (spesielt de voksne) ikke var irrasjonelle idioter som foretar dumme valg, eller har mange skjulte agendaer. Her er det stort sett fornuftige folk, og en politimann som en kunne spille på lag med.

Anonymkode: 4676d...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Winona Ryder - kjempebra i rollen sin! :)

Anonymkode: 4676d...471

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Spennende serie! Jeg fullførte den for noen uker siden og ble overrasket over hvor flinke de unge skuespillerne er. Jeg fikk også kraftige assosiasjoner til Stephen King, noe som ikke er negativt i det hele tatt. Men jeg synes serien var ganske kort og det gikk fort unna, eller er det bare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.7.2016 at 2.35, AnonymBruker skrev:

Så første episode nå. Elsker 80 talls atmosfæren.

Kommer til og fortsette å se i morgen.  Noen andre som har sett flere episoder?

http://m.imdb.com/title/tt4574334/

 

Anonymkode: c7adc...bf7

Blanding mellom ET og X-files :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Fantastisk serie! Skal snart se episode 6, synd det bare er åtte episoder. Eleven gjør virkelig rollen, Winona Ryder spiller så bra, det gjør resten også. Men, jeg får mer 70-tallsvibber enn 80-talls. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel flere episoder/ny sesong? Var mange løse tråder så tyder på det😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner man omtrent en drøss med referanser, men det er en del spoilere i scenen som vises, så hvis man ikke har sett hele serien trykker man på linken av egen fri vilje!

OBS! Inneholder spoilere!

 

Endret av Darkannie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Darkannie skrev:

Her finner man omtrent en drøss med referanser, men det er en del spoilere i scenen som vises, så hvis man ikke har sett hele serien trykker man på linken av egen fri vilje!

OBS! Inneholder spoilere!

 

Stilig! Tror jammen jeg må se E.T... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så den i helgen og jeg er overbevist. Leste en anmeldelse av serien på vg eller dagbladet eller noe slikt, og er helt enig med alt anmelderen skrev. 

Jeg syns hele serien var skikkelig godt laget og veldig bra. Gleder meg til neste sesong. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble dritskuffa over monsteret og måten hodet foldet seg ut som en blomst.  Trodde monsteret skulle være skikkelig creepy på en sånn Guillermo Del Toro måte men der tok jeg grundig feil. Syns det tok litt av på slutten og ble litt skuffa. Terningkast 4. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, DreamOn skrev:

 

SPOILERS!!!

 

 

 

 

 

Ja, monsteret var i seg selv rimelig creepy før det knurret og ble til en "blomst". De kunne ha gjort det ganske annerledes for å holde på den originale følelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes skuespillerene er veldig bra! Og serien er absolutt vellagd og gjennomført. Men; jeg synes Winona ble slitsom, og at det tok litt for mye av mot slutten. Terningkast 3 - 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...