Gå til innhold

Hvilken klokke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Nå har jeg brukt lang tid på å finne ut hvilken trenings/pulsklokke jeg vil ha, men klarer ikke å bestemme meg. I starten så jeg på TomTom Spark Cardio+Music, fordi den kan spille musikk uten mobilen, men jeg syns den ser litt klumpete ut. Vil helst bruke klokka (nesten) hele tiden. Så kom jeg over Polar A360 og elsket designet! Har fått ganske bra på tester også, men har dessverre ikke gps. Den tredje jeg så på var Garmin Vivoactive Hr. Den er litt dyrere, men har gps. Men den er også litt større enn Polar sin. Vil kunne bruke klokka på jobb og selvsagt trening. Trener 5 ganger i uka der 4 av øktene er styrketrening med 20 min kardio etterpå, og den siste er 30 min kardio. Hva sier dere? Noen av dere som har disse klokkene og vil fortelle hvordan de er?

Anonymkode: 48744...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knall fornøyd med Garmin Fenix 3. 

Anonymkode: 4d6bf...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Garmin vivoactive, men uten HR, det vil si at jeg må ha pulsbelte i tillegg for å registrere puls.

Jeg er kjempefornøyd med min! Den er lett, flat så den ikke er i veien og lett å betjene. GPSen funker knall. Jeg liker at den i tillegg til pulsklokke, også er en aktivitetsmåler. Jeg har hatt aktivitetsbåndene til Garmin tidligere, men ønsket en som kombinerte den funksjonen med pulsklokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann, som er over snittet opptatt av tekniske duppedingsder og trening, har akkurat gått til anskaffelse av Garmin Fenix 3. Han skryter veldig av den, i alle fall. Han hadde tidligere en TomTom-klokke, men er usikker på hvilken modell.
Jeg synes Fenixen er veldig fin, da. Ser ut som en helt vanlig klokke, i motsetning til mange andre pulsklokker som ser veldig ut som gammeldagse Swatch-klokker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Min mann, som er over snittet opptatt av tekniske duppedingsder og trening, har akkurat gått til anskaffelse av Garmin Fenix 3. Han skryter veldig av den, i alle fall. Han hadde tidligere en TomTom-klokke, men er usikker på hvilken modell.
Jeg synes Fenixen er veldig fin, da. Ser ut som en helt vanlig klokke, i motsetning til mange andre pulsklokker som ser veldig ut som gammeldagse Swatch-klokker....

Fin, men for en pris! :sjokkert: Jeg tenker at man spesifikt bør se etter noen av funksjonene på den om man skal investere i en slik, men det er mulig det bare er meg.

Anonymkode: 9be32...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Står nok mellom Polar A360 og Garmin Vivoactive hr. Garmin er 600 kr dyrere, men er jo med gps. Hvordan er appen til Garmin egentlig? :) Vil kunne gå med klokka 24/7, og følge med på aktivitetsnivået også.

Anonymkode: 48744...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes appen til Garmin er helt grei, men jeg synker uansett til Endomondo og følger med på treningen min der. Det er veldig lett og gjøres automatisk når man har gjennomført en aktivitet. Ellers følger jeg med på hverdagsaktiviteten på selve klokka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Maximillian Cohen skrev:

Jeg tror du vil angre om du går for en klokke uten GPS.

Ja, muligens. Akkurat nå står valget på Garmin. Håper den ikke blir for stor, for jeg har ganske små håndledd. :P

 

Ts

Anonymkode: 48744...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Wolfmoon skrev:

Jeg synes appen til Garmin er helt grei, men jeg synker uansett til Endomondo og følger med på treningen min der. Det er veldig lett og gjøres automatisk når man har gjennomført en aktivitet. Ellers følger jeg med på hverdagsaktiviteten på selve klokka. 

Ok takk. Har sett litt bilder fra appen. Liker Polar sin bedre, men tror nok Garmin er bra også. 😊

 

Ts

Anonymkode: 48744...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Polar M400?

Anonymkode: d0cec...f5a

Takk for forslaget, men den bruker pulsbelte, så det vil jeg ikke ha. 😊

Anonymkode: 48744...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
Den 2016-07-12 at 10.54, Wolfmoon skrev:

Jeg har Garmin vivoactive, men uten HR, det vil si at jeg må ha pulsbelte i tillegg for å registrere puls.

Jeg er kjempefornøyd med min! Den er lett, flat så den ikke er i veien og lett å betjene. GPSen funker knall. Jeg liker at den i tillegg til pulsklokke, også er en aktivitetsmåler. Jeg har hatt aktivitetsbåndene til Garmin tidligere, men ønsket en som kombinerte den funksjonen med pulsklokke.

Hei. Jeg har kjøpt meg en vivoactive hr. Tok nettopp første joggetur med klokka på 8 km. Turen er lagret på klokka, og jeg har synkronisert mot telefonen. Allikevel viser programmet på telefonen kun dagens antall skritt. Joggeturen kommer ikke opp - kun siste jeg hadde den 13. juli. Da brukte jeg garmin forerunner 210 som jeg synkroniserte via pc og usb.

Hva er det jeg har hoppet over? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med hun som skrev denne artikkelen i forrige uke, kom i snakk med henne i sosial setting. Visste ikke at hun hadde skrevet artikkel om Polar a360, men spurte om denne modellen siden jeg har vurdert den, og hun sa at hun testet ulike pulsklokker. Hun var ikke spesielt for denne klokken, iallfall om man skulle bruke den til å tracke pulsen på trening, da var den ikke nøyaktig nok. Når hun hørte at jeg har pulsbelte jeg kan koble til mobilen osv, men ville bruke a360 som en aktivitetsklokke i stedet for FitBit, så ble hun mer enig i at dette var noe som var vits i å kjøpe.

Så som en pulsklokke bet jeg ikke om jeg ville gått for A360 når jeg har lest litt mer om den.

Anonymkode: 8f20d...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakket med hun som skrev denne artikkelen i forrige uke, kom i snakk med henne i sosial setting. Visste ikke at hun hadde skrevet artikkel om Polar a360, men spurte om denne modellen siden jeg har vurdert den, og hun sa at hun testet ulike pulsklokker. Hun var ikke spesielt for denne klokken, iallfall om man skulle bruke den til å tracke pulsen på trening, da var den ikke nøyaktig nok. Når hun hørte at jeg har pulsbelte jeg kan koble til mobilen osv, men ville bruke a360 som en aktivitetsklokke i stedet for FitBit, så ble hun mer enig i at dette var noe som var vits i å kjøpe.

Så som en pulsklokke bet jeg ikke om jeg ville gått for A360 når jeg har lest litt mer om den.

Anonymkode: 8f20d...8b1

http://www.trening.no/produkter/test-av-polar-a360/

Anonymkode: 8f20d...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sobril skrev:

Hei. Jeg har kjøpt meg en vivoactive hr. Tok nettopp første joggetur med klokka på 8 km. Turen er lagret på klokka, og jeg har synkronisert mot telefonen. Allikevel viser programmet på telefonen kun dagens antall skritt. Joggeturen kommer ikke opp - kun siste jeg hadde den 13. juli. Da brukte jeg garmin forerunner 210 som jeg synkroniserte via pc og usb.

Hva er det jeg har hoppet over? :klo: 

Hm, jeg opplever innimellom at appen kan være litt treg til å synke. Prøv å trekk ned (iallfall på Android) for å se om den oppdaterer seg. Hvis ikke ville jeg koblet til en pc for å se om det hjelper. Det skal gå automatisk dersom klokke og mobil er koblet sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Snakket med hun som skrev denne artikkelen i forrige uke, kom i snakk med henne i sosial setting. Visste ikke at hun hadde skrevet artikkel om Polar a360, men spurte om denne modellen siden jeg har vurdert den, og hun sa at hun testet ulike pulsklokker. Hun var ikke spesielt for denne klokken, iallfall om man skulle bruke den til å tracke pulsen på trening, da var den ikke nøyaktig nok. Når hun hørte at jeg har pulsbelte jeg kan koble til mobilen osv, men ville bruke a360 som en aktivitetsklokke i stedet for FitBit, så ble hun mer enig i at dette var noe som var vits i å kjøpe.

Så som en pulsklokke bet jeg ikke om jeg ville gått for A360 når jeg har lest litt mer om den.

Anonymkode: 8f20d...8b1

Morsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
3 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Hm, jeg opplever innimellom at appen kan være litt treg til å synke. Prøv å trekk ned (iallfall på Android) for å se om den oppdaterer seg. Hvis ikke ville jeg koblet til en pc for å se om det hjelper. Det skal gå automatisk dersom klokke og mobil er koblet sammen. 

Ok. Rare greier, for den synker jo alt annet som skritt og kalorier forbrent. 

En annen ting som irriterer meg er at jeg stiller inn til metrisk beregning - både på klokke og i app, men den stiller seg alltid tilbake etter en liten stund. Så er jeg plutselig 5.4" og veier 137 lbs og har løpt 5.01 miles... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...