Gå til innhold

Hvilke nettbutikker vil du anbefale, og hvem bør man styre unna?


Majott

Anbefalte innlegg

Av de små her i Norge. Ikke Zalando, Boozt osv.

Jeg handler mye på nett, og har etterhvert opparbeidet meg erfaring med hvilke nettbutikker som er verdt å kjøpe fra. Opplever at de fleste sender varene veldig snart etter bestilling, og at varene blir presentert på en fin måte. Man er fornøyd som kunde med service og leveranse, selv om det man bestiller ikke alltid passer (men det blir en annen sak) Men så er det noen få som sender varer som tydelig ser brukt ut, og som ikke holder mål når man betaler f.eks 2000 kr. Det har jeg også opplevd flere ganger.

Hva er din erfaring?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det er sagt så vil jeg anbefale Carma.no i Trondheim. De er seriøse, betaler fort tilbake hvis man returnerer, og de presenterer varene man får tilsendt på en sånn måte at man får lyst til å kjøpe mer fra dem. 

Jeg har ingen tilknytning til dem annet enn at jeg har bestilt varer fra dem flere ganger, og alltid vært fornøyd. Kjenner at jeg vegrer meg mer for å si hvilke nettbutikker jeg unngår.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes generelt de som selger velværeprodukteer,  f.eks blivakker er superraske med å sende varen. Douglas.no, blush.no er bra. Brukt Nelly, handlet klær en gang og elendig kundeservice. De har ikke telefon nummer og skal man returnere varer, må man korrespondere med dem via mail frem og tilbake. Varene tar lang tid og motta og å  returnere varer er et lite  helvete. Tar år og dager før de registrere retur og da sier det seg selv at det tar tid å få igjen penger. Man må virkelig jobbe og følge opp med mailer frem og tilbake før de kan bekrefte tilbakebetaling, Kommuniser for all del på engelsk da de ikke skjønner norsk. Svensker altså:fnise:

Har handlet endel fra amerikanske og engelske nettbutikker og da snakker man kundeservice. Spesielt amerikanerne er 5-stjernes på det, De store varemagasinene online som saksfithavenue.com og nordstrom.com er bra

Nordstrom beregner pris total ved checkout. Toll om moms bør undersøke om på sidene for kundeservice

Føler meg nesten tryggere å handle fra Statene da jeg ikke trenger bekymre meg for om varen kommer, retur osv.

Brant meg på Nelly så føler meg ikke akkurat kallet til å gjenta det, selv om  er svenske.

Laredoutes kundeservice er ok, men ikke veldig kvalitet og umulig å finne rett str med franske str

Kronekursen er såpass lav nå at det kan lønne seg å handle med norske butikker ved velvære. Før handlet jeg på feelunique.com som er engelsk og veldig bra service.

Som sagt er velvære online i Norge såpass raske og billige at, de kan jeg trygt anbefale.

Handler ikke mye klær fra feks Bootz og Zalando av den grunn at klærne er kjedelige

Merk at man i utenlandske nettbutikker at man kan velge hvilken valuta man bli belastet med

Sitt aldri på gjerde når det kommer til tilbakebetaling ved returer. Følg opp med kundeservice, mail etc til de har bekreftet at retur av penger er aktivert

Endret av Miranda16
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalando har jeg god erfaring med, problemet er bare at vareutvalget er så enormt at du må liksom vite akkurat hva du vil ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL og Stormberg har jeg gode erfaringer med.

Pierre Robert derimot var jeg misfornøyd med grunnet at plagg var altfor for små i størrelsene (feilmerket?), og det tok laaaang tid før jeg fikk tilbake pengene for returnerte varer.

Anonymkode: 75d69...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Scorpio_

Hatt god erfaring med Eleven.no, Kicks.no .. 
For interiør anbefaler jeg Elgeseterminimarked og Låvebutikken - begge er på instagram og du bestiller derfra via sms eller mail. Bra kundeservice :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...