Gå til innhold

Ting som er irriterende i trafikken


Ella Grisella

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Minya skrev:

Påkjøringsfelt. Særlig påkjøringsfelt inn på 100-vei. La oss kjøre kjempesakte helt til vi kommer til enden, slik at de som ligger bak oss ikke klarer å akselerere nok til å smette inn i den 150 meter lange luka uten å bryte minst fire trafikkregler på en gang.

(Påkjøringsfeltet mot sør ved Ikea Slependen. Først VM i sving sånn at du må bremse ned til maks 50, og så et 100 meter langt påkjøringsfelt som flettes inn i nabofeltet. Plenty lengde til å klare å måke bilen opp i hvertfall 90. Men folk klarer altså ikke å ta innover seg at det MÅ gasses på her siden bilene på veien tross alt kjører i 100 og vel så det. Selvopplevd tre ganger på tre dager i løpet av samme uke.)

Kan vel egentlig bare signere på denne.

+ ikke-eksisterende bruk av blinklys NOE STED

+ folk med gåsemor tendenser. Ofte mopedister rundt her jeg bor, merkelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Minya skrev:

BLINKLYS! Å, for helvete, blinklys. Den fordømte spaken sitter til venstre for rattet, din skrotgnom! BRUK DEN! Det hjelper ihvertfall at du bruker den i rundkjøringer når du legger deg innerst og bestemmer deg for å kjøre tvers over eller til høyre likevel.... (Jeg bor i Drammen, byen med de 1000 rundkjøringer...)

Slutt på 60-sone på motortrafikkvei sier du? Bør vel slakke av til 50 da for å være sikker. :murvegg:(Særlig vanskelig på Rosen retning Mjøndalen)

Påkjøringsfelt. Særlig påkjøringsfelt inn på 100-vei. La oss kjøre kjempesakte helt til vi kommer til enden, slik at de som ligger bak oss ikke klarer å akselerere nok til å smette inn i den 150 meter lange luka uten å bryte minst fire trafikkregler på en gang.
(Påkjøringsfeltet mot sør ved Ikea Slependen. Først VM i sving sånn at du må bremse ned til maks 50, og så et 100 meter langt påkjøringsfelt som flettes inn i nabofeltet. Plenty lengde til å klare å måke bilen opp i hvertfall 90. Men folk klarer altså ikke å ta innover seg at det MÅ gasses på her siden bilene på veien tross alt kjører i 100 og vel så det. Selvopplevd tre ganger på tre dager i løpet av samme uke.)

Får meg til å tenke på nye E6 nedenfor Lillehammer, med påkjøring fra Jørstadmoen....der kunne det stå mange som ikke fikk opp farten, som vill inn på E6 :):):) Men de har lært seg nå ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over særs lite i trafikken.

Det jeg kanskje irriterer meg mest over, hvis tema er trafikk, er folk som uttaler seg bombesikkert og bastant om egen kjøring, andres kjøring og trafikkregler generelt.

Og folk som ikke evner å skjønne at de må tilpasse farten i forhold til hva som kan skje når de kjører seg inn i uoversiktlige situasjoner. Blir vel ikke irritert men mer oppgitt.

Anonymkode: f4bd3...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglende blinklysbruk.

Dei som ikkje holder vikeplikten i rundkjøringer.

Dei som ikkje holder vikeplikten.

Skumle og farlige forbikjøringer.

Bilister som ligger litt for næreme meg. Noen ganger så lurer jeg på om det er sleping på gang nå jeg ser at det er noen som ligger tett på andre. Pleier å senke farten litt etter litt og eventuelt markere litt med bremselys.

Det friste med bil med midtmotor eller hekkmontert motor, og å gire ned, og gir gass til noen tusen rpm. For å så sleppe gassen rett etterpå. Eller kanskje ein gammel dieselbil, gire ned og gi mye gass.

Har ligget etter noen syklister som låg 4 i bredden og ville knapt gi plass til motgåande trafikk på en litt smale vei uten midtstipe.

Endret av Dodge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye irriterende, men noe av det som tar kaka er de som ligger mye under fartsgrensen. Fryktelig irriterende, spesielt om veiforholdet ikke tilsier at det er nødvendig overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest er de som ligger langt under fartsgrensa. Opplever ofte at folk kjører i 50-60 i 70 sona på den veien jeg daglig kjører til jobb. De ligger i ca 60 og slakker ned i 50 i svingene. Kan ikke kjøre forbi på denne strekningen heller, så ofte blir det lange køer. 

Anonymkode: 373e9...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når bilister ikke stopper og gir plass på smal vei, når hindringen er på deres side. 

Når motortøy kjøres ut på forkjørsvei (helst fra og med 80 sone+)  sånn at andre må senke farten betraktelig. 

Når syklistene kupper veien og ikke ser (eller gjør?) sitt snitt til å sykle inn til siden og slippe oss forbi. 

Når det på tørt og oversiktelig føre kjøres under fartsgrensen på kanskje rundt minus 10 km\t. 

... da snurper jeg munnen iltert 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som så mange andre: bilen bak som henger på støtfangeren. Hadde en ekkel opplevelse nylig. Kjørte på et sted vi ikke er kjent, holdt fartsgrensen. Jeg satt bak med valpen. Bak oss kom en svær trailer som lå klint oppi oss. Satt og kikket på den og ba en stiller bønn om at vi ikke måtte bremse. Så så vi endelig et sted vi kunne svinge av for å få den forbi. Sjåføren i bilen vår satte på blinklyset i god tid, bremset opp og svingte av. Trailersjåfør kostet forbi mens han hang på tuta. Trivelig det. Pustet lettet ut når vi ble kvitt han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, JC9 skrev:

Når bilister ikke stopper og gir plass på smal vei, når hindringen er på deres side. 

Når motortøy kjøres ut på forkjørsvei (helst fra og med 80 sone+)  sånn at andre må senke farten betraktelig. 

Når syklistene kupper veien og ikke ser (eller gjør?) sitt snitt til å sykle inn til siden og slippe oss forbi. 

Når det på tørt og oversiktelig føre kjøres under fartsgrensen på kanskje rundt minus 10 km\t. 

... da snurper jeg munnen iltert 

 

Ja fy...den regelen brytes stadig vekk. Her om dagen kunne det ha blitt en stjernesmell, bilen foran meg kjørte forbi en syklist, mot en sving, og påfølgende bakketopp....der ble det trangt gitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...