Gå til innhold

Ikke lett å være mann i dag, men enklere å være kvinne.


Gjest Klopp

Anbefalte innlegg

Gjest Klopp

Ofte er jeg lei meg for jeg måtte bli en mann, siden kvinnene har det mye enklere. Ja jeg vet dere har deres problemer, men dere blir mer hørt og trodd. Dere blir mer støttet, 

Menn har ingenting å si når det gjelder barn. Ikke får de bestemme om de vil bli far eller ikke, mens kvinner bestemmer om de vil beholde eller fjerne. Mannen har ikke lov å si noe. Må bare bli tvunget til det dama bestemmer seg for.

Menn som blir voldtatt blir ofte ikke tatt seriøst, eller latterliggjort. Kvinner som blir voldtatt er grusomt. Ja det er det, men det er like grusomt at en mann blir voldtatt! Menn som blir voldtatt av kvinner blir ihvertfall ikke tatt seriøst. Han er bare "heldig". Nei han er ikke det! Voldtekt er vondt uansett!!!

Menn som blir utsatt for vold blir tatt mindre seriøst. Spesielt hvis det er kvinnen i forholdet som er voldelig mot mannen. Ingen bryr seg om det. Er det omvendt så må han fengsles. 

Det er liksom mer greit at kvinner er utro, menn menn som er utro en verdens største jævler. 

Spør en kvinne om hun ser tjukk ut i den kjolen og han svarer ja så er han en jævel, men sier han nei så er han en løgner. Uansett hva menn sier så blir det feil. 

Jenter gjør det bedre på skolene enn gutter. Kan du tenke deg hvorfor?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PetterPanne

Men for faen. Slutt å syte a.

Greit det suger å være mann, men vi har våre fordeler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krigerunge

Vi har det jævlig alle sammen uavhengig av kjønn i dagens samfunn men på sett og vis har vi det knallbra også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvilke av disse punktene har betydning for deg personlig egentlig? Hvor mye av dette skaper problemer for deg personlig i det daglige? 

Jeg kan jo ramse opp en masse ting kvinner rundt om sliter med jeg også, men det har jo ikke noe med meg personlig og min tilfredshet med å være den jeg er å gjøre.

Om du er misfornøyd med livet ditt bør du gjøre noe med de tingene du er misfornøyd med i stedet for å skylde på at du er mann.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I told my players during the break: Since we're here anyway, we might actually play a bit of football."

Jurgen Klopp

Anonymkode: 3960b...f31

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller mangelen på sosiale antenner som er problemet. Flere menn skjønner ikke nyanser i det sosiale samspillet og vil derfor dumme seg ut på mer subtile måter. Mens de fleste kvinnene skjønner bedre de uskrevne regler og vet hvordan og hos hvem de kan søke støtte. Menn kan finne på å søke støtte blant mennesker som ikke er typisk sympatiske eller på feil tidspunkt. Menn er kanskje ikke så flinke å støtte hverandre heller, slik kvinner er

Anonymkode: 9a647...b72

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det ikke grenser for hvor mye offerrolledritt du skal spy utover forumet?

Anonymkode: 73f4f...299

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har sine problemer.

Noe som ikke hjelper er selvmedlidenhet og det å grave seg ned. Blir litt lei av alle "stakkars meg" trådene og innleggene dine. Det er faktisk ikke mer synd i deg enn andre.

Anonymkode: e3b2e...f96

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Kanskje det hadde vært en idé å tenke litt på det TS skriver,og argumentere for og i mot isteden for å gå på ham som person. For spør en meg,så har ha helt rett i det han skriver.

Muligens bortsett fra det med utroskap. Der får vel også kvinner kritikk og fordømmelse. Men i visse tilfeller også mer forståelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentebabyer i India blir ofte drept eller forlatt. Damer i for eksempel Pakistan kan få syre helt over seg bare fordi de avviser en mann. Unge jenter i midtøsten blir solgt som barnebruder til eldre menn. Disse jentene ønsket sikkert at de ble født som mann. Ja, du bor i Norge, og de tingene jeg nevnte skjer ikke her, men hva hvis du ble født i et av disse landene? Hadde du hatt samme tanke om at kvinner har det lettere? Det er fordeler og ulemper enten man er dame eller mann, og du kan jo ta en Caitlyn Jenner, tidligere Bruce Jenner, hvis du ikke vil være mann mer?

Endret av DonutEater
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Klopp skrev:

Ofte er jeg lei meg for jeg måtte bli en mann, siden kvinnene har det mye enklere. Ja jeg vet dere har deres problemer, men dere blir mer hørt og trodd. Dere blir mer støttet, 

Menn har ingenting å si når det gjelder barn. Ikke får de bestemme om de vil bli far eller ikke, mens kvinner bestemmer om de vil beholde eller fjerne. Mannen har ikke lov å si noe. Må bare bli tvunget til det dama bestemmer seg for.

Menn som blir voldtatt blir ofte ikke tatt seriøst, eller latterliggjort. Kvinner som blir voldtatt er grusomt. Ja det er det, men det er like grusomt at en mann blir voldtatt! Menn som blir voldtatt av kvinner blir ihvertfall ikke tatt seriøst. Han er bare "heldig". Nei han er ikke det! Voldtekt er vondt uansett!!!

Menn som blir utsatt for vold blir tatt mindre seriøst. Spesielt hvis det er kvinnen i forholdet som er voldelig mot mannen. Ingen bryr seg om det. Er det omvendt så må han fengsles. 

Det er liksom mer greit at kvinner er utro, menn menn som er utro en verdens største jævler. 

Spør en kvinne om hun ser tjukk ut i den kjolen og han svarer ja så er han en jævel, men sier han nei så er han en løgner. Uansett hva menn sier så blir det feil. 

Jenter gjør det bedre på skolene enn gutter. Kan du tenke deg hvorfor?

 

Gjesp

Anonymkode: d1630...bcd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så lei av selvmedlidende, bortskjemte, furtne og perspektivløse umodne guttehvalper som ikke evner å se lenger enn til sin egen nesetipp.

Det har sine utfordringer å være mann i dag - men det var ikke lettere før, bare andre utfordringer. Utfordringer som sannsynligvis hadde tvunget deg i knestående før lunsj hver dag.

Å være kvinne i dag er på ingen måte noe enklere enn å være mann, men du ser neppe problemstillingene kvinner må forholde seg til på daglig basis.

I egenskap av å være en mann  som er betydelig eldre enn deg ber jeg deg om å rette deg opp i ryggen, ta tak i det du anser som problematisk i livet ditt, løse det som kan løses, og forholde deg rasjonelt og rakrygget til resten. Noen ting i livet må man bare akseptere, andre ting kan man gjøre noe med. Å sutre og furte hjelper deg ikke, og gir deg heller ingen sympati. Plasser skylden for dine problemer der den hører hjemme - hos deg selv. Du blir ikke diskriminert av noen.

Ta deg sammen!

Anonymkode: aae2c...7b9

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du hadde ikke fått mer støtte som kvinne slik du holder på.
Kvinner blir voldtatt, holdt som sexslaver for IS (og flere), torturert, abotert bort kun pga kjønnet, kjønnslemlestet, giftet bort til voldtektsmenn, steinet for å ha blitt voldtatt, fengslet for å ha blitt voldtatt, kastet syre på for å avvise en mann, giftet bort til gamle menn mens de er barn, har ingen stemmerett i flere land (nevn ett hvor menn ikke har), trakassert, får skylden for voldtekt, blir mobbet, faller utenfor, får alt ansvar av barn når mannen stikker, har hovedansvar for prevansjon med alle bivirkningene det inneholder, blir beskyldt for å lure på menn barn... Jeg kan fortsette. Begge kjønn har det tøft! Det vet du godt, men som vanlig er du kun interessert i å synes synd på deg selv.

Anonymkode: 1fac4...aef

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du hadde ikke fått mer støtte som kvinne slik du holder på.
Kvinner blir voldtatt, holdt som sexslaver for IS (og flere), torturert, abotert bort kun pga kjønnet, kjønnslemlestet, giftet bort til voldtektsmenn, steinet for å ha blitt voldtatt, fengslet for å ha blitt voldtatt, kastet syre på for å avvise en mann, giftet bort til gamle menn mens de er barn, har ingen stemmerett i flere land (nevn ett hvor menn ikke har), trakassert, får skylden for voldtekt, blir mobbet, faller utenfor, får alt ansvar av barn når mannen stikker, har hovedansvar for prevansjon med alle bivirkningene det inneholder, blir beskyldt for å lure på menn barn... Jeg kan fortsette. Begge kjønn har det tøft! Det vet du godt, men som vanlig er du kun interessert i å synes synd på deg selv.

Anonymkode: 1fac4...aef

Altså ti av de tingene du nevnte der gjelder jo også for menn da... :P

Anonymkode: 3b047...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Altså ti av de tingene du nevnte der gjelder jo også for menn da... :P

Anonymkode: 3b047...33f

Ti? Nei. Begge kjønn har det tøft. Det er det som er poenget.

Anonymkode: 1fac4...aef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Klopp
1 time siden, NotNaomi skrev:

Kanskje det hadde vært en idé å tenke litt på det TS skriver,og argumentere for og i mot isteden for å gå på ham som person. For spør en meg,så har ha helt rett i det han skriver.

Muligens bortsett fra det med utroskap. Der får vel også kvinner kritikk og fordømmelse. Men i visse tilfeller også mer forståelse.

 

Takk for at du forstår! 

Jeg snakker om Norge. Ikke andre land for der vet jeg at mange kvinner har det grusomt. Der blir de ikke respektert av menn. 

Det verste i Norge og andre land er at mange menn ikke blir trodd eller det "er ikke så farlig" når det gjelder voldtekt og vold. Det er to JÆVLIG TUNGE og VONDE ting som ikke skal latterliggjøres. Det ødelegger menn også psykisk. Ikke bare kvinnen det et vondt for. Menn er ikke heldig som blir voldtatt av kvinner. Det er bare vondt å høre. Ingen er svak selv om de blir slått av ei kvinne eller opplever vold. Alt blir bare latterliggjort og det gjør meg forbanna og frustrert. Får lyst å KLAGE DA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp

JA JEG VET GODT at begge kjønn har sine problemer og fordeler. Mye som gjør at jeg er sjeleglad for at jeg er mann og nei jeg vil aldri i verden skifte kjønn. MEN jeg har lov å bli lei når det gjelder visse ting som gjør at det ikke er enkelt å være mann. Det er ingen konkurranse om hvilket kjønn som har det verst. Men folk glemmer ofte at menn også har følelser. Vi er bare mennesker hele gjengen!

Endret av Klopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
1 time siden, DonutEater skrev:

Jentebabyer i India blir ofte drept eller forlatt. Damer i for eksempel Pakistan kan få syre helt over seg bare fordi de avviser en mann. Unge jenter i midtøsten blir solgt som barnebruder til eldre menn. Disse jentene ønsket sikkert at de ble født som mann. Ja, du bor i Norge, og de tingene jeg nevnte skjer ikke her, men hva hvis du ble født i et av disse landene? Hadde du hatt samme tanke om at kvinner har det lettere? Det er fordeler og ulemper enten man er dame eller mann, og du kan jo ta en Caitlyn Jenner, tidligere Bruce Jenner, hvis du ikke vil være mann mer?

No må du ikkje glømme kvinnene som blir steina til døde når dei blir voldtatt, fordi då har dei vore utro mot mannen sin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Klopp skrev:

Takk for at du forstår! 

Jeg snakker om Norge. Ikke andre land for der vet jeg at mange kvinner har det grusomt. Der blir de ikke respektert av menn. 

Det verste i Norge og andre land er at mange menn ikke blir trodd eller det "er ikke så farlig" når det gjelder voldtekt og vold. Det er to JÆVLIG TUNGE og VONDE ting som ikke skal latterliggjøres. Det ødelegger menn også psykisk. Ikke bare kvinnen det et vondt for. Menn er ikke heldig som blir voldtatt av kvinner. Det er bare vondt å høre. Ingen er svak selv om de blir slått av ei kvinne eller opplever vold. Alt blir bare latterliggjort og det gjør meg forbanna og frustrert. Får lyst å KLAGE DA!

Det er jo menn som latterliggjør menn som blir utsatt for vold fra kvinner. Da får dere ta tak i deres egne holdninger.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...