Gå til innhold

Lottogevinst...fin bil som ikke ser dyr ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor på bygda og har vunnet litt penger i lotto. Familien vet, ellers skal det helst være hemmelig. Men jeg har lyst på en fin bil som er god å kjøre, til maks 2 mill. Problemet er at den ikke skal skrike PENGER til hvem som helst. Så litt på Toyota i byen, men der var ingenting jeg likte. Pappa sierjeg skal prøve en Hyundai Genesis, men når jeg googler det virker det som en svært sjelden bil som er priset i hutt og hei...altfor lett å "avsløre". Tips?

Anonymkode: 62f6f...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens beste spøk, så langt! :fnise:

Anonymkode: b575b...e20

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo: Kjøp bilen du har lyst på! Folk har da ikke noe med hvor du har fått pengene fra!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner tankegangen, men tror ikke det finnes så mange "hemmelig dyre" biler. Som oftest ser man på bilen hva slags prisklasse det dreier seg om. Folk har uansett ikke noe med det. Kjøp den bilen du har lyst på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokre BMW 7 serier og S klasse modeller kan sjå litt diskre ut. Audi A8?

Infinity eigt Av Nissan?

VW Phaeton? Dette er ein tung bil. Men den mange kan forveksles den med Passat. Panser, dører, karosseriplater og bagasjelokk kan være av aluminium, men resten er stål. Trur Phaeton med V10 tdi er 2.5 tonn.

Eller så har du VW Touareg, Audi Q7. Volvo XC90. Volvo S90.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kva med Toyota 4Runner, Highlander, Sequoia, Tundra, Avalon?

Ford F150 Raptor? Ford Focus RS?

Endret av Dodge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phaeton er midt i blinken - en fin Passat liksom - men den ser jeg ikke på volkswagen.no...? Må nesten være en ny bil. Takk for tipset da! Biler med firehjulsdrift er ikke så interessante for meg.

Anonymkode: 62f6f...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Phaeton er midt i blinken - en fin Passat liksom - men den ser jeg ikke på volkswagen.no...? Må nesten være en ny bil. Takk for tipset da! Biler med firehjulsdrift er ikke så interessante for meg.

Anonymkode: 62f6f...084

Hæ? Det er jo helt tullete å ikke kjøpe 4wd vel? Hadde jeg aldri vurdert å kutte ut om jeg skulle kjøpt en så dyr bil. 

Søster har en Audi Q7 2016 modell, til 1,3 mill. Er ikke vanskelig å forstå at den er dyr, men om jeg ikke visste at den kostet 1,3 så hadde jeg nok tippet at prisen var 8-900.000. 

Anonymkode: 647d0...eea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bor på bygda og har vunnet litt penger i lotto. Familien vet, ellers skal det helst være hemmelig. Men jeg har lyst på en fin bil som er god å kjøre, til maks 2 mill. Problemet er at den ikke skal skrike PENGER til hvem som helst. Så litt på Toyota i byen, men der var ingenting jeg likte. Pappa sierjeg skal prøve en Hyundai Genesis, men når jeg googler det virker det som en svært sjelden bil som er priset i hutt og hei...altfor lett å "avsløre". Tips?

Anonymkode: 62f6f...084

Det spiller ingen rolle hva du kjøper av bil oppi den prisklassen. Du røper med en gang at du har masse penger å bruke, og folk vil heller tenke; Hvorfor kjøpte ikke h*n sitt eget av en bolig eller leilighet? Bil var det siste jeg ville kjøpt før jeg hadde eget tak over hodet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå kan jo dere som bidrar her kanskje skjerpe dere litt. Ingen steder står det at jeg IKKE eier min egen bolig fra før, og nettopp for slik ukvalifisert baksnakk gidder jeg ikke å melde om min heldige gevinst i avisen. Det er dette jeg vil unngå.

Men...jeg har også lyst på fin bil. Den der liksom-Passaten hadde jeg aldri avslørt og ellers blir det kanskje bare en Avensis med alt av utstyr lel. Jeg er i tenkeboksen her.

Anonymkode: 62f6f...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså nå kan jo dere som bidrar her kanskje skjerpe dere litt. Ingen steder står det at jeg IKKE eier min egen bolig fra før, og nettopp for slik ukvalifisert baksnakk gidder jeg ikke å melde om min heldige gevinst i avisen. Det er dette jeg vil unngå.

Men...jeg har også lyst på fin bil. Den der liksom-Passaten hadde jeg aldri avslørt og ellers blir det kanskje bare en Avensis med alt av utstyr lel. Jeg er i tenkeboksen her.

Anonymkode: 62f6f...084

Du har fått én kommentar vedrørende egen bolig, resterende har gitt deg mange gode tips og som du sier: bidratt. Kanskje skjerpe deg litt selv.

Anonymkode: 7d01f...c12

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså nå kan jo dere som bidrar her kanskje skjerpe dere litt. Ingen steder står det at jeg IKKE eier min egen bolig fra før, og nettopp for slik ukvalifisert baksnakk gidder jeg ikke å melde om min heldige gevinst i avisen. Det er dette jeg vil unngå.

Men...jeg har også lyst på fin bil. Den der liksom-Passaten hadde jeg aldri avslørt og ellers blir det kanskje bare en Avensis med alt av utstyr lel. Jeg er i tenkeboksen her.

Anonymkode: 62f6f...084

Nei det er helt korrekt det at det ikke står noe om at du IKKE eier din egen bolig, men, det står heller ikke noe om at du EIER en egen bolig heller!! Der dreit du deg loddrett ut:fart2:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Dodge skrev:

Nokre BMW 7 serier og S klasse modeller kan sjå litt diskre ut. Audi A8?

Infinity eigt Av Nissan?

VW Phaeton? Dette er ein tung bil. Men den mange kan forveksles den med Passat. Panser, dører, karosseriplater og bagasjelokk kan være av aluminium, men resten er stål. Trur Phaeton med V10 tdi er 2.5 tonn.

Eller så har du VW Touareg, Audi Q7. Volvo XC90. Volvo S90.

De to eneste Phaeton som er på finn.no, er fra 2003 og 2004, er de på markedet enda som nye, eller må de importeres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, tdm900 skrev:

Nei det er helt korrekt det at det ikke står noe om at du IKKE eier din egen bolig, men, det står heller ikke noe om at du EIER en egen bolig heller!! Der dreit du deg loddrett ut:fart2:

Nettopp. Det står ingenting om eiendom fordi det ikke er relevant. Takk for å understreke poenget.

@anonym, riktig, det er én som er "bygdekjerring", men det er også flere som tror det er en spøk. Hjelper lite. ;)

Anonymkode: 62f6f...084

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, tdm900 skrev:

De to eneste Phaeton som er på finn.no, er fra 2003 og 2004, er de på markedet enda som nye, eller må de importeres?

Phaeton er ute av produksjon. Vw sluttet å produsere den nå i 2016. Du må nok bruktimportere ein frå Tyskland, kanske det går å finne ein som har vore demobil, eller ein lagermodell. Det kan dukke opp ein nyere Phaeton på finn eller autodb, men det er mindre sannsynlig, for at det vart ikkje solgt så mange av dei her i Norge.

VW har kommet eller kommer med ein nye modell over Passat, den skal heite Phideon.

https://www.netcarshow.com/volkswagen/2017-phideon/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen alternativer som er litt meir sportslege viss du fjerner emblemene, "problemet" her er at dei kanskje kan lage litt for mykje lyd.

Audi RS3, S4, RS4,S6, RS6.

Bmw M3, M4, M5. 550i, 535i.

Mercedes C 400 E 400, E 500. C63, E63.

Nyeste Subaru WRX.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dodge skrev:

Noen alternativer som er litt meir sportslege viss du fjerner emblemene, "problemet" her er at dei kanskje kan lage litt for mykje lyd.

Audi RS3, S4, RS4,S6, RS6.

Bmw M3, M4, M5. 550i, 535i.

Mercedes C 400 E 400, E 500. C63, E63.

Nyeste Subaru WRX.

Har du noen karer i bygda di så vil de definitivt observere at du kjører rundt i en M5 og ryktet vil spre seg fort. M5 er med andre ord ikke veien å gå (selv om du burde!!!) 

Anonymkode: 40f9e...a4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, DizzyRonson skrev:

Nugatti veyron. Det er bonde bilen sin det:) 

Vil heller anbefale en Masserarti Quattroporte (i firedørs modell). Men ellers er en Phaeton et godt valg.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...