Gå til innhold

Polynevropati- noen som har?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det... 

Anonymkode: dc074...832

Moroklump du eller :fnise: 

Anonymkode: 0ba77...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Moroklump du eller :fnise: 

Anonymkode: 0ba77...240

Eh... Hvorfor det? 

Anonymkode: dc074...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva lurer du på?

Anonymkode: b25f2...275

Alt egentlig. Har du det? Har kanskje den diagnosen.

Anonymkode: 0ba77...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt egentlig. Har du det? Har kanskje den diagnosen.

Anonymkode: 0ba77...240

Blir ikke det vanligvis diagnostisert mens du er veldig ung? Hvilken symptomer har du?

Eksen min ble verre og verre, nå sitter hun visst i en rullestol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Blir ikke det vanligvis diagnostisert mens du er veldig ung? Hvilken symptomer har du?

Eksen min ble verre og verre, nå sitter hun visst i en rullestol.

Mine symptomer. Har brennende smerte i kroppen av og til. Skjelver i hendene, føles som bena skjelver, men det synes ikke. Har tatt MR får å sjekke om noen feil. Har riktig nok ikke fått diagnosen helt enda, men legen var ganske sikker. Hvilke symptomer hadde din eks? Og med rullestol så mener du at hun har blitt lam?

Anonymkode: 0ba77...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Mine symptomer. Har brennende smerte i kroppen av og til. Skjelver i hendene, føles som bena skjelver, men det synes ikke. Har tatt MR får å sjekke om noen feil. Har riktig nok ikke fått diagnosen helt enda, men legen var ganske sikker. Hvilke symptomer hadde din eks? Og med rullestol så mener du at hun har blitt lam?

Anonymkode: 0ba77...240

Når vi var sammen gikk hun rart og hadde vondt noen ganger, virket ikke så ille.

Hun er ikke lam, hun har visst bare mye smerter og problemer med å gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, amativeReflection skrev:

MNår vi var sammen gikk hun rart og hadde vondt noen ganger, virket ikke så ille.

Hun er ikke lam, hun har visst bare mye smerter og problemer med å gå. 

OK skjønner, takk for at du tar deg tid til å svare? Hva skyldes nevropati hos henne? Fordi det finnes jo ting som kan forårsake det som, diabetes og alkohol. Og hvor gammel var hun da hun fant ut. Legen synes det var rart at jeg skulle få den nå, han mente visst at jeg var veldig ung til å få det, fyller førti neste år.

Anonymkode: 0ba77...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

OK skjønner, takk for at du tar deg tid til å svare? Hva skyldes nevropati hos henne? Fordi det finnes jo ting som kan forårsake det som, diabetes og alkohol. Og hvor gammel var hun da hun fant ut. Legen synes det var rart at jeg skulle få den nå, han mente visst at jeg var veldig ung til å få det, fyller førti neste år.

Anonymkode: 0ba77...240

Hun ble diagnostisert når hun var 12 år. Hun har så vidt jeg vet ikke diabetes og hun hadde vel bare så vidt begynt å drikke når vi var sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Hun ble diagnostisert når hun var 12 år. Hun har så vidt jeg vet ikke diabetes og hun hadde vel bare så vidt begynt å drikke når vi var sammen. 

Ok, takk for svar :)

Anonymkode: 0ba77...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Alt egentlig. Har du det? Har kanskje den diagnosen.

Anonymkode: 0ba77...240

Flere i familien har det, så er vel en arvelig greie i slekten vår. Symptomene er kommet i voksen alder hos alle, altså over førti/femti i hvert fall. Ulikt hvor sterke symptomene er. En som har skinne på føttene for å kunne gå bedre.

Anonymkode: b25f2...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har det. Vi har en arvelig versjon. Slår ut i barne og ungdomsår. 

Mye smerter, misformede ledd, muskelsvinn, gangproblemer, dårlig balanse, manglende hudfølelse osv. Jeg er ufør nå, i 30-årene. Hadde sikkert fått mye mindre smerter om jeg valgte rullestol, men ønsker ikke det. 

Anonymkode: c2547...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det. Vi har en arvelig versjon. Slår ut i barne og ungdomsår. 

Mye smerter, misformede ledd, muskelsvinn, gangproblemer, dårlig balanse, manglende hudfølelse osv. Jeg er ufør nå, i 30-årene. Hadde sikkert fått mye mindre smerter om jeg valgte rullestol, men ønsker ikke det. 

Anonymkode: c2547...cdd

Må du leve i smertene hele tiden? Man blir vel ikke lam av denne sykdommen?

Anonymkode: 0ba77...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Må du leve i smertene hele tiden? Man blir vel ikke lam av denne sykdommen?

Anonymkode: 0ba77...240

Jeg går på mye smertestillende, de som virker best er antiepileptika (mot epilepsi), men jeg blir så sløv av dem. Går også på paracet og betennelsesdempende. Har prøvd "alt mulig" mot smertene, blant annet smerteplaster, men der fikk jeg en kraftig reaksjon så jeg tåler det tydeligvis ikke. 

Jeg lever et greit liv, men det er sårt å ikke kunne jobbe. Jeg må takke nei til mye, men velger selv hva jeg vil prioritere. Har hjemmehjelp og handikap-kort i bilen. (Dette er hovedsaklig pga smertene altså, da jeg ikke klarer statisk arbeid som feks. gulvvask. Samt nedsatt gripeevne, så det er litt vanskelig å vri opp kluter)

Lammelser kan sikkert skje, men jeg har kun nedsatt hudsans. Noe som er plagsomt nok, faller og snubler mye, siden jeg ikke kjenner helt hva jeg tråkker på. Ingen i familien min har fått varige lammelser, men to har fått forbigående i arm og bein. 

Dine symptomer er jo veldig milde og svake, så jeg tror virkelig ikke du skal bekymre deg for lammelser :) 

Anonymkode: c2547...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...