Gå til innhold

Ikke lett å være mann i dag, men enklere å være kvinne.


Gjest Klopp

Anbefalte innlegg

Den 15. juli 2016 at 23.44, Klopp skrev:

Ofte er jeg lei meg for jeg måtte bli en mann, siden kvinnene har det mye enklere. Ja jeg vet dere har deres problemer, men dere blir mer hørt og trodd. Dere blir mer støttet, 

Menn har ingenting å si når det gjelder barn. Ikke får de bestemme om de vil bli far eller ikke, mens kvinner bestemmer om de vil beholde eller fjerne. Mannen har ikke lov å si noe. Må bare bli tvunget til det dama bestemmer seg for.

Menn som blir voldtatt blir ofte ikke tatt seriøst, eller latterliggjort. Kvinner som blir voldtatt er grusomt. Ja det er det, men det er like grusomt at en mann blir voldtatt! Menn som blir voldtatt av kvinner blir ihvertfall ikke tatt seriøst. Han er bare "heldig". Nei han er ikke det! Voldtekt er vondt uansett!!!

Menn som blir utsatt for vold blir tatt mindre seriøst. Spesielt hvis det er kvinnen i forholdet som er voldelig mot mannen. Ingen bryr seg om det. Er det omvendt så må han fengsles. 

Det er liksom mer greit at kvinner er utro, menn menn som er utro en verdens største jævler. 

Spør en kvinne om hun ser tjukk ut i den kjolen og han svarer ja så er han en jævel, men sier han nei så er han en løgner. Uansett hva menn sier så blir det feil. 

Jenter gjør det bedre på skolene enn gutter. Kan du tenke deg hvorfor?

 

Du har selv ansvar for hva du får til og hva slags verdier du ønsker å ha, du har ansvar for å være et høflig og anstendig menneske uansett kjønn.

Du bør se at menn og kvinner er noe ulikt skrudd sammen fra naturens side: alt må ikke være likt og de to kjønnene er ikke like. 

 

Anonymkode: 09a13...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 17.7.2016 at 22.52, AnonymBruker skrev:

Er så glad jeg er født kvinne i Norge. Synes vi har det veldig godt. Vi har frihet på alle måter. Har fordeler i utdannelse, jobb, forhold, og barn . Tror nok menn sliter mer mange ganger. Vi får oftest mest symati i forhold til menn om det er vi som sliter. Menn har krav på seg å være oppgående og tøffe. Viser de svakhet får de pepper og de søker heller ikke hjelp om de er deprimerte. Noe som ofte kan ende tragisk. De vil ikke bli  sett på som sytete og selvmedlidende. Noe kvinner ofte er uten å bli høvlet ned. Også menn kan være sensitive og følsom av natur. Men det blir sett på som feminint og dermed ikke helt akseptabelt i vårt samf...? Mitt inntrykk er at kvinner klarer seg bedre og får mer støtte enn menn. Også når forhold ender i brudd. Kanskje fordi kvinner egentlig er lurere og smartere enn menn:sminkedokke:.:)

Anonymkode: 22cdf...209

Hahaha!

Sykt bra sagt! Det er også lettere for kjekke høye menn, som oser maskulinitet, selvsikkerhet og sjarm syns jeg. Mens de mindre pene å uten sosial antenner blir pepret ned. På KG og Utenfor :lol::fnise:

Anonymkode: 0c479...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/15/2016 at 23.44, Klopp skrev:

Ofte er jeg lei meg for jeg måtte bli en mann, siden kvinnene har det mye enklere. Ja jeg vet dere har deres problemer, men dere blir mer hørt og trodd. Dere blir mer støttet, 

Menn har ingenting å si når det gjelder barn. Ikke får de bestemme om de vil bli far eller ikke, mens kvinner bestemmer om de vil beholde eller fjerne. Mannen har ikke lov å si noe. Må bare bli tvunget til det dama bestemmer seg for.

Menn som blir voldtatt blir ofte ikke tatt seriøst, eller latterliggjort. Kvinner som blir voldtatt er grusomt. Ja det er det, men det er like grusomt at en mann blir voldtatt! Menn som blir voldtatt av kvinner blir ihvertfall ikke tatt seriøst. Han er bare "heldig". Nei han er ikke det! Voldtekt er vondt uansett!!!

Menn som blir utsatt for vold blir tatt mindre seriøst. Spesielt hvis det er kvinnen i forholdet som er voldelig mot mannen. Ingen bryr seg om det. Er det omvendt så må han fengsles. 

Det er liksom mer greit at kvinner er utro, menn menn som er utro en verdens største jævler. 

Spør en kvinne om hun ser tjukk ut i den kjolen og han svarer ja så er han en jævel, men sier han nei så er han en løgner. Uansett hva menn sier så blir det feil. 

Jenter gjør det bedre på skolene enn gutter. Kan du tenke deg hvorfor?

 

Ville du heller vært kvinne i India eller andre plasser som Sør-Korea?

Anonymkode: b999a...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha!

Sykt bra sagt! Det er også lettere for kjekke høye menn, som oser maskulinitet, selvsikkerhet og sjarm syns jeg. Mens de mindre pene å uten sosial antenner blir pepret ned. På KG og Utenfor :lol::fnise:

Anonymkode: 0c479...74c

Å det gleder du deg over? Altså mekanismer som vil danne mer uroligheter og faenskap på sikt....

Anonymkode: 0e023...ea4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du heller definere det da, fremfor å forsøke å bruke det som et dårlig forsøk på ad hominem. 

Men da har vi i hvert fall en ting på det rene, jeg tviler nok sterkt på at du var på denne disputasen, eller at du overhodet er i noe av nærheten av forsker på dette feltet selv. Det har du i alle fall greid å vise! Hurra for deg. 

Anonymkode: 0e023...ea4

Du kan tro hva du vil, men hvis du ikke evner å se hva ordet systematisk betyr, kan du heller ikke påregne noen troverdighet i disse debattene, Det handler ikke om "ad hominem," men om å forholde seg edruelig til de fenomener man mener å kunne påvise. 

Anonymkode: aae2c...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...