GÃ¥ til innhold

Bedt i bryllup uten servering???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er bedt i bryllup til min kusine i slutten av august, og har takket ja. Men idag fikk jeg vite av en av tantene mine at de ikke skal ha kaker i bryllupet 😳 Jeg regnet med jeg var bedt som kaffegjest, utfra tidspunktet å bedømme, og selv om jeg ser på kaffegjester som en uting så hadde jeg tenkt å dra... Jeg skjønner jo at folk ikke har råd til å ha 150 til middag liksom....,,, Det jeg vet er at foreldre, besteforeldre, brudgommens søsken og begge forlovere skal til middag. Bruden er enebarn.. Men vi resterende 140 stk skal altså kun komme, med medbrakt drikke, uten å få servert noe??? Iflg tante skulle det serveres enkel nattmat, men utover det måtte man ha med selv det man ønsket å drikke.., 

Føler meg snytt og ført bak lyset, det sto ingenting om dette i innbydelsen, jeg ble invitert til bryllupsfest kl 20, og tok da som en selvfølge at det var kaffe og kaker... 😳 Har byttet arbeidshelg pga dette, måtte jobbe siste helg før ferien for å få fri den helga... Kjole har jeg kjøpt, og har ordnet barnevakt og overnatting (3 timer å kjøre, har avtalt å overnatte hos en gammel studievenninne bosatt der). Men for hva? En kopp kaffe og medbrakt drikke før vi får enkel mat kl 24??? 

Gaveønsker manglet det ikke på invitasjonen, både pengeønsker og lange ønskelister overalt... Har sett på face at det ikke er spart på noe i kirken, hverken kjole eller blomster...

er så lei meg, og vurderer å melde meg syk i siste liten. Er jeg urimelig?? Er dette virkelig vanlig, å be folk til et bryllup uten å servere så mye som en kakebit?? 

Anonymkode: 98ddd...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva du skal gjøre, men der fikk jeg hakeslepp...! Så frekt av brudeparet! Bare kaffe, ingen kake? Hva faen?

Anonymkode: 6aa96...99a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er litt sær, men å reise 3 timer en vei etter å ha jobbet, ordnet barnevakt, kjøpt gave for og kun få en kopp kaffe og litt nattmat; hadde nok revurdert hele bryllupet. Eventuelt byttet inn gaven og kjøpt en fin kaffekopp til hver :laugh: Neida, joda.

Endret av Fireball
Skrivefeil
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddet å dra til noe sånt. 

Anonymkode: a1985...dfb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solavskjerming

Lever kjolen tilbake hvis det ennå er mulig, bruk muligheten med barnevakt til å gjøre noe bare du og mannen. Kos dere masse og drit i bryllupet 🙂

Kaffegjester er greit nok det dersom det spares på alt i bryllupet for å få dette til. Tilreisende er i min verden uansett obligatorisk til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sulosi skrev:

Høres ut som de inviterer til et realt fylleslag...

Jepp de inviterer til fest. Syntes jo det var litt spesielt å ikke engang servere kake. Er du sikker på at dette stemmer TS?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medbrakt drikke og ingen servering? Det er det merkeligste jeg har hørt. Kunne forsåvidt funket hvis alle gjestene var lokale, innforstått med løsningen og de ikke ønsket seg noe. Men dette er bare provoserende... Hva sier de andre søskenbarna?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at tanten din har rett ang. ingen kaker? Om det er riktig så er det jo ikke bryllup (det er det for så vidt ikke uansett, om du bare er invitert til kaffe) du er bedt i, men en fest. En ganske dyr fest for deg! Lang reisevei, kjole, overnatting, barnevakt, drikkevarer... Hadde ikke giddet det for et fyllekalas med nattmat.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i bryllupet (som høres ut som et sjøslag uten like, 140 festdeltagere med medbragt??). Gå ut med mannen din! Spis en god middag og kos dere! Bruk pengene dere skulle beukt på gave til å kose dere ekstra!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Er du heelt sikker på at det stemmer? 

I så fall hadde jeg nesten vurdert å være ærlig. Sendt en sms av typen "det virker som jeg har misforstått invitasjonen, jeg trodde det ville bli en form for servering som vanlig i bryllup. Men jeg forstår at jeg har tatt feil, og da blir det dessverre litt vel lang reise for en enkel fest. Beklager misforståelsen!" 

Utrolig frekt å invitere til noe sånt... Medbragt alkohol, nja, jo, kan kanskje støtte det hvis man har invitert veldig mange og vil ha stor, uformell fest - men NOE må man jo servere gjestene (kaffe, kaker og noe alkohol!). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er helt sikker på det, kusina mi mente iflg tante at de bryllupene de har vært i de siste årene har det ikke blitt spist noe særlig med kaker. Brudens mor (også min tante) hadde prøvd å fortelle henne at hun måtte da ha kaker, men det skullede ikke ha. Nyttet visst ikke å flytte det fjellet.... 😳 Det blir nok en rølpefest, men de har ikke sett an gjestene. Flere av våre grandtanter er over 80, og skal komme, lurer på hva de skal ta seg til.... Hun har ikke klart å se an sine gjester, det er jo forskjell på 30åringer og 80åringer 😔 Jeg skammer meg på hennes vegne, dama er over 30 år... Men hva sier man til slikt? Blander jeg meg får jeg vel et helvete herfra til amerika... Nei, dette tror jeg vi pent melder avbud til gitt... Selv om vi har takket ja ...

Anonymkode: 98ddd...975

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det har blitt mer og mer av brylluper på sparebluss. Skvise inn så mange som mulig for så lite som mulig penger og anstrengelser. Ønskelistene derimot er lange og dyre, og det er vel det som er poenget med å be inn folk og avspise dem med en liten kakebit, eller som dit du skal, ingenting.

Anonymkode: 11f8a...d6d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oi-oi oi, jeg lurer på hva som skal til for at jeg skal slutte å bli sjokkert over fantasifulle påfunn i bryllup? Tilreisende kaffegjest, uten å servere kake, og medbrakt alkohol??? Hadde det nå i det minste vært betal-bar, så kunne man fått fancy paraplydrink!

Hvis du drar, så ta i det minste med egen kake!!!! Er det medbrakt drikke, må det vel være greit med medbrakt kake? Nesten så jeg hadde dratt bare for å gjøre det.

Men, drit i gave i alle fall!! Si at den kan hun medbringe selv til bryllupet....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er jo direkte frekt, det de gjør er jo å invitere folk til gavelevering. Mangler bare at du får beskjed om å sitte på trappa og drikke medbrakt kaffe fra termos. Bryllup på sparebluss er en ting, men da burde de heller kutte ned på antall gjester og lage til noe ordentlig for de som er invitert.  Hvis jeg var deg, ville jeg ha meldt avbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.7.2016 at 16.28, AnonymBruker skrev:

Jeg er bedt i bryllup til min kusine i slutten av august, og har takket ja. Men idag fikk jeg vite av en av tantene mine at de ikke skal ha kaker i bryllupet 😳 Jeg regnet med jeg var bedt som kaffegjest, utfra tidspunktet å bedømme, og selv om jeg ser på kaffegjester som en uting så hadde jeg tenkt å dra... Jeg skjønner jo at folk ikke har råd til å ha 150 til middag liksom....,,, Det jeg vet er at foreldre, besteforeldre, brudgommens søsken og begge forlovere skal til middag. Bruden er enebarn.. Men vi resterende 140 stk skal altså kun komme, med medbrakt drikke, uten å få servert noe??? Iflg tante skulle det serveres enkel nattmat, men utover det måtte man ha med selv det man ønsket å drikke.., 

Føler meg snytt og ført bak lyset, det sto ingenting om dette i innbydelsen, jeg ble invitert til bryllupsfest kl 20, og tok da som en selvfølge at det var kaffe og kaker... 😳 Har byttet arbeidshelg pga dette, måtte jobbe siste helg før ferien for å få fri den helga... Kjole har jeg kjøpt, og har ordnet barnevakt og overnatting (3 timer å kjøre, har avtalt å overnatte hos en gammel studievenninne bosatt der). Men for hva? En kopp kaffe og medbrakt drikke før vi får enkel mat kl 24??? 

Gaveønsker manglet det ikke på invitasjonen, både pengeønsker og lange ønskelister overalt... Har sett på face at det ikke er spart på noe i kirken, hverken kjole eller blomster...

er så lei meg, og vurderer å melde meg syk i siste liten. Er jeg urimelig?? Er dette virkelig vanlig, å be folk til et bryllup uten å servere så mye som en kakebit?? 

Anonymkode: 98ddd...975

Vet du - bare vær frekk, ring henne! Og spør hva som er planen og om det er sant at de ikke skal ha kaker!
også sier du meningen din, der og da! 
Om det er pga de ikke har råd til bryllupskake er ikke det noeproblem, det er jo vanlig å be gjestene ha med seg kaker, at man har et slags spleiselag! 
Hvis der ikke blir noe som helst kake, da orker du bare ikke ta deg bryet med å komme. 

Er det fyllefest på natta de legger opp til tro?

Anonymkode: cb031...f22

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hva med å ikke kjøpe gave, men en stor fin marsipankake :)

Som bryllupsgave. Si at du syntes det var litt trist at de ikke hadde råd til å servere gjestene bryllupskake som seg hør og bør, derfor har du kjøpt bryllupskake i gave til de!

Anonymkode: cb031...f22

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Pinkee skrev:

Oi-oi oi, jeg lurer på hva som skal til for at jeg skal slutte å bli sjokkert over fantasifulle påfunn i bryllup?

Jeg har vært invitert i bryllup med covercharge! 250kr måtte man betale inn på en konto før bryllupet! 

 

Anonymkode: aa5e2...265

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...