Gå til innhold

Briller eller linser i bryllupet?


Gjest moreno

Anbefalte innlegg

Gjest moreno

Sikkert er dumt spørsmål, men kanskje noen har erfaringer? :)

Jeg ser litt dårlig på avstand, ikke sånn superdårlig, men sliter med å lese på avstand, samt se detaljer etc. Får også ganske vondt i hodet dersom jeg "bruker" øynene mye uten briller en dag. 

Skal nå gifte oss, og jeg lurer på hva jeg skal gjøre ifht synet denne dagen. Har vært i andres bryllup / andre fester, og har da brukt briller, men nå er det jo min dag, med meg i fokus og sannsynligvis en hel masse tårer, bilder.. Og da vil jeg helst se bra ut og ikke ha noe i veien.

Hva tror dere? Er briller et minus på en brud, sånn rent praktisk (tørke tårer etc), så man bør bruke linser? Men hvordan er det med linser og tårer etc? Har ikke brukt linser særlig mye før..

Er altså litt usikker på om jeg bør kjøpe noen nye og fine briller eller om jeg bør begynne å øve meg på linsebruk... Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå for linser du :) er ikke nie fint og se på bryllups bilde om 40 år med briller. 

Anonymkode: 132f5...8fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte linser, mannen droppet både briller og linser.

Anonymkode: 124be...e69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på hva du kler best. Er du smashing med briller så bruker du jo de.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for linser. Da blir det ekstra "spesielt" på bryllupsdagen, dersom du som oftest går med briller. Brillene kan jo komme i veien også. Start god tid i forveien med linsene, sørg for at du får en type linser som passer deg og at du blir komfortabel med linsebruk. Går det skeis med linsene, har du jo brillene i reserve. Masse lykke til :hug:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du at det blir gråting ville jeg ha gått for linser. Skikkelig upraktisk med briller og tårer, mens linser og tårer er uproblematisk, etter min erfaring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Briller vil nok bli upraktisk mtp grining og mye klemming og sånt, men om du skal ha nye briller uansett, og ser bra ut i briller, så kan du jo finne noen pene som vil passe til bryllupet.

Jeg selv ville nok gått for linser. Slipper å tenke på at du har noe der i det hele tatt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse!!! Jeg gikk for linser. Veldig kjedelig med tårer, 'smudge' eller andre ting som kan irritere akkurat den dagen. Jeg har et stort behov for å pusse brillene om det kommer noe på dem, og med alle klemmene jeg fikk, er jeg takknemlig for at jeg valgte linser. 

Om du ikke er vant til linser, bruk sminke som ikke smitter av. Når en bruker linser, blunker man litt hardere, hvor eyeliner/kajal kan smitte. 

Håper dere får en fantastisk dag! Og tips: Nyt hvert sekund, for dagen går utrolig fort. Husk på at enn tar bilder underveis i løpet av hele dagen, for det er mange inntrykk og ikke alltid like enkelt å huske alt som skjedde 😊

Anonymkode: 97d7c...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moreno

Oi, takk for mange gode tips!! Jeg skal ha nye uansett (de gamle er veldig slitte, er brukt i mange år), så da høres der ut som en god idé at jeg kjøper nye briller som kan være reserve, men at jeg prøver linser. Det høres absolutt ut som linser er det beste ut fra deres erfaringer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk det du pleier å bruke. Jeg beuker briller hele tiden, hadde bare sett rart ut om ejg plutselig kom med linser  bryllupsdagen.  Hvis du ikke har brukt linser tidligere så begynn å prøve det ut sersom du øsnker å bruke det. Jeg har prøvd alt som er av linsqer, men tåler ikke gå med det. Etter kun en time-to svir øynene, jeg blir rød og tårene renner.

Anonymkode: b3239...0db

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er vant til linser,  bør du bruke et par uker på å bli vant. Hvis ikke får man fort vondt i hodet fordi synet blir litt annerledes. 

Anonymkode: 36cb5...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg brukte linser, mannen som ikke kan bruke linser tok halvparten av bildene med og uten briller :) Jeg bruker linser ca halve tiden, så folk er vant med at jeg har dem litt av og litt på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er finest når man er mest mulig lik seg selv på bryllupsdagen. Mange vil jo for en gangs skyld gjøre noe spesielt med håret, sminke seg ugjenkjennelig osv.

Jeg ville helst gått for briller. Men hvis de blir litt i veien, er det kanskje lurt å bare ha dem i reserve ja. Og tidlig øve på linsebruk.

Anonymkode: ea239...826

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville sett ann styrken, og instillt meg på briller. Det er slett ikke alle som kan bruke linser, og mange er avhengig av ekstra fukt underveis for at det skal fungere. Hvis du har typ -0.50 ville jeg ikke tenkt over å bruke noe som helst. Ang linser og tårer, er tårer bare fint, det gir fukt og bedre komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.7.2016 at 8.42, moreno skrev:

Sikkert er dumt spørsmål, men kanskje noen har erfaringer? :)

Jeg ser litt dårlig på avstand, ikke sånn superdårlig, men sliter med å lese på avstand, samt se detaljer etc. Får også ganske vondt i hodet dersom jeg "bruker" øynene mye uten briller en dag. 

Skal nå gifte oss, og jeg lurer på hva jeg skal gjøre ifht synet denne dagen. Har vært i andres bryllup / andre fester, og har da brukt briller, men nå er det jo min dag, med meg i fokus og sannsynligvis en hel masse tårer, bilder.. Og da vil jeg helst se bra ut og ikke ha noe i veien.

Hva tror dere? Er briller et minus på en brud, sånn rent praktisk (tørke tårer etc), så man bør bruke linser? Men hvordan er det med linser og tårer etc? Har ikke brukt linser særlig mye før..

Er altså litt usikker på om jeg bør kjøpe noen nye og fine briller eller om jeg bør begynne å øve meg på linsebruk... Noen erfaringer?

Når jeg skal gifte meg, skal jeg kjøpe veldig pene briller som ikke tar mye oppmerksomhet. Linser får ikke komme nær øynene mine. Aldri :) Kommer nok til å være like fornøyd 40 år +/- når jeg ser tilbake på bryllupsbildene. Brillene er en del av meg, og de får også være på i bryllupet.. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge til noe :)
Min søster giftet seg for 5 år siden ca. Hun har brukt briller i mange, mange år. Og hun brukte dem i bryllupet sitt. Under bryllupet så vi ikke brillene hennes, vi så bruden. Den nydelige kjolen, vakre søsteren min og hvor stolt og lykkelig hun var. Brillene var på, men de er en del av henne og vi er vant til å se henne med briller, så vi så de ikke. Når vi ser på brudebildene hennes så ser vi fremdeles ikke brillene, vi ser henne og hennes mann, selv om brillene er der. 

Å tørke tårer med briller på er ikke vanskelig. Krever kanskje bare litt teknikk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Den 15.7.2016 at 10.18, AnonymBruker skrev:

Bruk det du pleier å bruke. Jeg beuker briller hele tiden, hadde bare sett rart ut om ejg plutselig kom med linser  bryllupsdagen.  Hvis du ikke har brukt linser tidligere så begynn å prøve det ut sersom du øsnker å bruke det. Jeg har prøvd alt som er av linsqer, men tåler ikke gå med det. Etter kun en time-to svir øynene, jeg blir rød og tårene renner.

Anonymkode: b3239...0db

 

Den 15.7.2016 at 20.14, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er finest når man er mest mulig lik seg selv på bryllupsdagen. Mange vil jo for en gangs skyld gjøre noe spesielt med håret, sminke seg ugjenkjennelig osv.

Jeg ville helst gått for briller. Men hvis de blir litt i veien, er det kanskje lurt å bare ha dem i reserve ja. Og tidlig øve på linsebruk.

Anonymkode: ea239...826

 

Den 18.7.2016 at 10.02, Minlillesky skrev:

Glemte å legge til noe :)
Min søster giftet seg for 5 år siden ca. Hun har brukt briller i mange, mange år. Og hun brukte dem i bryllupet sitt. Under bryllupet så vi ikke brillene hennes, vi så bruden. Den nydelige kjolen, vakre søsteren min og hvor stolt og lykkelig hun var. Brillene var på, men de er en del av henne og vi er vant til å se henne med briller, så vi så de ikke. Når vi ser på brudebildene hennes så ser vi fremdeles ikke brillene, vi ser henne og hennes mann, selv om brillene er der. 

Å tørke tårer med briller på er ikke vanskelig. Krever kanskje bare litt teknikk :) 

Enig med disse. Jeg har brukt briller hver dag i 44 år og hvis jeg noen gang skal gifte meg, kan jeg ikke tenke meg å bruke linser for den ene dagen. Ingen legger spesielt merke til brillene hos en som vanligvis bruker briller, men når en brillebruker dukker opp uten, blir det lagt merke til.

Anonymkode: 2cd87...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.7.2016 at 8.42, moreno skrev:

Sikkert er dumt spørsmål, men kanskje noen har erfaringer? :)

Jeg ser litt dårlig på avstand, ikke sånn superdårlig, men sliter med å lese på avstand, samt se detaljer etc. Får også ganske vondt i hodet dersom jeg "bruker" øynene mye uten briller en dag. 

Skal nå gifte oss, og jeg lurer på hva jeg skal gjøre ifht synet denne dagen. Har vært i andres bryllup / andre fester, og har da brukt briller, men nå er det jo min dag, med meg i fokus og sannsynligvis en hel masse tårer, bilder.. Og da vil jeg helst se bra ut og ikke ha noe i veien.

Hva tror dere? Er briller et minus på en brud, sånn rent praktisk (tørke tårer etc), så man bør bruke linser? Men hvordan er det med linser og tårer etc? Har ikke brukt linser særlig mye før..

Er altså litt usikker på om jeg bør kjøpe noen nye og fine briller eller om jeg bør begynne å øve meg på linsebruk... Noen erfaringer?

Gå for linser :)

Anonymkode: 8dd73...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke linser må du øve deg noen uker i forveien. Synet blir litt annerledes og det kan kreve litt tilvenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve ut linser nå, og så bestemme seg når det nærmer seg? Dersom det stemmer at du har 9 måneder og 3 uker igjen har du jo god tid til å prøve ut. Jeg er enig med de som sier at det bare virker rart om noen som alltid bruker briller plutselig dukker opp uten. Dersom du vanligvis bruker briller ser ikke folk brillene, de ser deg. Jeg tar meg ofte i å spørre meg selv (og andre) om en eller annen bruker briller eller ikke, jeg legger ikke merke til det på personer jeg er vant til å se rundt omkring. Det er bare sånn de ser ut.

Endret av applestories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...