Gå til innhold

Hvilke barnenavn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke barnenavn syns dere er fine? Gjerne dobbeltnavn også, både gutte og jentenavn. Har dere brukt norrønne navn, eller har de fått navn fra familien?   Tenkte dere på hva navnet betyr når dere ga det til barnet? 

Anonymkode: d3465...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barna mine har norrøne navn, den ene er oppkalt etter oldeforelder, den andre har et navn i samme stil. Liker best norrøne navn, spesielt til gutter. Mandige og sterke navn, en fin motvekt til de feminine navnene mange gutter får nå for tiden. De slipper å være en av tre i klassen med samme navn også :) 

Anonymkode: abeb6...d23

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine har romerske navn. 

JEG synes de er sterke og stødige, men de blir stadig referert til som "pinglenavn" her inne. 

Kall barnet ditt hva du vil. Ikke tenk på hva alle andre tenker, for det er du som skal si navnet ca 200 ganger om dagen. Og navnet skjemmer ingen! 

Barnet ditt er barnet ditt, og blir forhåpentligvis den h*n er ment å være uavhengig av navnet! 

 

Anonymkode: 50837...74f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem det med BARNe-, du/dere skal gi noen et navn. Et navn til et menneske som skal være voksen mesteparten av livet. Barnenavn kan være kallenavn, kosenavn, tullenavn. Navn er aldri barnenavn. 

Anonymkode: fa62a...a69

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Noel, Aslak og Lorentz er fine guttenavn, jentenavn tenker jeg på Lerke og Sigrid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norea er nydelig. Max er min favoritt på gutter.

Anonymkode: 261c1...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes helt vanlige navn er fine. Hverdagslige navn som passer til barn og voksne til hverdags så vel som fest. Om dere ønsker noe spesielt, kan dere jo ha noe fancy schmancy  til mellomnavn som dere kan bruke når dere skal imponere noen.

Anonymkode: 291cc...6ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mannlige, mannemann navn på gutter iallefall. Som Ragnar, Torstein, Arnstein osv. På jenter liker jeg eks Ingrid, snefrid, møyfrid, Solveig osv Synes ikke man skal gi navn til unger basert på at de passer barn. Størsteparten av livet er de jo voksne. 

Anonymkode: bb089...2f5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Jeg Iiker mange navn. Mitt favorittjentenavn har lenge vært Emma, men jeg har ikke brukt det fordi det er så mange som heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøril Anekdote og Bjørn-Torsken

Anonymkode: eb3d9...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker mannlige, mannemann navn på gutter iallefall. Som Ragnar, Torstein, Arnstein osv. På jenter liker jeg eks Ingrid, snefrid, møyfrid, Solveig osv Synes ikke man skal gi navn til unger basert på at de passer barn. Størsteparten av livet er de jo voksne. 

Anonymkode: bb089...2f5

Selvfølgelig ikke, de er jo ikke barn for evig. Det er også viktig å tenke på. Tenkte ikke over at jeg kaldte det barnenavn, for det er jo navn. 

 

Ts 

Anonymkode: d3465...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker mannlige, mannemann navn på gutter iallefall. Som Ragnar, Torstein, Arnstein osv. På jenter liker jeg eks Ingrid, snefrid, møyfrid, Solveig osv Synes ikke man skal gi navn til unger basert på at de passer barn. Størsteparten av livet er de jo voksne. 

Anonymkode: bb089...2f5

Navnet vokser med barnet.

Anonymkode: 50837...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norrøne navn er de fineste, uten tvil :)

Anonymkode: 46e5d...cb7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker navn som man ikke trenger å forklare eller stave, er ikke opptatt av at et navn skal være "spesielt". Foretrekker navn som er vanlige i skandinavia, at navnet er tidløst og passer til en voksen person.

Martin

Jonas

Oskar

 

Agnes

Elise

Marte

Anonymkode: 07d58...921

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 Vanlige navn - Thomas og Anette

Anonymkode: 7e04c...3b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.7.2016 at 0.35, AnonymBruker skrev:

Kall barnet ditt hva du vil. Ikke tenk på hva alle andre tenker, for det er du som skal si navnet ca 200 ganger om dagen. Og navnet skjemmer ingen!

Kan være ganske lurt å tenke på hva andre tenker. Barnet skal tross alt ha navnet i hele sin oppvekst. Er alltid noen som blir mobbet på grunn av navnet. Så man bør absolutt tenke på hva man skal kalle barnet sitt.

Anonymkode: e8b9e...5d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, July 15, 2016 at 21.41, AnonymBruker skrev:

Jeg liker mannlige, mannemann navn på gutter iallefall. Som Ragnar, Torstein, Arnstein osv. På jenter liker jeg eks Ingrid, snefrid, møyfrid, Solveig osv Synes ikke man skal gi navn til unger basert på at de passer barn. Størsteparten av livet er de jo voksne. 

Anonymkode: bb089...2f5

Møyfrid ville jeg ikke valgt! Hvem vil hete Jomfru liksom?

Anonymkode: e17bb...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare jenter. Nia, Keylin, Alexandra og Lydia.

Anonymkode: 7af97...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...