Gå til innhold

Ting som er irriterende i trafikken


Ella Grisella

Anbefalte innlegg

Inspirert av "Hvorfor kjører folk forbi meg når jeg holder fartsgrensa?"-tråden.

Mine største irritasjonsmomenter:

- Å legge seg ut i venstrefeltet på motorveien for å kjøre forbi uten å ha evnen til å akselerere. Du ligger i fin flyt i venstrefeltet, og så- BREMS! Ned i 60. Ser fremover på veien, og der ligger det en bil i venstrefeltet med lang hale etter seg som bruker en halvtime å komme seg forbi. GUD!!

- Å ligge under fartsgrensa. Hvis du har fri vei foran deg, og en lang hale av biler bak deg - ta et hint! Du er en sinke!

- Å ikke slippe inn biler under fletting eller tett trafikk på flerefelts vei. Kjører du bil med skylapper på, eller er du bare egoistisk?

- Å ikke bruke blinklys. Det er tett trafikk, og du venter på en luke. Og der skulle bilen inn til venstre ja, det betyr at du kunne kjørt OM HAN BARE HADDE GIDDI Å BRUKT BLINKLYS!! :@

Hva med dere?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyggelig at du ble inspirtert av tråden min! :)

- Folk som ikke kan høyreregelen når trafikklyset blinker gult. Her hvor jeg bor har trafikklyset blinket gult i et par uker, og jeg har mistet tellingen på hvor mange som har brutt vikeplikten.

- Folk som ikke bruker blinklys. Utrolig kjedelig å stå lenger enn nødvendig fordi en eller annen gjøk ikke gidder å bruke 0,1 sek av livet sitt på å bruke blinklys.

- Gamle mennesker som går rett ut i veien uten å se seg for - att på til på et sted hvor det ikke er overgangsfelt. For noen år siden var det ei gammel dame som ble påkjørt og drept her hvor jeg bor, fordi hun gikk rett ut i veien uten å se seg for. Det var helt mørkt, og hun gikk med mørke klær. Sjåføren ble dømt for uaktsomt drap, men han hadde ikke en sjanse til å stoppe. Var ingen gatelys heller. For noen uker siden var det en gammel mann som gikk rett over veien hvor denne dama ble drept. Heldigvis var det lyst ute, og jeg fikk stoppet i god tid.

Det er også en del unge folk som taster på mobilen og hører på musikk som ikke en gang gidder å se om det kommer biler før vedkommende krysser veien.

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite som slår de som ikke klarer å holde god nok avstand til forankjørende! På vei til og fra jobb må jeg bl.a. kjøre en strekning som har gjennomsnittsmålig (Man blir målt ved pkt. A og B og får bot hvis gjennomsnittshastigheten på strekningen er over fartsgrensen) og hvor det er vanskelig/umulig å foreta en sikker forbikjøring. Veldig ofte er det da noen som må ligge helt inntil bilen foran. Hva vitsen er vites ikke. Men det er utrolig farlig! Spesielt siden veien ofte krysses av elg og rådyr som kan gjøre det nødvendig med bråstopp fra tid til annen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krigerunge

Det verste er de som ligger så langt oppi rumpa på deg at du ikke kan se bilskiltet deres. Det er vanvittig ubehagelig og om jeg må foreta en bråbrems av uvisse grunner så får jeg fronten deres godt planta i rumpa på bilen.

I dag holdt jeg fartsgrensen gjennom en 80-sone og plutselig dukket det opp en gigantisk lastebil bak meg. Den lå så nærme at jeg måtte slippe den forbi til slutt, ble totalt nervevrak av å ha den så nærme. Om jeg bare hadde tappet litt på bremsa hadde den kjørt rett i meg og jeg hadde paddemost. Det verste er at jeg kom kjørende i en sving, hvor jeg så at det satt en rev på den hvite sidestripen. Jeg skvatt og skulle til å bremse men innså i løpet av det lille sekundet at da ville jeg bli overkjørt av idioten bak meg, så jeg la meg heller brått ut. Reven skvatt når jeg svingte så den løp ut av veien, så det gikk bra med den. :)

Også syns jeg det er irriterende med "tøffinger" i trafikken. Jeg er ikke mors beste barn når det kommer til bilkjøring, men opplever ofte at "rånere" og karer med fete biler plutselig blir harde på gassen og skal kjøre forbi. Det morsommeste er derimot når man kommer kjørende på en lang, litt svingete men oversiktlig strekning og ser at vedkommende gasser opp når han ser deg - for så å slakke ned når han har passert. Altså, hvorfor!? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Folk som ikke bruker blinklys

- Folk som ligger i eller rett under fartsgrensen i venstrefeltet

Anonymkode: 40068...e88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke ser seg for før de kjører ut på forkjørsveier eller foretar forbikjøringer. Har hatt flere opplevelser hvor det har vært under et sekunds klaring, og da har jeg lagt meg på bremsen.

Anonymkode: 03ab6...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som irriterer meg aller mest er folk som ikke bruker blinklys - noe som virker å være sånn 7/10 personer for tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de som bruker veibanen som om de tror de er de eneste på veien sett i forhold sakte kjøring og vingling pga. bruk av mobil

Ikke bruke blinklys

kjører bak og for tett opptil, (pleier å bråbremse for å "vekke" dem + de som skal kjøre sammen, ligger for tett bak, men skal ikke forbi, de skal liksom ha en bil foran seg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

-Folk som ikke bruker blinklys.

-Syklister som er i veien. Det er ikke nødvendig å sykle på hovedveien når du har egen sykkelsti,fortau eller andre veier.

-Folk som kjører veldig sakte når det er vanskelig å komme seg forbi. Hvorfor ikke kjøre inn til siden når man ser at det hoper seg opp med biler bak?

-Folk som tar sjanser i trafikken. Veldig unødvendig.

-Folk som ikke kan flette.

-Fotgjengere uten refleks. Gjerne med mørke klær og noen ganger hund.

-Folk som ligger tett opp i deg,og de har hatt mange sjanser til å kjøre forbi.

-Agressive folk som tuter bare du bruker 1 sekund mer enn de vil at du skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Micki*

Folk som skal inn på en godt traffikert motorvei som ikke greier å bestemme seg for om dem skal gasse på eller legge seg bak bilen som kommer. Var vitne til en episode her om dagen som kunne blitt veldig stygg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke bruker blinklys kommer høyt opp på lista her også.


En annen ting, som jeg har opplevd mye nå i sommer, er de som kjører på rødt lys der det er veiarbeid.
Vi har i hele sommer hatt veiarbeid på en strekning der jeg kjører hver dag på jobb. Jeg har flere ganger opplevd å måtte "stå over" ett eller flere(!) grønne lys fordi det fortsatt kommer folk fra andre siden.
Det er faktisk slik at det er en timer på disse lysene, slik at det er timet at man skal kunne komme seg igjennom på grønt lys. Joda, det er selvsagt lagt inn en sikkerhetsbuffer, men det forsvarer ikke at 10-12 biler kjører på rødt. Bare fordi bilen foran deg kjørte, så trenger ikke du!
Dersom flere kjører etter at det har blitt rødt (fordi de ser at det ikke kommer biler på andre siden), så må vi som står og venter faktisk stå over det grønne.
Jeg har også opplevd å bli tutet på og kjørt forbi fordi jeg stoppet da lyset var i ferd med å skifte til rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangel på bruk av blinklys er nok det som irriterer meg mest. Litt forunderlig, egentlig, at dette er det som alle nevner. Statistikken vil da tilsi at det må være noen av de som klager som selv er sløve med å blinke.

Som en god nummer to kommer de som driter i vikeplikten sin. Kjører du ikke på forkjørsvei har du vikeplikt for de som kommer fra høyre. At du mener at veien du kjører på BURDE vært forkjørsvei er ikke grunn god nok til bare å peise på når du ser det kommer biler fra høyre.

 

Jævla idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

De som ikke bruker blinklys.

Sykklister som tror de eier hele veibanen.

De som tar farlige forbikjøringer, fks i en sving.

Folk uten refleks.

Snegle fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som TROR de ligger i fartsgrensen, mens de egentlig ligger på 70 eller 75 i en 80-sone. Det er ganske enkelt å finne ut, ser du at det hoper seg opp biler bak deg, eller at noen ligger nærme, så slipp forbi. Da sinker du trafikken.

Anonymkode: 7b2a3...26e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruke blinklys, ikke overholde vikeplikt inn i rundkjøring, forbikjøring av syklister der det er uoversiktlig. Ikke lengre enn i dag jeg så det siste

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De som ikke bruker blinklys, spesielt når det er folk man kjenner som ofte uttaler seg negativt om andres kjøreferdigheter.. Og gjerne skryter av den fine nye (og dyre) bilen de har kjøpt. Har flere ganger hatt lyst til å komme med en "ja, kjempefin, bare så synd det ikke er blinklys på den, da..."

Anonymkode: cba50...595

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLINKLYS! Å, for helvete, blinklys. Den fordømte spaken sitter til venstre for rattet, din skrotgnom! BRUK DEN! Det hjelper ihvertfall at du bruker den i rundkjøringer når du legger deg innerst og bestemmer deg for å kjøre tvers over eller til høyre likevel.... (Jeg bor i Drammen, byen med de 1000 rundkjøringer...)

Slutt på 60-sone på motortrafikkvei sier du? Bør vel slakke av til 50 da for å være sikker. :murvegg:(Særlig vanskelig på Rosen retning Mjøndalen)

Påkjøringsfelt. Særlig påkjøringsfelt inn på 100-vei. La oss kjøre kjempesakte helt til vi kommer til enden, slik at de som ligger bak oss ikke klarer å akselerere nok til å smette inn i den 150 meter lange luka uten å bryte minst fire trafikkregler på en gang.
(Påkjøringsfeltet mot sør ved Ikea Slependen. Først VM i sving sånn at du må bremse ned til maks 50, og så et 100 meter langt påkjøringsfelt som flettes inn i nabofeltet. Plenty lengde til å klare å måke bilen opp i hvertfall 90. Men folk klarer altså ikke å ta innover seg at det MÅ gasses på her siden bilene på veien tross alt kjører i 100 og vel så det. Selvopplevd tre ganger på tre dager i løpet av samme uke.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Minya skrev:

BLINKLYS! Å, for helvete, blinklys. Den fordømte spaken sitter til venstre for rattet, din skrotgnom! BRUK DEN! Det hjelper ihvertfall at du bruker den i rundkjøringer når du legger deg innerst og bestemmer deg for å kjøre tvers over eller til høyre likevel.... (Jeg bor i Drammen, byen med de 1000 rundkjøringer...)

Å, du hellige! Så enig!!! Bor også i Drammen...

Anonymkode: 6ffc1...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami

Folk som ikke kan kjøre i rundkjøringer og de som ikke kan bruke blinklys. Og spesielt dem som ligger langt under fartsgrensen når du ikke har mulighet til å kjøre forbi, men med en gang man får muligheten til forbikjøring gasser de opp, for så å slakke ned igjen når man ikke kan kjøre forbi igjen:kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...