Gå til innhold

ble voldtatt, kanskje gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

søndag 10.juli var jeg med bestekompisen min og hans kompis (vi har hjemme hos kompisen). bestekompisen min måtte reise og ba derfor kompisen sin om å kjøre meg hjem.

så fort bestekompisen min reiser prøver han andre seg på meg. jeg sier nei flere ganger og snur meg unna. men han følger etter og overtaler meg. han kler av meg og så skjer det.... jeg er 16år og jomfru og gikk ikke på ppiller (han viste det). jeg sa ikke nei da vi hadde sex men jeg sa nei før vi gjorde det. jeg ville ikke gjøre det med han. han var ikke slem og  jeg fikk ikke en dårlig opplevelse sånn sett. men nei er nei tenker jeg da :-(

jeg er redd for at jeg kan være gravid !! han fikk orgasme inni meg.

hvem skal jeg snakke med?? hva gjør jeg hvis jeg er gravid? jeg er alt for ung for å få baby nå..må ta abort å det gruer jeg meg veldig til :-(

Anonymkode: 214b6...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har blødd litt hver dag å konstant kvalm :-( ts

Anonymkode: 214b6...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ER et nei! Du bør snakke med foreldrene dine, en tante / onkel eller noen andre du kan stole på. Ikke bær på dette alene.

Anonymkode: d7949...8db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

jeg har blødd litt hver dag å konstant kvalm :-( ts

Anonymkode: 214b6...414

At du blør litt hver dag kan være at du har fått en rift dersom han var harhendt. Det bør du få undersøkt hos lege.

Anonymkode: d7949...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle fulker så er det voldtekstmotak. Googler du stedet du bor på og voldtektsmottak så finner du sted der du kan få hjelp. Dette er gratis, dumtrenger ikke å ha anmeldt, de tar heller ikke stilling til om dette er en voldtekt i lovens forstand, men er opptatt av å hjelpe alle som føler og opplever at de har blitt utsatt for en voldtekt. De har taushetsplikt. De kontakter derfor ikke politiet, men ønsker du hjelp til å kontakte politi så støtter de deg på dette. 

Du kan og ha rett på gratis bistandsadvokat. Dette vil voldtektsmottaket kunne hjelpe deg med. Eller du kan finne er advokt der du bor som jobber med seksuelle overgrep og ta kontakt der. 

Du trenger hjelp i dag og raskt, dersom du kan være blitt gravid. Om det er tidsnok å ta nødprevensjon eller om du bør få satt inn en spiral for å avbryte et eventuelt påbegynt svangerskap må en lege avgjøre og hjelpe deg med. Blir ingen av disse tiltakene satt i verk i løpet av få timer, vil du måtte gjennomgå en abort dersom du ønsker å avbryte et eventuelt svangerskap. 

Derfor finn ut hvor voldtektsmottaket er der du bor og ta kontakt der. Eller kontakt fastlegen din, finn en bistandsadvokat eller noen som kan hjelpe deg. Det er og mulig Dixi (bruk google) kan hjelpe deg om du ringer dit. Det er ferietid, og fredag, søk hjelp nå!

Anonymkode: 8a970...640

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1) Kom deg på apotek og kjøp angrepille. Det finnes de som virker inntil 5 døgn etter samleie (dvs i dag), så du bør være rask. Ellaone er en av de, hvis du ikke føler for å spørre.

2) Snakk med noen! Dette er et traume, og du har godt av all hjelp du kan få. Snakk med noen du føler deg komfortabel med, evt kontakt profesjonelle (Dixi eller lignende)

3) Bestill time hos fastlege/helsesøster for å teste deg for kjønnssykdommer. Avhengig av hvor godt du kjenner gjerningsmannen er det ikke godt å si om han har klamydia eller lignende, så få det testet.

4) Vurdér anmeldelse. Normalt sett ville jeg anbefalt å anmelde uansett, men det er 5 dager siden. Bevisene er sannsynligvis borte, ingen vitner som kan bistå og dermed en vanskelig sak å bevise. Det blir fort ord mot ord og prosessen kan være en enorm påkjenning. Gjerningsmannen fortjener å bli straffet for det, men du må vurdere (gjerne i samråd med noen) om du takler prosessen.

 

Anonymkode: 63168...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Til TS, finn noen du kan snakke med som voldtektsmottaket eller snakk med foreldrene dine. Jo lengre du går uten å snakke med noen jo verre føles det. Du ble voldtatt, men det finnes heldigvis hjelp å få og du fortjener all hjelp i verden til å komme deg over et sånt traume. 

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Reveenka skrev:

 

Til TS, finn noen du kan snakke med som voldtektsmottaket eller snakk med foreldrene dine. Jo lengre du går uten å snakke med noen jo verre føles det. Du ble voldtatt, men det finnes heldigvis hjelp å få og du fortjener all hjelp i verden til å komme deg over et sånt traume. 

 

Og skal hun anmelde? Hvordan er det et spørsmål!!?? Anmeld han med engang for faen

Anonymkode: 1eb27...4ea

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må anmelde, og sørge for at han straffes knallhardt. Soleklar voldtekt, total uakseptabelt. Han fortjern 8-10 års fengsel for et så grovt overgrept. Dette må du ikke la ligge, vær så snill. For din egen del er det svært viktig at han blir dømt hardt, og du kommer deg videre.

Det er IKKE din skyld!!

Anonymkode: 4197e...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS,

Som de andre sier, så kom deg uansett til voldteksmottaget.

Om du likevel ikke går der, men rett til fastlege/helsesøster, så skal du vite at også de har taushetsplikt, også overfor dine foreldre. Så om du synes det vanskelig å snakke med dine foreldre, så kan du få råd og hjelp hos lege/helsesøster.

Utrolig trist å lese. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krigerunge

Hva du vil gjøre om du er gravid er opp til deg selv, men jeg støtter tankegangen din 100% når det kommer til abort. Det hadde vært mitt valg om jeg sto i din situasjon. Beholder du et eventuelt barn så må du ha noe med faren til barnet å gjøre så og si resten av ditt liv. Du er også bare 16 år, du har hele livet foran deg osv. Orker ikke denne strofen da du mest sannsynlig har hørt den mange ganger. 

Dette var veldig trist lesing. Du kan snakke med en person du føler deg trygg på, eksempelvis moren din eller faren din, eventuelt en søster eller bror. En venninne eller kanskje bestekompisen din? Husk at det må være en person du kan stole på. Om du ikke føler disse personene i livet ditt er til å stole på kan du ta kontakt med lege eller helsesøster, så tar dere det derifra. Du kan også ringe Mental Helse om du trenger noen å snakke med. Dra til voldtektsmottaket i ditt distrikt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...