Gå til innhold

Ett år siden oldemor døde


Gjest marizz

Anbefalte innlegg

Gjest marizz

Nå er det et år siden oldemoren min døde, og jeg tenkte jeg skulle besøke graven hennes. Skjer alt for sjeldent, for det er et stykke å kjøre og jeg synes fortsatt det er ganske sårt at hun er borte. Føler jeg er den i slekta som tar det hardest, og jeg prøver egentlig å ikke snakke så mye om henne for jeg vil ikke vise at jeg sørger mer enn de andre. Jeg var også som gråt mest i minnestunden. Siden det er hennes bursdag snart tenkte jeg å besøke graven hennes. Vet ikke om jeg får noen med meg, men jeg har iallfall et behov for å gjøre det selv om det er vanskelig.

I den forbindelse vil jeg gjerne gjøre det litt fint med pynt som ikke visner, i tillegg til blomster selfølgelig. Hvor selger de rimelig(er 20, så økonomien er ikke på topp) gravpynt jeg kan pynte med? Og er det noen som har noen forslag til gravpynt man kan lage selv kanskje? Den dårlige samvittigheten av at vi sjeldent besøker graven hennes dreper meg nesten, så tenker jeg skal bli litt flinkere fra nå av.

 

Takk for svar på forhånd

Endret av marizz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, marizz skrev:

Nå er det et år siden oldemoren min døde, og jeg tenkte jeg skulle besøke graven hennes. Skjer alt for sjeldent, for det er et stykke å kjøre og jeg synes fortsatt det er ganske sårt at hun er borte. Føler jeg er den i slekta som tar det hardest, og jeg prøver egentlig å ikke snakke så mye om henne for jeg vil ikke vise at jeg sørger mer enn de andre. Jeg var også som gråt mest i minnestunden. Siden det er hennes bursdag snart tenkte jeg å besøke graven hennes. Vet ikke om jeg får noen med meg, men jeg har iallfall et behov for å gjøre det selv om det er vanskelig.

I den forbindelse vil jeg gjerne gjøre det litt fint med pynt som ikke visner, i tillegg til blomster selfølgelig. Hvor selger de rimelig(er 20, så økonomien er ikke på topp) gravpynt jeg kan pynte med? Og er det noen som har noen forslag til gravpynt man kan lage selv kanskje? Den dårlige samvittigheten av at vi sjeldent besøker graven hennes dreper meg nesten, så tenker jeg skal bli litt flinkere fra nå av.

 

Takk for svar på forhånd

Hei Marizz

Jeg føler med deg og forstår :klem:

Jeg håper at du slutter med å ha dårlig samvittighet for å ikke besøke graven oftere.

Plantasjen-butikkene er rimeligere på pynt enn andre blomsterbutikker, men mman kan lage mye fint selv med naturmaterialer som man kan plukke gratis i skogen (mose, lav, kongler), og du kan også pynte med små ting i porselen, lakkert gips, kjeramikk , tre el.l..

Jeg håper at du får noen med deg, og jeg håper at du kan snakke med noen om at du sørger.

Kanskje du kan lage et hjerte av mose som du plukker i skogen, og pynte med blomster og kongler m.m.?

Se bilder under :klem:

1388814_227029037463690_944754876_n.jpg

12301306_1522489748076972_1678504951_n.j

Hvis du googler hjemmelaget gravpynt, kan du se flere eksempler. Mange fines også på Instagram.

Anonymkode: 71b6a...192

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får også kjøpt små poser med ulike typer mose og lav (bl.a. på Plantasjen)

Anonymkode: 71b6a...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erica er en blomsterplante som står seg lenge, men jeg vet ikke om de selges nå eller senere mot høsten. De bruker å være rimelige på Plantasjen

wp000182.jpg

Anonymkode: 71b6a...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du planter noen krokusløk, påskeliljeløk, snøklokkeløk eller andre løker i høst, kommer de opp og blomstrer til våren og hver vår fremover. Det er fint, når de kommer igjen år etter år :hjerte:

Anonymkode: 71b6a...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også hjerteformet steiner med påskriften, savner deg, etc som kan ligge hele året. Alternativt kan du finne en fin sten på stranden og selv tegne hjerte og/eller skrive et minneord på. Vakkert og personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Det finnes også hjerteformet steiner med påskriften, savner deg, etc som kan ligge hele året. Alternativt kan du finne en fin sten på stranden og selv tegne hjerte og/eller skrive et minneord på. Vakkert og personlig.

Akkurat det har vi gjort på gravene til mine besteforeldre. Barna mine har funnet fine steiner som de har malt noe personlig på, og skrevet "Love you oldemor", "Savner deg oldefar". Ble så fint. Steinene ligger på siden ved blomstene. Men som @Dr. A. Kula sier, så kan man få de ferdig kjøpt, de er også flotte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marizz

Takk for tips!

Har sett litt på de steinene, så håper jeg enten klarer å lage noen fine eller kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...