Gå til innhold

Hvorfor trenger du bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter i rullestol og skal jeg komme meg på jobb hver dag som er 1,5 mil unna så er det eneste fornuftige løsning å kjøre egen bil. Alternativt kan jeg trygde meg og sitte hjemme uten å gjøre noe fornuftig med livet mitt.

Anonymkode: a8332...246

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest solavskjerming

Bor på landet og det finnes ikke annet enn skolebuss som "kollektivtransport". Og sykle til jobb er uaktuelt da jeg ikke rekker å levere barna i barnehagen for så å rekke jobb. Bruker i tillegg bilen en del i jobbsammenheng. Vi må ha hver sin bil for at det skal gå opp med åpningstider i barnehage, arbeidstid og kjøretid.

Nå som jeg er vant til å ha bil tilgjengelig til en hver tid ville det nok vært vanskelig å kvitte seg med den dersom det skulle endre seg til at jeg ikke måtte ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14. juli 2016 at 18.53, AnonymBruker skrev:

Jeg sykler og forstår ikke hvorfor folk trenger bil. Bil er et pengesluk uten like. Hvorfor kjører du?

Mange i storbyene velger å kjøre bil selv om de bor i nærheten av jobb. Det er jo helt klart at folk som pendler mellom indre Sogn og Oslo trenger bil, men hvorfor trenger folk i storbyene bil? 

Anonymkode: 00808...8ae

Når vi bodde i Bergen sentrum så hadde vi bil av praktiske årsaker.

Er litt enklere å reise på besøk utenfor sentrum, besøke familie osv. Vi brukte ikke bilen til dagen men den var kjekt å ha.

Nå var dette en gammel bil uten lån og lave reperasjonsutgifter slik at det ville ikke lønt seg med taxi+leiebil for å dekke vårt lave behov,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi bussen går en gang i timen og har opplevd såpass mange ganger at bussen ikke kommer i det hele tatt, eller kjører for tidlig forbi busstoppet. 

Jeg er rett og slett lei av å møte opp på busstoppet 15 min før bussen egentlig skal gå, når det har skjedd mange ganger at den ikke dukker opp i det hele tatt, eller er 10-15 min for sen eller for tidlig. 

Jeg vil heller ikke sykle på klink is, og veien har ikke fortau/sykkelsti. Har også opplevd farlige forbikjøringer, spesielt av busser, og foretrekker å ha livet i behold.

Anonymkode: df1cd...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt bil

Bruker apostelens hester

Anonymkode: a25f0...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hatt bil

Bruker apostelens hester

Anonymkode: a25f0...ff4

Samme hvor du skal og hvor langt det er dit?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Arabella skrev:

Samme hvor du skal og hvor langt det er dit?

Nei, jeg bruker også buss :)

Takk for at du spurte! :blomst:

 

Anonymkode: a25f0...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det kort og greit: Jeg trenger bil for å komme meg raskest frem dit jeg til enhver tid skal.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, prt90 skrev:

Helt utrolig at folk overlevde i gamle dager før vi fikk biler :)

Det var det slett ikke alle som gjorde. Det var ikke lett å komme seg til sykehus for eksempel. Det tok nok lang tid med hest og kjerre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, prt90 skrev:

Helt utrolig at folk overlevde i gamle dager før vi fikk biler :)

Folk i gamle dager, før vi fikk biler, hadde ikke samme type liv som vi har i dag, så den setningen blir bare dum

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi har hytte vi bruker mye som det ikke går kollektivtransport til. Ellers bruker vi ikke bil i hverdagen, aldri til jobb eller for å handle. Drar vi ikke på hytta eller besøker besteforeldre, kan den stå i ukesvis på vinteren.  

Anonymkode: d44c9...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, prt90 skrev:

Helt utrolig at folk overlevde i gamle dager før vi fikk biler :)

Folk døde hjemme på den tida, uten å kunne komme seg dit hjelpen var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.8.2016 at 16.30, prt90 skrev:

Helt utrolig at folk overlevde i gamle dager før vi fikk biler :)

Jeg hadde greid meg fint med hest og kjerre jeg, men tror husverten hadde blitt muggen dersom jeg bygde om garasjen til stall. ;)

Anonymkode: 5b954...c0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker gjerne å ha bil.
Dette fordi det å bo i distriktsnorge er ikke bare bare mtp en ikke-eksisterende kollektivtrafikk...Bare det å komme seg til lege må planlegges..Særlig når det bare er 3 busser dagen, dra til nærmeste legekontor vil gjerne si at du bruker en hel dag med å vente på buss og legetimen.

Nå bor jeg heldigvis i en litt større by, men denne byen har også crappy kollektivt tilbud..
Har heldigvis ikke barn.. x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi leier en bolig som ligger veldig strategisk plassert i sentrum, med gåavstand til alt av kollektiv, jobb og butikker, ja til og med veterinær innenfor 1 km. Men når vi flytter ut av sentrum så må vi skaffe oss bil. Dette først og fremst grunnet at det er uaktuelt å ha med katt på buss. Så var det jo om det i det hele tatt går buss da. I tillegg blir det komplisert å reise til familie, buss- og båtbytter er noe tidkrevende herk. Da vil jeg heller kjøre bil til kaien, og ta båt derfra.

Anonymkode: d73f0...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både bodd i storby og på landet. Det er dyrt og bilen har mange utgifter. Likevel ville jeg ha bil, fordi jeg elsker å kjøre bil og trengte bilen for å få mer erfaring i trafikken. Hadde det ikke vært for den hadde jeg ikke vært så trafikalt flink i dag :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i ei bygd litt utafor byen, og jobber i en kjedebedrift hvor vi blir kastet litt rundtforbi. Altså trenger jeg bilen for å greit og lettvint komme meg til de forskjellige arbeidsplassene, fremfor å måtte stå opp to timer tidligere enn jeg pleier kun fordi jeg må styre med to forskjellige busser. Alle arbeidsplassene mine ligger minst 3 mil fra hjemme, så sykkel er ikke et alternativ 

Anonymkode: d568b...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...