Gå til innhold

Eksen har fått ny kjæreste - unormal reaksjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er omtrent ett år siden det ble slutt mellom oss, og det var i stor grad jeg som ville ut av forholdet. Nå har han fått seg ny kjæreste, og hun er veldig pen og i tillegg fire år yngre enn meg. Jeg kjenner på en slags rar følelse og har stalket henne utrolig mye. (Vi er i samme miljø, så tilfedligvis venner på facebook.) Tenker på hvordan de har det, om han er veldig forelsket i henne osv. osv. Nesten så jeg angrer litt, selv om jeg egentlig absolutt ikke vil ha han tilbake! 

Vil ikke si at jeg er sjalu, men det stikker på en måte litt likevel. Jeg burde jo ikke bry meg, men er ganske opphengt i det likevel, merker jeg. Er dette en normal reaksjon? Begynner å spekulere litt på meg selv iblant. 

Anonymkode: 4a301...f93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok mange som reagerer slik ja. 

Anonymkode: 4b437...e30

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD

Vil tro det er en normal reaksjon.. jeg har det sånn enda med min så ufattelige psykopatiske eks som nå har en ny dame og enda så mye jeg syns synd i henne så kjenner jeg likevel på følelsen av stikk og litt sjalusi.

Jeg tror det vil være sånn helt frem til jeg finner en person som tar tankene mine bort ifra tidligere forhold.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha.. Ikke meninga å kuppe tråden: Men er det normalt å godte seg litt over å føle at man er bedre enn eksen??? Jeg gjør det nemlig. Bare i mitt stille sinn, da . :D så kall meg fæl om du vill..

Anonymkode: f30cb...a2d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha.. Ikke meninga å kuppe tråden: Men er det normalt å godte seg litt over å føle at man er bedre enn eksen??? Jeg gjør det nemlig. Bare i mitt stille sinn, da . :D så kall meg fæl om du vill..

Anonymkode: f30cb...a2d

Jeg gjør også det. En fyr jeg datet men avsluttet med fant en ny jente kort tid etterpå. Hun har ganske like trekk som meg, t.o.m. liknende bakgrunn, bare mindre pen. Føler at han fant en litt halvgod kopi. Barnslig? Ja. Men i sitt stille sinn...

Anonymkode: 4b437...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør også det. En fyr jeg datet men avsluttet med fant en ny jente kort tid etterpå. Hun har ganske like trekk som meg, t.o.m. liknende bakgrunn, bare mindre pen. Føler at han fant en litt halvgod kopi. Barnslig? Ja. Men i sitt stille sinn...

Anonymkode: 4b437...e30

Hahaha! Godt vi er flere da :) Men i mitt tilfelle så er det sånn at vi er sammen nå, og jeg godter meg over at hun han var sammen med før meg ikke er såå pen. :D hohohoh

Anonymkode: f30cb...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha! Godt vi er flere da :) Men i mitt tilfelle så er det sånn at vi er sammen nå, og jeg godter meg over at hun han var sammen med før meg ikke er såå pen. :D hohohoh

Anonymkode: f30cb...a2d

Akkurat den forstår jeg ikke like mye...det spiller vel ingen rolle hvem han tidligere var med?

Anonymkode: 4b437...e30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat den forstår jeg ikke like mye...det spiller vel ingen rolle hvem han tidligere var med?

Anonymkode: 4b437...e30

Ja, forer egoet mitt spes. hvis hun vil ha han tilbake, men ikke kan det fordi jeg er "bedre"... :fnise:

Anonymkode: f30cb...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig å føle litt stikk når eksen får ny kjæreste, selv om man ikke vil ha han tilbake.

Jeg vil råde deg til å la være å klikke deg inn på hennes profil. Når man først er igang blir det en syk avhengighet. Og det fører jo ikke til noe godt... Når du får til å slutte, vil du lure på hvorfor du ikke slutta tidligere.

 

Synes det er rart noen henger seg opp i utseendet. "Haha, den forrige dama var ikke like pen som meg" Neivel, men det er vel smaken hans da. For han var/er dere den typen han liker.. Eller personligheten har mer betydning.

Og "Dama han er sammen med nå er ikke like pen som meg, han har gått nedover på stigen.. haha.." For han er vel hun den peneste han kan tenke seg. Det lyser jo litt sjalusi av å rakke ned på ekser/nye damer.

Et pent ytre, mister sin glans om personligheten er dårlig. Ei som er middels pen blir penere om personligheten er bra.

Anonymkode: 1cc9d...95b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør også det. En fyr jeg datet men avsluttet med fant en ny jente kort tid etterpå. Hun har ganske like trekk som meg, t.o.m. liknende bakgrunn, bare mindre pen. Føler at han fant en litt halvgod kopi. Barnslig? Ja. Men i sitt stille sinn...

Anonymkode: 4b437...e30

Selv om du synes du er mye penere enn den nye dama betyr ikke det at eksen din synes det samme vettu :)

Anonymkode: 1950d...b0c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huff jeg tror jeg hadde følt meg litt dum hvis sånne ting påvirket humøret eller hverdagen min egentlig. 

Jeg ønsker egentlig at eksen min har det fint og blir lykkelig, jeg kunne ikke tenkt meg å være sammen med han fortsatt. Håper han finner en som gjør hverdagen hans hel og komplett :) Det er faktisk helt sant! :P 

 

 

Anonymkode: 379a2...bd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 7/14/2016 at 12.11, AnonymBruker skrev:

Hahaha.. Ikke meninga å kuppe tråden: Men er det normalt å godte seg litt over å føle at man er bedre enn eksen??? Jeg gjør det nemlig. Bare i mitt stille sinn, da . :D så kall meg fæl om du vill..

Anonymkode: f30cb...a2d

Jeg lurer på om det er litt mer normalt at den nye føler på slike ting. Eksen har jo gått videre med livet sitt og det er jo en grunn til brudd.

Anonymkode: 379a2...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel, men har vært i forhold. Jeg ser bra ut, men har aldri tenkt som deg eller stalket eksens nye kjæreste eller tenkt i de banene. Begge eksene mine har nye kjærester og slik jeg kjenner eksene mine så er de overfladiske nok til å like looken til kjæresten sin, så jeg går automatisk ut i fra at de er fornøyd med den de velger. Kanskje det hadde vært annerldes hvis jeg ikke tok de til å være så nøye på det? Jeg klarer ikke å se for meg at noen av de går inn i et forhold med en de ikke synes er pen, uansett om jeg er penere eller ei. Den andre eksen min var for øvrig ikke like pen som den første eksen min, det gjorde ikke noe :)

Anonymkode: 4ffc1...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du kanskje ikke over han enda, at det er derfor? Jeg er vel penere enn den nye dama, men vet selv at jeg kan forelske meg ganske kraftig i en karismatisk person som ikke er like pen som eksen selv, så hodet mitt tar ikke til seg slike gleder. E altfor realistisk. 

Synes vel mest synd på hun som er sammen med han nå, med mindre han virkelig har skjerpet seg. Men det tror jeg ikke, det viste seg å være ganske heavy saker. Ellers tenker jeg jo at hvis han har lagt alt "det" fra seg så er hun en heldig jente, for han er jo super når han er på sitt beste.

Anonymkode: 0cb91...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 7/14/2016 at 15.50, AnonymBruker skrev:

Det er ganske vanlig å føle litt stikk når eksen får ny kjæreste, selv om man ikke vil ha han tilbake.

Jeg vil råde deg til å la være å klikke deg inn på hennes profil. Når man først er igang blir det en syk avhengighet. Og det fører jo ikke til noe godt... Når du får til å slutte, vil du lure på hvorfor du ikke slutta tidligere.

 

Synes det er rart noen henger seg opp i utseendet. "Haha, den forrige dama var ikke like pen som meg" Neivel, men det er vel smaken hans da. For han var/er dere den typen han liker.. Eller personligheten har mer betydning.

Og "Dama han er sammen med nå er ikke like pen som meg, han har gått nedover på stigen.. haha.." For han er vel hun den peneste han kan tenke seg. Det lyser jo litt sjalusi av å rakke ned på ekser/nye damer.

Et pent ytre, mister sin glans om personligheten er dårlig. Ei som er middels pen blir penere om personligheten er bra.

Anonymkode: 1cc9d...95b

Er enig med deg.n Var da voldsomt til noen "haha/hoho/kniseri`er" i starten av tråden :P Ble litt flau av å lese det liksom. Så dramaqueens!

Anonymkode: 0cb91...486

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid sjalu på nye kjærester hvis det er ekser som føltes viktige for meg..

Anonymkode: 6362a...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir alltid sjalu på nye kjærester hvis det er ekser som føltes viktige for meg..

Anonymkode: 6362a...b8b

Har du mange ekser som føltes viktige for deg da? Hvorfor har du ikke prøvd å få personen tilbake? Høres trist ut å bli sjalu og tenke sånn som dette hver gang.

Anonymkode: 404f6...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stalk eksene deres på FB og sosiale medier, gå heller videre. Lat som at man er tilbake til 2006 hvor FB og alt det andre var borte og ting eksen gjorde kunne være det samme. 

Anonymkode: a8842...cdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...