Gå til innhold

Ikke lett å være mann i dag, men enklere å være kvinne.


Gjest Klopp

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget her handler ikke om kvinner, men om at dette ikke er noe som kun rammer menn. Både menn og kvinner som opplever overgrep i diverse former vil ofte oppleve å ikke bli trodd.

Anonymkode: aae2c...7b9

Som et lite notat så har kvinner et uendelig mye bedre hjelpeapparat enn menn rundt dette.

Anonymkode: 12cfc...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo nettopp denne artikkelen + andre jeg har lest, pluss div. forskning en sterk indikator på at systematisk institusjonell motstand nettopp eksisterer .

Ja, det er nok av forskning som viser at kvinner også kan bli mistrodd, men kvinners situasjon er altså ikke relevant i denne tråden. Det er jo dessuten det store fokuset på kvinners situasjon som har gjort at flere forskere lenge har mistenkt at det er stor sannsynlighet for at menn sliter mer med å bli trodd i det offentlige, nettopp på grunn av insitutsjonaliserte forskjeller mellom kjønnene, forventninger til kjønnene osv. Det blir for langt å skrive en full artikkel om dette på KG (dette er heller ikke en egnet arene for en mer formell diskurs), men kort sagt; kjønnsspesifikke forventninger, roller, oppfatninger osv. danner grunnlaget for hvordan man møtes som individ i en rekke forskjellige sammenhenger  - så også i krisesituasjoner. Dette er det skrevet mye om i bla. feministisk teori, som også kan anvendes på mannens situasjon.  

Anonymkode: 0e023...ea4

 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men nå er det altså mannens posisjon som er det relevante i tråden. Ikke kvinners, ikke barns, ikke innvandrere fra den tredje verden. På samme måte som at jeg ikke skyter inn "men fattige innvandrere fra den tredje verden har det slett ikke noe bedre" hvis det diskuteres fattigdom i Norge...For skal du først diskutere noe så er det viktig å holde seg til problemstillingen og det som diskuteres. Hvis ikke kommer man ingen vei. 

Anonymkode: 0e023...ea4

 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som et lite notat så har kvinner et uendelig mye bedre hjelpeapparat enn menn rundt dette.

Anonymkode: 12cfc...f2a

For det første:

Jeg betviler ikke de forsknigsfunn som henvises til - men det blir jo litt tåpelig å bruke dette som underlag for at menn generelt har det vanskeligere enn kvinner når dette dreier seg om en spesifikk gruppe menn, nemlig de som er utsatt for vold og overgrep.

For det andre:

Det er ikke jeg som har sporet debatten fra en generell spørsmålsstilling om hvordan det er å være mann til å dreie seg om hvordan menn som er utsatt for overgrep møtes i systemet.

Det er heller ikke holdepunkter i forskningen det henvises til for at menn møter systematisk institusjonell motstand.

 

Jeg mener fortsatt at problemstillingene vlir betydelig vanskeligere å løse om man hele tiden skal sette kjønnsperspektivene opp mot hverandre i stedet for å jobbe med de konkrete problemstillingene.

 

Det er fortsatt ikke slik at menn har noe dårligere tilbud enn kvinner eller at det er vanskeligere å være mann. Begge deler har sine utfordringer, og begge kjønn har ansvar for egne liv. Jeg tenker mitt om at man må dra frem overgrepsutsatte menn for å eksemplifisere at menn som generell gruppe angivelig skal ha det verre enn kvinner. Det må da finnes bedre argumenter enn det?

Anonymkode: aae2c...7b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.7.2016 at 23.44, Klopp skrev:

Ofte er jeg lei meg for jeg måtte bli en mann, siden kvinnene har det mye enklere. Ja jeg vet dere har deres problemer, men bare blir mer hørt og trodd. Dere blir mer støttet, 

Det er ikke sant. Flere studier beviser gang på gang at kvinners meninger blir tatt mindre seriøst enn menns. 

Den 15.7.2016 at 23.44, Klopp skrev:

Menn har ingenting å si når det gjelder barn. Ikke får de bestemme om de vil bli far eller ikke, mens kvinner bestemmer om de vil beholde eller fjerne. Mannen har ikke lov å si noe. Må bare bli tvunget til det dama bestemmer seg for.

Heller ikke sant. Menn kan bestemme om de ønsker seg barn eller ikke, men i en annen grad enn kvinner; ved absent, ved å ta eget ansvar for prevensjon (kondom. Jada kondom er ikke alltid trygt), eller ved sterilisering (som heller ikke er 100% trygt). Kvinner har mulighet til å avbryte et svangerskap dersom uhellet er ute, men mange oppdager også at de er gravide for sent til å ta abort, og må derfor beholde. Jeg tror ikke du forstår alvoret ved å faktisk måtte bestemme om man skal abortere eller ikke, og jeg tror ikke du noensinne kan forestille deg hvor forferdelig den avgjørelsen er. Du uttrykker nesten at du vil tvinge en kvinne gjennom et svangerskap fordi mannen ønsker barnet? Eller tvinge en kvinne å abortere når hun ønsker seg barnet? Er ikke det like forferdelig som rettighetene menn har i dag bare snudd andre vei? Dårlig løsning.

Den 15.7.2016 at 23.44, Klopp skrev:

Menn som blir voldtatt blir ofte ikke tatt seriøst, eller latterliggjort. Kvinner som blir voldtatt er grusomt. Ja det er det, men det er like grusomt at en mann blir voldtatt! Menn som blir voldtatt av kvinner blir ihvertfall ikke tatt seriøst. Han er bare "heldig". Nei han er ikke det! Voldtekt er vondt uansett!!!

Voldtekt er grusomt uansett om du er mann eller kvinne. Nå har det seg faktisk slik at de absolutt fleste voldtektene, enten offeret er mann eller kvinne, blir utført av en mann. Det er særdeles sjeldent at en kvinne voldtar en mann, og når det først skjer er jeg enig i at tabuet mannen opplever er forferdelig og må gjøres noe med (forsåvidt også tabuet rundt menn som voldtas av menn). Mange menn føler så mye skam at de aldri snakker om det, aldri anmelder og aldri får hjelp til å bearbeide det. Men jeg ser ikke helt koblingen din mot kvinner her? Hvorfor er det kvinners feil at menn ikke tør å stå frem? 

Jeg vil også minne om at kvinner blir voldtatt av menn i verden hvert 3.sekund, og det er først de siste tiårene vi har blitt tatt seriøst - etter en helvetes lang kamp for å bli kvitt tabuet, skylden og skammen.

Den 15.7.2016 at 23.44, Klopp skrev:

Menn som blir utsatt for vold blir tatt mindre seriøst. Spesielt hvis det er kvinnen i forholdet som er voldelig mot mannen. Ingen bryr seg om det. Er det omvendt så må han fengsles. 

Hvorfor sier du at ingen bryr seg om det? Klart folk bryr seg. Men først av alt må menn tørre å stå frem og fortelle hva de har blitt utsatt for, ellers er det jo ingen å bry seg om. 

 Men igjen; jeg ser ikke hvorfor dette er et kvinneproblem? Det finnes kvinnelige voldsutøvere i forhold, men de er så sjeldne at tallene er minimale i forhold til mannlige voldsutøvere i forhold. Begge er helt forferdelige, det må absolutt nevnes. Og begge blir tatt på alvor. Men det er fortsatt ikke et kvinneproblem eller en "rettighet" kvinner har, spesielt ikke med tanke på hvor mange menn som faktisk driver vold, psykisk og fysisk, og drap av sin kvinnelige partner.

Den 15.7.2016 at 23.44, Klopp skrev:

Det er liksom mer greit at kvinner er utro, menn menn som er utro en verdens største jævler. 

Selvfølgelig er det ikke mer ok. Hvorfor synes du det?

Den 15.7.2016 at 23.44, Klopp skrev:

Spør en kvinne om hun ser tjukk ut i den kjolen og han svarer ja så er han en jævel, men sier han nei så er han en løgner. Uansett hva menn sier så blir det feil. 

????

Den 15.7.2016 at 23.44, Klopp skrev:

Jenter gjør det bedre på skolene enn gutter. Kan du tenke deg hvorfor?

 

Kanskje de er smartere da, hvem vet. Kanskje du skal prøve å gjøre leksene dine litt oftere, så du også får gode karakterer. Hvorfor mener du at jenter gjør det bedre på skolen, og hvorfor synes du det er et kvinneproblem og at det er feil?

Anonymkode: 7d34a...a51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

For det første:

Jeg betviler ikke de forsknigsfunn som henvises til - men det blir jo litt tåpelig å bruke dette som underlag for at menn generelt har det vanskeligere enn kvinner når dette dreier seg om en spesifikk gruppe menn, nemlig de som er utsatt for vold og overgrep.

For det andre:

Det er ikke jeg som har sporet debatten fra en generell spørsmålsstilling om hvordan det er å være mann til å dreie seg om hvordan menn som er utsatt for overgrep møtes i systemet.

Det er heller ikke holdepunkter i forskningen det henvises til for at menn møter systematisk institusjonell motstand.

 

Jeg mener fortsatt at problemstillingene vlir betydelig vanskeligere å løse om man hele tiden skal sette kjønnsperspektivene opp mot hverandre i stedet for å jobbe med de konkrete problemstillingene.

 

Det er fortsatt ikke slik at menn har noe dårligere tilbud enn kvinner eller at det er vanskeligere å være mann. Begge deler har sine utfordringer, og begge kjønn har ansvar for egne liv. Jeg tenker mitt om at man må dra frem overgrepsutsatte menn for å eksemplifisere at menn som generell gruppe angivelig skal ha det verre enn kvinner. Det må da finnes bedre argumenter enn det?

Anonymkode: aae2c...7b9

Nå er jo påstanden heller ikke at alle menn har det vanskelig på generelt grunnlag, men at men møter større institusjonell motstand i en del aspekter i livet. For eksempel barnforedling etter skilsmisse (det har kommet seg noe nå, men ikke helt i boks ennå) eller i kriser i samlivet som diskutert her. 

Hvorfor er det ikke holdepunkter i forskningen det henvises til? Jeg er klar over at det er en tabloid fremstillign av forskning, men det står jo svart på hvitt på en måte som kraftig antyder at artikkelforfatteren (hun du kjenner) står inne for påstanden om at man nettopp har funnet holdepunkter for at menn møter større institusjonell motstand enn kvinner. Da forholder jeg meg selvfølgelig til det. 

Det er ikke meg som setter kjønnene opp mot hverandre, jeg forsøker jo tvert imot å fokusere på en enkelt problemstilling, uten å undervurdere kvinners stilling av den grunn.

Det er for så vidt heller ikke første gang mangelfullt tilbud til menn som sliter trekkes frem som problemstilling heller. Om du har en annen oppfatning, så link gjerne til det. Grunnen til at man tar frem visse aspekter av menns liv (som der det skjer overgrip og lignende) sier seg vel egentlig selv. I aspekter av livet menn ikke har problemer eller sågar en fordel har man jo ikke noe å diskutere når temaet (premisset) er mannens utfordringer. 

Anonymkode: 0e023...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo påstanden heller ikke at alle menn har det vanskelig på generelt grunnlag, men at men møter større institusjonell motstand i en del aspekter i livet. For eksempel barnforedling etter skilsmisse (det har kommet seg noe nå, men ikke helt i boks ennå) eller i kriser i samlivet som diskutert her. 

Hvorfor er det ikke holdepunkter i forskningen det henvises til? Jeg er klar over at det er en tabloid fremstillign av forskning, men det står jo svart på hvitt på en måte som kraftig antyder at artikkelforfatteren (hun du kjenner) står inne for påstanden om at man nettopp har funnet holdepunkter for at menn møter større institusjonell motstand enn kvinner. Da forholder jeg meg selvfølgelig til det. 

Det er ikke meg som setter kjønnene opp mot hverandre, jeg forsøker jo tvert imot å fokusere på en enkelt problemstilling, uten å undervurdere kvinners stilling av den grunn.

Det er for så vidt heller ikke første gang mangelfullt tilbud til menn som sliter trekkes frem som problemstilling heller. Om du har en annen oppfatning, så link gjerne til det. Grunnen til at man tar frem visse aspekter av menns liv (som der det skjer overgrip og lignende) sier seg vel egentlig selv. I aspekter av livet menn ikke har problemer eller sågar en fordel har man jo ikke noe å diskutere når temaet (premisset) er mannens utfordringer. 

Anonymkode: 0e023...ea4

Ja men menn må kjempe for dine retter slik som kvinner måtte før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo påstanden heller ikke at alle menn har det vanskelig på generelt grunnlag, men at men møter større institusjonell motstand i en del aspekter i livet. For eksempel barnforedling etter skilsmisse (det har kommet seg noe nå, men ikke helt i boks ennå) eller i kriser i samlivet som diskutert her. 

Hvorfor er det ikke holdepunkter i forskningen det henvises til? Jeg er klar over at det er en tabloid fremstillign av forskning, men det står jo svart på hvitt på en måte som kraftig antyder at artikkelforfatteren (hun du kjenner) står inne for påstanden om at man nettopp har funnet holdepunkter for at menn møter større institusjonell motstand enn kvinner. Da forholder jeg meg selvfølgelig til det. 

Det er ikke meg som setter kjønnene opp mot hverandre, jeg forsøker jo tvert imot å fokusere på en enkelt problemstilling, uten å undervurdere kvinners stilling av den grunn.

Det er for så vidt heller ikke første gang mangelfullt tilbud til menn som sliter trekkes frem som problemstilling heller. Om du har en annen oppfatning, så link gjerne til det. Grunnen til at man tar frem visse aspekter av menns liv (som der det skjer overgrip og lignende) sier seg vel egentlig selv. I aspekter av livet menn ikke har problemer eller sågar en fordel har man jo ikke noe å diskutere når temaet (premisset) er mannens utfordringer. 

Anonymkode: 0e023...ea4

Det står ingen ting om at den institusjonelle motstanden er systematisk. Du må lese hva du selv skriver.

Du har vridd denne tråden over til en spesifikk problemstilling som gjelder et fåtall menn. Les åpningsinnlegget igjen.

Anonymkode: aae2c...7b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://reform.no/foredrag/menn-maskuliniteter-og-likestilling/

http://www.aftenposten.no/meninger/Mannskamp-for-likestilling-384049b.html

 

Det er på tide å snakke om reell likestilling. Barnelovene må endres. Delt omsorg må bli en selvfølge. Mannen må være part i saken i abortspørsmålet. Skolens tilpasning må endres til også å gjelde gutter. Helseinnsatsen må organiseres slik at menn og kvinner kommer ut likt på alle levekårsindekser. Menn kan ikke lenger bli sett på som potensielle sexforbrytere.Den dag da menn og kvinner lever like lenge og det er lik rett til barna, da først kan likestillingskampen revurderes.Frem til da er det en reell likestillingskamp som må føres.

 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det står ingen ting om at den institusjonelle motstanden er systematisk. Du må lese hva du selv skriver.

Du har vridd denne tråden over til en spesifikk problemstilling som gjelder et fåtall menn. Les åpningsinnlegget igjen.

Anonymkode: aae2c...7b9

Problemstillingen jeg tok opp var en del av TS' åpningsinnlegg. 

Anonymkode: 0e023...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemstillingen jeg tok opp var en del av TS' åpningsinnlegg. 

Anonymkode: 0e023...ea4

Den er allikevel ikke noe agument for at det er vanskeligere å være mann enn kvinne. Hvilket jo er hovedpoenget her: Begge kjønn har sine spesifikke områder som er problematiske. At det skal finnes særordninger for kvinner på bekostning av menn (med unnta for kvoteringstiltak) er og blir en konspirasjonsteori. Det finnes ikke noen systematisk plan for å holde menn nede, eller noen plan om at menn ikke skal tas hensyn til. Det er denne sutringen jeg vil til livs.

Å bruke er spesifikt problemområde som rammer en mindre gruppe menn gir ikke noen gyldighet til påstandene i åpningsinnlegget.

Anonymkode: aae2c...7b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Peter007 skrev:

http://reform.no/foredrag/menn-maskuliniteter-og-likestilling/

http://www.aftenposten.no/meninger/Mannskamp-for-likestilling-384049b.html

 

Det er på tide å snakke om reell likestilling. Barnelovene må endres. Delt omsorg må bli en selvfølge. Mannen må være part i saken i abortspørsmålet. Skolens tilpasning må endres til også å gjelde gutter. Helseinnsatsen må organiseres slik at menn og kvinner kommer ut likt på alle levekårsindekser. Menn kan ikke lenger bli sett på som potensielle sexforbrytere.Den dag da menn og kvinner lever like lenge og det er lik rett til barna, da først kan likestillingskampen revurderes.Frem til da er det en reell likestillingskamp som må føres.

 

Menn KAN ikke ha noen avgjørende beslutning i abortspørsmålet NEI! Resten av siste avsnitt er jeg enig i

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Peter007 skrev:

http://reform.no/foredrag/menn-maskuliniteter-og-likestilling/

http://www.aftenposten.no/meninger/Mannskamp-for-likestilling-384049b.html

 

Det er på tide å snakke om reell likestilling. Barnelovene må endres. Delt omsorg må bli en selvfølge. Mannen må være part i saken i abortspørsmålet. Skolens tilpasning må endres til også å gjelde gutter. Helseinnsatsen må organiseres slik at menn og kvinner kommer ut likt på alle levekårsindekser. Menn kan ikke lenger bli sett på som potensielle sexforbrytere.Den dag da menn og kvinner lever like lenge og det er lik rett til barna, da først kan likestillingskampen revurderes.Frem til da er det en reell likestillingskamp som må føres.

 

Reell likestilling: Ja, men da må ikke kvinner underbetales og avspises med brøkdelsstillinger som i dag. Kvinner må også få rett til å leve i trygghet uten noen form for seksuell utnyttelse eller misbruk.

Delt omsorg: Kun dersom dette er til det beste for barnet.

Abort: Kvinnen må ha råderett over egen kropp, avgjørelsen om abort eller ei er det kun kvinnen som kan ta.

Skolen: Denne er allerede i dag tilpasset gutter. Egne jenteklasser må vurderes for å bedre jentenes læringsmiljø.

Helsevesen: Kvinners helse må bli prioritert for å redusere kvinners oversykelighet i forhold til menn. "Kvinnesykdommer" må gis langt høyere prestisje og ikke "psykifiseres" og neglisjeres slik tendensen er i dag. Menns kortere levetid er biologisk naturlig, hovedsakelig genetisk og hormonelt betinget, og dette er det følgelig ingen grunn til å prøve å endre.

Menn må anses som potensielle sexforbrytere, så utbredt som seksuelle overgrep og seksuell trakassering er. Dette må forsøkes løst ved å endre oppdragelsen av guttene fra barnehagealder av.

Anonymkode: 754f4...7e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann her. Skulle gjerne vært foruten livet.

Anonymkode: a1872...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Axl Rose

Jada jada menn er noen jævlige vesener som ødelegger kvinner, og som fortjener all dritt de opplever uten å bli tatt seriøst. Syting er ikke lov. Det er kvinner som har det verst. Ok? Ellers er det ingen som har sagt at menn har det verre en kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Bootyhunter skrev:

 Det er kvinner som har det verst. Ok? Ellers er det ingen som har sagt at menn har det verre en kvinner. 

Har du ikke lest trådtittelen en gang?

Anonymkode: aae2c...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Reell likestilling: Ja, men da må ikke kvinner underbetales og avspises med brøkdelsstillinger som i dag. Kvinner må også få rett til å leve i trygghet uten noen form for seksuell utnyttelse eller misbruk.

Delt omsorg: Kun dersom dette er til det beste for barnet.

Abort: Kvinnen må ha råderett over egen kropp, avgjørelsen om abort eller ei er det kun kvinnen som kan ta.

Skolen: Denne er allerede i dag tilpasset gutter. Egne jenteklasser må vurderes for å bedre jentenes læringsmiljø.

Helsevesen: Kvinners helse må bli prioritert for å redusere kvinners oversykelighet i forhold til menn. "Kvinnesykdommer" må gis langt høyere prestisje og ikke "psykifiseres" og neglisjeres slik tendensen er i dag. Menns kortere levetid er biologisk naturlig, hovedsakelig genetisk og hormonelt betinget, og dette er det følgelig ingen grunn til å prøve å endre.

Menn må anses som potensielle sexforbrytere, så utbredt som seksuelle overgrep og seksuell trakassering er. Dette må forsøkes løst ved å endre oppdragelsen av guttene fra barnehagealder av.

Anonymkode: 754f4...7e8

Det er slik feminister som deg som er grunnen til at feminisme må motarbeides hardt. Du er også grunnen til at vi menn må stå sammen og starte å jobbe for våre rettigheter på samme måte som kvinner har gjort før, uavhengig av hvor mye hets kvinner kommer med grunnet redsel over å miste fordelene sine.

Anonymkode: 12cfc...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 7/19/2016 at 20.17, AnonymBruker skrev:

Den er allikevel ikke noe agument for at det er vanskeligere å være mann enn kvinne. Hvilket jo er hovedpoenget her: Begge kjønn har sine spesifikke områder som er problematiske. At det skal finnes særordninger for kvinner på bekostning av menn (med unnta for kvoteringstiltak) er og blir en konspirasjonsteori. Det finnes ikke noen systematisk plan for å holde menn nede, eller noen plan om at menn ikke skal tas hensyn til. Det er denne sutringen jeg vil til livs.

Å bruke er spesifikt problemområde som rammer en mindre gruppe menn gir ikke noen gyldighet til påstandene i åpningsinnlegget.

Anonymkode: aae2c...7b9

Det må du gjerne mene (og således være uenig i TS's overordnede påstand), men blant TS' påstander for å støtte opp under det tok han altså opp problemstillinger jeg selv diskuterte i tråden. 

Det er ingen som har sagt at det finnes formelle særordninger som med intensjon har blitt opprettet for kun kvinner, det jeg har skrevet om er systematisk institusjonell motstand (altså noe som ikke er innført med viten og vilje men som snarere er en konsekvens av mange tiårs fokus på rene kvinneproblemer) mot menn i institusjoner som NAV, politiet etc. og forskningen det har blitt vist til indikerer også dette. At du tolker dette som at jeg argumenterer for at det finnes en plan for å holde menn nede får stå på din egen regning, det er i beste fall stråmannsargumentasjon. 

Jeg etterlyste da også linker til forskning, artikler eller annet for å underbygge din egen argumentasjon, og jeg leser gjerne informasjon om motsatte synspunkter angående denne probelmstillingen. Så langt jeg har sett har ikke dette blitt imøtekommet.

Anonymkode: 0e023...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15. juli 2016 at 23.52, PetterPanne skrev:

Men for faen. Slutt å syte a.

Greit det suger å være mann, men vi har våre fordeler også.

Hvilke tenker du på da?

Anonymkode: c67e3...c7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det må du gjerne mene (og således være uenig i TS's overordnede påstand), men blant TS' påstander for å støtte opp under det tok han altså opp problemstillinger jeg selv diskuterte i tråden. 

Det er ingen som har sagt at det finnes formelle særordninger som med intensjon har blitt opprettet for kun kvinner, det jeg har skrevet om er systematisk institusjonell motstand (altså noe som ikke er innført med viten og vilje men som snarere er en konsekvens av mange tiårs fokus på rene kvinneproblemer) mot menn i institusjoner som NAV, politiet etc. og forskningen det har blitt vist til indikerer også dette. At du tolker dette som at jeg argumenterer for at det finnes en plan for å holde menn nede får stå på din egen regning, det er i beste fall stråmannsargumentasjon. 

Jeg etterlyste da også linker til forskning, artikler eller annet for å underbygge din egen argumentasjon, og jeg leser gjerne informasjon om motsatte synspunkter angående denne probelmstillingen. Så langt jeg har sett har ikke dette blitt imøtekommet.

Anonymkode: 0e023...ea4

Jeg tror ikke du forstår betydningen av "systematisk." Da kommer vi ikke videre.

Anonymkode: aae2c...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du forstår betydningen av "systematisk." Da kommer vi ikke videre.

Anonymkode: aae2c...7b9

Da kan du heller definere det da, fremfor å forsøke å bruke det som et dårlig forsøk på ad hominem. 

Men da har vi i hvert fall en ting på det rene, jeg tviler nok sterkt på at du var på denne disputasen, eller at du overhodet er i noe av nærheten av forsker på dette feltet selv. Det har du i alle fall greid å vise! Hurra for deg. 

Anonymkode: 0e023...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...